2021-01-30, 05:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Kvalificerad gissning så är nog den infekterade konflikten uppbyggd med LW och turorna kring polisanmälan, under en längre tid.

Han har sin bild av händelseförlopp, sin sanning och den överensstämmer inte med LWs. Hon vill inte ändra i sin anmälan, sin sanning men han hotar och går all in ända in i det sista.

Hade hon polisanmält hade SD riskerat 2 år i buren. Dessutom hade klart hans fortsatta otrohet kommit till HDs kännedom iom utredningen.

Anmälan var aktuell och skulle diskuteras vidare i Norgeresan.

Han har tappat kontrollen över sitt liv och det rubbar hans balans på alla plan.

Vad som triggar finns förmodligen i Telegram som lägligt nog är utplånat.

Är inte LW på herrbesök hela den helgen 2-3 v innan typ Kan det va en trigger?

2:a på den såg jag

Vilken anmälan menar du?
Citera
2021-01-30, 05:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hehe, lång latenstid här med...

De chattar via PM på fejjan. Och nog syns hon svara på morgonfrågorna efter arbetsdagens slut.

Det har framkommit att HD har deletat meddelanden 14-16 maj, kan inte ge någon vettig förklaring till varför hon gör så heller.

Funderar ifall MT har rätt i att hon fick reda på försvinnandet redan under medicinutdelningen. Även på den här frågan står HD svarslös. Minns inte. Vare sig att hon har uttalat orden "hoppas att hon är död" eller när i tid i sådana fall.

- Ondskefullt önskande försvinner lätt ur minnet?

Vet inte om det är tänk- och realistiskt genomförbart att hon och SD har använt sig av Telegram-appen tidig fm utan att lämna digitala spår av radering? - Hallå @Avel, är det något du kan svara på?

SD ser nämligen ut att ha tagit en digital 10 min-paus under tiden 07:13-07:23 (eventuellt längre tid, beroende på om han har varit aktiv på f*cebook; se A 167). - Kan SD ha informerat HD om att N ringt redan då och att hon efter inkomna Fb-mess kl 11:06 insett att hon nog skulle ha hållit tyst till MT.

Mellan rapportering och medicinutdelning finns en tidslucka på 15-20 min; 07:10-07:30.

Spelar det någon roll när hon fick reda på det?
Citera
2021-01-30, 05:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, verkligen.
En människa är mördad och för hennes efterlevande så önskar jag att den skyldige får stå till svars för sina handlingar.

Det spelar ingen roll om det så var en olycklig olycka, i stundens hetta, där paniken fick det att svartna och Lena blev sönderslagen.

Jag tror att den som mördatLena inte såg en lämpligare utväg, utan att det skulle få fortsatta konsekvenser, som innebar frestelser att ses för sex, fast de sysslade inte med snabbisar...enligt SD själv.. jag tycker att han är väldigt motsägelsefull. Det verkar enbart handlat om snabbisar.
Inte somna tillsammans, vakna tillsammans, utan RT, ÖPPET, STÄNGER SNART, RT
Dvs allt efter hans pipa, hur det passade honom.
När han sen såg att Lena försökte träffa andra, kunde han inte låta det ske, utan tränger sig på, gör sig påmind, fotar, lämnar "presenter" som Lena uppskattade "så mycket" enligt honom själv.
Sen vet vi alla hur dåligt Lena mådde över att befinna sig i SDs kontrollerande psykiska misshandel, som dessutom tog sig uttryck fysiskt.

Varför vill människor inte se att det är en kvinna som mördats, ändå vill de lägga skulden på henne.
Det är så märkligt.
Det är mycket som ligger bakom människors beteenden och ageranden.
SD har en mycket grandios narcissistisk personlighetsstörning.
HD är inte utan skuld
Lyckliga familjen finns inte mer, fortsätt låtsas, men den har inte funnits.
SD var otrogen långt innan han kom i kontakt med Lena.
Det är lite skevt att skylla på "den andra kvinnan" när det är maken som begår äktenskapsbrott..
Lena blev förblindad och lurad, snärjd och när hon försökte ta sig ur, lät SD henne inte få komma undan. Hon var hans.

