2021-01-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Beträffande strössel och vedervärdigt barnförhör som han skickar som bevis till HD så visste jag inte att det ligger i en svit på flera dagar.
Rena freakshowen, tar omtag efter omtag.

Kan inte citera in allt, tar det mer bärande i dialogen för att centrera det SD säger.
Kursivering är H.

6 maj
Omtag den 8 maj
3 timmar senare. Nytt omtag med strössel.
I tiden upp till mordet blir han totalt upphaussad. Grälsjuk som den värsta drake, projicerar på barn och överdriver - rent av letar fel för att få utlopp.
Ända in i det sista är resan i farozonen.
Han drar upp gammalt bak till depressioner, gör sig till ett megaoffer om att barnen inte väljer honom. Han är inte ens bortvald och att nån vill bo där är snarare enastående..
Han överbetonar att barnen är viktigare än H men behandlar dem som en lägerkommendant med sina överdrivna regler och går bananas.
Men det är mer än ett vardagsgräl för enskilda regler.
Han använder barnen för att få spy ut sin eter.
Why?
Extrem stress? Nåt som hänt i direkt närtid, triggers?

... Och mitt i alltihop LWs wig.

Mr Bananas...

Hjärstamannen i högform.

4-6/5 2018 var helg fre-sön. LW var väl i Stockholm med sin vän och älskare JH den helgen?

SD lite ur balans där pga det (och en del annat) och ballar ur för ingenting?
Citera
2021-01-30, 00:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Älskar tidslinjer. Snyggt.
Vad jag inte begriper, dålig koll på fallet i detaljer, är varför det ser ut så här (med tanke på medd dem emellan om LWs försvinnande fm) om man forts efter 12:15:

SD till HD:
06.58: Ledig?
06.58: Löser Janis myst?

.
Hux flux återkommer hon till morgonens frågor?

16.38: SEMESTER!!!
16.39:Har allt klarat utom lösningen på Janis myst....

Dialogen med HD ser mer än låghalt ut.
Eller så har de 72 knapptelefoner i en hundbajspåse som den sk toppjuristen.
Åååh, vem ska jag svara i?

Är det inte deras ord mobiler eller har hon väldigt lång latenstid?
Hehe, lång latenstid här med...

De chattar via PM på fejjan. Och nog syns hon svara på morgonfrågorna efter arbetsdagens slut.

Det har framkommit att HD har deletat meddelanden 14-16 maj, kan inte ge någon vettig förklaring till varför hon gör så heller.

Funderar ifall MT har rätt i att hon fick reda på försvinnandet redan under medicinutdelningen. Även på den här frågan står HD svarslös. Minns inte. Vare sig att hon har uttalat orden "hoppas att hon är död" eller när i tid i sådana fall.

- Ondskefullt önskande försvinner lätt ur minnet?

Vet inte om det är tänk- och realistiskt genomförbart att hon och SD har använt sig av Telegram-appen tidig fm utan att lämna digitala spår av radering? - Hallå @Avel, är det något du kan svara på?

SD ser nämligen ut att ha tagit en digital 10 min-paus under tiden 07:13-07:23 (eventuellt längre tid, beroende på om han har varit aktiv på f*cebook; se A 167). - Kan SD ha informerat HD om att N ringt redan då och att hon efter inkomna Fb-mess kl 11:06 insett att hon nog skulle ha hållit tyst till MT.

Mellan rapportering och medicinutdelning finns en tidslucka på 15-20 min; 07:10-07:30.
Citera
2021-01-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ja, det är väldigt intressant. Personlig stress, motgångar..prestigeförlust?
Nåt som hänt 6-8 maj mer konkret?
Resan.
Vet inte.

Överhettad tryckkokare.

Vad är detta då när han är ursinnig?

H:" Vill du bli inskriven i Lenas Wig"

S:"Varken behöver eller vill ha ditt stöd om det innehåller anklagelser. Tack."

