Citat:
Beträffande strössel och vedervärdigt barnförhör som han skickar som bevis till HD så visste jag inte att det ligger i en svit på flera dagar.
Rena freakshowen, tar omtag efter omtag.
Kan inte citera in allt, tar det mer bärande i dialogen för att centrera det SD säger.
Kursivering är H.
6 maj
Omtag den 8 maj
3 timmar senare. Nytt omtag med strössel.
I tiden upp till mordet blir han totalt upphaussad. Grälsjuk som den värsta drake, projicerar på barn och överdriver - rent av letar fel för att få utlopp.
Ända in i det sista är resan i farozonen.
Han drar upp gammalt bak till depressioner, gör sig till ett megaoffer om att barnen inte väljer honom. Han är inte ens bortvald och att nån vill bo där är snarare enastående..
Han överbetonar att barnen är viktigare än H men behandlar dem som en lägerkommendant med sina överdrivna regler och går bananas.
Men det är mer än ett vardagsgräl för enskilda regler.
Han använder barnen för att få spy ut sin eter.
Why?
Extrem stress? Nåt som hänt i direkt närtid, triggers?
... Och mitt i alltihop LWs wig.
Rena freakshowen, tar omtag efter omtag.
Kan inte citera in allt, tar det mer bärande i dialogen för att centrera det SD säger.
Kursivering är H.
6 maj
S: "Gräsmattan runt kaninburen kommer inte att återhämta sig utan omedelbar åtgärd.
Jag har ett fleratal gånger försökt få barnen, främst T, att diskutera fram en lösning.
Jag har sagt några saker som ej går, och något som går.
De har ej velat delta i diskussionen, utan funderat kring nya hagar enbart.
Jag har nu tröttnat och markerat var exakt de får gå och stå. Vid överträdelse så är de inte
längre välkomna att ha kaniner i min trädgård. Buren kommer att tas bort samma dag. Jag
kommer inte att tillåta att de skjuter upp avvecklingen ens till nästa dag."
(..)
S:" Nu blir jag arg. Förbannad"
H: "Tjejerna uttrycker att du säger att du är ledsen och uttrycker frustration över alla dina
tvättmaskiner. Att du inte har ngn fritid eller tid för dem."
"T berättar att hon tycker det är svårt att bestämma när det blir många saker. Vill ha
hjälp."
"Skicka hit T. Hon får ta sin hund och cykel. Hon är välkommen att mata kaniner i morgon. Kan ta vatten från dig."
Sluta."
Du är vuxen."
Exakt. Och jag ställer krav. "
Klart man ska ställa krav."
"Kan de bo hos dig kommande vecka?"
Jag vill inte ha dem här"
Va! "
"Råttorna får gärna flytta till dig i morgon."
"Barnen är välkomna att bo här när de vill prata och samarbeta."
"Kan de bo hos dig nu? "
"Nej"
"Du får ta ditt ansvar"
"Fråga din mamma om de kan bo där"
" Jag kommer upp till dig"
"Varför?
T kan hämta sina saker själv"
(..)
Nej. De har valt bort mig som pappa och livskamrat"
"Nej"
NEJ NEJ NEJ"
Det är ditt vuxenansvar"
"Du har valt att skaffa barn"
"Jag är pappa. Fullvärdig familjemedlem"
"De är inte livskamrater, de är dina barn. Du är en bra pappa. Lägg inte över på barnen"
"Lägger noll på barnen mer än att kräva respekt"
"Du lägger på barnen."
" Jag är offer. Slet så in i helvete under dina svåra år. Får nu betala priset för jag kämpade så hårt."
"What "
"Slet hårt ja men övergav mig."
"Fy fab"
Tack"
"Det ämnet är ett helt annat. Men ja, jag svek dig. Ångrar det bittert. Har nu fått betala det
med det enda rimliga priser."
Jag är offer. Blir av med barnen nu. Precis som förutspått."
"Jag kommer upp. Vi behöver prata,"
"Trodde inte du orkade prata resa"
Behöver prata om barnen"
"Jasså? Nåt speciellt med dina barn?"
