2021-01-28, 23:04
Medlem
Muckamasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asiktsbrottsling
Det är lite ironiskt att skriva detta i denna tråd där Ålänningar sitter och skvallrar och sladdrar så in i helvete Jag säger dock inte att du har fel.

Självklart vet alla i Eckerö allt redan och även de flesta andra på Åland. Dock tror jag inte de behöver flytta. Visst blir det nog jobbigt ett tag men det går över och man lär sig leva med detta också. Det är ju inte första mordet på Åland och de är ju dessutom inte själva skyldiga till nåt.

Man blir nog lite chockad av hur folk tänker om kollektiv skuld. Jag lider med familjerna verkligen.
Citera
2021-01-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkris
Om det nu är mormodern, hur insyltad är hon? Hon har ju inte varit häktad om jag förstått det rätt. Har hon gjort något som är så allvarligt att hon kommer att dömas för det?

Det har ej framkommit än hur insyltad hon varit, hon har varit anhållen men ej häktad.
Citera
2021-01-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckamaster
Man blir nog lite chockad av hur folk tänker om kollektiv skuld. Jag lider med familjerna verkligen.
Kollektiv skuld tror jag inte men barn kan vara grymma och tanklösa. Det är en ofattbar situation. Jag känner ingen av dom men jag har barn och barnbarn och det är omöjligt att förstå. Särskilt hur väninnan (inte) tänkte. Om mamman hade nån sjuk ide om att skydda barnet från pappan så gick det fel. Nu har barnet varken pappa eller mamma och hon har ingen kontroll alls över var barnet/barnen hamnar. Hoppas det finns nån vettig släkting, farmor?
Citera
2021-01-29, 15:09
Medlem
Citat:
Chockad? Välkommen till verkligheten, där barn kan vara oerhört grymma och vuxna både långsinta och fördömande. Har du bott på Sottunga hela livet?
Citera
2021-01-29, 20:27
Medlem
22120s avatar
Citat:
Håller med dig. Bara för det gått åt helvete tydligen för Stallhagen så ska det bli samma för dessa barn o nära anhöriga.
Dagens samhälle är nog bättre än då Stallhagen växte upp med att inte ge skuld för andras misslyckande. Låter som Stallhagen haft en olycklig barndom.
Citera
2021-01-29, 21:26
Medlem
22120s avatar
Bägge tjejer är i Åbo nu. Och polisen bekräftar att det är en kvinna som är tredje misstänkta.
Den tredje misstänkta har suttit anhållen men är inte det nu.
Citera
2021-01-29, 22:52
Medlem
I lördagens nya åland, publiceras en maskerad bild när S.T, kliver ur polisbilen, på väg in till häktningsförhandlingen.

Det jag tycker lägga märke till, (medvetet, eller omedvetet) , är att hon skäms nåt fruktansvärt över situationen. Skäms, är nu kanske fel ord, men hon förstår säkerligen vad för oerhört hemskt, brott hon nu gjort, och önskar bara "försvinna från allt" dölja sina utmärkande naglar, huka ihop sig så gott det går, och enligt bilden kunde man tro det är en, utslagen, hemlös äldre man, och inte en kvinna, mitt i livet, som hade både jobb, familj och barn.

Det är så tragiskt hela historien, hoppas främst att barnen nu får det stöd de behöver, för att få en trygg framtiden.
Citera
2021-01-29, 23:04
Medlem
22120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
I lördagens nya åland, publiceras en maskerad bild när S.T, kliver ur polisbilen, på väg in till häktningsförhandlingen.

Det jag tycker lägga märke till, (medvetet, eller omedvetet) , är att hon skäms nåt fruktansvärt över situationen. Skäms, är nu kanske fel ord, men hon förstår säkerligen vad för oerhört hemskt, brott hon nu gjort, och önskar bara "försvinna från allt" dölja sina utmärkande naglar, huka ihop sig så gott det går, och enligt bilden kunde man tro det är en, utslagen, hemlös äldre man, och inte en kvinna, mitt i livet, som hade både jobb, familj och barn.

