2021-01-29, 08:12
Medlem
[quote=N.Armstark|74485338

Ebba Busch har aldrig påstått att hon har blivit hotad av Esbjörn.[/QUOTE]

Nä inte av Esbjörn nej däremot an nån som sa att dom skulle gå till rikspressen var det väl

För det första kan ju ingen utestående styra vad och hur pressen skall skriva så det var inte mkt till hot
ett riktig tomt hot

men ännu viktigare

Vad var Ebba rädd för att dom skulle skriva nått negativt om henne som är sant ? Tidningarna är jävlit försiktiga med att sprida falska rykte det kan stå dom dyrt .

Om hon hade vart så gullig som somliga i tråden påstår Ebba har gjort allt rätt Ebba har lagen på sin sida Ebba har aldrig ljugit

Då har hon väl inget att frukta även om visst pressen är mästare på att vinkla
Hon kan tom anmäla dom för förtal
2021-01-29, 08:20
Medlem
trngws avatar
I den här fastighetsaffären har Ebba gjort allt rätt, hon har lagen på sin sida och vi har inte kunnat beslå henne med en enda lögn.

Det är fakta.
2021-01-29, 08:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Nä inte av Esbjörn nej däremot an nån som sa att dom skulle gå till rikspressen var det väl

För det första kan ju ingen utestående styra vad och hur pressen skall skriva så det var inte mkt till hot
ett riktig tomt hot

men ännu viktigare

Vad var Ebba rädd för att dom skulle skriva nått negativt om henne som är sant ? Tidningarna är jävlit försiktiga med att sprida falska rykte det kan stå dom dyrt .

Om hon hade vart så gullig som somliga i tråden påstår Ebba har gjort allt rätt Ebba har lagen på sin sida Ebba har aldrig ljugit

Så om jag förmedlar ett smaskigt köttben om en kändis som Expressen driver en kampanj mot, till Expressen, är det ett tomt hot?

Jag tror inte Ebba är rädd för en ovinklad sanning, men det Expressen pysslat med är klart vinklat och med inslag av osanning, osaklighet och skvaller.

Osanningen kommer från Esbjörnsidan, men i sann pressetisk anda så kollar man inte en bra story, utan trycker den rakt av.

Är då då Ebba helt oskyldig och felfri? Absolut inte.
2021-01-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag känner mig helt nöjd och tillfreds med att vi aldrig kommer att komma överens. Jag känner mig även lite stolt över att jag aldrig har ifrågasatt din nykterhet, då hade jag känt mig fånig efteråt och känt mig tvingad att be om ursäkt för mitt barnsliga beteende.

Du får gärna gå vidare i din tillvaro och vänta på att domstolen och karma ska tillfredsställa dina känslor. För min del får du även fortsätta dela med dig av dina argument och åsikter om processen. Om du dessutom känner att du måste få skriva ett inlägg om mig så kan jag inte hindra dig. Men jag kommer att ge dig den replik du förtjänar.

sant, du sagt en hel del rätt otrevliga saker, men just nykterheten har du inte ifrågasatt.
hoppa upp på din höga häst och känn dig nöjd och tillfreds, jag är glad att det är den N.armstark vi får se idag. en N.armstark med ett lite mer nedtonat språk.
va skönt att du inte heller känner att du behöver be om ursäkt.

men jag är lite nyfiken på va det är för replik du tycker jag förtjänar.

aja, själv börjar jag bli lite less på att slänga käft med ebt-svansen i denna tråd.
anklagelserna dom slänger mot esbjörn å hans släkt gör väl lite ont, har fortfarande inte fått några belägg för några av anklagelserna och har belagt varenda påstående jag själv kommit med.

synd att det bara utföll i nya anklagelser bara.

men jag kommer aldrig låta folk trasha på en åldring och hans släkt utan grunder samtidigt som dom förnekar det en framgångsrik politiker med pengar och makt gjort.

moraliskt har hon gjort fel oavsett vad juridiska utslaget landar i. hur hon gjorde affären. att ljög om den. att hon försöker utmåla sig som offer och esbjörns släkt som skurkar. hon är en av landets bäst betalda politiker, hon har råd att fixa ett hus utan att ta till såna här metoder.
Senast redigerad av Spakur 2021-01-29 kl. 08:26.
2021-01-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men om du nu är så innerligt ivrig att få bort Ebba från partiledarposten, då betyder ju det att du anser att hon gör ett för KDs räkning bra jobb som partiledare. Annars hade det ju varit bättre att hon satt kvar. Eller hur!?

Nu är det ju faktisk så att hon är kritiserad även av sitt parti dom tycker säkert att hon gjorde ett bra jobb innan
Det betyder inte att hon gör det längre eller att dom gillar hennes personlighet eller vad som hänt med huset

Svårt att fatta för somliga men det inte bara sossar som reagerar negativt på henne

Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
som vanligt väljer du att missförstå med flit.

jag är bara glad att denna affär och hennes sätt att hantera den har börjat ge utslag i siffrorna för partiet som lyft upp henne på sina axlar.

