2021-01-17, 15:56
Medlem
22240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
Man träffade på S. T, regelbundet, via hennes jobb,och, aldrig, aldrig, hade man kunnat föreställa sig att hon skulle kunna vara med på en sådant här, fruktansvärt brott. Hon var ju borta ett par månader sen i höstas från jobbet, och det var pga.en ryggoperation som hon gjorde(rätt ska va rätt tycker jag med faktauppgifter, när det spekuleras bla.att hon blev avstängd från jobbet för att hon stulit pengar). Det som är så oerhört tragiskt i denna historia, är inte att E.R&S.T framtid för alltid är förstörd, och att dom kommer vara minst i 50 års åldern när dom släpps ut, efter minst 12 års fängelse, (men troligtvis mer), utan det tragiska är hur barnen och ära anhöriga drabbas, det finns 10 tal, nära anhöriga, både till B.O och till förövarna, där dom kommer bära detta med sig i generationer.

Håller med. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat ens föreställa mig att hon skulle kunna begå nåt liknande detta. Allt är väldigt hemskt och för mig obegripligt ☹️
Citera
2021-01-17, 17:49
Medlem
22120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22240
Den som informationen kommer ifrån har själv varit på förhör hos polisen och hon berättade samma för mig som för polisen. Så det är inga rykten.

Du menar det var hon som skulle vara barnvakt som hamnade på förhör?
Eller har hon hört det från en annan som också var på förhör?

Behövdes barnvakt till bägge kvinnors barn eller bara till EH:s eftersom Gl*nn var hemma i lugn och ro ovetandes med barnen i sitt trygga hem under gärningstiden som skedde under en sådan tid som barn normalt ska sova på i den åldern de är i.

Polisen brukar inte i förhör säga att gärningsmännen sökte barnvakt till den som hamnar på förhör.
Polisen matar liksom inte med innehåll som kan skapa felaktig information
Citera
2021-01-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 22120

Behövdes barnvakt till bägge kvinnors barn eller bara till EH:s eftersom Gl*nn var hemma i lugn och ro ovetandes med barnen i sitt trygga hem under gärningstiden som skedde under en sådan tid som barn normalt ska sova på i den åldern de är i.

Polisen brukar inte i förhör säga att gärningsmännen sökte barnvakt till den som hamnar på förhör.
Tids nog(halv år), får väl allmänheten veta, när allt e klappat å klart med både förhör och dom i tingsrätten.Däremot är jag helt ovetande ifall finnarna kör med samma regler som svenska domstolen, alltså att man kan söka ut FUP:en, när den överlämnats till åklagare?Vet faktiskt inte när förhören i detta mål blir offentligt,( ifall det alls blir det,) men förhoppningsvis, i.o.m fakta alltid är bättre än spekulationer.
Citera
2021-01-17, 18:18
Medlem
22120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
Tids nog(halv år), får väl allmänheten veta, när allt e klappat å klart med både förhör och dom i tingsrätten.Däremot är jag helt ovetande ifall finnarna kör med samma regler som svenska domstolen, alltså att man kan söka ut FUP:en, när den överlämnats till åklagare?Vet faktiskt inte när förhören i detta mål blir offentligt,( ifall det alls blir det,) men förhoppningsvis, i.o.m fakta alltid är bättre än spekulationer.

Om inte det blir sekretessbelagt kan man söka ut domen och där kommer i korthet innehåll. Inte vad personerna berättat och alla som varit på förhör
Så FUP kan man inte få ut för den får endast de berörda i ärendet, inte ens vittnen får ut det. Bara sina egna vittnesmål
Svenskarna är mer öppna med ge ut saker än finnarna
Citera
2021-01-17, 18:40
Medlem
22240s avatar
Citat:

