2021-01-28, 12:27
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellspawn1
"Vaccin skyddar mot sjukdom, inte smitta, säger Matti Sällberg, professor i biomedicinsk analys. Man är mycket mindre smittsam än om man inte vaccinerat sig. Det är vad vi tror."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/smitta-pa-aldreboende-i-goteborg-trots-att-boende-vaccinerats

Det är mycket gissningar och "vi tror" för att vara ett projekt där hela världens friska befolkning ska vaccineras med en ny produkt som inte ens smittskyddar. Kanske varenda år dessutom, eftersom ingen vet hur länge skyddet varar.

Samtidigt som motarbetade läkare försöker flagga för att ivermectin och andra befintliga preparat redan fungerar väldigt effektivt men de får förvånansvärt låg uppmärksamhet i narrativmedia. Då är det inte särskilt underligt att många börjar ifrågasätta motiv och monetära kopplingar.

+1

Du kan inte nämna Ivermectin då kommer ProVaxxers sätta kaffet i strupen.

Det är endast vaccin som hjälper har du väl förstått.

Ta nu ditt vaccin och var tyst.
Citera
2021-01-28, 12:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
mmm.. låt oss se hur det kommer gå med det.

Du kan ju ställa dig frågan varför det (för att var specifik då jag med säkerhet vet) finns tusentals doser med vaccin liggandes på Universitetssjukhuset MAS i Malmö.. där de som blivit kallade inte tagit vaccinet eftersom de inte vill vaccinera sig.

Lycka till med vaccinförsäljningen.
Det är alltid lätt att säga att man vet!

Hur vet du det?
Kan du svara på det så får du i alla fall någon trovärdighet.
Citera
2021-01-28, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kanske, men är det värt de skador som även friska människor som smittas av corona drabbas av?

Hur lång immunitet ger genomgången covid-19?
Ingen vet om det är mer än ett år, kanske är det bara ett ½-år?
Hur bra skydd får man? Vet du?
Jag tycker man bör veta vad man har för skydd innan man satsar på att smitta ner alla.

Som jag skrev tidigare idag, är immuniteten 3 år så kommer vi ändå att få stora utbrott med hög belastning på sjukvården varje år om inte nästan alla är vaccinerade, eller så måste vi ha restriktioner varje år.

Vaccinationer är den enda vägen ur detta just nu.
Citera
2021-01-28, 12:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellspawn1
"Vaccin skyddar mot sjukdom, inte smitta, säger Matti Sällberg, professor i biomedicinsk analys. Man är mycket mindre smittsam än om man inte vaccinerat sig. Det är vad vi tror."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/smitta-pa-aldreboende-i-goteborg-trots-att-boende-vaccinerats

Det är mycket gissningar och "vi tror" för att vara ett projekt där hela världens friska befolkning ska vaccineras med en ny produkt som inte ens smittskyddar. Kanske varenda år dessutom, eftersom ingen vet hur länge skyddet varar.

Samtidigt som motarbetade läkare försöker flagga för att ivermectin och andra befintliga preparat redan fungerar väldigt effektivt men de får förvånansvärt låg uppmärksamhet i narrativmedia. Då är det inte särskilt underligt att många börjar ifrågasätta motiv och monetära kopplingar.
Citat:
+1

Du kan inte nämna Ivermectin då kommer ProVaxxers sätta kaffet i strupen.

Det är endast vaccin som hjälper har du väl förstått.

Ta nu ditt vaccin och var tyst.
om och när det visar sig att Ivermectin hjälper så tror jag alla tycker det är en bra idé att använda detta preparat, men än så länge finns inga studier som visar att Ivermectin fungerar.
Citera
2021-01-28, 12:31
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Det är alltid lätt att säga att man vet!

Hur vet du det?
Kan du svara på det så får du i alla fall någon trovärdighet.

Närstående som jobbar på sjukhuset... "From the Horse's mouth" så att säga.