Precis så
Hon vinner säkert det där förbannade huset till slut det tror jag absolut men får ovänner på köpet det är inget problem för narcissister men om dom försöker lyfta bort henne från hennes post så kan det nog bli en jävla cirkus .
Motståndarna gnugga händerna och tackar och tar emot
När hon anklagar sossarna flr att döda människor med berått mod då tigger hon om att hamna i knipa jävlit låga anklagelser men karma is a bitch
2021-01-29, 08:35
Medlem
Citat:
Precis så
Hon vinner säkert det där förbannade huset till slut det tror jag absolut men får ovänner på köpet det är inget problem för narcissister men om dom försöker lyfta bort henne från hennes post så kan det nog bli en jävla cirkus .
Motståndarna gnugga händerna och tackar och tar emot
När hon anklagar sossarna flr att döda människor med berått mod då tigger hon om att hamna i knipa jävlit låga anklagelser men karma is a bitch

Verkligen. Att man dessutom står och slänger ur sig dom där orden samtidigt som man är ute och festar på stureplan i samma veva springer och uppvaktar en 80-plussare tillsammans med en annan från stureplanskretsen så framstår man ju som att inte vara från denna värld.
Sen briserade turerna kring själva affären. Ändå backar hon inte.

Det är väl så, får narcissister vind i ryggen ett tag så tappar dom kontakten med verkligheten. Finns inget dom inte kan göra som inte är fullt rimligt och försvarbart.
Väldigt nyfiken på var detta tar vägen, med husaffären fick hon ju gubben att sätta kråkan till slut, och advokater har hon ju råd med. Stödet hos folket kan ju bli svårare, i synnerhet om man vill utmåla sig som det borgerliga varma och vårdande partiet.
2021-01-29, 08:38
Medlem
Citat:
I den här fastighetsaffären har Ebba gjort allt rätt, hon har lagen på sin sida och vi har inte kunnat beslå henne med en enda lögn.

Det är fakta.

Vi vilka vi ? Folkets domstol

Vad står i den 2ndra värderingen och varför visade inte Ebba upp båda från början för att bevisa sin sak
Du som vet allt får gärna förklara för oss andra stackare

Du har inte kunnat beslå henne med en enda lögn nej men du har inte velat beslå henne med nått negativt utan slår istället knut på dej själv gormar och gapar för att ställa Ebba i vackert sken varför undrar man ju ?
Du bestämde dig redan från början för att Ebba hade rätt aldrig skulle ljuga bara för att du VILL att det skall vara så .....

Vad som är fakta skall förhoppningsvis komma fram i rätten att tro att aftonbladet expressen och ebbas facebook är allt är kanske lite väl naivt
2021-01-29, 08:40
Medlem
Citat:

ett riktig tomt hot

men ännu viktigare

Ett litet tips, om du ska hålla på och redigera och plocka ut meningar när du citerar andras inlägg så förhandsgranska innan du postar. Inläggen blir ganska svårtydda när du raderar bort hakparenteser och annat som behövs för att det ska fungera. Jag råder dig egentligen att behålla hela inlägget som du citerar eftersom det är ärligare än att plocka ut enstaka meningar ur sitt sammanhang.

Vad gäller tidningarna så kommer de lätt undan genom att, som i detta fall, citera Binninge när han orerar om husets värde och vad det borde värderas till. Det var det Expressen sen gjorde en rubrik om. Att man sedan inte följer upp detta genom att begära att få ta del av värderingen beror på att man har dels en politisk agenda men i ännu större grad för att man lever på klick från läsarna. Braskande rubriker ger klick. Så enkelt är det.

Det som är bra är att juridiken inte är lika lätt att manipulera. Där kommer Billinges ohederliga metoder inte att ge honom några som helst fördelar. Billinge, Majkgård och Pernroth får helt enkelt ge sig iväg på testamentsjakt på annat håll denna gång.
2021-01-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Verkligen. Att man dessutom står och slänger ur sig dom där orden samtidigt som man är ute och festar på stureplan i samma veva springer och uppvaktar en 80-plussare tillsammans med en annan från stureplanskretsen så framstår man ju som att inte vara från denna värld.
Sen briserade turerna kring själva affären. Ändå backar hon inte.

Det är väl så, får narcissister vind i ryggen ett tag så tappar dom kontakten med verkligheten. Finns inget dom inte kan göra som inte är fullt rimligt och försvarbart.
Väldigt nyfiken på var detta tar vägen, med husaffären fick hon ju gubben att sätta kråkan till slut, och advokater har hon ju råd med. Stödet hos folket kan ju bli svårare, i synnerhet om man vill utmåla sig som det borgerliga varma och vårdande partiet.

Tack spakur du skriver jävlit bra och har förmåga att se en större bild .

Ebba backar inte utan kör hellre över andra det är inte första ggn det kommer exempel på hennes maktfullkomlighet hon har ju behandlat parti kollegor illa ( Göran Hägglund Sara skyttedal ngn i Uppsala ) men så länge partiet gick ganska bra och dom inte ramla ur riksdagen så var nog folk glada ändå .

