2021-01-29, 10:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Precis den privata kopplingen mellan Majkgård som i Esbjörns psykologutredning beskrivs som hans närmaste anhörig och Billinges assistent Monica Pernroth tycker jag är det som är mest obehagligt i denna härva.

Esbjörn är en snäll person som har ett beroendeförhållande gentemot Majkgård, oavsett om hon är hans hyresvärd eller sängkamrat. Hans tillvaro skulle falla samman om hon kastar ut honom helt enkelt.

Om man sedan kombinerar detta med hennes rykte om att lyckas bli omnämnd i gammgossars testamente så får man en soppa som luktar ruttet.

Min fasta övertygelse är att Binninge och Pernroth går Majkgårds ärenden i detta fall och att det vi ser och hör inte längre har någon grund i Esbjörns önskemål. Hans vilja är helt enkelt kapad av denna trio.

Visst var det Monica Pernroth som hade beställt psykologutredningen som Majkgård sedan ledsagade Esbjörn till? Han hålls i kort koppel.

Visst var det så hon var den som beställde utredningen och är väninna till M- gård minst 10 år sen, förövrigt så är hennes man mäklare men det tror jag inte dom vågar använda i detta

Fanns ett uttryck som heter: kvinnans list övergår mannens förstånd. (Jesus Syraks vishet 25:19)
2021-01-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ebba har en "postordervärdering" vilken inte ens man riktigt vet när den gjordes.
Hon har enligt egen utsago även en till värdering, varför har inte den visats?

Detta är fullt normalt bland de "tre vise männen" här i tråden, dvs att Ebba inte behöver visa upp den andra värderingen.

Men däremot ska jag som anonym skribent här på flashback namnge de två mäklare (en aktiv mäklare, en fd mäklare numera pensionär) vilka i förtroende var för sej till mej lämnat ett marknadsmässigt värde på fastigheten.
(Värdet på fastigheten är 5.5-6 miljoner, vilket stämmer bra även med nyligen framkomna siffror i Aftonbladet.)

Detta är synonymt med de "tre vise männen" hur de arbetar här i tråden.
De spammar även tråden allt de kan för att hålla senaste sidorna rena från kritik mot lögnerskan Ebba Busch.

(De "tre vise männen" har även en och annan hangaround här.)

Vi ska alltså sätta större tilltro till dina anonyma mäklare eller S-kvinnan Lina Stenbergs krönika i Aftonbladet än till mäklarfirman Notar för att inte anklagas för att spamma tråden?

Tror inte det hör du...
2021-01-29, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Handlar ser egentligen om att. Ebba har köpt ett hus av en person vars släktingar inte ha brytt sig ett skit om men så fort Ebba ville köpa det blev det ett hus i helvete?

Är det så jag har förstått allvaret?

Jag vet inte hur många gånger man har haft ett liknade scenario i mitt liv, vi hade släktingar från Uppsala som ville till varje pris köpa en tomt från en död släkting för att säkerställa att de har en fritidshus uppe i Norrland av en släkting som de knappt brydde sig om. Detta skedde bakom ryggen på mina föräldrar och mina kusiner då tanken var att huset skulle fungera som en hembygdsgård.

Ungefär så känns situationen med Ebba och Esbjörn

Förutom att Ebba smög med köpet för att få ekonomisk vinning då.
Hon köper huset till ett extremt underpris och detta är den enda sanna anledningen till att ingen mäklare blev inblandad.

Ebba är fullständigt utan moral, hon har så stora ekonomiska muskler att detta blir patetiskt omoraliskt.
Fastighetens rätta värde ligger ca 2 miljoner högre än vad Ebba lyckats få Esbjörn att sälja till, alla utom EBT-klanen här inne förstår detta, även Aftonbladet.

Sen är hon fullständigt iskall och känslolös mot andra människor, hon springer hos Esbjörn ett stort antal gånger för att övertala honom till att sälja.
Detta gör hon i Coronatider mot en 80+ man!
2021-01-29, 10:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Framgår i pressen. Di3*z.

*=e
Jag tror han syftade på väninnan men han kanske kan svara på det.
2021-01-29, 10:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Handlar ser egentligen om att. Ebba har köpt ett hus av en person vars släktingar inte ha brytt sig ett skit om men så fort Ebba ville köpa det blev det ett hus i helvete?

