2021-01-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ett litet tips, om du ska hålla på och redigera och plocka ut meningar när du citerar andras inlägg så förhandsgranska innan du postar. Inläggen blir ganska svårtydda när du raderar bort hakparenteser och annat som behövs för att det ska fungera. Jag råder dig egentligen att behålla hela inlägget som du citerar eftersom det är ärligare än att plocka ut enstaka meningar ur sitt sammanhang.

Sorry grabben håller helt med om hakparentesen anledning var att jag knappar från mobilen och halkade till lite brukar oftast få rätt på det men inte denna ggn nej

Däremot tycker jag inte det är oärligt att ta bort stora Wall of text om man bara bemöter en visst stycke tvärtom tycker jag det blir mer svårläst att ta med precis allt om det är långa inlägg
Med det sagt får man ju absolut inte kapa meningar så att innebörden förvrängs det har förekommit och är helt åt skogen och mkt oärligt

Jag tar till mig ditt tips och önskar en fin dag du skriver ju bra och genomtänkt och gör ett schysst intryck precis vad som behövs här på flashback
2021-01-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Tack spakur du skriver jävlit bra och har förmåga att se en större bild .

Ebba backar inte utan kör hellre över andra det är inte första ggn det kommer exempel på hennes maktfullkomlighet hon har ju behandlat parti kollegor illa ( Göran Hägglund Sara skyttedal ngn i Uppsala ) men så länge partiet gick ganska bra och dom inte ramla ur riksdagen så var nog folk glada ändå .

Frågan är hur det blir nu ?

När till och med aktuellt och rapport tar upp det på bästa sändningstid....

Tack detsamma! Kan bli hårt i denna tråd, för Ebbas hejarklack är rätt ihärdiga

Ja, KD är ju på väg ner mot 4 och under snart efter att ha varit uppe på nästan 10% så nånting är ju på väg att hända. Folk inom partiet säger ju att EBT inte kan erkänna felsteg eller nederlag, men långt ifrån alla vill ju liksom följa med ett skepp i djupet.

Att mosa en 82-åring i en domstol och ta hans hus för att man lyckats få hans signatur på ett papper är ju inte direkt en imponerande uppvisning i styrka heller.
För som sagt så har hon ju garanterat råd med tre hus av den kalibern om hon skulle vilja.
2021-01-29, 09:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Verkligen. Att man dessutom står och slänger ur sig dom där orden samtidigt som man är ute och festar på stureplan i samma veva springer och uppvaktar en 80-plussare tillsammans med en annan från stureplanskretsen så framstår man ju som att inte vara från denna värld.
Sen briserade turerna kring själva affären. Ändå backar hon inte.

Det är väl så, får narcissister vind i ryggen ett tag så tappar dom kontakten med verkligheten. Finns inget dom inte kan göra som inte är fullt rimligt och försvarbart.
Väldigt nyfiken på var detta tar vägen, med husaffären fick hon ju gubben att sätta kråkan till slut, och advokater har hon ju råd med. Stödet hos folket kan ju bli svårare, i synnerhet om man vill utmåla sig som det borgerliga varma och vårdande partiet.

Har det framkommit vem som hon hade med sig eftersom du verkar veta vart hon kommer i från?
2021-01-29, 09:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det trngw, N.armstark, braattha och några till gör i denna tråd är att dom spammar den med anklagelser mot esbjörn och hans familj som dom aldrig ger några källor till.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Att Ebba i videon till denna artikel svarar blankt nej på att hon hotat Esbjörn med domstol, för att när hon får pappret under näsan, ändra sig till att hon informerat att hon kopplat in jurister för att driva igenom kontraktet, låtsas dom inte om.

Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.

Så skrev Ebba på sin facebook https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/
för att mindre än en vecka senare ansöka om lagfart.

Mer uppenbar lögn än så finns det knappast.
Trots detta fortsätter Ebbasvansen anklaga Esbjörn och hans släktingar för att vara lögnare och giriga monster. Inte ett enda underlag för dessa påståenden har presenteras.

Faktaresistens på sin absoluta höjd. Får vi hoppas.

Tack för att du häger ut mig för att slänga ut anklagelser utan grund!
Men jag har bett dig fråga och du ska få svar och jag hoppas detsamma från dig, tyvärr har du inte heller besvarat mina frågor utan skiter i och hoppas det ska passera.
Om du fortsätter på din linje kommer jag att fortsätta kritisera dig om du har fel.