"När han sen såg att Lena försökte träffa andra, kunde han inte låta det ske, utan tränger sig på, gör sig påmind, fotar, lämnar "presenter" som Lena uppskattade "så mycket" enligt honom själv."

Det var 2016! Och enligt Lena så var det för att skrämma henne när hon hotat att berätta för HD.

"Sen vet vi alla hur dåligt Lena mådde över att befinna sig i SDs kontrollerande psykiska misshandel, som dessutom tog sig uttryck fysiskt."

Jag antar att du inte har läst i FUP själv utan bara läst novellerna här i tråden? Lena mådde dåligt för att hon inte fick som hon ville. Det var hon som misshandlade SD psykiskt genom att tjata 24/7 om att få träffa honom och att hota att berätta för HD. Vad menar du med att misshandeln tog sig uttryck fysiskt? Det hände en gång när Lena vägrade lämna hans bil. Hon provocerade honom för att få en inspelning så hon skulle kunna göra en polisanmälan. Egentligen var hon sur för att han vägrade följa med in och fika och för att han inte berättade om dem för HD men det kunde hon ju inte anmäla till polisen.

"Lena blev förblindad och lurad, snärjd och när hon försökte ta sig ur, lät SD henne inte få komma undan. Hon var hans"

Lena försökte inte ta sig ur. Hon vägrade lämna SD och HD ifred. Hon lät inte SD komma undan. Han var hennes, ansåg hon.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-30 kl. 05:48.
Citera
2021-01-30, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
MT känner sig säker på sin minnesbild och sätter den i relation till avdelningens rutiner. Förstärkta sinnen skulle kunna vara förklaringen; samtalet med HD denna fm var avvikande, annorlunda, det skiljde sig från övriga morgonsamtal. Därför ett samtal som har etsat sig fast i minnet på ett alldeles särskilt sätt?

Det är ett antagande jag gör utifrån MT:s vittnesmål. Hon är väldigt klar över sin minnesbild, ifrågasätter den inte. De sågs heller inte mera den dagen, enligt MT.

Nu är ju ev viktiga tidpunkter för denna fm diskuterade många ggr om. Ännu ett varv:

05:52 SD googlar på sr.
06:10 UW med barn anländer till LW:s bostad (passerar SD och HD).
06:20 c:a N går till tvättstuga och soprum (passerar HD).
06:20 HD lämnar bostaden med cykel.
06:22-06:36 HD pratar med Sillen.
06:26 SD till Tess: "åker om 10". Passar på att flirta med HD:s väninna.
06:34 SD:s sista sms till Tess: "Lycka till idag". Cyklar till jobbet.
06:41 HD stämplar in.
06:43 UW kontaktar polisen.
06:45 HD:s arbetspass börjar. Tar emot rapport med vidareförmedling uskorna. Klar c:a 07:10.
06:58 SD till HD: Ledig? Löser Janis myst?
06:59 N ringer SD vars mobil kopplar upp sig mot Länshuset SV 240.
07:10-07:30 Hypotes: HD tittar till sin mobil, upptäcker ett meddelande från SD. - Samtal via Telegram-appen?
(A 145 07:05-07-25: ingen aktivitet noterad på SD:s tidslinje. A 167 s. 105: noteringar i tidslinjen saknas för tiden 07:13-07-23)
07:30-08:00 HD till MT: "Hanna sa, "det är något konstigt, för barnen är allt för henne, att Lena inte skulle vara där när barnet fyller år är helt otänkbart". Maria uppfattade Hanna som bestört, hon var förvånad och skakade på huvudet då hon pratade om det."
08:45 Polisen besöker B*alagsgatan.
10:57 UW kontaktar SD.
11:06 SD meddelar HD att LW är försvunnen.
11:44 HD svarar. De kommer överens om att kontakta medcachare.
11:53 HD chattar med Sillen under lunchen om att LW är försvunnen: "Blä....Leno har "försvunnit'' Ingen vet var hon är Skulle ha firat yngste sonen i morse men hon kom aldrig. Både äldsta sonen och fd maken har kontaktat S."
12:15 HD:s lunch över.

