2021-01-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlRose21
Google verkar ha fått kalla fötter av all negativ uppmärksamhet pga censuren. Robinhood verkar vara rätt betygsatt för tillfället, dvs 1 stjärna i betyg.

https://play.google.com/store/apps/d...hl=en_US&gl=US
Undrar om Robinhood kommer överleva detta?
Citera
2021-01-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det brukar väl snarare sådana som du göra, och inte traders på en hedgefond.

Sedan tvivlar jag ju på att GameStops kunder först kollat aktiekursen innan de går till butiken. Men om du är av en annan uppfattning får du väl redogöra för den.

När dom täcker sina shorts åker kursen tillbaka till normalläge.
När domköper på sig aktier så stiger kursen ännu mer.
Det blir med andra ord väldigt dyrt sätt att stänga butiker.
Och det kan alla göra, inte bara dom. Lika dyrt och hopplöst för alla.

Och skulle någon hedgefond göra det så blir det dålig avkastning för spararna och de som jobbar på fonden får ingen bonus. Låter väldigt långsökt.

Vänta lite här. Menar du att ett företags aktiekurs inte påverkar företaget någonting? Det är alltså helt ok för hedgefonder att gå in och korta sönder aktien och samtidigt prata ner den i tv och media?
Citera
2021-01-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det brukar väl snarare sådana som du göra, och inte traders på en hedgefond.

Sedan tvivlar jag ju på att GameStops kunder först kollat aktiekursen innan de går till butiken. Men om du är av en annan uppfattning får du väl redogöra för den.
tja, denna situation har ju visat konkret hur media och finansen är same peeps.

jag menade inte så. Jag menade exempelvis att aktiepriset kan vara knutet som säkerhet för kreditlån, https://www.investopedia.com/terms/l/loan_stock.asp . Ett sänkt aktiepris kan således frambringa finansiell skada. Mycket därför man förbjöd korta positioner finanskrisen 2008.

Citat:
När dom täcker sina shorts åker kursen tillbaka till normalläge.
När domköper på sig aktier så stiger kursen ännu mer.
Det blir med andra ord väldigt dyrt sätt att stänga butiker.
Och det kan alla göra, inte bara dom. Lika dyrt och hopplöst för alla.

Och skulle någon hedgefond göra det så blir det dålig avkastning för spararna och de som jobbar på fonden får ingen bonus. Låter väldigt långsökt.
nej det kan tänkas vara strategiskt klokt att exempelvis göra sig av med konkurrens genom att helt enkelt köpa upp konkurrenten.
Citera
2021-01-31, 21:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
tack för info,

btw, gillar du aktien?

Jag försöker undvika att "gilla" eller "ogilla" någon aktie. Att hålla på så är ett säkert recept för att förlora.

Däremot, ser man det helt neutralt så är det sannolikt att GME är extremt övervärderad just nu, vilket har drivits av ett sektliknade beteende förra veckan (vars momentum dock dog ut i andra halvan av veckan). Av personer som vill "straffa Wall Street" och tror att detsamma styrs av onda judar som ska straffas.

För mig låter det inte som en lyckad aktie i nuläget, så jag skulle gå short om det ingick i min investeringsprofil. Vilket det inte gör, jag satsar på papper med betydligt lägre beta.
Citera
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett av de mest ohederliga citaten har sett på Flashback, då du klippte ut det jag skrev att många i GME-sekten skriver, och vänder det till att jag skulle tycka något sådant.

Naturligtvis anmält, liksom många av dina andra inlägg. Man kan hoppas och tro att du blir avstängd för att kylas av lite.

Du borde anmäla dina egna inlägg när du ändå är i farten. Vi är betydligt fler som är trötta på dig i tråden. Det enda du skrivit sen jag börja läsa är bullshit, påhittade rykten och rent av skit med 0 innehåll till tråden. Du om någon behöver kylas ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Tror folk kommer tröttna på denna grejen snart och casha ut sina aktier, fast vi får väl se hur morgondagen blir först och främst.
Vi får hoppas att de flesta sitter kvar.

Jag har inte så många aktier, men mina köpte jag mest för underhållningens skull. Ser pengarna som förlorade redan och det med glädje. Säljer om vi kommer över $1000, annars behåller jag dessa för alltid som ett fint minne.
Citera
2021-01-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag försöker undvika att "gilla" eller "ogilla" någon aktie. Att hålla på så är ett säkert recept för att förlora.

Däremot, ser man det helt neutralt så är det sannolikt att GME är extremt övervärderad just nu, vilket har drivits av ett sektliknade beteende förra veckan (vars momentum dock dog ut i andra halvan av veckan). Av personer som vill "straffa Wall Street" och tror att detsamma styrs av onda judar som ska straffas.

För mig låter det inte som en lyckad aktie i nuläget, så jag skulle gå short om det ingick i min investeringsprofil. Vilket det inte gör, jag satsar på papper med betydligt lägre beta.

Vi är många som tjänat tiotusentals kronor på ingenting tack vare aktien.

Vi älskar aktien.
Citera
2021-01-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Nej
Tror faktiskt att du har rätt. Enda sättet för Robinhood att ha en chans att överleva är om de ber om ursäkt och erkänner att de pressades till sina handlingar, samt släpper handeln fri innan börsöppningen imorgon.
Citera
2021-01-31, 21:54
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Vänta lite här. Menar du att ett företags aktiekurs inte påverkar företaget någonting? Det är alltså helt ok för hedgefonder att gå in och korta sönder aktien och samtidigt prata ner den i tv och media?
Frågan var hur Wall Street kan stänga butiker.
Eftersom det nu är GameStop och hedgefonder som är kontext här, så kan vi hålla oss till hur hedgefonder kan stänga GameStop butiker.

Du får gärna visa hur det går till.
Ett bivillkor är att hedgefonderna iaf skall försöka gå med vinst åt spararna.

Jag föredrar konkreta förklaringar.
Citera
2021-01-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Ett bekymmersamt problem med hela det här är att gemene man verkar tro att damerna och herrarna som sitter på Wall Street är retarderade.

Det ska väl vara mer eller mindre omöjligt att ta sig ur den här situationen på ett lindrigt sätt, men nog fan ska vi se att Wall Street kommer gå vinnande ur det här kalaset i slutändan.

Du har missat något, det är inte wallstreet ormarna som är retarderade, det är vi som är retarderade. 17 timmar och 30 minuter kvar!

https://www.youtube.com/watch?v=reFO...PU4shTdCFFg0ek
Senast redigerad av LinusZeDeo 2021-01-31 kl. 22:02.
Citera
2021-01-31, 21:57
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tholbox
Satte säljlimit på 1500$ men tog bort den, kommer inte sälja förän den slår 2000$ lol
🙌🏻💎🙌🏻💎🙌🏻💎🙌🏻💎

Du kan inte se det som en naturlag att aktien kommer fortsätta stiga, ens över huvud taget. Men visst finns möjligheten
Citera
2021-01-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Helt ärligt har jag svårt att fatta den här situationen med GameStop. Finns det någon förklarande video "for dummies" typ?
Louis Rossmann förklarar bra här:
https://www.youtube.com/watch?v=4EUbJcGoYQ4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in