2021-01-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag har bara sett häktningsframställan och dagboksbladet. När skulle häktningsförhandlingen ske?

Jag fick svar strax efter 10 -på förfrågan om framställan.

Häktningen tror jag låg på eftermiddagen med tanke på att det kom ut i media sent.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
ska bli intressant att följa. Vet du när rättegången Flamur London börjar ?

12 juli enligt BBC

Då ställs bl.a Anis Fouad Hemissi inför rätta

https://www.bbc.co.uk/news/amp/uk-england-london-53929515
Citera
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Läste den fup och då nämns inget i den om Naief dock kan det vara så att måltavlan där även är inblandad med Dani. Minns att måltavlan inte vill medverka i utredningen och att han brukar träna med NA på gymmet. På gymmet brukade även MMA bröderna som är med Mekky träna.

Kanske inte, men det fanns övervakningsbilder på MZ, Naief och Biggie tillsammans. Det är det som gör att jag tror att Naief var måltavlan redan då, alltså det i kombination med att han sedan sköts 8 dagar senare och att MZ efter det inte verkar ha blivit attackerad vilket han annars borde om någon satt ett pris på honom. Men visst, det KAN vara så att MZ av Mekky ansågs vara en lika viktig måltavla som Naief, att förlusten av MZ skulle vara lika stor för Dani som Naief. De klarade inte av att ta MZ för att han hade vilodag när de försökte ta honom, och så bytte de måltavla till Naief istället. Men, det tycker jag känner lite långsökt. Hata slumpen ;-)
Citera
2021-01-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Kanske inte, men det fanns övervakningsbilder på MZ, Naief och Biggie tillsammans. Det är det som gör att jag tror att Naief var måltavlan redan då, alltså det i kombination med att han sedan sköts 8 dagar senare och att MZ efter det inte verkar ha blivit attackerad vilket han annars borde om någon satt ett pris på honom. Men visst, det KAN vara så att MZ av Mekky ansågs vara en lika viktig måltavla som Naief, att förlusten av MZ skulle vara lika stor för Dani som Naief. De klarade inte av att ta MZ för att han hade vilodag när de försökte ta honom, och så bytte de måltavla till Naief istället. Men, det tycker jag känner lite långsökt. Hata slumpen ;-)
Här är fupen vi pratar om med mordförsöket några veckor tidigare

Bilals vapenbrott

https://docdro.id/HP97XWP
Senast redigerad av Kiya123 2021-01-28 kl. 20:18.
Citera
2021-01-28, 20:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag läste en rätt intressant artikel om Bilal i Sydsvenskan idag. I korthet beskriver den händelsen i Limhamn 5-10 dagar innan mordet på Karolin. Ni minns, en kille ringer till Polisen och säger att han "tvingas" vara med om ett mordförsök på en kille på Limhamn. Killen som tvingar honom är Bilal. Polisen tar dem och avstyr det hela. Grejen är att i FUPen till det målet är Polisens slutsats att det är en kille som heter Zekiski (osäker på stavning) som ska vara måltavlan. Minns inte om foto fanns som Bilal hade eller inte, men tror att nån tatuering fanns beskriven också. Hursomhelst, i artikeln i Sydsvenskan hävdar de att killen som Bilal var ute efter i själva verket var just Naief. Det misstänkte jag när jag läste FUPen men var osäker, så undrar om Sydvenskan har fått info direkt från nån Polis om att det nu är klarlagt. Det är klart, om Polisen har något som starkt indikerar att det var Naief och inte Zekiski som de var ute efter är det klart som fan att de har haft starka misstankar på att Bilal var skytten sen när Naief smet och Karolin sköts.

Har begärt ut FUPen igen från TR, alltså den i målet där Bilal togs med vapen, för att läsa allt igen.

Japp minns detsamma frpn FUP! Och misstänkte också, som många andra in den tråden stt det var Naief dom var ute efter-eftersom Naief tränade på det gymmet.

Ja den där juristen borde ligga sömnlös och grunna på om mordet på Karolin faktiskt kunde förhindrats. Javisst det är lätt att vara efterklok hävdar säkert nån - men hur tänkte häktningsdomaren?

Vi pratar om en grovt kriminell ung man som har klippkort, ja är ökänd hos polis och rättsväsendet - tungt beväpnad i en bil...

”Men när 22-åringen ställdes inför häktningsdomare fyra dagar senare räckte inte bevisen för att hålla honom inlåst.
Då var de tekniska analyserna av polisens beslag, som senare skulle knyta honom till vapnen, inte färdiga”

Så Bilal försattes alltså på fri fot i avvaktan på att straffet skulle börja avtjänas och kunde under tiden begå mordet. 😡

https://www.sydsvenskan.se/2021-01-28/haktad-for-karolin-hakim-mordet-knyts-till-valdsamt
Senast redigerad av T34Panzer 2021-01-28 kl. 21:15.
Citera
2021-01-28, 20:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tack för att du justerar den trådsanningen som även jag trodde var fakta!👍

Ingen fara! Vi gamla flashbackrävar vet ju hur snabbt en trådsanning plötsligt är”FAKTA”
Citera
2021-01-28, 20:35
Medlem
Kalliss avatar
Hört att Karolin Hakim skulle ha varit gravid, om det stämmer då har mördaren släckt två liv i ett och samma attentat. Utöver det släckte ett barns viktiga och betydelsefulla barndom med sin mor!

