2021-01-29, 20:40
Medlem
Givetvis går bottarna och daytradersen wild på aktien. Men när köpvolymen ökar något lyfter kursen rejält. Från 250 till 280 på mindre än 2 minuter. Det är på gång.

Folk från hela världen tar positioner nu. Ingen vet hur myclet det här kan dra iväg.
Citera
2021-01-29, 20:40
Medlem
Helt ärligt, jag undrar när de kommer börja kalla detta för otillbörlig marknadspåverkan..
Citera
2021-01-29, 20:41
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har alla hedgefonder sålt sina aktier (short)?
Nej, 112% av aktierna är fortfarande blankade.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Är de någon som hört något om nån institutionell investerare som är med på tåget? Alltså på samma sida som är mot blankarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vad är det för något som du inte fattar? De har blankat, de MÅSTE köpa tillbaka i nästa vecka. Då kommer de att få köpa tillbaka till ett mycket högre pris än vad de trodde: att de skulle få köpa tillbaka till ett billigare pris och på sätt tjäna på spreaden.

Det är fantastiskt. Bränn bankjudarna!

Vad är det du inte fattar? Det är inte principen om short squeeze jag pratar om. Jag vill veta specifikt om dessa kontrakt, vad de innebär och hur det påverkar short squeezen. Försök inte läxa upp mig när du ine ens fattar frågan.
Citera
2021-01-29, 20:42
Medlem
varning för högt ljud bitvis:
https://www.youtube.com/watch?v=TRXdxiot5JM

Sälj fan inte, tror pumpen kan komma nästa vecka. Ej finansiell rådgivning, gör din egen efterforskning. Jag är efterbliven autist.
Senast redigerad av Pooke 2021-01-29 kl. 20:44.
Citera
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Helt ärligt, jag undrar när de kommer börja kalla detta för otillbörlig marknadspåverkan..

Det gjorde de redan första dagen! Sen kom nazist-kortet osv osv osv. Det gamla vanliga.

Men vet ni vad. Jag säljer inte! Låt dem brinna!
De kan spendera helgen med att fundera på hur tusan de ska ta sig ur den här skitstormen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porphyrogenitus
Har du inte läst vad RH sysslar med? Bara idag limiterade dem deras använder att äga 2 andelar FRÅN 5 på GME...
Judarna skyddar varandra. Regler för andra, men inte för dom.
Citera
Citat:

Instämmer, men det är roligt.
Citera
2021-01-29, 20:43
Medlem
Citat:
Vad är det för något som du inte fattar? De har blankat, de MÅSTE köpa tillbaka i nästa vecka. Då kommer de att få köpa tillbaka till ett mycket högre pris än vad de trodde: att de skulle få köpa tillbaka till ett billigare pris och på sätt tjäna på spreaden.

Det är fantastiskt. Bränn bankjudarna!
det här gäller gamestop också väl eller är det redan försent att gå all in där..
Citera
2021-01-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vad är det du inte fattar? Det är inte principen om short squeeze jag pratar om. Jag vill veta specifikt om dessa kontrakt, vad de innebär och hur det påverkar short squeezen. Försök inte läxa upp mig när du ine ens fattar frågan.
Blankning? Vad är det du vill veta om deras blankning? Vilken bögtönt du är.
Citera
2021-01-29, 20:45
Medlem
Porphyrogenituss avatar
Citat:
Judarna skyddar varandra. Regler för andra, men inte för dom.
SINNES! Nu nedsänkt från 2 andelar till 1 på RH!!!! Jävla kräk ska dö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in