2021-01-29, 22:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon erbjöd honom en bra affär, sen slapp helvetet lös när gamarna fick klart för sig att arvet riskerade att försvinna. Odalbygge AB skulle inte få exploatera tomten och bygga sommarhus som planerat.

Där har du uppsidan på denna fantastiska tomt som är värd sex miljoner och dubbelt upp snart enligt vissa.
2021-01-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Ja, det borde hon absolut.
Hennes agerande i och kring denna affär är verkligen skrämmande empatilöst.

Ja, och det är så att hennes tidigare engagemang för de äldre nu framstår som enbart cyniskt. Har Ebba Busch inget hjärta?
2021-01-29, 22:24
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Alternativ tre:
Affären görs om, den görs rätt och Ebba betalar fastighetens rätta värde.

Ska hon betala mindre menar du?
2021-01-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Matts Lülmaa i byggnadsnämnden kanske ?
https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/person/matts-lullmaa/
Se där! Plan och byggnadsnämnden, han kanske vet när kommunen ska dra in vatten och avlopp till området! Det är väl dom som bestämmer om sånt....vad lämpligt.
1. En Lülmaa som bokar tid för Esbjörn till psykologen
2. En Lülmaa som är mäklare och värderar fastigheter
3. En Lülmaa som är politiker i plan och byggnadsnämnden

En av dessa Lülmaa är dessutom kompanjon med Billinge i Rättviseorganisationen sedan tiotals år.

Sen har vi då Majkgård, VD för Odalbygge AB

Det fanns nog planer för Esbjörns tomt....
2021-01-29, 22:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Se där! Plan och byggnadsnämnden, han kanske vet när kommunen ska dra in vatten och avlopp till området! Det är väl dom som bestämmer om sånt....vad lämpligt.
1. En Lülmaa som bokar tid för Esbjörn till psykologen
2. En Lülmaa som är mäklare och värderar fastigheter
3. En Lülmaa som är politiker i plan och byggnadsnämnden

En av dessa Lülmaa är dessutom kompanjon med Billinge i Rättviseorganisationen sedan tiotals år.

Sen har vi då Majkgård, VD för Odalbygge AB

Det fanns nog planer för Esbjörns tomt....

Ja nu träffar skiten fläkten rejält
2021-01-29, 22:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Fram med namnen då, för du skrev:

"Men däremot ska jag som anonym skribent här på flashback namnge de två mäklare (en aktiv mäklare, en fd mäklare numera pensionär) vilka i förtroende var för sej till mej lämnat ett marknadsmässigt värde på fastigheten."

Nåååå jag väntar och andra med mig!

Vi kanske ska ha gissningstävling
1 en pensionerad mäklare ?
1 aktiv mäklare?
2021-01-29, 22:43
Medlem
Citat:
Vatten och avlopp är redan klappat och klart, för din kännedom.
Strandskyddet kommer man att kunna komma undan här inom inte allt för många år, igen för din kännedom.

Efter denna information kanske även du kan höja värdet en aning.
Nu vet jag var informationen kommer ifrån.
2021-01-29, 22:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
det är lustigt att för varje otvivelsaktig fakta kring ebba som kommer upp, expempelvis att hon är uppvuxen i livets ord eller lovade svenska folket att inte tvinga esbjörn att sälja, så ifrågasätter du ner i minsta detalj, och även när du får bevisen svart på vitt, så hävdar du fortfaranda att det är lögn.

men så fort nån häver ur sig ett personangrepp mot esbjörn och hans familj så kluckar du bara instämmande, hur grova anklagelserna än är.

man undrar vem du är och varför du har lyckats skriva drygt tusen inlägg på flashback, alla i denna tråd.

Du ljuger som vanligt, samt lämnar ej något tillbaka.
Källa på dina påstående kanske är på sin plats ,
Du kan ju börja med det sista du skrev. Alla i denna tråd

Men just det du kan ju inte! för då skulle du ju avslöjas som lögnare!
Senast redigerad av braattha 2021-01-29 kl. 23:01.
2021-01-29, 22:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Skulle hon smälla igen dörren på Ebba Busch Thor?

Om vi leker med tanken att det var min mors hus Ebba var ute efter (för jag antar att det är dit du vill komma), så tror jag nog att Ebba hade fått ställa den initiala frågan "vill du sälja ditt hus till mig", för att sedan rappt svara "nej". Hade Ebba därefter inte förstått att ett nej är ett nej, utan börjat tjata, så hade dörren kommit :-) Men, jag har ärvt mitt politikerförakt från mina föräldrar, så jag tror inte Ebba hade haft en fördel av att vara känd rikspolitiker.