Det blir nog bara ett livstidsstraff, eftersom mördaren inte har någon starkare relation till Sverige och svenskarna, mer än att ställa till med skit och kosta pengar, kan man hoppas på det politiska initiativet som florerar i riksdagens korridorer realiseras.

Att svensk kriminalvård kan upphandlas utomlands, exempelvis inom EU. Rumänien eller Bulgarien är nog kostnadseffektivt val.
Citera
2021-01-28, 20:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Under häktningsförhandlingen på torsdagen agerade Isak oberörd och log mot sina gängkramrater som släppts in i rättssalen. Han har nekat till att det var han som avlossade skotten men häktades på sannolika skäl., den högre misstankegraden.

https://samnytt.se/isak-el-moghrabi-haktad-for-avrattningsmordet-pa-karolin-hakim/
Citera
2021-01-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Hört att Karolin Hakim skulle ha varit gravid, om det stämmer då har mördaren släckt två liv i ett och samma attentat. Utöver det släckte ett barns viktiga och betydelsefulla barndom med sin mor!

Det blir nog bara ett livstidsstraff, eftersom mördaren inte har någon starkare relation till Sverige och svenskarna, mer än att ställa till med skit och kosta pengar, kan man hoppas på det politiska initiativet som florerar i riksdagens korridorer realiseras.

Att svensk kriminalvård kan upphandlas utomlands, exempelvis inom EU. Rumänien eller Bulgarien är nog kostnadseffektivt val.
Gravid efter två månader låter otroligt. Kroppen brukar inte klara det så snabbt efter förlossning och blev hon gravid exakt när barnet föddes var hon i 8 veckan och det syns typ inte ens på gravid test. Dessutom blöder de flesta kvinnor en månad efter förlossning och då är det ingen som vill ha sex. Skulle säga att det du påstår är falska rykten
Citera
2021-01-28, 20:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Bra inlägg! Jag tänkte på samma sak tidigare idag när jag läste att det just varit två skyttar, så mindes jag inte det. Och nä, jag tror inte att jag läst att mannen som springer mot bilen och som polisen släppt bilder på MÅSTE ha varit den som sköt Karolin. Men, Polisen själva tror att mannen på bild är Bilal, de visar upp den för en av killarna som var med Bilal i Limhamn nån vecka innan när de var ute efter Naief. Polisen tror uppenbarligen att det är Bilal på bilden, som jag minns FUPn lägger de INTE fram bilden och frågar "Vet du vem mannen på bilden är?" utan frågar uttryckligen om han tror att det är Bilal, och han säger nåt i stil med att det kan vara Bilal. Det tolkar jag som att mannen på bilden borde vara Bilal eftersom han nu sitter häktad för mord, inte bara försök till mord. Men, det kanske inte är rätt sätt att tolka det hela, vad vet jag.

Bra att fler undrar!

• Två skyttar
• Båda jagar Naief
• Båda reagerar och vänder sig om när K ber dom sluta
• En av dom tar ett steg fram och skjuter henne. Och går sen fram och skjuter henne igen, 1-2 ggr till i huvudet.

# Men vem av skyttarna är fångad på bild på väg in i bilen?

# Vem är det som redan sitter i förarsätet i bilen?

# Är det den andre skytten, den som inte vimsat runt (mobilfilmen) som redan då sitter i bilen?

=# Eller är det en 3:e person, en chaufför?

BILD PÅ MANNEN I BILEN

https://forumbilder.com/i/rxcw
Citera
2021-01-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var 2 skyttar.

Är det helt 100 klarlagt att bilden föreställer den som sprang på videon? Eller att det var den som sprang som sköt K?

”Mamman vädjar förtvivlat till männen som skjuter och jagar pappan att de ska sluta.

De vänder sig om och tittar på henne och en av männen tar då två steg mot kvinnan

Mannen som precis har skjutit mot hennes kropp tar ytterligare några steg och ställer sig nästan vid hennes fötter och skjuter henne då mot huvudet,”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-till-karolinmordet-pappan-rusar-med-barnet-under-armen-men-tappar-det

” Polisen släpper nu bilder som visar en av de personer som misstänks för mordet på Karolin Hakim, 31, i Malmö.

Mannen är en av gärningspersonerna som utförde mordet.

På en bild syns två personer – den man som står vid sidan av bilen och silhuetten av en person vid ratten i bilen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-slapper-bild-pa-karolin-hakims-misstankta-mordare

JAG kan inte minnas att polisen gått ut med att just skytten vid bilen är just den som sköt Karolin, bara att han är en av skyttarna.

Skrev detta för nån dag sen

Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Har funderat på en sak, killen på bilderna som är på väg in i bilen, visst är han på väg in i framdörren? Killen på filmen som sköt Karolin springer till fel bil och ska in i bakdörren. Borde man inte hoppa in på samma plats som man satt på innan? Lite långsökt kanske. Tror att han på bilderna sprang efter mannen och inte sköt Karolin. Eller är jag helt fel på det?
Citera
2021-01-28, 21:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Här är fupen vi pratar om med mordförsöket några veckor tidigare

Bilals vapenbrott

https://docdro.id/HP97XWP

Tack! Du är också en av trådens klippor! 👍🏻

Vilken röra allt detta är, 5-6 aktuella trådar som hänger ihop. Förstår att det för många icke-skåningar är svårt att få en bild av detta ormbo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in