Räcker det eller eller vill du jag skall ge dig hens namn?
Citera
2021-01-28, 12:32
Medlem
Citat:
364 dödsfall i Grekland på ett halvår låter som väldigt märkligt, men du kanske menar dödsfall i/av/med covid-19?
Ja, naturligtvis. Grekland stängde ju ner fullständigt och skrämde fullkomligt vettet ur folk med skräckpropaganda i radio och TV. Är det kanske effekterna av det vi ser i form av överdödlighet?
Citera
2021-01-28, 12:37
Medlem
Citat:
mmm.. låt oss se hur det kommer gå med det.

Du kan ju ställa dig frågan varför det (för att var specifik då jag med säkerhet vet) finns tusentals doser med vaccin liggandes på Universitetssjukhuset MAS i Malmö.. där de som blivit kallade inte tagit vaccinet eftersom de inte vill vaccinera sig.

Lycka till med vaccinförsäljningen.

Vill förtydliga att jag har inte helt bestämt mig om jag ska ta sprutan eller inte även om det lutar åt det.
Jag har ingen medicinsk utbildning eller erfarenhet utan är en simpel medborgare som försöker bilda min egen uppfattning via den svårnavigerade fakta som finns tillgänglig.
Citera
2021-01-28, 12:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Närstående som jobbar på sjukhuset... "From the Horse's mouth" så att säga.

Räcker det eller eller vill du jag skall ge dig hens namn?
För att veta att de som inte kommer låter bli att komma för att de inte vill bli vaccinerade behövs nog mer info.
Senast redigerad av Surtruten 2021-01-28 kl. 12:41.
Citera
2021-01-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gofjant
Tror vi kan vara relativt säkra på att det forskas febrilt runt detta.
Tycker dock att kommunikationen borde vara mycket tydligare gällande osäkerheten runt hur pass smittsamma de vaccinerade är. Risk att folk springer ut som på ett jäkla kosläpp så fort de fått sprutan annars.

Jag tror fler skulle välja att vaccinera i Sverige årligen om det visade sig att vaccinet faktiskt eliminerade mottagarens chanser att sprida viruset vidare.
Viruset i sig är inte speciellt läskigt för många, att däremot sprida det vidare till riskgrupper är väldigt obehagligt.
Citera
2021-01-28, 12:40
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Tittar vi på antalet vaccinerade mot svininfluensan så är ju ca:50% i landet "antivaxxer" enligt Er definition, alltså att man är mot ETT specifikt vaccin eller vaccin mot EN specifik infektion (kanske mycket högre än 50% då jag inte har koll på hur många barn som blev "tvångsvaccinerade" genom sina föräldrars vilja eller dementa som fick en spruta mot deras vilja...) och att en majoritet på flashback skulle tillhöra den mot svininfluensan ovaccinerade gruppen är inte bara sannolikt utan troligt att de är i klar majoritet.

Så, varför så förvånad?

Är ju mer förvånande att skribenter här är okritiskt FÖR vaccinering än att foliehattar skriker om jordens undergång, DET ska man ta en rejäl funderare på varför så många "pushar" kolven så hårt....

Och du inser inte skillnaden på svinis och covid?
Det förklarar mycket..
Citera
2021-01-28, 12:41
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har du fortfarande missat att 1 av 8 diagnostiserade utvecklar psykiatriska problem eller hjärnskador inom 6 månader?

Intressant att Pfizers vaccin ger så mycket problem med bla. nervsystemet.
De verkar hava syntetiskt "kopierat" sars-2 så väl så att biverkningarna,
är som sjukdomen.

Se under flik: "Induvidual number of cases by reactiongroup"

https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700
Citera
2021-01-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag tror fler skulle välja att vaccinera i Sverige årligen om det visade sig att vaccinet faktiskt eliminerade mottagarens chanser att sprida viruset vidare.
Viruset i sig är inte speciellt läskigt för många, att däremot sprida det vidare till riskgrupper är väldigt obehagligt.

All logik säger att även om man kan smitta om man får viruset efter en vaccination så kommer den smittan att vara låg i jämförelse med om du inte vaccinerats. Ännu en orsak att nästan alla behöver ta vaccinerna för att förhindra smittspridning. Annars så kommer sjukvården att överbelastas i höst igen, vilket leder till restriktioner till hösten också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in