Svar ja, det var kvinnan som blev tillfrågad detta som sedan va in till polisen på förhör (dock kanske det heter annat när man själv hör av sig och vill lämna information, vittnesförhör?). Den här kvinnan blev alltså tillfrågad av de båda nu häktade kvinnorna att sitta barnvakt kvällen den 26/12 men avböjde pga egna skäl detta. Hon tyckte att det informationen var relevant när hon såg vad som hade hänt så hon kontaktade polisen själv, kom in på förhör och uppgav denna information. Mer än så vet jag inte.
Citera
2021-01-17, 18:44
Medlem
Amazon740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KALLEOCO
Amazon740 bor på hotell Gripen de var ju liiite komiskt

Vulvus hur gammal är då den äldre som säkert då förstår lite mer då

spekulerar i om Kvinnorna har tänkt sätta eld endast på bilen för att skrämma BO men det gick väldigt fel
BO har satt upp skyltar lappar med att området är kamera övervakat dessa ser man på tidningens bilder så han måste ju ha känt nåt på sig

Nej, men Amazon 740 bor nog granne med hotell Gripen. Men till saken, det är mycket som skaver i det här fallet, att bringa en människa om livet på detta råa och utstuderade sätt är nog inget man kommer på av en slump.Någon vettig person i omgivningen borde ju ha hört resonemanget, fyllt av hat och hämndbegär, och bett gm lugna ner sig. Kan inte bara vara stundens ingivelse efter några Koskenkorvaglöggar, inte är ju julhelgen direkt någon grillarhelg heller,så tändvätskan har nog skaffats i förväg . Man använder förresten inte tändvätska till en Molotovcocktail.
Citera
2021-01-17, 19:24
Medlem
Jools84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon740
Man använder förresten inte tändvätska till en Molotovcocktail.
Bensin? Diesel?
Citera
2021-01-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jools84
Bensin? Diesel?
Zinol andvänder man om det ska brinna ordentligt vet väl alla brandkårister....
Citera
2021-01-18, 08:15
Medlem
Citat:
Om inte det blir sekretessbelagt kan man söka ut domen och där kommer i korthet innehåll. Inte vad personerna berättat och alla som varit på förhör
Så FUP kan man inte få ut för den får endast de berörda i ärendet, inte ens vittnen får ut det. Bara sina egna vittnesmål
Svenskarna är mer öppna med ge ut saker än finnarna

Förundersökningen blir visst offentlig när åtal väcks eller när beslut om att inte väcka åtal fattas (eller om det är när ärendet har varit i tingsrätten). Fram till det är dock allt sekretessbelagt för att skydda utredningen. Vissa delar kan sen förstås förbli sekretessbelagda, såsom obduktionsprotokoll m.m.

Är man part i ärendet får man (oftast) ta del av handlingarna före, trots att dom är sekretessbelagda.
Senast redigerad av Kakkola 2021-01-18 kl. 08:44.
Citera
2021-01-18, 10:57
Medlem
22120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakkola
Förundersökningen blir visst offentlig när åtal väcks eller när beslut om att inte väcka åtal fattas (eller om det är när ärendet har varit i tingsrätten).

Ok har sökt men inte fått ut då jag inte varit involverad i ärenden.
Nekad två olika gånger. Ena var skadegörelse och andra var misshandel. Ingen sekretess på någon.
Det enda jag kunde få ut var domstolsprotokollet.
Citera
2021-01-19, 13:26
Medlem
Hur är det möjligt att E.H kan va inloggad på Messenger , alltså vara aktiv ? 🤔 får faktiskt dom ha tillgång till mobil / vara på sociala medier osv ?
Citera
2021-01-19, 13:39
Medlem
22240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooke91
Hur är det möjligt att E.H kan va inloggad på Messenger , alltså vara aktiv ? 🤔 får faktiskt dom ha tillgång till mobil / vara på sociala medier osv ?

De kan inte va så att det är någon som håller på med utredningen som är inne på hennes fb då? Tror knappat att man får hålla på med sina sociala medier (eller liknande) när du sitter häktad misstänkt för mord och grov skadegörelse 😅🤔.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in