2021-01-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Håller fullständigt med dej i varje ord, Livets Ord hör inte hemma i politiken.
Tyvärr är Uppsala Stad fullständigt fulla av Livets Ord anhängare på alla områden.
Denna Jon*s Segers*m tillika kommunalråd och nära vän till lögnerskan Ebba har krattat manegen klar för henne på alla plan gällande fastighetens framtida utveckling, denna figur JS han var innan rektor på Livets Ord.

Jag tror att Ebba redan har gått vidare från politiken i sitt huvud, därav hennes agerande i detta, hon har sin sekt att falla tillbaka på, nu ska bara fastigheten erövras.
Hur många som dör eller råkar illa ut under resans gång struntar iskalla, empatilösa, morallösa Ebba Bush fullständigt i.

Theo har det lite mer bekymmersamt, Sjönära sparkar honom om han blir för smutsig, Ebba skiter fullständigt i honom så snart hon har fastigheten i sin hand.

Ebba har under alla år inbillat sig att hon är oantastlig. Det är många som gör det misstaget. Att hon varit populär är för att väljare inte varit tillräckligt källkritiska och mest sett en käck och glad ung kvinna. Dom har inte sett bakom leendet där ulven lurar. Dom har inte heller förstått att Ebba är skolad i Livets ord då det har sopats under mattan. Hon har knappt allmänbildning och det är alltså resultatet av livets ord skolningen. Allt hon säger måste granskas, och numera har den bredare massan upptäckt att hon är en lögnare som inte skyr några som helst medel för framgång. Att Esbjörn råkar i hennes väg och att han mår dåligt och lider det struntar hon i. Hon skall bara HA hans fastighet och hennes oförmåga att inse att det drabbar KD finns inte. Snyfthistorierna om att barnen inte har ett hem är ju patetiskt och inte trovärdigt. Uppsala falangen har många i KD med samma bakgrund. Det bör uppmärksammas. Jag tror hennes tid är räknad och att Theo Dietz inte är den mäklare man gärna vänder sig till i sammanhanget. Ebbas mäklarfirma hon anlitat för hennes värdering 2 månader efter det sk köpet är absolut ingen mäklarfirma med gott rykte utan tvärtom. Affären stinker så grovt att allt måste fram på bordet. En partiledare har makt och Esbjörn en äldre medborgare med taskigt minne. Hon har övertaget och så får det absolut inte vara.
2021-01-29, 17:34
Medlem
theshades avatar
Tråkigt att Ebba och KD ska tarvla till det. Ett tag såg ju Ebba riktigt stark ut politiskt och KD kunde bli en bra följeslagare i nästa regering med SD och M. Vet inte vad de pysslar med nu egentligen. Privata fasoner och snack om abortmotstånd. Lägligt när alla förfasas över Polen och högervindarna som MSM gärna tar fasta på och hänvisar till förintelsen. Tråkigt som sagt. Är själv antireligiös så deras kristna grund skiter jag i och det borde de tydligen gjort själva också, och satsat mer på sekulärkonservativa ideal.

Tror det blir svårt för Ebba att komma ur detta utan att se ut som en girig lögnare.
2021-01-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ebba har under alla år inbillat sig att hon är oantastlig. Det är många som gör det misstaget. Att hon varit populär är för att väljare inte varit tillräckligt källkritiska och mest sett en käck och glad ung kvinna. Dom har inte sett bakom leendet där ulven lurar. Dom har inte heller förstått att Ebba är skolad i Livets ord då det har sopats under mattan. Hon har knappt allmänbildning och det är alltså resultatet av livets ord skolningen. Allt hon säger måste granskas, och numera har den bredare massan upptäckt att hon är en lögnare som inte skyr några som helst medel för framgång. Att Esbjörn råkar i hennes väg och att han mår dåligt och lider det struntar hon i. Hon skall bara HA hans fastighet och hennes oförmåga att inse att det drabbar KD finns inte. Snyfthistorierna om att barnen inte har ett hem är ju patetiskt och inte trovärdigt. Uppsala falangen har många i KD med samma bakgrund. Det bör uppmärksammas. Jag tror hennes tid är räknad och att Theo Dietz inte är den mäklare man gärna vänder sig till i sammanhanget. Ebbas mäklarfirma hon anlitat för hennes värdering 2 månader efter det sk köpet är absolut ingen mäklarfirma med gott rykte utan tvärtom. Affären stinker så grovt att allt måste fram på bordet. En partiledare har makt och Esbjörn en äldre medborgare med taskigt minne. Hon har övertaget och så får det absolut inte vara.
Du sammanfattar det bra, speciellt i sista meningen.
Ändå går Ebba Busch ut och påstår att hon är rättslös här.
Som du skriver att hon är hemlös, att hennes barn är hemlösa.

Ebba Busch rör sig lite väl ofta med kraftuttryck, typiskt för en narcisistisk översittartyp som hon är. Det är inte speciellt klädsamt för ett påstått kristet parti.
2021-01-29, 17:37
Medlem
Citat:
Svara istället hen på frågan om:
- VARFÖR har inte Ebba visat upp värdering nr två?