Det är så tragiskt hela historien, hoppas främst att barnen nu får det stöd de behöver, för att få en trygg framtiden.

Det är inte S, det var E som var i bilen på bilden. Det var E som var och blev omhäktad på fredagen den 8.de då bilden togs
S gripen den 2 januari. Häktad den 4.de

E har även begärt ny omhäktning som de kan göra var 13.de dag.
Hon vägrar tydligen känna sig besegrad och erkänns som S gjort och åkte till Åbo och blev inte närvarade under andra omhäktningen eftersom hon sattes på båten samma dag.
Senast redigerad av 22120 2021-01-29 kl. 23:19.
Citera
2021-01-31, 09:35
Medlem
hemvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22120

E har även begärt ny omhäktning som de kan göra var 13.de dag.
Hon vägrar tydligen känna sig besegrad och erkänns som S gjort och åkte till Åbo och blev inte närvarade under andra omhäktningen eftersom hon sattes på båten samma dag.

Av nyfikenhet, är det någon som hört något om hur det är med bevisningen? Är det alls någon idé för E att fortsätta neka? Är det någon risk att hon slipper undan en dom?
Citera
2021-01-31, 10:06
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Chockad? Välkommen till verkligheten, där barn kan vara oerhört grymma och vuxna både långsinta och fördömande. Har du bott på Sottunga hela livet?

Korrekt analys, fruktansvärt vilket ok barnen dessvärre måste bära på lilla skvaller-Åland.. de bör flytta utsocknes tyvärr om de ska ha en normal uppväxt.
Btw , visst är det synd och skam att Salteriet stängt ner i sottunga gästhamn? Deras Schnitzel va ju faktiskt grym!
Citera
2021-01-31, 11:11
Medlem
Ismises avatar
Vill iaf tro att nån expert på mordbränder ingick i gänget som assisterade polisen.
Då måste bevissäkring ingå i jobbet.
Lite husrannsakan (inkl datalagring) här och där gav nog nått.
Sen kan hon kanske stjälpas av att ST börjar sjung ut i Åbo.
GR golar nog inte dottern i först rundan men bevis och erkännande bör komma sen. I vilken grad är ju mer ovisst fram till rätten tycker till.
I vanlig ordning så är nog åklagaren väldigt försiktig me att få bevisen offentliga då det kan skada värdet.

Medverkan kommer säkert att dömas ut om inte direkt medhjälp.

Men Hemvete, jag kan ha ordentligt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av hemvete
Av nyfikenhet, är det någon som hört något om hur det är med bevisningen? Är det alls någon idé för E att fortsätta neka? Är det någon risk att hon slipper undan en dom?
Citera
2021-01-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismise
Vill iaf tro att nån expert på mordbränder ingick i gänget som assisterade polisen.
Då måste bevissäkring ingå i jobbet.
Lite husrannsakan (inkl datalagring) här och där gav nog nått.
Sen kan hon kanske stjälpas av att ST börjar sjung ut i Åbo.
GR golar nog inte dottern i först rundan men bevis och erkännande bör komma sen. I vilken grad är ju mer ovisst fram till rätten tycker till.
I vanlig ordning så är nog åklagaren väldigt försiktig me att få bevisen offentliga då det kan skada värdet.

Medverkan kommer säkert att dömas ut om inte direkt medhjälp.

Men Hemvete, jag kan ha ordentligt fel.

Självklart måste man vara ordentligt pantad ifall man, på eget bevåg, gör sig inblandad i ett sådant här brott, men klarar man sen också situationen, att vara häktad i flertal veckor, utan att erkänna sitt deltagande, så måste man vara en fullfjädrad psykopat också, som helt gått under radarn.Så jävla tragiskt alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in