Frågan är hur det blir nu ?

När till och med aktuellt och rapport tar upp det på bästa sändningstid....
2021-01-29, 08:55
Medlem
Citat:
Vi vilka vi ? Folkets domstol

Vad står i den 2ndra värderingen och varför visade inte Ebba upp båda från början för att bevisa sin sak
Du som vet allt får gärna förklara för oss andra stackare

Du har inte kunnat beslå henne med en enda lögn nej men du har inte velat beslå henne med nått negativt utan slår istället knut på dej själv gormar och gapar för att ställa Ebba i vackert sken varför undrar man ju ?
Du bestämde dig redan från början för att Ebba hade rätt aldrig skulle ljuga bara för att du VILL att det skall vara så .....

Vad som är fakta skall förhoppningsvis komma fram i rätten att tro att aftonbladet expressen och ebbas facebook är allt är kanske lite väl naivt

Det trngw, N.armstark, braattha och några till gör i denna tråd är att dom spammar den med anklagelser mot esbjörn och hans familj som dom aldrig ger några källor till.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Att Ebba i videon till denna artikel svarar blankt nej på att hon hotat Esbjörn med domstol, för att när hon får pappret under näsan, ändra sig till att hon informerat att hon kopplat in jurister för att driva igenom kontraktet, låtsas dom inte om.

Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.

Så skrev Ebba på sin facebook https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/
för att mindre än en vecka senare ansöka om lagfart.

Mer uppenbar lögn än så finns det knappast.
Trots detta fortsätter Ebbasvansen anklaga Esbjörn och hans släktingar för att vara lögnare och giriga monster. Inte ett enda underlag för dessa påståenden har presenteras.

Faktaresistens på sin absoluta höjd. Får vi hoppas.
2021-01-29, 08:57
Medlem
Citat:
Oj, du är till och med så okunnig så du tror att skillnaden på dispositiva och indispositiva tvistemål har något med brottmål att göra. Och du är dessutom så jävla korkad att du inte ens fattade att du borde kollat upp det hela innan du öppnade ditt ordbajserihål denna gången heller. Det är ju fan helt makalöst.

Å jag ser att du fortfarande inte heller har läst stämningsansökan och reflekterat över domstolens reaktion på den. Eller är du så fullständigt bakom att du nu också tänker hävda rättegångsfel? Lite lustigt bara att inte pellejönsen Binninge opponerat sig mot det.
Jag klarar inte riktigt av att sjunka till din nivå så jag erkänner dig som vinnare i att vara Flashbacks främsta imbecill. Jag uppskattar att du kämpar och fortsätt försök, det är viktigt att alla i samhället engageras i debatt även de som har klara utmaningar.

Du vet mycket väl att disposiv och indisposivt tivstemål är samma sak med skillnaden att du inte kan komma till en förlikning på ett indisposivt tvistemål, därav är det helt egalt i den här frågan och jag fattar inte ens varför du tog upp det. Tror inte landets främsta hjärnkirurg skulle kunna kartlägga hur din hjärna fungerar här. Du kanske borde be mamma om lite paus från din skärmtid för att vila hjärnan.

Ebba Busch måste bevisa att hon har gjort allt rätt för att få tillgång till fastigheten. Ebba Busch måste alltså överbevisa allt som Esbjörn och hans anhang lägger fram. Med all rätt så har domstolen viftat bort allt som Binninge hittills kommit med och jag tror som många av er i Ebba Busch-sekten att Binninge mycket väl kan vara Esbjörns fall i den här soppan för han känns allt annat än skarp och valet av Binninge borde på så vis glädja er. Hoppas bara inte att Esbjörns version och det han säger stämmer och att han blir överkörd av alla.
2021-01-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej avtalet är juridiskt bindande enligt jordabalkens formkrav, det är den som tillämpas i detta mål.
Köpeavtalet och emottagandet av handpenningen är Ebbas bevisning
Esbjörn har ålagts inkomma med ovedersägliga bevis för en hävning.
Hävningen måste då vara giltig enligt jordabalkens strikta krav för detta.
Har jag påstått något annat, det är Ebbas Bevisning, men om Esbjörn kommer med något annat så är det Ebba Busch som måste överbevisa det för att hon ska få rätt. Det är skillnaden på ett tvistemål (civilrättsligt) och ett brottsmål. Det kan inte vara så svårt för er att förstå...

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Tror inte Binninges är så hemma i juridiken vad gäller fastighetsaffärer.
Jordabalken är något av en ankronism med mycket strikt bedömning och formkrav, inte som vid brottmål och vanliga tvistemål.
Många i tråden verkar inte heller ha varit i kontakt med den ytterst speciella lagstiftningen.
Advokater kan studera den i årtionden utan att bli fullärda i dess vindlingar.
Jag håller med dig här, jag tror att det är en stor miss av Esbjörn att anlita Binninge, Jag hoppas bara innerligt att Esbjörns version och det han uttryckt inte stämmer, för då blir han överkörd av precis alla inklusive Ebba Busch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in