Den hon visat är en "postordervärdering" utan egentligt värde i detta fall.
Har Ebba överhuvudtaget två värderingar ?
Varför har du inte lagt ut värdering och köpeskilling på den lägenhet du bor i för tillfället....?
Vi är alla ytterst intresserade av dessa uppgifter.
Och kom inte och säg att de är privata.

Du inser hur otroligt korkad du framåt va - när du själv inte föregår med gott exempel.
Innan du hostat fram DINA papper är det helt meningslöst att gapa om att andra ska vifta med sina högst privata papper. För du inser väl att det är Ebba som PRIVATPERSON som köper huset - det är inte KD, representerat av Ebba.
2021-01-29, 17:39
Medlem
Citat:
Jaha, är det ett inlägg utan källa ? I så fall kan man strunta i såna uppgifter. Nej han bor i sin lägenhet precis som Majkgård som bor i sin lägenhet. Direkta påhitt kommer man ingenstans med.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Hans och kursgårdsmadamens uppgifter om sina gemensamma boendeförhållanden finns sedan länge publicerade i tråden. Det är bara att läsa inledningen av BKs utlåtande.

https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf#page=2

Det kanske var en lögn till psykologen Barry Karlsson att Esbjörn är inhyst hos Majgård för att hon ska få delta i testet som närmast anhörig? Hon har därigenom fått möjlighet att påverka resultatet avsevärt.

Har du en källa på att de bor i var sin lägenhet Browser ?
2021-01-29, 17:44
Medlem
Citat:
Struntar i hur det låter, vet att läget gör denna fastighet till en guldklimp för välbeställd köpare, huset skick är ju av sekunda värde vid dessa försäljningar.
Även du borde förstå att om inte detta vore en guldklimp så hade Ebba inte satt hela sin framtid på spel utan köpt något annat.
Alla tomter har förutsättningar att stiga i värde om man bygger ett slott på dom. Men före det är dom inte värdefulla bara för att man skulle kunna bygga ett slott på dom. Det är slottet som höjer värdet på tomten. Fan man måste förklara allt åt dig som om du vore ett litet dagisbarn.
2021-01-29, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Alla tomter har förutsättningar att stiga i värde om man bygger ett slott på dom. Men före det är dom inte värdefulla bara för att man skulle kunna bygga ett slott på dom. Det är slottet som höjer värdet på tomten. Fan man måste förklara allt åt dig som om du vore ett litet dagisbarn.

Bygg du ditt slott i skogen så ska jag bygga mitt slott vid en sjö så ser vi sen värdeskillnaden.
Ordet svagbegåvad har verkligen fått ett ansikte genom dej i denna tråd!
2021-01-29, 17:51
Medlem
Citat:

Tomter vid hav och sjö har ett betydligt större värde om det så står ett utedass på tomten. Du skall nog inte förklara något som du inte känner till. Sjöutsikten i aktuellt fall är värt en hel del. Det visar andra sålda tomter vid aktuell plats.
2021-01-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Han har under en intervju sagt att hon tjatade. Men det kommer du kanske inte ihåg!

Min demens har slagit till i detta fall o jag kommer inte ihåg om den var på Expressen eller Aftonbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag skulle önska underlag till dina påståenden.

Esbjörn har mig veterligen aldrig uttryckt att han ville sälja, vart har det stått/sagts?

Vart har det stått att hans grannar har påstått att han uttryckt att han inte vill att brorsbarnen ska få ärva?

Det där med att presentera underlag för sina påståenden bör man vara strikt med själv, och då bör man kanske ställa samma krav på alla.
2021-01-29, 17:57
Medlem
Citat:
Bygg du ditt slott i skogen så ska jag bygga mitt slott vid en sjö så ser vi sen värdeskillnaden.
Ordet svagbegåvad har verkligen fått ett ansikte genom dej i denna tråd!
Du missar liksom ordet ”slott” i båda alternativen. Jag hade fel när jag skrev att det var som att förklara åt ett barn. Det är mer som att försöka lära en daggmask att hoppa höjd.
2021-01-29, 17:59
Medlem
Citat:
Tomter vid hav och sjö har ett betydligt större värde om det så står ett utedass på tomten. Du skall nog inte förklara något som du inte känner till. Sjöutsikten i aktuellt fall är värt en hel del. Det visar andra sålda tomter vid aktuell plats.
Det är därför tomten är värderad till 4.2 trots att det står en rivningskåk på den. Hade det varit ett bostadshus hade värdet kanske varit närmare 6 miljoner. Det är verkligen inte lätt att förklara åt er som ständigt bygger luftslott och fantiserar.
2021-01-29, 17:59
Medlem
Citat:
Det där med att presentera underlag för sina påståenden bör man vara strikt med själv, och då bör man kanske ställa samma krav på alla.
Absolut, skriver jag något som du undrar över så får du mer än gärna be om länk till något som styrker det jag påstår eller så får jag förklara mig om jag varit dålig på att skriva att det är en spekulation från min sida. Skönt att vi kan vara överens i en sak i varje fall.

Jag väntar dock på länkarna då inlägget jag kommenterade var presenterat som direkt fakta och ingen spekulation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in