2021-01-28, 17:49
Medlem
Försökte köpa 1 aktie i GME i morse och två i AMC men blev nekade båda i Avanza. Känns som ett omen att jag inte ska köpa. BTW kan man inte få Avanza som widget på iphone?
Citera
2021-01-28, 17:51
Medlem
wecabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Försökte köpa 1 aktie i GME i morse och två i AMC men blev nekade båda i Avanza. Känns som ett omen att jag inte ska köpa. BTW kan man inte få Avanza som widget på iphone?

Klart du inte kan köpa när marknaden är stängd?
Citera
2021-01-28, 17:52
Medlem
Aakkes avatar
Det är väl såhär alla företag fungerar mer eller mindre, framförallt inom detaljhandeln, så länge det finns pengar in så är det inga problem att ha skulder men kommer det inte in mer är det kört.
Citera
2021-01-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wecab
Klart du inte kan köpa när marknaden är stängd?
Stod ju att det skulle köpas när marknaden öppnade, men vad vet jag. Började med aktier för några veckor sedan och har bara köpt svenska innan.
Citera
2021-01-28, 17:54
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har du aktier på en kapitalförsäkring kan aktiernas lånas ut. Du får 60% av premien medan vi och samarbetspartner tar 40%. Du som kunde kan däremot stänga av detta - Supporten på avanza
Japp, samma på Nordnet.
Eftersom det är en kapitalförsäkring är det inte du som äger aktierna utan Avanza och då kan de göra så.

Frågan är bara vad Avanza och Nordnet har för kriterier för låna ut aktier till blankning? Jag vet inte, men en gissning är att de är ganska konservativa.
Citera
2021-01-28, 17:55
Medlem
wecabs avatar
Citat:
Stod ju att det skulle köpas när marknaden öppnade, men vad vet jag. Började med aktier för några veckor sedan och har bara köpt svenska innan.

Du kan lägga en order, men om värdet gått upp eller när marknaden öppnar kommer ingen sälja för det pris du begärt i den ordern.
Citera
2021-01-28, 17:56
Medlem
Corona-Chans avatar
Dom blankade säkert massor igen och nu har dom dragit i trådarna så att ingen kan köpa aktien utan bara sälja.
Citera
2021-01-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Nej, det har jag inte gjort. Däremot konstaterar jag att AMC, Tesla och Gamestop alla är felaktigt värderade, fundamentalt. D.v.s alla aktierna ska ner. Storleken på, och anledningen till, felvärderingen skiljer sig ju dock åt.
Att jämföra teslas värderingar med gamestop och amc är fel. Amc och gamestop var manipulerade medans tesla icke.
Citera
2021-01-28, 17:57
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Dom blankade säkert massor igen och nu har dom dragit i trådarna så att ingen kan köpa aktien utan bara sälja.
Hur säljer man en aktie om ingen får köpa?
Citera
2021-01-28, 17:57
Medlem
Grejen är ju över. De som var tidigt inne har fått sina pengar, och all hype nu är ifrån de som sitter på aktier som är värda hälften av vad de betalade och dessa personer försöker givetvis få upp hypen igen och hoppas på en recoil så de kan casha ut utan att gå back.

Eller är min analys av situationen fel?
Citera
2021-01-28, 18:00
Medlem
Zlatan.s avatar
På väg upp stadigt nu. Ingen fara på taket
Citera
2021-01-28, 18:00
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:

Jo. Lägg till widget som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in