2021-01-28, 19:32
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Bra inlägg! Jag tänkte på samma sak tidigare idag när jag läste att det just varit två skyttar, så mindes jag inte det. Och nä, jag tror inte att jag läst att mannen som springer mot bilen och som polisen släppt bilder på MÅSTE ha varit den som sköt Karolin. Men, Polisen själva tror att mannen på bild är Bilal...

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var 2 skyttar.

JAG kan inte minnas att polisen gått ut med att just skytten vid bilen är just den som sköt Karolin, bara att han är en av skyttarna.

Han som fastnade på bild är väl Bilal, iaf enligt åklagaren?

"– Vi menar att det är han som syns på filmen och bilderna som publicerats, det är den personen som skjuter Karolin Hakim, säger kammaråklagare Lisa Åberg".

Han höll i en pistol vilket syns tydligt på bilderna. Stark indikator...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/efter-skjutningen-har-springer-en-maskerad-person-fran-platsen
Senast redigerad av Xfiles 2021-01-28 kl. 19:43.
Citera
2021-01-28, 19:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
I det här inlägget har du bildlänkar till 3 olika bilder utav kackerlackan Bilal El-Mughr4bi.
Han har numera bytt ut sitt förnamn till Isak, och hans nästan lika vidrige bror Ahmad har samtidigt bytt ut sitt förnamn till Mikael.

De lågpannade idioterna tror nog att de blir mer anonyma under radarn nu.🤣
Att byta ut det ökända efternamnet El-Mughr4bi kunde nog narcissisterna inte tänka sig då det namnet antagligen ger ett högt cred-värde bland andra begåvningsbegränsade med snarlik livsstil.

På tal om "snarlik" så tillämpar vi ju inte hängning i Sverige, men självsaneringen gör att medelåldern för de klippta ligger på 23 års ålder. Den häktade Bilal-Isak 22 "bast" kanske har tur i att bli insydd istf sanerad när en slutgiltig dom har fallit om sannolikt c:a 6-9 mån efter begäran om åtal.

NEJ! Detta blir snart en trådsanning ❌❌

Brodern har INTE bytt namn utan heter fortfarande Ahmad och är född 940309.

Mikael med samma efternamn ha fel personummer, han är född 950731

Källa: https://www.ratsit.se/sok/person?vem=El-moghrabi&var=&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax =&fon=1&typ=1&page=2

Häktad person enligt det andra dagboksbladet (där Dani också är häktad)
Ahmad El-Moghrabi, 940309-9592
Offentlig försvarare: Advokat Joel Apitzsch
Offentlig försvarare genom substitution: Advokat Soroush Shahram
Citera
2021-01-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var 2 skyttar.

Är det helt 100 klarlagt att bilden föreställer den som sprang på videon? Eller att det var den som sprang som sköt K?

”Mamman vädjar förtvivlat till männen som skjuter och jagar pappan att de ska sluta.

De vänder sig om och tittar på henne och en av männen tar då två steg mot kvinnan

Mannen som precis har skjutit mot hennes kropp tar ytterligare några steg och ställer sig nästan vid hennes fötter och skjuter henne då mot huvudet,”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-till-karolinmordet-pappan-rusar-med-barnet-under-armen-men-tappar-det

” Polisen släpper nu bilder som visar en av de personer som misstänks för mordet på Karolin Hakim, 31, i Malmö.

Mannen är en av gärningspersonerna som utförde mordet.

På en bild syns två personer – den man som står vid sidan av bilen och silhuetten av en person vid ratten i bilen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-slapper-bild-pa-karolin-hakims-misstankta-mordare

JAG kan inte minnas att polisen gått ut med att just skytten vid bilen är just den som sköt Karolin, bara att han är en av skyttarna.

