2021-01-29, 22:02
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Man är inte medlöpare bara för att man håller tyst. Ibland är det bättre att bara acceptera situationen istället för att käfta emot. När 70-talisterna börjar dö ut ska du se att högern får mer makt.
Hjälper inte mig när 70-talister är ungtuppar utifrån min horisont. Jag vill ha förändring nu.
Citera
2021-01-29, 22:12
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Ja, men min på poäng är att varför en förmodat intelligent människa som Fredrik Lindström finner sig i detta? Är han feg? Är han girig? Är han medlöpare? Är han kanske dum i huvudet trots allt?

Fredrik är manodepressiv/bipolär. Briljant i manisk fas men liggande i fosterställning i depressiv fas. Han har inte så mycket att välja på. Alla andra har tröttnat på honom förutom SVT då...
Citera
2021-01-29, 22:15
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Hur funkar en sån som Fredrik Lindström egentligen? Det är en bildad och social karl, men accepterar politiska övergrepp som att låta Fiona & Rebecca medverka i programmet. FL måste ju begripa vilka vedervärdiga åsikter de står för. Är FL en sådan ynkrygg att han säljer sig för pengar eller håller med om de antidemokratiska strömningarna som SVT bejakar?
Liksom,
Visste du inte att SVT/SR är en politisk propaganda kanal, dom kör på högvarv nu, men det har försiggått i 40år + nu.
Citera
2021-01-29, 22:21
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Hjälper inte mig när 70-talister är ungtuppar utifrån min horisont. Jag vill ha förändring nu.
Då är jag rädd att du får stå ut.
Citera
2021-01-29, 22:28
Medlem
Citat:
Lugn nu Adolf, Nürnberglagarna kommer säkert snart tillbaka ska du se,så torka tåren din från din kind. Roa dig under väntans tid med att bygga ett Lego-läger kanske? med vakttorn och allt!
Citera
2021-01-29, 22:35
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Lugn nu Adolf, Nürnberglagarna kommer säkert snart tillbaka ska du se,så torka tåren din från din kind. Roa dig under väntans tid med att bygga ett Lego-läger kanske? med vakttorn och allt!
Vad är det för oseriös kommentar? Menar du på fullt allvar att jag är nazist för att jag vänder mig emot SVTs vänsteragenda? Oh, jävlar. Ni finns på riktigt, ni galningar. Men nu när jag har dig på tråden: vad felas dig?
Citera
2021-01-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vilken titel hade R&F outro låt?
till själva programmet (tid 58:06) https://www.svtplay.se/video/29879102/pa-sparet/pa-sparet-sasong-31-avsnitt-10?start=auto

Another World heter den låten
Citera
2021-01-30, 00:23
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Another World heter den låten
Av artisten/gruppen?
Citera
2021-01-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Av artisten/gruppen?

Rebecca & Fiona, det är deras egen låt
Citera
2021-01-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hur? HUR!? Kan man välja att inte tala om Carl von Rosen i samband med Biafra?
Skandal och extremt lågt av Svt att inte ens nämna denna heroiska insats från en av våra stora hjältar.
Vänsterblivenheten i svensk propaganda television slår nya rekord...

En av de mest häpnadsväckande frivilliga aktioner som genomförts av en svensk utomlands. Ni som inte vet vad jag talar om, sök och ni ska finna.
Von Rosen hade sympati med nazister och är därför utraderad ur historieböckerna på SVT. Men jag ska kolla upp han mera själv.

Du hade rätt! En riktig hjältetyp av klassiskt snitt.
Senast redigerad av Vimes76 2021-01-30 kl. 01:15. Anledning: Ny info
Citera
2021-01-30, 07:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Von Rosen hade sympati med nazister och är därför utraderad ur historieböckerna på SVT. Men jag ska kolla upp han mera själv.

Du hade rätt! En riktig hjältetyp av klassiskt snitt.
Vilket så fånigt. Det var en annan tid då. Det är många dom tvingas radera bort. Det går inte att jämföra med att ha "sympatier" för det idag när det blev laddat mtp det som skedde. Gemene man gick inte omkring önskade livet ur andra människor.

Att skilja på sak och sak samt se allt i sitt sammanhang är svårt nuförtiden.

Nåja. Hur blir semifinalagerna? Personer från samma grupp kan ju inte mötas.
Citera
2021-01-30, 08:11
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nåja. Hur blir semifinalagerna? Personer från samma grupp kan ju inte mötas.
Luuk visade under programmet upp hur uppställningen ser ut inför semifinalerna.
Semi 1: Magdalena & Claes mot Farah & Johan
Semi 2:Tomas & Ernst mot Louise & Thomas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in