Till ex. mitt senaste inlägg vart är det ogrundade i detta ?

M-gårds koppling till Monica Pernroth dom är väninnor och till Binninge genom RO båda sitter i styrelsen
Monica och Binninge med M-gård kanske har en planerad agenda då dom arbetar idealt dom har aldrig haft f-skatt ändå verkar Binninge ta ut arvode.
Är binninge anlitad genom Ro?

https://www.realtid.se/julian-assang...dare-jo-anmals
https://www.allabolag.se/8024386107/verksamhet
Senast redigerad av braattha 2021-01-29 kl. 09:23.
2021-01-29, 09:43
Medlem
Citat:

Däremot tycker jag inte det är oärligt att ta bort stora Wall of text om man bara bemöter en visst stycke tvärtom tycker jag det blir mer svårläst att ta med precis allt om det är långa inlägg
Jag tar till mig ditt tips och önskar en fin dag du skriver ju bra och genomtänkt och gör ett schysst intryck precis vad som behövs här på flashback
Man kan gömma det man tycker är oviktigt under en spoiler så kan den som önskar ändå läsa hela det citerade inlägget.
2021-01-29, 09:48
Medlem
braatthas avatar
Att kritisera öppet personer för att föra fram kritik utan grunder kan jag ta och även ge svar på, jag är ej felfri.

Men om man själv är felfri om man själv slänger och vrider på sanningar då är det inget värt i mina ögon,
Spakur till ex säger att Esb är 82 år
https://www.merinfo.se/person/Uppsala/Esbj%C3%B6rn-Alvar-Axel-Dedekind-Bolin-1939/bjlta-kmwk

Citat:
Att mosa en 82-åring i en domstol och ta hans hus för att man lyckats få hans signatur på ett papper är ju inte direkt en imponerande uppvisning i styrka heller.
För som sagt så har hon ju garanterat råd med tre hus av den kalibern om hon skulle vilja.
Indirekt så kanske han inte menar Esb men då tycker jag att detta ovidkommande att skriva

Här är ytterligare ett av samma felfria spakur!
Citat:
Verkligen. Att man dessutom står och slänger ur sig dom där orden samtidigt som man är ute och festar på stureplan i samma veva springer och uppvaktar en 80-plussare tillsammans med en annan från stureplanskretsen så framstår man ju som att inte vara från denna värld.
Sen briserade turerna kring själva affären. Ändå backar hon inte.

Här saknas det grund i att det skulle vara en känd person som hon hade med sig vid avtalets skrivande .
Ytterligare en sak som man kan undra är ju om det är möjligt att om hon var ute den 25 september och avtalets skrivande var var den 20:e så borde hennes så kallade uppvaktande inte kunna smitta baklänges i tiden men vad kan man begära!

https://static.cdn-expressen.se/images/c4/54/c45429df70a84dcfaf87d3dbeb7b63b5/annan/589@60.jpg
Citat:
Sent på kvällen den 25 september deltog KD-ledaren Ebba Busch på en 30-årsmiddag för hennes vän, influencern Margaux Dietz, på en restaurang i Stockholm.
https://www.expressen.se/nyheter/bilden-fran-ebba-buschs-kritiserade-festkvall-i-stan/

Nu är det upp till bevis om du ska ha någon tro i andras ögon.
2021-01-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Men jag har bett dig fråga och du ska få svar och jag hoppas detsamma från dig, tyvärr har du inte heller besvarat mina frågor utan skiter i och hoppas det ska passera.
Om du fortsätter på din linje kommer jag att fortsätta kritisera dig om du har fel.

M-gårds koppling till Monica Pernroth dom är väninnor och till Binninge genom RO båda sitter i styrelsen
Monica och Binninge med M-gård kanske har en planerad agenda då dom arbetar idealt dom har aldrig haft f-skatt ändå verkar Binninge ta ut arvode.

Precis den privata kopplingen mellan Majkgård som i Esbjörns psykologutredning beskrivs som hans närmaste anhörig och Billinges assistent Monica Pernroth tycker jag är det som är mest obehagligt i denna härva.

Esbjörn är en snäll person som har ett beroendeförhållande gentemot Majkgård, oavsett om hon är hans hyresvärd eller sängkamrat. Hans tillvaro skulle falla samman om hon kastar ut honom helt enkelt.