Jag vet inte hur många gånger man har haft ett liknade scenario i mitt liv, vi hade släktingar från Uppsala som ville till varje pris köpa en tomt från en död släkting för att säkerställa att de har en fritidshus uppe i Norrland av en släkting som de knappt brydde sig om. Detta skedde bakom ryggen på mina föräldrar och mina kusiner då tanken var att huset skulle fungera som en hembygdsgård.

Din känsla är inte obefogad
2021-01-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att kritisera öppet personer för att föra fram kritik utan grunder kan jag ta och även ge svar på, jag är ej felfri.

Men om man själv är felfri om man själv slänger och vrider på sanningar då är det inget värt i mina ögon,
Spakur till ex säger att Esb är 82 år
https://www.merinfo.se/person/Uppsala/Esbj%C3%B6rn-Alvar-Axel-Dedekind-Bolin-1939/bjlta-kmwk

Indirekt så kanske han inte menar Esb men då tycker jag att detta ovidkommande att skriva

Här är ytterligare ett av samma felfria spakur!

Här saknas det grund i att det skulle vara en känd person som hon hade med sig vid avtalets skrivande .
Ytterligare en sak som man kan undra är ju om det är möjligt att om hon var ute den 25 september och avtalets skrivande var var den 20:e så borde hennes så kallade uppvaktande inte kunna smitta baklänges i tiden men vad kan man begära!

https://static.cdn-expressen.se/images/c4/54/c45429df70a84dcfaf87d3dbeb7b63b5/annan/589@60.jpg

https://www.expressen.se/nyheter/bilden-fran-ebba-buschs-kritiserade-festkvall-i-stan/

Nu är det upp till bevis om du ska ha någon tro i andras ögon.

med att ha tro i andras ögon, menar du att jag ska ha tro i dina ögon och iomed att att du totalt ignorerar dom källor jag gett dig flera gånger har jag gett upp den saken.

du har fått källorna flera gånger, på silverfat, uppspaltat tydligt.
jag kan inte göra så mycket mer än så.

Citat:
Har det framkommit vem som hon hade med sig eftersom du verkar veta vart hon kommer i från?

iomed att du skrivit nästintill vartannat inlägg i denna tråd sen den skapades och ändå inte fått med dig vem ebba hade med sig när hon skrev kontrakt med esbjörn så tror jag vårt samtal är utsiktslöst.

jag vet också att du kommer tagga mig igen för att försöka få sista ordet, men inte komma med nån som helst substans utan komma med samma anklagelser och frågor du redan fått svar på.
du har inget case och dina försök att försvara ebbas agerande va hon än gör är genomskinliga.
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Bra jobb? Njä inte just nu. Striden med gamle Esbjörn sänker partiet i dyn. Inte mycket människokärlek och vördnad för äldre där, inte.

Fast det där är felaktigt. Esbjörn ville ju sälja. Det är helt andra krafter som styr bakom Esbjörn. Allt eftersom vi följt ärendet så står det mer och mer klart att Majkan ligger bakom allt. Hon driver en ”kursgård” trots sina 80 år i en pandemi där inga längre har några konferenser eller övernattningar. Vi får anta att cash flow där är kraftigt negativt. Hon har även konkursat liknande verksamheter förr, verkar det som. Hon hade väl redan räknat hem Esbjörns tillgångar och fick panik när hon insåg att de var på väg bort. Esbjörn har i nylig tid (2011) intecknat fastigheten för 600 000 och kanske gjorde han det för hennes räkning? Vi får nog aldrig veta, tyvärr.

Esbjörn är ett offer här. Men inte alls pga Ebbas agerande!
Senast redigerad av JymdKjam 2021-01-29 kl. 10:58.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Framgår i pressen. Di3*z.

*=e
Det var väl MD mäklarbror som var med Ebba till gubben. Hans signatur finns på avtalet.
2021-01-29, 10:28
Medlem
Citat:
Visst var det så hon var den som beställde utredningen och är väninna till M- gård minst 10 år sen, förövrigt så är hennes man mäklare men det tror jag inte dom vågar använda i detta

Fanns ett uttryck som heter: kvinnans list övergår mannens förstånd. (Jesus Syraks vishet 25:19)
Jag tror nog att planen var att få en värdering från T.L. Men det blev förmodligen alldeles för riskabelt. Det är synd att de inte har kontakt med LawNumberSix anonyma mäklare för då hade de haft två intyg, möjligen så kan även Lina Stenberg som värderade fastigheten i Aftonbladet skriva ner något. Vi får se vad som inkommer.
2021-01-29, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi ska alltså sätta större tilltro till dina anonyma mäklare eller S-kvinnan Lina Stenbergs krönika i Aftonbladet än till mäklarfirman Notar för att inte anklagas för att spamma tråden?

