Citat:
Ursprungligen postat av
Sandemose
Etter at langt ekteskap kjenner AEH sin mann bedre enn han gjør selv. Når han sier : «Jeg ringer deg om en time, da vet jeg mer», så vet AEH at det blir en utsettelse.
Ja la oss si at dette kan holdes åpent. AEH "tok avgjørelsen selv". Sett gjennom den hypotesen jeg går ut fra du tror mest på - amatør-kidnappere. Ikke sant?
Dette ble uansett mistenkelig for TH og noe politiet syntes var ulogisk.
Men hva med å se på noen flere brikker i henhold til
"Gone Girl" VS "Amatør-kidnappere".
1.TH forklare at han skulle ringe hjem etter ca 1 time. Telefonen til AEH ble lagt "på feil side av bordet" kl 10.06. Ca 1 time etter at TH dro på jobb.
Kunne amatør-kidnappere vite hvilket bord telefonen skulle legges?
+
Kunne amatør-kidnappere vite at TH skulle ringe hjem etter ca 1 time?
2. Det er kommet frem at naboer med innsikt var bortreist forsvinningsdagen + dette er et tettbebyggd boligstrøk i Norge.
Kunne amatør-kidnappere vite at naboer var bortreist?
+
Kunne amatør-kidnappere ta risiko ved å kidnappe en eldre dame i et tettbebyggd boligstrøk?
3. AEH kommuniserte ekteskapsproblemer med ulike personer:
"seks dager før forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid før forsvinningen
Dette er veldig nært opp til forsvinningen. Sett gjennom GG-hyppotesen utført at AEH for å sette ekteskapet i søkelyset. Nært opp til forsvinningen fordi vitner skulle huske det og forklare seg for politiet (noe de gjorde)
Var dette tilfeldig sett gjennom amatør-kidnappingshypotese?
4. Alarmsystem var deaktivert forsvinningsdagen. Fra media og HHB2's brev til riksadvokaten kan man lese at AEH bestillt håndverkere.
Sett gjennom GG-hyppotesen:
"AEH bestilte håndverkere fordi alarmsystemet fortsatt skulle være deaktivert forsvinningsdagen. For at det kunne utføres et plott den dagen var dette essensielt"
Hvordan forklares dette gjennom amatør-kodnapping?
(Vi kan starte med disse brikkene