Om man sedan kombinerar detta med hennes rykte om att lyckas bli omnämnd i gammgossars testamente så får man en soppa som luktar ruttet.

Min fasta övertygelse är att Binninge och Pernroth går Majkgårds ärenden i detta fall och att det vi ser och hör inte längre har någon grund i Esbjörns önskemål. Hans vilja är helt enkelt kapad av denna trio.

Visst var det Monica Pernroth som hade beställt psykologutredningen som Majkgård sedan ledsagade Esbjörn till? Han hålls i kort koppel.
2021-01-29, 10:01
Medlem
Citat:

Nu är du riktigt nära den inte smutsiga kärnan
De som är de verkliga skurkarna i detta drama.
En skock pedofilvurmare som utnyttjar en värnlös äldre man för att roffa åt sig pengar och smocka till en partiledare som de lyckats locka till sig.
2021-01-29, 10:07
Avslutad
Citat:
Vi vilka vi ? Folkets domstol

Vad står i den 2ndra värderingen och varför visade inte Ebba upp båda från början för att bevisa sin sak
Du som vet allt får gärna förklara för oss andra stackare

Du har inte kunnat beslå henne med en enda lögn nej men du har inte velat beslå henne med nått negativt utan slår istället knut på dej själv gormar och gapar för att ställa Ebba i vackert sken varför undrar man ju ?
Du bestämde dig redan från början för att Ebba hade rätt aldrig skulle ljuga bara för att du VILL att det skall vara så .....

Vad som är fakta skall förhoppningsvis komma fram i rätten att tro att aftonbladet expressen och ebbas facebook är allt är kanske lite väl naivt

Ebba har en "postordervärdering" vilken inte ens man riktigt vet när den gjordes.
Hon har enligt egen utsago även en till värdering, varför har inte den visats?

Detta är fullt normalt bland de "tre vise männen" här i tråden, dvs att Ebba inte behöver visa upp den andra värderingen.

Men däremot ska jag som anonym skribent här på flashback namnge de två mäklare (en aktiv mäklare, en fd mäklare numera pensionär) vilka i förtroende var för sej till mej lämnat ett marknadsmässigt värde på fastigheten.
(Värdet på fastigheten är 5.5-6 miljoner, vilket stämmer bra även med nyligen framkomna siffror i Aftonbladet.)

Detta är synonymt med de "tre vise männen" hur de arbetar här i tråden.
De spammar även tråden allt de kan för att hålla senaste sidorna rena från kritik mot lögnerskan Ebba Busch.

(De "tre vise männen" har även en och annan hangaround här.)
2021-01-29, 10:07
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Har det framkommit vem som hon hade med sig eftersom du verkar veta vart hon kommer i från?

Framgår i pressen. Di3*z.

*=e
2021-01-29, 10:08
Avslutad
Handlar ser egentligen om att. Ebba har köpt ett hus av en person vars släktingar inte ha brytt sig ett skit om men så fort Ebba ville köpa det blev det ett hus i helvete?

Är det så jag har förstått allvaret?

Jag vet inte hur många gånger man har haft ett liknade scenario i mitt liv, vi hade släktingar från Uppsala som ville till varje pris köpa en tomt från en död släkting för att säkerställa att de har en fritidshus uppe i Norrland av en släkting som de knappt brydde sig om. Detta skedde bakom ryggen på mina föräldrar och mina kusiner då tanken var att huset skulle fungera som en hembygdsgård.

Ungefär så känns situationen med Ebba och Esbjörn
2021-01-29, 10:18
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Tack detsamma! Kan bli hårt i denna tråd, för Ebbas hejarklack är rätt ihärdiga

Ja, KD är ju på väg ner mot 4 och under snart efter att ha varit uppe på nästan 10% så nånting är ju på väg att hända. Folk inom partiet säger ju att EBT inte kan erkänna felsteg eller nederlag, men långt ifrån alla vill ju liksom följa med ett skepp i djupet.

Vad har åldern med saken att göra? En affär är en affär. Sluta vara så jävla mesiga. Jävla losers som går på någon jävla snyft-historia från någon jävla gammal gubbe som helt plötsligt inte kan försvara sig och mååååår så dåligt. BS..

/C

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in