2021-01-28, 15:17
Medlem
Andreasbylunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XGR
Wow, från att ha legat plus 30-40% premarket och kring USD500/aktie kom nu ett ras till -10% och kurs omkring USD310.

Tror vi styrkan hos WSB håller idag eller kommer raset och kursen fullständigt kollapsa?
Jag är sugen på att gå in med FLER aktier idag,, enbart för spekulation och ev hålla för morgondagen.

Vad anser ni?
Och speciellt ni med diamond händer? Ni har tagit bra mycket stryk sedan stängningen igår.

Tydligen har Robin Hood stängt möjligheten att köpa vissa aktier, som t.ex. GME & AMC. Nu är bara frågan om hur stor köpkraft dessa kunder har som nu inte kan köpa dessa aktier eller om det flera marknader tar efter kan stänger möjligheten av köpa aktierna.

Vet personligen att Swedbank hade problem igår av att t.ex. sälja aktier. Försökte sälja AMC på 19.00 med gick inte. Tydligen så är datan som de får in "dålig" alt. de hinner inte med så det förstör/stör deras plattform. Om det är flera marknader som har samma problem så kanske vi kan se en dipp idag? Eller vem vet, jag gör inte det iallafall.
Citera
2021-01-28, 15:18
Medlem
Lagerkommandants avatar
Ser ut som det är RobinHood ja som inte tillåter köp.
De stora har väl hotat med att dra in linan för RH om de inte gör något.

Visar bara vikten av att ha en bra mäklare.

Försökte köpa... fick samma problem hos IBKR.... Close only.

Och jag säljer inte! Det här är personligt!
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-01-28 kl. 15:23.
Citera
2021-01-28, 15:20
Medlem
Säkert dum fråga.. men är det helt utistöll att köpa en aktie nu.. Dvs är jag i så fall alldeles för sen på bollen? Bör jag göra det nu-nu eller avvakta tills en viss tidpunkt utifrån tidsskillnad US?
Citera
2021-01-28, 15:22
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Antar att du syftar på robinhood, för vem skulle annars köpa de aktier du kan sälja om ingen får köpa? Finns ju fler plattformer än robinhood. Men nog är systemet riggad likväl. Varför ska robinhood, vita huset etc bryr sig om detta egentligen? Vad hände med fri handel? Det är bara fri handel då det gynnar the big boys. Det har nog förekommit mkt snack bakom stängda dörrar.

Biden visade vems sida han står på ganska så fort, och det är inte den lilla mannen.

Ameritrade har gjort samma sak. Ännu en "broker" som blockerar köp.

källa: https://www.cnet.com/personal-finance/td-ameritrade-restricts-trading-of-gamestop-amc-stock/
Citera
2021-01-28, 15:22
Medlem
Detta fann jag extremt intressant!

Meme-ekonomi vs Wall Street. Wow.
Citera
2021-01-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retstickansdotter
Säkert dum fråga.. men är det helt utistöll att köpa en aktie nu.. Dvs är jag i så fall alldeles för sen på bollen? Bör jag göra det nu-nu eller avvakta tills en viss tidpunkt utifrån tidsskillnad US?

Den har sjunkt mycket senaste timmen - från USD500 till nuvarande USD271.
Jag kommer gå in med lite "lekpengar" och köpa ytterliggare några stycken.
Stor chans att den rusar uppåt under dagen - MYCKET uppåt.

MEN, gör det bara med pengar där du har råd att förlora en större del, detta är high risc!
Citera
2021-01-28, 15:31
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Detta fann jag extremt intressant!

Meme-ekonomi vs Wall Street. Wow.

Otroligt intressant!
$300 och då får inte ens alla vara med som vill .

Jag säljer inte! Det är personligt... show me the money!!!
Citera
2021-01-28, 15:34
Medlem
lol... Kommer inte åt Nordnet. Shit is hitting the fan
Citera
2021-01-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
lol... Kommer inte åt Nordnet. Shit is hitting the fan

Var problem igår också att komma in i början.

Jag har pengar på Swedbank jag inte kommer åt heller, men de krånglar ju redan innan denna sak så....
Citera
2021-01-28, 15:37
Medlem
Troians avatar
Koss Corp rusar.
Citera
2021-01-28, 15:38
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Goda nyheter:
"Melvin Capital sells out of GameStop
Melvin Capital closed out its short position in GameStop on Tuesday afternoon after taking a huge loss, manager of the fund Gabe Plotkin told CNBC’s Andrew Ross Sorkin."

https://www.cnbc.com/video/2021/01/27/melvin-capital-sells-out-of-gamestop.html?source=content_type%3Areact%7Csectio n%3AMore%20Headlines%7 CsectionAsset%3AMore%20Headlines%7Cfirst_level_url %3Asymbol%7Cbutton%3ATitle%7Clock_status%3ANo%7Cli ne%3A1

Hur myclet loss? Vill gotta mig i detta haha
Citera
2021-01-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Koss Corp rusar.

De var uppe över 140 i förhandeln så de har snarare rasat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto