2020-04-01, 09:37
Medlem
notknapparens avatar
NA:

En av vännerna som skulle med på Norgeresan, MÖS:

Om bilincidenten:
"Åklagaren läser upp vad vittnet sagt i tidigare förhör. Det handlar om vad Lena Wesström sagt om händelsen i bilen. I förhöret säger vittnet att Lena sagt "Jag hade lika gärna kunnat dött".

– Ja, det minns jag. Det var så hon kände eftersom hon var instängd. Hon var rädd för att bli strypt, säger vittnet.
"

"Sade Lena Wesström något om hur hon upplevde händelsen i bilen?

– Hon sade det att när man inlåst i en bil och dörrarna är låsta är man i ett trängt läge. Hon blev jättekränkt, ledsen och uppriven av det.
"

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet
Citera
2020-04-01, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jerry Gray verkar inte rätt nånstans. Fast det visste en del av oss innan ;-) Kanske stressen till slut tagit ut sin rätt. För samvetskval över LW verkar han inte ha. Den Lena som åsyftades i hans uttalande är med 99% säkerhet hans sambo Lena som hade tagit åt sig väldigt av att ha blivit omtalad/uthängd på fb.

Men hur kan man överhuvudtagate bete sig så här i en rättsal, vi pratar om en universitetsanställd, inte en gängkriminell. Slänga på luren i örat, flera ggr t.o.m, på vakten som försökt få in honom dagen innan

Om man till detta märkliga beteende: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

lägger sen till detta:

”När domaren kallar in mannen till förhöret gör han en märkvärdig entré. Han kommer in genom en sidodörr till salen.
"Jasså, du kommer in den vägen.*Där ser man", säger den förvånade domaren Björn Lindén.”

”Han viftar med armarna och smäller till mikrofonen på bordet framför sig.”

”Mannen rättar till mikrofonen på bordet framför sig. Sedan smäller han till den igen.”

”När vittnet börjar ge uppstudsiga och ifrågasättande svar till åklagaren bryter domaren in. Vittnet får en uppsträckning och blir tillsagd att svara på frågorna.

Vittnet tar några rejäla klunkar med vatten ur en flaska han har med sig. Han fumlar när han försöker ställa den på bordet framför sig.”

”När advokaten sedan ska ställa en fråga till vittnet slutar det i en lång utläggning. Vittnet avbryter flera gånger och börjar istället livligt att diskutera med advokaten.
"Har du någon fråga att ställa till vittnet eller? Det börjar bli lite tvärsom här", avbryter domaren bryskt advokaten”.

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig

Smart tänkt! Så kan det absolut ha varit...…
BUuuUu *hockey-buar*!
Citera
2020-04-01, 09:42
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Konversationen ska läsas nerifrån och upp.

Citat:
25 feb 2018 22:24
Stef*an Albln*sson
Ja det är lite olika hur man gör med sånt
Lena Wesström
ån så långe
Lena Wesström
en i alla fall
Lena Wesström
jag ligger ju med dem jag viger!
Lena Wesström
HAHAHHAAHA

25 feb 2018 22:23
Lena Wesström
och Jim*my är helt tyst
Stef*an Albln*sson
Det tror jag nog - jag vigde dem
Lena Wesström
och fortfarande hetero?
Lena Wesström
monogam?

Hon har verkligen självdistans, det får man ge henne. Inte många som klarar av att se sina brister och än mindre erkänna dessa för andra.
Synd bara att hon inte såg och påtalade sina starka/fina sidor lika mycket.
Hon var ju påväg att upptäcka dem men blev avbruten på det mest slutgiltiga sätt...
Citera
2020-04-01, 09:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tack för detta. Det är precis det här jag menar med att hon var påväg bort (det fetade). SD var nog mer än missnöjd över det hela.

LW beskriver verkligen kompotten av kärlek, förakt, självförakt etc på ett väldigt tydligt och insiktsfullt sätt (det ofetade).

Tyvärr så är det olika versioner beroende
på vem hon skriver till.