S:"Nej"

Kvalificerad gissning så är nog den infekterade konflikten uppbyggd med LW och turorna kring polisanmälan, under en längre tid.

Han har sin bild av händelseförlopp, sin sanning och den överensstämmer inte med LWs. Hon vill inte ändra i sin anmälan, sin sanning men han hotar och går all in ända in i det sista.

Hade hon polisanmält hade SD riskerat 2 år i buren. Dessutom hade klart hans fortsatta otrohet kommit till HDs kännedom iom utredningen.

Anmälan var aktuell och skulle diskuteras vidare i Norgeresan.

Han har tappat kontrollen över sitt liv och det rubbar hans balans på alla plan.

Vad som triggar finns förmodligen i Telegram som lägligt nog är utplånat.

Är inte LW på herrbesök hela den helgen 2-3 v innan typ Kan det va en trigger?

2:a på den såg jag
Senast redigerad av viperstyle 2021-01-30 kl. 00:21.
Citera
2021-01-30, 00:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

De chattar via PM på fejjan. Och nog syns hon svara på morgonfrågorna efter arbetsdagens slut.

Det har framkommit att HD har deletat meddelanden 14-16 maj, kan inte ge någon vettig förklaring till varför hon gör så heller.

Funderar ifall MT har rätt i att hon fick reda på försvinnandet redan under medicinutdelningen. Även på den här frågan står HD svarslös. Minns inte. Vare sig att hon har uttalat orden "hoppas att hon är död" eller när i tid i sådana fall.

Vet inte om det är tänk- och realistiskt genomförbart att hon och SD har använt sig av Telegram-appen tidig fm utan att lämna digitala spår av radering? - Hallå @Avel, är det något du kan svara på?

SD ser nämligen ut att ha tagit en digital 10 min-paus under tiden 07:13-07:23 (eventuellt längre tid, beroende på om han har varit aktiv på f*cebook; se A 167). - Kan SD ha informerat HD om att N ringt redan då och att hon efter inkomna Fb-mess kl 11:06 insett att hon nog skulle ha hållit tyst till MT.

Mellan rapportering och medicinutdelning finns en tidslucka på 15-20 min; 07:10-07:30.
Det ser jävligt fejkat ut i mitt tycke.
Ihop med det jag nämnde tidigare idag, att han är kontrollfreak, de ska ut på resa, har barn och nämner gemensam kalender m hennes schema inlagt.

Om det nu inte är olika forum för dialoger, men det vete fasen ändå.

Hon kan ha messat när som helst, hon nämner nåt ångestladdat tillfälle då hon har med mobilen på jobbet för att få stöd från-den-hon-inte-ligger-med (ljug till SD).
Gått på toa för samtal.

För min del är det mer H som har svaga punkter än hennes chef.
Det är ett sedvanligt uppstyltat arbete hon beskriver med fasta rutiner. Både vagnen och platsen (bredvid hennes kontor) är nåt som fastnar.
Citera
2021-01-30, 00:18
Medlem
*** Tack alla ni som deltagit i min myst! ***

Också känd som Sveriges kortaste, men mest intensiva, Geotour.

Nio duktiga löste nu innan midnatt. Några fick grönt i checkern på första försöket dessutom. Bravo!

Då många prioriterat fredagsmyset av fullt förståeliga skäl så får ”The Geotour To End All Geotours” och mystarnas myst ligga kvar tills imorgon söndag 12:00.

Låter den ligga kvar som D5 och T0. Inga justeringar där.

Mugglare kan röra sig i området främst dagtid så släpper en första hint här för de som vill gräva själva nattetid och inte via mysten:

Ta avstamp i en äldre prövad herre som figurerar i fallet och kolla sociala medier. En jämnårig granne finns som vän. Utgå därifrån och leta bakåt i tiden.

