Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag minns inte vad Europeiska Unionen uppmanade till. Däremot minns jag att WHO's ledare uttalade sig näst intill hotfullt mot länder som ville skydda sin befolkning mot smitta.
Citat från
Bangkok Post, 1:a februari 2020:
The WHO declared the virus a public health emergency of international concern on Thursday. The move allows the agency to recommend travel and trade measures for specific countries, regions and cities that its member states usually follow, despite their economic consequences.
In this case, WHO director-general Tedros Adhanom Ghebreyesus specifically discouraged any such measures.
“The WHO doesn’t recommend and actually opposes any restrictions for travel and trade or other measures against China,” he said, while praising China’s response to the outbreak. “If anyone is thinking about taking measures, it’s going to be wrong.”
WHO's ledare, Tedros Adhanom Ghebreyesus, är en förrädare. Han har svikit alla WHO's medlemmar utom 1.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Lite axplock.
12 mars: EU/Ursula fördömer Trump som stängde för EU:
https://www.vox.com/platform/amp/world/2020/3/12/21176393/coronavirus-news-europe-travel-ban-nba-march-madness
It was the middle of the night in Europe when Trump gave his address. But Thursday morning, European leaders slammed the administration for its travel restrictions and said they had been caught unaware about the announcement.
“The Coronavirus is a global crisis, not limited to any continent, and it requires cooperation rather than unilateral action,” President of the European Council Charles Michel and President of the European Commission Ursula von der Leyen said in a statement.
17 mars: Fortfarande har de flesta EU-länder öppna gränser mot varandra, och den generella attityden är att gränserna ska förbli öppna. EU diskuterar att stänga den yttre gränsen, för att kunna hålla de inre gränserna öppna:
https://www.bbc.com/news/amp/world-europe-51918596
Some 26 states are part of the Schengen agreement, which allows people to move freely between EU countries without border checks, but several countries have unilaterally closed borders in recent days in a bid to stop the spread of the coronavirus.
This prompted the commission to propose that the bloc act in a more unified fashion and restrict entry to the union as a whole, on the urging of Mr Macron.
Citizens of non-Schengen EU member states will also be invited to apply the travel ban. Travel with Switzerland and the UK will be preserved.
"It is more effective and less disruptive than measures to close borders within Europe, which must be avoided to allow cross-border workers to continue their activity and essential goods to circulate in Europe," said Mr Macron.
I mitten av mars var det ungefär ett dussin länder i EU som gjort någon form av tillfällig begränsning för inresande, som EU motvilligt såg mellan fingrarna med. Det var inte förrän andra halvan av mars som EU på allvar började prata om stängda gränser som en acceptabel lösning.
Tack för citat och länkar!
Det som beskrivs i artiklarna, är inte smickrande för Europeiska Unionen och för Ursula von der Leyen.
Jag anser det vara en ypperlig strategi att bevaka dom yttre gränserna, och upprätthålla fri rörlighet internt. Men man måste inse att strategin har kollapsat när smittan har tagit sig över dom yttre gränserna. När artiklarna skrev, så spreds viruset redan inom Europeiska Unionen. Då var det naturligtvis redan för sent att upprätthålla öppna gränser inom Schengen.
Beträffande Schengens yttre gränser, så är det här någonting som provocerar mig:
Citat från
Deutsche Welle, 23:e januari 2021:
French aid ship rescues hundreds of migrants off Libya
...
More than 350 migrants have been rescued off the Libyan coast over the past two days, a European NGO said on Saturday.
They were picked up by the Ocean Viking aid ship, which is run by France-based SOS Mediterranee.
The organization said “106 people were rescued in international waters 28 nautical miles (52km) from the Libyan coast” on Friday evening.
Det som dessa påstådda "flyktingar" ägnar sig åt är vidrigt. Mitt under pågående epidemi så tränger dom sig in i Europa illegalt. Jag kan inte känna någon sympati för dessa "flyktingar". Jag känner mig äcklad av deras agerande. Dom beter sig så totalt hänsynslöst mot Europas befolkning.
"Räddningsfartygen" och "flyktingarna" borde hindras att angöra europeiska hamnar. För att hålla säkerställa att båtarna hålls borta, så bör europeiska myndigheter använda det våld som krävs. Jag har tidigare varit motståndare till att beskjuta båtarna, men under en epidemi så är det viktigare att skydda Europas befolkning mot sjukdom och död.