Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
Jag läste en rätt intressant artikel om Bilal i Sydsvenskan idag. I korthet beskriver den händelsen i Limhamn 5-10 dagar innan mordet på Karolin. Ni minns, en kille ringer till Polisen och säger att han "tvingas" vara med om ett mordförsök på en kille på Limhamn. Killen som tvingar honom är Bilal. Polisen tar dem och avstyr det hela. Grejen är att i FUPen till det målet är Polisens slutsats att det är en kille som heter Zekiski (osäker på stavning) som ska vara måltavlan. Minns inte om foto fanns som Bilal hade eller inte, men tror att nån tatuering fanns beskriven också. Hursomhelst, i artikeln i Sydsvenskan hävdar de att killen som Bilal var ute efter i själva verket var just Naief. Det misstänkte jag när jag läste FUPen men var osäker, så undrar om Sydvenskan har fått info direkt från nån Polis om att det nu är klarlagt. Det är klart, om Polisen har något som starkt indikerar att det var Naief och inte Zekiski som de var ute efter är det klart som fan att de har haft starka misstankar på att Bilal var skytten sen när Naief smet och Karolin sköts.
Har begärt ut FUPen igen från TR, alltså den i målet där Bilal togs med vapen, för att läsa allt igen.
Japp minns detsamma frpn FUP! Och misstänkte också, som många andra in den tråden stt det var Naief dom var ute efter-eftersom Naief tränade på det gymmet.
Ja den där juristen borde ligga sömnlös och grunna på om mordet på Karolin faktiskt kunde förhindrats. Javisst det är lätt att vara efterklok hävdar säkert nån - men hur tänkte häktningsdomaren?
Vi pratar om en grovt kriminell ung man som har klippkort, ja är ökänd hos polis och rättsväsendet - tungt beväpnad i en bil...
”Men när 22-åringen ställdes inför häktningsdomare fyra dagar senare räckte inte bevisen för att hålla honom inlåst.
Då var de tekniska analyserna av polisens beslag, som senare skulle knyta honom till vapnen, inte färdiga”
Så Bilal försattes alltså på fri fot i avvaktan på att straffet skulle börja avtjänas och kunde under tiden begå mordet. 😡
https://www.sydsvenskan.se/2021-01-28/haktad-for-karolin-hakim-mordet-knyts-till-valdsamt