MH berättar i förhöret att HD sagt att sonen och "pappan" (som nog syftar på UW) kontaktat SD.
UW kontaktade inte SD förrän kl 10.57. Tänker jag rätt här så kan inte HD ha berättat det för MH redan vid 7-8 tiden.

Ps Frågade tidigare om vem denna Tess är som SD skickar sms till tidig morgon.
06.26 "åker om 10" och 6.34 "Lycka till idag". Någon som vet? Ds
Citera
2021-01-30, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är så självgod att jag är tveksam att det vore ett megabekymmer, de ska fortsatt höras i USA föreslår hon. Skicka bilder.
Pippar helgen innan, bjuder in på kaka.
Det står inte enbart mellan dem två, det är ett evigt triangeldrama som jag tror spelar in.

Jag har för mig att LW även skrev till SD (förutom att de ska höras och skicka bilder) något om "när HD sitter på hotellrummet och surar".

Det kan från SD:s sida ses som ett hot från LW att hon under tiden när de är i USA tänker komma med ett avslöjande. Ett avslöjande om att SD fortsatt inte kunde hålla vissa kroppsdelar i styr. Varför skulle annars HD sitta på hotellrummet och sura när hon är på sin resa som hon sett fram emot med sin fd make?

SD hade mycket att oroa sig för inför resan, han hade noll koll på vad LW kunde ta sig till när han inte var hemma. LW skulle till Norge med kamrater som han ej heller hade någon koll på (likt JG) och dessa kunde i värsta fall (för SD) elda på LW så hon skulle våga avslöja allt via ett enkelt sms till HD.
Citera
2021-01-30, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han skrev ju till henne när han stod utanför polishuset och fotade.

Det var inför förhör nr 2 den dagen!
Citera
2021-01-30, 07:16
Medlem
Citat:
Han kanske misstänkte att LW gått till HD och sagt elaka saker för att stoppa USA-resan. Att HDs tålamod äntligen var slut och att hon låst in LW i en garderob innan hon drog till USA. De skulle vara borta länge så LW skulle ha varit död när de kom tillbaka.

Du tror inte att HD:s husvakt under resan upptäckt en livs levande LW i HD:s hus?

Vad JG misstänker och varför han tipsar om att söka hemma hos HD vet bara han själv. Klart är dock att han inte är helt säker på att hans vänner är helt oskyldiga.
Det har gått en bra tid efter första avslöjandet om SD:s otrohet, så varför dyker tanken ens upp i hans skalle?
Citera
2021-01-30, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, eller hur!
Det vore det självklara. Även om han mörkar sin fortsatta relation för HD, så vore det naturligt. Man skulle som oskyldig kunna tänka att man vill bidra till lösningen och vad bra att det blev förhör i god tid före resan. Det skulle väl inte verkar konstigt att man börjar förhöra folk i Lenas närhet direkt för att få ett svar på vad som kan ha hänt.

Alla klockor ringer över hans beteende.

SD hade berättat för HD att LW:s son ringt honom på morgonen.

Men... berättar inte för HD att han blivit inkallad till första förhöret, ej heller berättar han vid tillfället om kontakten han hade haft med LW på kvällen/natten.
Det gör han först inför andra förhöret då HD ställer frågan om när han senast hade haft kontakt med LW.
Då först insåg han allvaret och att det inte skulle bli så lätt att slippa undan. Varken som MGM eller att kunna fortsätta sitt mörkande ang hans fortsatta kontakter med LW gentemot HD.