Mysten:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Avel 2021-01-30 kl. 00:36.
Citera
2021-01-30, 00:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mr Bananas...

Hjärstamannen i högform.

4-6/5 2018 var helg fre-sön. LW var väl i Stockholm med sin vän och älskare JH den helgen?

SD lite ur balans där pga det (och en del annat) och ballar ur för ingenting?
Han är inte lite ur balans, han är out of order.
... och uppvisar hög nivå av frustration, irritation han projicerar.

Kanske kan vara nåt med den resan?
Han vet precis vart han har H även om hon testar nytt sex, ny lgh, skilsmässa och Reunion via resa.
Hon har dock gjort hans tillvaro mindre konfortabel. Det är inte lugnt i boet med skosnören och annan service.
Citera
2021-01-30, 00:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Kvalificerad gissning så är nog den infekterade konflikten uppbyggd med LW och turorna kring polisanmälan, under en längre tid.

Han har sin bild av händelseförlopp, sin sanning och den överensstämmer inte med LWs. Hon vill inte ändra i sin anmälan, sin sanning men han hotar och går all in ända in i det sista.

Hade hon polisanmält hade SD riskerat 2 år i buren. Dessutom hade klart hans fortsatta otrohet kommit till HDs kännedom iom utredningen.

Anmälan var aktuell och skulle diskuteras vidare i Norgeresan.

Han har tappat kontrollen över sitt liv och det rubbar hans balans på alla plan.

Vad som triggar finns förmodligen i Telegram som lägligt nog är utplånat.

Är inte LW på herrbesök hela den helgen 2-3 v innan typ Kan det va en trigger?

2:a på den såg jag
Han är så självgod att jag är tveksam att det vore ett megabekymmer, de ska fortsatt höras i USA föreslår hon. Skicka bilder.
Pippar helgen innan, bjuder in på kaka.
Det står inte enbart mellan dem två, det är ett evigt triangeldrama som jag tror spelar in.
Citera
2021-01-30, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
*** Tack alla ni som deltagit i min myst! ***

Också känd som Sveriges kortaste, men mest intensiva, Geotour.

Nio duktiga löste nu innan midnatt. Några fick grönt i checkern på första försöket dessutom. Bravo!

Då många prioriterat fredagsmyset av fullt förståeliga skäl så får ”The Geotour To End All Geotours” och mystarnas myst ligga kvar tills imorgon söndag 12:00.

Låter den ligga kvar som D5 och T0. Inga justeringar där.

Mugglare kan röra sig i området främst dagtid så släpper en första hint här för de som vill gräva själva nattetid och inte via mysten:

Ta avstamp i en äldre prövad herre som figurerar i fallet och kolla sociala medier. En jämnårig granne finns som vän. Utgå därifrån och leta bakåt i tiden.

Mysten:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tack själv för en underhållande och informativ myst!

Det går från klarhet till klarhet.
Citera
2021-01-30, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Lite oredigerat här men det gäller HD och Telegram.
Finns bild på SD:s Telegram i protokollen där HD är med som en av chattarna om jag minns rätt. Ska hålla utkik efter den bilden.