Citat:
Bra inlägg! Jag tänkte på samma sak tidigare idag när jag läste att det just varit två skyttar, så mindes jag inte det. Och nä, jag tror inte att jag läst att mannen som springer mot bilen och som polisen släppt bilder på MÅSTE ha varit den som sköt Karolin. Men, Polisen själva tror att mannen på bild är Bilal, de visar upp den för en av killarna som var med Bilal i Limhamn nån vecka innan när de var ute efter Naief. Polisen tror uppenbarligen att det är Bilal på bilden, som jag minns FUPn lägger de INTE fram bilden och frågar "Vet du vem mannen på bilden är?" utan frågar uttryckligen om han tror att det är Bilal, och han säger nåt i stil med att det kan vara Bilal. Det tolkar jag som att mannen på bilden borde vara Bilal eftersom han nu sitter häktad för mord, inte bara försök till mord. Men, det kanske inte är rätt sätt att tolka det hela, vad vet jag.

Det kan mycket väl var två skyttar. Tror rättare sagt att det inte går att utesluta två skyttar genom häktningsskälen och rubriceringen. Det kan ju nämligen senare framgå att åkl siktar på att det är sk medgärningskap. Av de vittnesmål som du T34 pekar på så kan man ju ana att det åtminstone har sprungit runt två olika gärningspersoner men det är även bra resonemang du har Mapping.

Känslan är att de sitter på information om de sekunderna ikring skjutningen som inte framkommit i media.

Tilläggas kan är ju att de i kretsen ikring bröderna M tycks ha varit flera skyttar eller flera ikring offret i tidigare ärenden. Kan ju vara ett modus de föredrar.
Citera
2021-01-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Wow. Tänk om man i sverige kunde skuldbelägga en hel familj å döma alla till fängelse för att det är deras fel hur dem uppfostrat barnet. Eller skuldbelägga ett våldtäktsoffer att hon befann sig ute sent i en mörk gränd. 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️ 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

Struntprat, nu handlar det om en vuxen myndig person som kan fatta sina beslut själv.
Hon valde att ha en relation med en kriminell parasit och ta del av hans pengar som kom från kriminell verksamhet. Tycker det snarare det gör henne till någon form av medbrottsling.
Umgås man frivilligt med smuts och inte tar avstånd så är man smuts.
Citera
2021-01-28, 19:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
I det här inlägget har du bildlänkar till 3 olika bilder utav kackerlackan Bilal El-Mughr4bi.
Han har numera bytt ut sitt förnamn till Isak, och hans nästan lika vidrige bror Ahmad har samtidigt bytt ut sitt förnamn till Mikael.

De lågpannade idioterna tror nog att de blir mer anonyma under radarn nu.🤣
Att byta ut det ökända efternamnet El-Mughr4bi kunde nog narcissisterna inte tänka sig då det namnet antagligen ger ett högt cred-värde bland andra begåvningsbegränsade med snarlik livsstil.

På tal om "snarlik" så tillämpar vi ju inte hängning i Sverige, men självsaneringen gör att medelåldern för de klippta ligger på 23 års ålder. Den häktade Bilal-Isak 22 "bast" kanske har tur i att bli insydd istf sanerad när en slutgiltig dom har fallit om sannolikt c:a 6-9 mån efter begäran om åtal.

Nån liten tröst mitt i eländet, eller som engelsmännen säger” Every cloud has a silver lining”. När inte rättsväsendet klarar det så blir det självsanering.

Jag hoppas att nån som inte glömt väntar på honom när han kommer ut. Han är en kackerlacka... farlig, impulsiv, gränslös, kall och våldsam, och har redan innan ett digert brottsregister, och inga småsaker.
Citera
2021-01-28, 19:49
Medlem
Dömd till 3 år för grovt vapenbrott och grovt rån...
Men hallå.. Hur är det ens möjligt...
Lura staten på ett par 100tkr och du sitter inne 3-4 år...
Citera
2021-01-28, 19:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Ja ett vittne har bekräftat detta. Att hon blev först skjuten i torso/bröst och tappar då barnen. GM kommer sedan närmare och skjuter henne i huvudet. Vittnet sa även när hon sprang för att hjälpa Karolin såg hon två skott i bakhuvudet.