Tror inte det hör du...

Ni spammar ju allt, ni lägger in spaltmeter på spaltmeter med olika regler och lagar, detta om och om igen, allt bara för att hålla tråden ren från EBT kritik.

Ni hittar på en massa saker, anklagar folk för att vara här av politiska grunder, då det kanske hellre är ni som är här av dessa grunder.
Jag har röstat blått hela mitt liv, men likväl kan jag inte acceptera detta förjävligt låga agerande av Ebba, hon borde rannsaka sej själv.
2021-01-29, 10:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är rutin att ha förlikningssamtal för att minska domstolens arbetsbörda. Ett utmärkte tillfälle för Ebba att återkalla sin talan.

Du har uppfattat detta fall fel. Det handlar bara om vad som ska och kan styrkas, och vad som är bevis.

Jag noterar att det är en sak Binnige har koll på, och han vet att muntlig bevisning med ord mot ord, kan vara förödande när man har en person som Ebba som tillvits hög trovärdighet i domstol, oavsett vad hon påstår. Jag noterar att han vet vad som ska styrkas, och vad som är ostridigt.

Den bevisning som kommer avgöra fallet är sakkunniga. Om Esbjörn har ett intyg på kognitiva svårigheter, väger det starkt. Det går inte att motbevisa genom smutskastning av den expert som undersökt Esbjörn.

Värderingsintyg måste innehålla viktiga punkter, där det väsentligaste är vem som beställde och tidpunkten. Innan Ebba klampade in i Esbjörns liv var han ägaren som skulle ha kontaktats av värderingsmännen innan de värderade hans egendom. Om Esbjörn inte hade sett Ebbas värderingar, och värderingsmannen inte varit på plats och haft tillträde till fastigheten är Ebbas värderingsintyg inte mycket att komma med i efterhand.

Jag utgår i från att den som gjort värderingen, är sakkunnig och ska höras i domstol om sin värdering och omständigheter som rör värdringen, där olika frågor om hans roll i denna fastighetsöverlåtelse ska besvaras under ed. Stackars, Theo på Sjönära, säger jag.

När en ny korrekt värdering görs, borde Ebba och hennes ombud tänka på den fastighet Ebba själv hade i bodelning, på samma ort, med inköpspris och de summor som fanns att fördela mellan henne och maken i bodelning. En klar indikation på värdeökningen i området.

Att taxeringsvärdena inte uppdateras, har inget med det rätta marknadsvärdet att göra. Det är ofta mycket låga taxeringsvärden på fastigheter med fint läge, en fördel man som fastighetsägare jobbade på från den tiden vi hade fastighetsskatt.

Jag gör förstås en samlad bedömning av vad som framkommit i tråden, inklusiva mediauppgifterna. Min bedömning är ju bara min eftersom det kan finnas information som inte är känd, men som det ser ut från min horisont kommer Ebba att få sin fullgörelsetalan godkänd.

Skulle psykologutredningen vara rena dynamiten kan det vara en annan sak. Nu är den sekretessbelagd, men inte för Ebba med ombud, och värdet (för eller emot) Esbjörns sak lär ju tas upp på förberedelsen.

Stalltips (=killgissning de luxe): Om psykologutredningen inte styrker Esbjörns sak kommer Ebba att föreslå att alla inblandade tar sina kostnader och affären fullföljs enligt kontraktet. Styrker psykologutredningen Esbjörns totala viljelöshet, lättsinne och allmänna oförmåga att förstå konsekvensen av vad han gör lär Ebba erbjuda att avstå från fullföljande, om hon hålls skadeslös.
2021-01-29, 10:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Din känsla är inte obefogad
Finns dom som har sagt att huset är värt sex miljoner och mer
men fakta är att det finns en värdering från Notar på 4,2 miljoner ungefär tyvärr bakom betalvägg nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in