149/17 ff

BF:Mm. Ha jag tänkte.. när du nu flyttade till en egen bostad.. har ni nycklar till varandras.. ehm har du nyckel hem så att säga till huset.. kvar o har han nyckel hem till dig?
V: Han har inte nyckel hem till mig..
BF:Näe.
V: Eh det har han inte.. eh.. jag har ju det, jag har ju varit i huset eh för det är ju kodlås.. BF: Just det..
V: Eh å han har inte bytt kodlås.. å jag.. vi kom överens om det, för jag har fo11farande lite grejer kvar.. att.. eh.. jag sms:ar eller liksom messar innan jag ska.. innan jag tänker gå dit.. bara så han liksom.. ah men.. ja kliver inte in som omjag bor där..
BF:Näe..
V: Utan jag hör av mig innan o talar om att är det okej att jag går o hämtar det här?.. nu tänkte jag packa ihop det där sista liksom... o så..
BF:Mm. F:Mm.
V:Mm. Jag skulle ju ta fram o titta,jag kan ju lägga undan den här igen.. jag kommer inte ens ihåg koden.. Telegram.
F:Mm. Det kännerjag igen.
V: 5 mars. Där.
F: Då hade hon satt in så att det försvann o jag ändrade sen efteråt ifall hon skulle skicka mer så ändrade jag så att det skulle finnas kvar. För jag ville ha det sparat.
F: Asså self destruct limer.. to two seconds..
V: Ah.. ah.. så man hann bara läsa det.. F:Mm-hmm..
V: Å sen så var det bo1ia.
F:Men det bygger på att båda har den här appen Telegraph å så kan man skicka meddelanden till varandra?
V: Ah.. ah..
F: Va.. varför använder ni.. man just liksom.. Teleg..Telegraph... V: Jag använder inte det där..
F:Näe..
V: Över huvud taget..

:Näe.
V: Eh anledningen.. egentligen.. anledningen till att jag använder den, eller har appen är att eh.. jag geocachar med ett eh Stockholmsgäng å där använder man telegram.. jättemycket.
F: Ah Telegram.
BF: Telegram.. inte Telegraph..
V:Nej Telegram.
F:Ah.
V: Ah visst heter det Telegram.. ah Telegram..
F:Mm.
V: Eh så de e.. tack vare dom.. annars skulle jag aldrig ha den där för jag använder den inte till nått..
F: Näe.. men man loggar in i den för o läsa i den eller? V: Jag ladda ner appen..
F:Man bara öppnar appen?
V: Jag vet inte! Jag vet faktiskt inte..
F:Nä men hur gjorde du nu när du öppna då?
V: Ja nu öppna jag bara appen. Ja nu logga ja inte in nånting..
F: Nä du behöver inte slå nån kod för o komma in..
V: Nej nej nej nej,jag bara öppna appen.
F: Ah.. okej.. ehm.. men.. ja tänkte såhär.. nu åkte ni till USA det vart bestämt, du tror att Lena vet att ni skulle åka,vet du hur.. vad hon tyckte om det? Att ni skulle åka eller?
V: Ingen aning.. näe.. jag vet inte..
F: Näe.. när träffa du henne senast då?
V: Eh.. jag ska ba stänga av.. jag vill inte den här på.. ah när kan jag ha träffa henne senast.. ehm.. Vajag kan komma ihåg är på ett event som var.. såhär helnördigt.. Harry Potter-event var det väl.. nej det var det inte alls det.. lakrits-dan.. eventet.. det var lakritsdan.. när var den? (skrattar).
Citera
2021-01-30, 01:31
Medlem
Citat:
Han är så självgod att jag är tveksam att det vore ett megabekymmer, de ska fortsatt höras i USA föreslår hon. Skicka bilder.
Pippar helgen innan, bjuder in på kaka.
Det står inte enbart mellan dem två, det är ett evigt triangeldrama som jag tror spelar in.

Nje enligt min personliga uppfattning underskattar LW SD gravt i situationen.

I mina ögon handlar det först och främst om SD själv och hans överlevnad.

För honom riskeras hela hans existens att elimineras: hans jobb, fortsatta karriär, ekonomin, huset, nya relationen med HD, vänner, hans rykte mm. Ja allt riskerar han förlora om LW pushar igenom en anmälan mot honom som skulle leda till åtal och ev fängelse.

HD och barnen kommer i 2 hand.

Han är nog svettigare än många förstår och låter Lena hållas och spelar med så gott det går i deras hatkärleksrelation.
Citera
2021-01-30, 02:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nje enligt min personliga uppfattning underskattar LW SD gravt i situationen.

I mina ögon handlar det först och främst om SD själv och hans överlevnad.