"Prata med T kanske? Hon har barn i samma åldrar."
"Tjejerna kommer gärna som vanligt till dig imorgon.
Även om jag var arg, frustrerad och ledsen tidigare så älskar jag dig."
(..)
Jag har ett fleratal gånger försökt få barnen, främst T, att diskutera fram en lösning.
Jag har sagt några saker som ej går, och något som går.
De har ej velat delta i diskussionen, utan funderat kring nya hagar enbart.
Jag har nu tröttnat och markerat var exakt de får gå och stå. Vid överträdelse så är de inte
längre välkomna att ha kaniner i min trädgård. Buren kommer att tas bort samma dag. Jag
kommer inte att tillåta att de skjuter upp avvecklingen ens till nästa dag."
(..)
S:" Nu blir jag arg. Förbannad"
H: "Tjejerna uttrycker att du säger att du är ledsen och uttrycker frustration över alla dina
tvättmaskiner. Att du inte har ngn fritid eller tid för dem."
"T berättar att hon tycker det är svårt att bestämma när det blir många saker. Vill ha
hjälp."
"Skicka hit T. Hon får ta sin hund och cykel. Hon är välkommen att mata kaniner i morgon. Kan ta vatten från dig."
Sluta."
Du är vuxen."
Exakt. Och jag ställer krav. "
Klart man ska ställa krav."
"Kan de bo hos dig kommande vecka?"
Jag vill inte ha dem här"
Va! "
"Råttorna får gärna flytta till dig i morgon."
"Barnen är välkomna att bo här när de vill prata och samarbeta."
"Kan de bo hos dig nu? "
"Nej"
"Du får ta ditt ansvar"
"Fråga din mamma om de kan bo där"
" Jag kommer upp till dig"
"Varför?
T kan hämta sina saker själv"
(..)
Nej. De har valt bort mig som pappa och livskamrat"
"Nej"
NEJ NEJ NEJ"
Det är ditt vuxenansvar"
"Du har valt att skaffa barn"
"Jag är pappa. Fullvärdig familjemedlem"
"De är inte livskamrater, de är dina barn. Du är en bra pappa. Lägg inte över på barnen"
"Lägger noll på barnen mer än att kräva respekt"
"Du lägger på barnen."
" Jag är offer. Slet så in i helvete under dina svåra år. Får nu betala priset för jag kämpade så hårt."
"What "
"Slet hårt ja men övergav mig."
"Fy fab"
Tack"
"Det ämnet är ett helt annat. Men ja, jag svek dig. Ångrar det bittert. Har nu fått betala det
med det enda rimliga priser."
Jag är offer. Blir av med barnen nu. Precis som förutspått."
"Jag kommer upp. Vi behöver prata,"
"Trodde inte du orkade prata resa"
Behöver prata om barnen"
"Jasså? Nåt speciellt med dina barn?"
"Prata med T kanske? Hon har barn i samma åldrar."
"Tjejerna kommer gärna som vanligt till dig imorgon.
Även om jag var arg, frustrerad och ledsen tidigare så älskar jag dig."
(..)
Kort resumé:
T har huvudvärk, säger att det var likadant igår.
Säger att det är för varmt i skolan.
S gör en melodramatisk utläggning om att hon nog inte kan gå till skolan förrän till hösten och ironiserar över att hon nog behöver ta sabbatsår.
H säger att hon varit ledsen efter urladdning i kombination med att det är varmt och sovit dåligt.
... Sen brakar det loss igen.
"Jag har rätt och du har fel"
"Hon har förutfattad mening. Jag baserar inte det på något gamalt. Det är fakta från idag. FAKTA. Oemotsägliga FAKTA. JAG HAR INGEN FÖRUTFATTAD MENING I FRÅGAN"
"Åk hem och krama henne istället."
"Du stöttar dåligt genom att anklaga mig. Föreslår att du ber om ursäkt för det och slutar
stötta. Vill inte ha ditt stöd om det ska vara lögnaktigt och felvisande."