Måtte nu inte tingsrätt och hovrätt sjabbla bort detta.
Citera
2021-01-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Det är samma bil som eldades upp på Stadiongatan som mördaren syntes fly ifrån Sergels väg. Man ser till och med att det är samma fälgar om man jämför Sysdsvenskans bild där bilen fångas på Sergels väg.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
ska bli intressant att följa. Vet du när rättegången Flamur London börjar ?

Juli 2021
Citera
2021-01-28, 19:53
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det kan mycket väl var två skyttar. Tror rättare sagt att det inte går att utesluta två skyttar genom häktningsskälen och rubriceringen. Det kan ju nämligen senare framgå att åkl siktar på att det är sk medgärningskap. Av de vittnesmål som du T34 pekar på så kan man ju ana att det åtminstone har sprungit runt två olika gärningspersoner men det är även bra resonemang du har Mapping.

Känslan är att de sitter på information om de sekunderna ikring skjutningen som inte framkommit i media.

Tilläggas kan är ju att de i kretsen ikring bröderna M tycks ha varit flera skyttar eller flera ikring offret i tidigare ärenden. Kan ju vara ett modus de föredrar.

Bra inlägg, jag kom också att tänka på att de plockade en BQ av Bilal i Limhamns-fallet så att det dröjt med att anhålla och häkta honom i Karolin-fallet kanske också beror på att det är först i slutet av förra året som polisen fick Encro-data att analysera och som stärkte misstankarna mot Bilal.
Citera
2021-01-28, 19:53
Medlem
Citat:
Jag läste en rätt intressant artikel om Bilal i Sydsvenskan idag. I korthet beskriver den händelsen i Limhamn 5-10 dagar innan mordet på Karolin. Ni minns, en kille ringer till Polisen och säger att han "tvingas" vara med om ett mordförsök på en kille på Limhamn. Killen som tvingar honom är Bilal. Polisen tar dem och avstyr det hela. Grejen är att i FUPen till det målet är Polisens slutsats att det är en kille som heter Zekiski (osäker på stavning) som ska vara måltavlan. Minns inte om foto fanns som Bilal hade eller inte, men tror att nån tatuering fanns beskriven också. Hursomhelst, i artikeln i Sydsvenskan hävdar de att killen som Bilal var ute efter i själva verket var just Naief. Det misstänkte jag när jag läste FUPen men var osäker, så undrar om Sydvenskan har fått info direkt från nån Polis om att det nu är klarlagt. Det är klart, om Polisen har något som starkt indikerar att det var Naief och inte Zekiski som de var ute efter är det klart som fan att de har haft starka misstankar på att Bilal var skytten sen när Naief smet och Karolin sköts.

Har begärt ut FUPen igen från TR, alltså den i målet där Bilal togs med vapen, för att läsa allt igen.
Läste den fup och då nämns inget i den om Naief dock kan det vara så att måltavlan där även är inblandad med Dani. Minns att måltavlan inte vill medverka i utredningen och att han brukar träna med NA på gymmet. På gymmet brukade även MMA bröderna som är med Mekky träna.
Citera
2021-01-28, 19:54
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Tydligen så var det M.Z som var måltavlan då samma kille som ”Golade” på Bilal beskrev offret som M.Z

M.Z köpte mycket droger från ”biggi” och Yosef Mohamed som hade en kort MMA karriär.

Jo, fast killen hade bara lite snabbt fått se en bild på tilltänkta offret på Bilals mobil, jag har för mig att det var väldigt oklart om det verkligen var MZ som var måltavlan. Men som sagt, måste få ut FUP och läsa igen så att det inte bara blir spekulationer från mitt håll.
Citera
2021-01-28, 19:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det vill man se om det kan finnas minsta ledtråd om underlaget. Tror dock att det är väldigt lite som framkommer där men om ingen har det redan nu så får vi lösa det med.

Jag har bara sett häktningsframställan och dagboksbladet. När skulle häktningsförhandlingen ske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in