För honom riskeras hela hans existens att elimineras: hans jobb, fortsatta karriär, ekonomin, huset, nya relationen med HD, vänner, hans rykte mm. Ja allt riskerar han förlora om LW pushar igenom en anmälan mot honom som skulle leda till åtal och ev fängelse.

HD och barnen kommer i 2 hand.

Han är nog svettigare än många förstår och låter Lena hållas och spelar med så gott det går i deras hatkärleksrelation.
Inte sagt ett ord om att LW inte underskattar hans potential.
Det är väl det som är ett bekymmer i sig.

Ingen annan lär komma i första hand hos en fullblodsegoist.
En stereotyp mansgris av värsta slag.

Varför skulle hus, barn, exfru, jobb och vänner försvinna menar du?
Hon förlåter ju allt? Huset lär väl stå kvar.

Han är huvudmisstänkt för mord och cachar vidare med exfrun, över land och riken.
Han glider runt överallt med hög svansföring.
Är han psykopat (som en del skriver, I rest my case) så lär han inte våndas eller svettas värst mycket. Han har inget samvete.
Det blir väl lite olika infallsvinklar beroende på vilken skruv som är lös.

Hur som haver så ser jag ett mångårigt tema på spänning mellan de tre aktörerna. Högvolt.
Senast redigerad av develi 2021-01-30 kl. 02:12.
Citera
2021-01-30, 03:21
Medlem
develis avatar
Kollade vad hon skrev på Lenas wig som hon tar upp 8 maj.

Det var då en underlig väg att kommunicera må jag säga.

HD är på väg till Lenas wig när han i stort sett dygnar som grälsjuk innan mordet och USA-resan.

Såvitt jag förstår via kommentarer så tar den tid pga jämna pauser, antar det är för eftertanke/att stanna till då namnet är "Lyssna till livet".

SD nämner "tvåminuterspauserna" till HD.

"Vill du bli inskriven i Lenas Wig" sa hon till SD. Han ser dock ut att ha blivit inskriven utifrån dubbla budskap. Hon verkar svara honom i LWs kommentarsfält?

Kort repeat i chatten mellan SD och HD där han mal på för fullt:

H:Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte förändra det. Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM"

S:"Jag baserar min utsaga idag att hon bestämmer sig innan och utan att egentligen kunna veta. Det är inte att jag tar upp någon gammal tråd. Det är enbart det pinfärska och det är fakta."

"Jag skiter just nu i USA "

" Åker sannolikt själv istället"

Jag börjar planera ikväll"

"Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."

"För mig är barnen viktigare än du. Jag släpper dig lätt om det står mellan er. Jag fortsätter nu göra mitt bästa för T." "

H:" (..) Jag har sagt att du har förutfattade meningar, Ja. Men medvetet anklaga, Nej.
Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas.
Vill veta om du avser att åka själv till USA. Tacksam om du meddelar mig snarast. Hör jag inget utgår jag från att vi åker tillsammans och att vi planerar imorgon. KRAM "

Vill du bli inskriven i Lenas Wig"

"Varken behöver eller vill ha ditt stöd om det innehåller anklagelser. Tack."

"Nej"

"Är du där nu, eller ska du och VD gå den?"

"Om jag inte gått den innan slutet av juni så nätoggar jag den"

H:"Ska ta mig en cykeltur dit nu."

S:"När du står de där tvåminuterspauserna så kan du fundera på varför du måste både påstå att jag har förutfattade meningar och följer gamla saker som vi enats om att släppa och dels påstår att du inte anklagar mig för det."

HD på LWs sida för wiggen:

"Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC"

Sen på kvällen skickar lägerkommendanten SD sin bevisning om strösselförhöret (då hon åker bil med JG eller hur det nu var).

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c8533753-56d9-4b1b-9810-97f94b6407de
Senast redigerad av develi 2021-01-30 kl. 03:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in