Svårt att veta vilken som är sann.
Citera
2020-04-01, 09:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife:

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5f...2b883eb8fe6663

Moschata:

Har läst delar ur den här aktbilagan. Måste säga att LW var otroligt energisk i sin strävan att analysera
och lägga tillrätta. Sida upp och sida ner med vad som är rätt och fel och hur SD bör göra och inte göra,
i vilka situationer han gjort eller sagt si eller så, som svar på vad, i syfte att, med målet att ...
Och visst är det så sjukt, medger hon, på alla nivåer, men kan inte dra sig ur.
Hon är den utfrysta, martyren.
Men hon är fortfarande älskarinnan, i huvudsak. Efter SD:s och HD:s skilsmässa hade han ju två
sådana.
Trodde hon verkligen att SD skulle gå igenom hennes texter med intresse och inse sina fel och rätta
till dem?
Det är på detta sätt jag menar att hon är naiv i sin verklighetsuppfattning, om aldrig så analytisk
och med stort rättspatos i valda delar.

Säger inte att man kan skapa en mördare av vem som helst genom att hacka på någon.
Hon hade otur som blev tillsammans med fel person ...

Jag tror att både L*enas och HDs mående har kraftigt försämrats av SDs otrohetsaffär som han inte avslutade och som han ändå höll igång genom hård kontroll och fruktansvärda hot om ond bråd död.

Både HD och L*ena uppfattade genom hans sjuka beteende det som att de var de två som var fiender. I själva verket hatade de fel person.

Han ville ha dom båda, för det krävdes det en diktator.
Som i alla diktaturer krävs det extremt hårda lagar och dödsstraff för de som bryter reglerna.
Citera
2020-04-01, 09:47
Medlem
Citat:
Jerry Gray verkar inte rätt nånstans. Fast det visste en del av oss innan ;-) Kanske stressen till slut tagit ut sin rätt. För samvetskval över LW verkar han inte ha. Den Lena som åsyftades i hans uttalande är med 99% säkerhet hans sambo Lena som hade tagit åt sig väldigt av att ha blivit omtalad/uthängd på fb.

Men hur kan man överhuvudtagate bete sig så här i en rättsal, vi pratar om en universitetsanställd, inte en gängkriminell. Slänga på luren i örat, flera ggr t.o.m, på vakten som försökt få in honom dagen innan

Om man till detta märkliga beteende: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

lägger sen till detta:

”När domaren kallar in mannen till förhöret gör han en märkvärdig entré. Han kommer in genom en sidodörr till salen.
"Jasså, du kommer in den vägen.*Där ser man", säger den förvånade domaren Björn Lindén.”

”Mannen rättar till mikrofonen på bordet framför sig. Sedan smäller han till den igen.”

”När vittnet börjar ge uppstudsiga och ifrågasättande svar till åklagaren bryter domaren in. Vittnet får en uppsträckning och blir tillsagd att svara på frågorna.

Vittnet tar några rejäla klunkar med vatten ur en flaska han har med sig. Han fumlar när han försöker ställa den på bordet framför sig.”

”När advokaten sedan ska ställa en fråga till vittnet slutar det i en lång utläggning. Vittnet avbryter flera gånger och börjar istället livligt att diskutera med advokaten.
"Har du någon fråga att ställa till vittnet eller? Det börjar bli lite tvärsom här", avbryter domaren bryskt advokaten”.

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig
Wow. Vilket uppträdande! Mycket intressant artikel. Var var värdigheten nånstans?
Citera
2020-04-01, 09:49
Medlem
notknapparens avatar
En viktig detalj för att fastslå tidpunkten för mordet, vilket försvaret försöker hacka hål på.