Men som sagt var, min mor (och far) är fortfarande helt klara i huvudkontoret. Då är det svårare att bli lurad eller övertalad. Om hon inte var det, vet jag inte vad som skulle hända. Men jag hoppas att jag upptäcker den nedsatta funktionen långt innan något allvarligt inträffar.

Men, nu är vi långt utanför topic här. Det är tack och lov inte min farsa som är Esbjörn, även om de har vissa likheter.
2021-01-29, 22:45
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Det är nog endast Ebba som är så ointelligent att anlita en mäklare som kan uppfattas som part i målet.
Att anlita Sjönaras Theo D, tillika bror till väninnan MD är ju ett självmål utan dess like, när sen TD lägger benen på ryggen och springer blir det fantastiskt roligt.
Hur kan en människa vilken blivit vad till partiledare i ett genuint parti agera så korkat!

Nej han var inte anlitad som mäklare.
Theo kom in i slutskedet och anlitades endast för att skriva ett juridiskt köpebrev, inget annat.
2021-01-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Pengar och/eller egenintresse?!

Blev också nyfiken och började luska lite.
Binninge har ju egenintresse i att slå till KD
Han var tydligen själv politiskt aktiv Kristdemokrat när han dömdes för sexuella övergrepp på sina styvbarn.Dem och modern förföljde han också och utförde flertalet våldsbrott mot. KD valde att öppet skriva om hans brott .

” Johann Binninge, ordförande i Rättssäkerhetsorganisationen, är nämligen dömd för våldtäkt/grov fridskränkning på sin fd styvdotter. Läs här:
http://www.kristdemokraten.com/article_secure.asp?Article_Id=26694

”Det stämmer att Johann Binninge är dömd för våldtäkt mot barn/grov fridskränkning. Jag begärde ut domen och fick det bekräftat. Domen har överklagats av Binninge.
Domen är ingen rolig läsning. Kaskadspya. Och då underdriver jag.”

http://noboytoy.blogspot.com/2010/09/pas-och-pedofili.html?m=1

Johann Binninge har en gedigen historik av grova brott och nätförföljelser.
Hur många alias i denna tråden stred mot Ebba,sa du?

”Varför tyst om Rättsorganisationen, Binninge och Hurtig?
Den s k Rättsorganisationen, RO, har funnits i ett antal år nu.
Vid googling på namnet, syns ingen granskande journalistik. Trots att ingen borde kunna tvivla på deras strävan att ständigt skuldbelägga kvinnor och barn som utsätts för övergrepp och att förminska våldtäktsanklagelser till att krympa ihop till simpla bedrägerihistorier. Även när det handlar om utnyttjandet av barn gör det ingen skillnad, för till och med de är förslagna lögnare och försäkringsbedragare.
RO vill skrämma kvinnor att frukta att de kommer att framstå som lögnerskor inom rättväsendet. Som om kvinnor och barn behöver skrämmas.
Och ingen har granskat RO:s kvinnofientliga agenda.

Johan Binninge står främst i denna organisation. Han är dömd i både tingsrätt och hovrätt för övergreppsrelaterat brott mot barn. Han överklagade ända till HD, utan framgång. Han också dömd för annat relationsbrott.

Varför så tyst om RO:s agenda, vilka värderingar de har och vad de vill åstadkomma genom att ständigt smutskasta kvinnor och flickor.
Den starke mannens har rätt mot kvinnor och barn.
Även den penningstarka, vilket advokaterna i RO tjänar ekonomiskt på.
Starka män och pengar har alltid slagit följe.”

http://noboytoy.blogspot.com/2010/09/pas-och-pedofili.html?m=1

Skrämmande läsning
Här är svaret till Binninge:s besatthet.
ESB bryr han sig inte ett dugg om förutom att han nu kan tjäna pengar på att smocka till KD rejält

Så,den här pedofilen och kvinnomisshandlaren ska upp i tinget och försvara 86- åringen den 15/1 ,spännande
Hoppas varenda nyhetsredaktion och grävare tar sig dit för det här stinker.

Tack för ditt intressanta inlägg, det klargör varför Binninge och Perhuldt-Lülmaa gått i maskopi med Majkgård i kampen mot Ebba Busch. För dem är det personligt och för Majkgård handlar det om pengarna. Vilken soppa!
2021-01-29, 23:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vi kanske ska ha gissningstävling
1 en pensionerad mäklare ?
1 aktiv mäklare?

Lullmaa och Lullmaa

Hahaha

Nice catch! 😉

Tänk när Binninge lämnar in de värderingarna och kopplingarna mellan Binninge, Monika, Barry, Tiit och Mats kommer i dager. Jösses.

Ska Binninge förstöra Monikas sons framtid som både mäklare och politiker nu också. Det vore ju snyggt.
Senast redigerad av trngw 2021-01-29 kl. 23:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in