Allvaret går upp och han raderar i rasande fart i telefonen när han står utanför polishuset.

Ps Ursäkta sena svar (och många på en gång) beror på min dygnsrytm som pensionär... ganska skönt men blir lite i otakt med tråden. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-01-30 kl. 07:45.
Citera
2021-01-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte sagt ett ord om att LW inte underskattar hans potential.
Det är väl det som är ett bekymmer i sig.

Ingen annan lär komma i första hand hos en fullblodsegoist.
En stereotyp mansgris av värsta slag.

Varför skulle hus, barn, exfru, jobb och vänner försvinna menar du?
Hon förlåter ju allt? Huset lär väl stå kvar.

Han är huvudmisstänkt för mord och cachar vidare med exfrun, över land och riken.
Han glider runt överallt med hög svansföring.
Är han psykopat (som en del skriver, I rest my case) så lär han inte våndas eller svettas värst mycket. Han har inget samvete.
Det blir väl lite olika infallsvinklar beroende på vilken skruv som är lös.

Hur som haver så ser jag ett mångårigt tema på spänning mellan de tre aktörerna. Högvolt.

Det är nog inte direkt hans samvete som ger stresspåslaget.

Det är svårt att betala lån på toppbelånat hus och fortsätta en karriär om man sitter inne även om HD förlåter.

Ja triangeldramat ligger också och skvalpar i bakgrunden men nog inget som bekymrar honom nämnvärt i förhållande till att riskera åka i fängelse för något han dessutom anser är på helt fel boliner. Innerst inne vet han nog att LW har bevis och han tappar livsbalasen.

Hans familj behandlar han ändå som skit och HD älskar honom för det.
Senast redigerad av viperstyle 2021-01-30 kl. 08:40.
Citera
2021-01-30, 08:40
Medlem
Citat:
Vilken anmälan menar du?

Den som skulle diskuteras på Norgeresan nästa dag men som lägligt nog aldrig sker.
Citera
2021-01-30, 09:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Den som skulle diskuteras på Norgeresan nästa dag men som lägligt nog aldrig sker.

Och vilken var det?

Du skrev "Hon vill inte ändra i sin anmälan, sin sanning men han hotar och går all in ända in i det sista."

Därför undrar jag vilken anmälan hon inte ville ändra i. Anmälan om bilincidenten var nedlagd, LW hade överklagat men inte fått rätt.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-30 kl. 09:36.
Citera
2021-01-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
MH berättar i förhöret att HD sagt att sonen och "pappan" (som nog syftar på UW) kontaktat SD.
UW kontaktade inte SD förrän kl 10.57. Tänker jag rätt här så kan inte HD ha berättat det för MH redan vid 7-8 tiden.

Ps Frågade tidigare om vem denna Tess är som SD skickar sms till tidig morgon.
06.26 "åker om 10" och 6.34 "Lycka till idag". Någon som vet? Ds

TP är även med i SD:s Telegram från aug 2019. Se bild nedan. Inte inläst på deras relation än. Hon har jobbat på Pizza Hut vet jag dock. Geocachare.

Detta är även bilden jag menade igår när det diskuterades om HD och SD hade kontakt på Telegram vid tiden för mordet.

I teorin ja då HD säger i förhör att hon skaffat den appen för att ha kontakt med nåt geocaching-gäng från Sthlm. Men 5 mars tror jag det var så hade LW skickat till henne där i ”secret chat” med två sekunders ”self destruction” av meddelanden.

Så både SD och HD hade Telegram installerat i mobilerna innan mordet och så långt fram till som SD blev gripen igen slutet av augusti 2019.

Som synes så använde de sig av både ”secret chat” (hänglåset) och vanlig chatt.

https://www.bildtagg.se/bild/ygd2nmcamjb5p8swn6y5tje
Senast redigerad av Avel 2021-01-30 kl. 09:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in