2014-10-22, 00:59
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmastr
Jag är tyvärr den drabbade.. så snälla hjälp mig så det blir ett gripande på denna man! Tack så jätte mycket i förhand.
Fint att man kunde se personnummer och ansiktsbild på arabjäveln, hoppas att han blir sönderslagen, kastrerad, lemlästad och hemskickad till öknen där han hör hemma....
Citera
2014-10-22, 04:15
Medlem
McHammereds avatar
Till er med kontonummer till bedragaren.. Uppge deras kontonummer till alla dessa nigeriabreven så bör de väl inom kort åka på problem. Man får inte tillbaka sina pengar men man kanske sover skönare om natten med vetskapen att de har blivit återbetalningsskyldiga på större belopp.
Citera
2014-10-22, 13:21
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHammered
Till er med kontonummer till bedragaren.. Uppge deras kontonummer till alla dessa nigeriabreven så bör de väl inom kort åka på problem. Man får inte tillbaka sina pengar men man kanske sover skönare om natten med vetskapen att de har blivit återbetalningsskyldiga på större belopp.

Vad ska Nigerianerna gøra med kontonr. menar du? Med ett kontonr så kommer man ingen vart.
Citera
2014-11-11, 16:53
Medlem
köpte iphone på tradera, säljaren avstängd, fullfölja ändå?

Som rubriken lyder har jag ropat in en iphone 6, inte speciellt billigt utan ett schysst marknadspris.

Jag och säljaren kom överens om att träffas på centralstationen och där slutföra köpet. Igår kväll fick jag ett meddelande av tradera där de informerade att säljaren blivit avstängd. De rekommenderade också att jag inte skulle göra någon affär med säljaren.
Telefonen ska vara helt ny i inplastad kartong men jag antar att den kan vara stulen och spärrad ändå(?) En annan tanke är att säljaren kommer försöka råna mig.

Så vad ska man göra i ett sånt här tillfälle? Släppa eller genomföra det? Rån risken är jag inte jätte orolig över utan det är mer att telefonen kan vara spärrad som gör mig osäker.
Citera
2014-11-11, 16:55
Medlem
kinesarsles avatar
Rekommenderar Tradera att inte genomföra köpet? Det var mycket underligt. Du har ju ett bindande avtal mellan dig och säljaren.

Posta gärna meddelandet från Tradera.
Citera
2014-11-11, 16:57
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2014-11-11, 17:18
Medlem
Salamanderss avatar
Trolig anledning till avstängning är bedrägeri.
Troligast är då att telefonen är köpt med stulna kortuppgifter eller är stulen.

Idag säljes eller finns information om IMEI (Som ett personnummer) Och JA, det finns en chans att telefonen spärras/är spärrad.

Traderas avrådan till köp är även min tolkning av vad jag själv tänker.
Citera
2014-11-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Rekommenderar Tradera att inte genomföra köpet? Det var mycket underligt. Du har ju ett bindande avtal mellan dig och säljaren.

Posta gärna meddelandet från Tradera.

"Säljaren med alias "xxxx" är avstängd från Tradera och vi har därmed stängt ner hans/hennes aktiva auktioner.

Samtliga bud på säljarens auktioner är borttagna och vi rekommenderar dig att inte fullfölja affären med alias "xxxx".

Behöver du komma i kontakt med oss når du oss snabbast via chatt eller telefon.

Med vänlig hälsning
Tradera Kundservice"

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Salamanders
Trolig anledning till avstängning är bedrägeri.
Troligast är då att telefonen är köpt med stulna kortuppgifter eller är stulen.

Idag säljes eller finns information om IMEI (Som ett personnummer) Och JA, det finns en chans att telefonen spärras/är spärrad.

Traderas avrådan till köp är även min tolkning av vad jag själv tänker.

Kan telefonen spärras även om den är oöppnad?

Mvh
Citera
2014-11-11, 21:35
Medlem
Durial321s avatar
Köpte en trasig bil

Hej, jag köpte precis en bil från Blocket. Och då efter ett tag gick den sönder. Den var tydligen nästan skrot. Han svarar inte på mina samtal eller någon sorts kontakt. Finns det nått sätt att hitta han? Har hans namn
Citera
2014-11-11, 21:42
Medlem
Varför vill du söka upp säljaren?
För att be snällt ? Det finns NOLL regler som säger att säljaren har något ansvar vid en privat affär. Du skulle kollat innan, och nu är du blåst. Sorry, men det finns inget att göra något åt det.
Citera
2014-11-11, 21:43
Medlem
Oljeapans avatar
Ta det som läropengar och gå vidare!
Citera
2014-11-11, 21:48
Medlem
santos_devilles avatar
Vad hade du tänkt att säga till den gamla ägaren?.

Gjorde du en genomgång av bilen innan köp?
Tog du bilen till någon kunnig som fick se på bilen innan köp?

Du har undersökningsplikt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in