"Jag har inte fastnat en millimeter. Det är inget gamlat spår. Det är från dagen. Hon har
förutfattad mening. Du anklagar då istället mig när hon gör fel."
"Trist att du inte vill be om ursäkt för ditt anklagande sätt, men det är visst så du vill ha det. Samtalet avslutas med att du bekräftar att du vill förbehålla dig rätten att falskeligen anklaga mig.
Nu ska jag ha en bra dag. Vi hörs framöver ifall du vill vara positiv och konstruktiv. Meddela
var jag ska lämna bilnyckeln på fredag så du slipper gå in och hämta. "
(..) Vill du ha kontakt med mig är det bara att
fortsätta ha det. Det är ditt val. Och jag har inget problem med att träffa dig. Bilnyckeln
behöver jag inte. Du kan ha bil hela helgen."
Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag
behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte
förändra det. Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM"
"Jag baserar min utsaga idag att hon bestämmer sig innan och utan att egentligen kunna veta. Det är inte att jag tar upp någon gammal tråd. Det är enbart det pinfärska och det är fakta."
"Jag skiter just nu i USA "
" Åker sannolikt själv istället"
Jag börjar planera ikväll"
"Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."
"För mig är barnen viktigare än du. Jag släpper dig lätt om det står mellan er. Jag fortsätter
nu göra mitt bästa för T." "
" (..) Jag har sagt att du har förutfattade meningar, Ja. Men medvetet anklaga, Nej.
Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas.
Vill veta om du avser att åka själv till USA. Tacksam om du meddelar mig snarast. Hör jag
inget utgår jag från att vi åker tillsammans och att vi planerar imorgon. KRAM "
Vill du bli inskriven i Lenas Wig"
"Varken behöver eller vill ha ditt stöd om det innehåller anklagelser. Tack."
"Nej"
Är du där nu, eller ska du och VD gå den?"
(..)
T har huvudvärk, säger att det var likadant igår.
Säger att det är för varmt i skolan.
S gör en melodramatisk utläggning om att hon nog inte kan gå till skolan förrän till hösten och ironiserar över att hon nog behöver ta sabbatsår.
H säger att hon varit ledsen efter urladdning i kombination med att det är varmt och sovit dåligt.
... Sen brakar det loss igen.
"Jag har rätt och du har fel"
"Hon har förutfattad mening. Jag baserar inte det på något gamalt. Det är fakta från idag. FAKTA. Oemotsägliga FAKTA. JAG HAR INGEN FÖRUTFATTAD MENING I FRÅGAN"
"Åk hem och krama henne istället."
"Du stöttar dåligt genom att anklaga mig. Föreslår att du ber om ursäkt för det och slutar
stötta. Vill inte ha ditt stöd om det ska vara lögnaktigt och felvisande."
"Jag har inte fastnat en millimeter. Det är inget gamlat spår. Det är från dagen. Hon har
förutfattad mening. Du anklagar då istället mig när hon gör fel."
"Trist att du inte vill be om ursäkt för ditt anklagande sätt, men det är visst så du vill ha det. Samtalet avslutas med att du bekräftar att du vill förbehålla dig rätten att falskeligen anklaga mig.
Nu ska jag ha en bra dag. Vi hörs framöver ifall du vill vara positiv och konstruktiv. Meddela
var jag ska lämna bilnyckeln på fredag så du slipper gå in och hämta. "
(..) Vill du ha kontakt med mig är det bara att
fortsätta ha det. Det är ditt val. Och jag har inget problem med att träffa dig. Bilnyckeln
behöver jag inte. Du kan ha bil hela helgen."
Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag
behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte
förändra det. Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM"
"Jag baserar min utsaga idag att hon bestämmer sig innan och utan att egentligen kunna veta. Det är inte att jag tar upp någon gammal tråd. Det är enbart det pinfärska och det är fakta."
"Jag skiter just nu i USA "
" Åker sannolikt själv istället"
Jag börjar planera ikväll"
"Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv."