NA:
"Vittnet hade kontakt med Lena i en chatgrupp på kvällen innan hon mördades. Kontakten bara avslutades.
- Lena bara försvann, säger vittnet och påpekar att det var ovanligt.
- Lena var alltid den som avslutade sist.
"

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet
Citera
2020-04-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, jag vet att jag skrev ner det. Men det var för att peka på att nånting inte stämmer när
HD säger att barnen var hos SD
SD säger att barnen var hos HD's föräldrar
HD's föräldrar säger att dom inte var barnvakt den helgen
A*ndreas säger att barnen var hos Hanna
HD's syster säger att barnen inte var med föräldrarna (alltså mormor och morfar)

Så...
Jag tycker absolut att det tyder på att barnen INTE var hemma om man kollar på deras kommunikation fredag och lördag.

1. De ger honom instruktioner om kaninerna.
2. Han frågar på lördagen om dom planerar att äta lunch hemma och snackar även om fika på em.
3. Barnen frågar om det blir något av att sova i vindskyddet på kvällen.

Han pratar i telefon med dom under fredagen på dagen. Vet inte om det finns samtal som är sparade i FUP:en..

Så vart är dom?
Ljuger HD's föräldrar eller sover flickorna över hos kompisar eller annan släkting?
Dom verkar i alla fall vara nånstans ihop.
Jag har för mig att jag läst i FUP en konversation mellan SD/HD, SD skriver att han varit på Gustavsvik och HD svarade typ "duktig pappa"... HD trodde att han hade barnen den dagen... SD svarade vad jag kommer ihåg nekande. Dock var det lite svårt att utläsa av sms:en vad han egentligen svarade på.
Citera
2020-04-01, 09:50
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

lägger sen till detta:

"Har du någon fråga att ställa till vittnet eller? Det börjar bli lite tvärsom här", avbryter domaren bryskt advokaten”
.

Det känns som om domaren börjar tröttna på SD-sekten. Och då har han inte ens hört HD ännu. Att sitta där och se SD fnittra och skratta, när familjen gråter av uppgivenhet och saknad, det måste ta på krafterna.

Särskilt när man vet hur många tydliga indicier och frågetecken det finns i detta fall. Den ene ljuger mer än den andre.

Och sen JG, som med maffiametoder försökt att skrämma oss i tråden och GC-kollegor till tystnad och som dessutom uppför sig som en ignorant tölp i rätten.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Man har rätt att ha med sig stödperson, dock har jag endast hört talas om det när det gäller att personen som skall vittna är psykiskt skör eller har någon psykisk funktionsnedsättning.
https://polisen.se/sv-ll/lattlast/stod-efter-ett-brott/stodperson/

Och gällande JG’s beteende igår, han rumlar ju på som om han vore berusad eller hög

Ja jag tror JG var låångt utanför sin komfortzon igår därav stödpersonen. Tänker att det var kanske första gången han satte ord på sin känsla att man som vän inte behandlar vänner på det viset SD gjort. Han ville bara få ut det där i pausen när han blev tillsagd.

Det kan låta som ett lamt uttryck men har man undertryckt känsloregister kan det bli gigantiskt adrenalinpåslag att behöva stå inför rätten och bekänna färg. Därav gissar jag hans utåtagerande beteende vi hörde om igår, både före och under rättegången, var hans brist på att hantera sina känslor och tappa självkontroll.

Det vittnar också om att han är i början av processen till självinsikt och att våga sätta gränser tycker jag.
Citera
2020-04-01, 09:54
Medlem
Lova33s avatar
Ja, den historien är verkligen i det löjligaste laget. Synade den direkt i läsande stund och polisens efterföljande kommentarer om händelsen bekräftade stolligheten.
En bra liknelse är när en femåring kommer hem och indirekt erkänner dumheter genom den genomskinliga lögnen: "det var inte jag som..."
Stor facepalm!

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Historien av "Smartur-SD" gällande vederbörande:s "Skogs-Mållgor" ... så finns det ingen som köper en sådan historia, den ende som kommer att utnyttja denna av "Smartur-SD:s berättade historia är vederbörande:s försvarsadvokat Ingv*r Backm*n, det kommer att bli advokaten:s alternativa Gärningspersoner i slutänden.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-01, 09:55
Medlem
Smhfs avatar
45-åringen vänder sig nu mot sin advokat, viskar något och skrattar.

NA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in