"För mig är barnen viktigare än du. Jag släpper dig lätt om det står mellan er. Jag fortsätter
nu göra mitt bästa för T." "
" (..) Jag har sagt att du har förutfattade meningar, Ja. Men medvetet anklaga, Nej.
Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas.
Vill veta om du avser att åka själv till USA. Tacksam om du meddelar mig snarast. Hör jag
inget utgår jag från att vi åker tillsammans och att vi planerar imorgon. KRAM "
Vill du bli inskriven i Lenas Wig"
"Varken behöver eller vill ha ditt stöd om det innehåller anklagelser. Tack."
"Nej"
Är du där nu, eller ska du och VD gå den?"
(..)
" Det äts strössel här hemma. Jag ska frpga T om det är hon. Jag tror inte hon kommer att
ljuga, men vad tycker du jag ska säga om hon ändå gör det?"
Hon har småätit sött länge och vi har pratat om det. Hur tycker du jag ska hantera det? För
his mig får hon inte göra så."
"Jag har ingen lösning åt dig. Däremot kan jag ta det mer med T. Det är såklart inte ok
här heller!"
Hon valde lögn såklart "
En deciliter strössel sedan i måndags"
"Hon får betala för hela paketet nu, och har lovat att inte smygäta sött igen. Ny har jag öven förbjudit henne att göra det."
"Här nu lyssnar i 30 min och sen stoppades det och går inte att spola fram. Hände det ngt
mer på slutet? Vet faktiskt inte om jag vill ta del av ert samtal."
Vi kommer att stå på loppis på söndag"
"Det är bevismaterial. Samtalet skulle varit klart I soffan innan det där samtalet. Hade T varit smarr hade det varit positivt och framgångsrikt och slut efter 30 sekunder."
"Du anklagade mig felaktigt idag. Detta var typexempel på liknande sak som du ofta anklagar mig för att göra fel i. Du har nu ingen som helst rätt att anklaga mig felaktigt I detta ämne utan att kunna påvisa var I samtalet jag gjorde fel"
ljuga, men vad tycker du jag ska säga om hon ändå gör det?"
Hon har småätit sött länge och vi har pratat om det. Hur tycker du jag ska hantera det? För
his mig får hon inte göra så."
"Jag har ingen lösning åt dig. Däremot kan jag ta det mer med T. Det är såklart inte ok
här heller!"
Hon valde lögn såklart "
En deciliter strössel sedan i måndags"
"Hon får betala för hela paketet nu, och har lovat att inte smygäta sött igen. Ny har jag öven förbjudit henne att göra det."
"Här nu lyssnar i 30 min och sen stoppades det och går inte att spola fram. Hände det ngt
mer på slutet? Vet faktiskt inte om jag vill ta del av ert samtal."
Vi kommer att stå på loppis på söndag"
"Det är bevismaterial. Samtalet skulle varit klart I soffan innan det där samtalet. Hade T varit smarr hade det varit positivt och framgångsrikt och slut efter 30 sekunder."
"Du anklagade mig felaktigt idag. Detta var typexempel på liknande sak som du ofta anklagar mig för att göra fel i. Du har nu ingen som helst rätt att anklaga mig felaktigt I detta ämne utan att kunna påvisa var I samtalet jag gjorde fel"
Ända in i det sista är resan i farozonen.
Han drar upp gammalt bak till depressioner, gör sig till ett megaoffer om att barnen inte väljer honom. Han är inte ens bortvald och att nån vill bo där är snarare enastående..
Han överbetonar att barnen är viktigare än H men behandlar dem som en lägerkommendant med sina överdrivna regler och går bananas.
Men det är mer än ett vardagsgräl för enskilda regler.
Han använder barnen för att få spy ut sin eter.
Why?
Extrem stress? Nåt som hänt i direkt närtid, triggers?
... Och mitt i alltihop LWs wig.
Mr Bananas...
Hjärstamannen i högform.
4-6/5 2018 var helg fre-sön. LW var väl i Stockholm med sin vän och älskare JH den helgen?
SD lite ur balans där pga det (och en del annat) och ballar ur för ingenting?