2021-01-27, 22:56
Medlem
Det var en bra strategi av EB att prata med SVT. I ett filmreportage går det inte att klippa hur som helst eller plocka ut ett citat utan sammanhang till en rubrik. Jag har pratat med många som har ändrat åsikt helt, från att ha trott på Expressens vinklade skitartiklar till att nu se att det är EB som har råkat i klorna på riktigt elaka människor.

Man förstår till exempel inte på vems uppdrag Binninge agerar när ha gör på detta viset samtidigt som han skriver till tingsrätten att han knappt får tag på sin klient. Det gör att man hör fler och fler som undrar på vems uppdrag han egentligen agerar.

Visst var det någon anställd på hans kontor som var nära vän med Majkgård som äger kursgården där Esbjörn bor? Det kan vara hon som styr Binninge när han inte får kontakt med sin klient.
2021-01-27, 22:56
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Busch ska ut ur kyrkan, ut ur partiet, ut ur offentligheten.

Hon är lite för snygg, lite för trevlig, har haft det lite för lätt.

Ingen har vågat säga emot henne, men nu måste det få ett stopp.

Tyvärr är det nog svårt att fängsla henne för att hon lurar gamlingar.

Men affären måste stoppas och hennes barn ska omhändertas.

Helt enig. Uppriktigt, jag begriper inte hur KD:s partiledare Ebba Busch tänker när hon härdar på med den husaffär som nu dragits inför domstol.

Säljaren vill uppenbarligen dra sig ur affären men hon har en helt annan uppfattning. Det här skadar både förtroendet för Ebba Busch och hennes parti.

Hon måste överge tanken på husaffären.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-01-27 kl. 23:05.
2021-01-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Helt enig. Uppriktigt, jag begriper inte hur KD:s partiledare Ebba Busch tänker när hon härdar på med den husaffär som nu dragits inför domstol.

Säljaren vill uppenbarligen dra sig ur affären men köparen har en helt annan uppfattning. Det här skadar både förtroendet för Ebba Busch och hennes parti.

Hon måste överge tanken på husaffären.
det är ju Ebba som dragit det till domstol - vem torde du att det var?
Anledning är att gubben blåste henne. Han tog handpenning och drog som en avlöning.
Ingen frisk människa hade frivilligt gett upp nästan 400.000.
2021-01-27, 23:07
Medlem
Det som gjorde TV reportaget extra roligt var att alla grannarna tyckte att huvudsaken är att någon rustar upp rucklet. Det fanns inga sympatier där för Esbjörn direkt. De som har haft med honom att göra köper inte bluffen med minnesproblemen och seniliteten
2021-01-27, 23:07
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Mz var väl uppe 5&6 då sa Esb att han skulle fixa detta brevet daterat den 3e där står det på bilden att dom hade kontaktat banken först sen sjönära.
Var det visat den 9e i expressen så kanske intervjun var 7-8e vilket skulle stämma med MZ kontaktat Expressen då han var där
Mz skulle väl ha ringt ca 2 månader efter den 16/9 det var det som gjorde EB surnade till och drog det till tinget

Matz var där 5-6 september
Expressen har brevet på bild 9 oktober, daterat 3 september och påstås ha skickats som rek.
Men några bevis för att brevet över huvud taget skickats t.ex inlämning kvitto, det finns inte.
2021-01-27, 23:11
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
det är ju Ebba som dragit det till domstol - vem torde du att det var?
Anledning är att gubben blåste henne. Han tog handpenning och drog som en avlöning.
Ingen frisk människa hade frivilligt gett upp nästan 400.000.

Precis! Esb sa ju att han kunde träffa henne vilken dag som helst, och att han kunde kompensera henne för hennes utgifter, men några dagar senare när de skulle mötas så vände han i dörren, och Binninge kunde inte ta sig tid att åka med (men Binninge att åka till stugan för intervjun med SVT, det hade han tid med...) Jag har svårt att tänka mig något fall där typ den lämpligaste utvägen är en rättegång...
2021-01-27, 23:17
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Har du länk till videon med intervjun? För om det är denna "https://www.svt.se/nyheter/inrikes/busch-backar-inte-fran-huskop" så är det numera en video av en intervju av Ebba.

Det är den här, en minut lång, exakt mitt i. Att Binninge har mage att göra något så otroligt provokativt som att klampa in på hennes tomt - äganderätten har övergått till Ebba redan genom Köpeavtalet. Att hon ännu inte betalat klart eller saknar lagfart har inte direkt med hennes äganderätt att göra.

https://svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-hustvist-pa-60-sekunder
Senast redigerad av JymdKjam 2021-01-27 kl. 23:22.
2021-01-27, 23:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Otroligt intressant att få reda på när Matz har haft sina samtal med Ebba Busch. Speciellt när hon sa detta till han "Ja, det är väldigt synd att du känner så men det får du ta med min advokat". Var det redan 4-5/? Långt innan Ebba Busch skickade sitt hotbrev till Esbjörn?

Om ni i Ebba Busch-sekten läser lite så står det inte att Esbjörn var med när dom röjde träd.

När Esbjörn sedan anslöt sig till dem så reagerade han kraftigt, enligt Matz Bolin.
– ”Vad är det som har hänt här? Var har de gjort? De har ju sågat ner en massa grejer”, sa han och började gråta.

Ebba Busch bekräftar att hon röjt lite runt huset - men med klartecken från Esbjörn.
”Vi hade en muntlig överenskommelse om att börja röja sly runt huset, för att möjliggöra en nödvändig dränering för att rädda huset. Det är ju helt igenväxt. Efter att köpekontraktet undertecknats var vi där tillsammans, säljaren och jag, och röjde upp en del. Men frågan om hur dessa mindre träd och buskage ska återställas eller kompenseras är en av flera saker som behöver redas ut”

Kontraktet skrevs under den 20/8, först den 30/8 var dom där och röjde och då var inte Esbjörn med.
Återigen en killgissning av Ebba Busch-sekten som blivit till en trådsanning och förstör innehållet för de som försöker få en klarare bild av vad som skett.
Dessutom borde någon i Ebba Busch-sekten reagerat på att Ebba Busch själv retoriskt ställer sig frågan över hur träd och buskage ska återställas/kompenseras i sitt svar till Expressen.

Vi vet inte när Matz samtalat med Ebba, bara att det varit innan den 9 oktober.
Att Esbjörn själv närvarade vid röjningen finns det gott om utomstående vittnen på och som även massmedia intervjuat.
2021-01-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det är den här, en minut lång, exakt mitt i. Att Binninge har mage att göra något så otroligt provokativt som att klampa in på hennes tomt - äganderätten har övergått till Ebba redan genom Köpeavtalet. Att hon betalat klart eller saknar lagfart har inte direkt med hennes äganderätt att göra.

https://svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-hustvist-pa-60-sekunder

Danke, det var även med på Rapport 19:30 idag.
2021-01-27, 23:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Matz var där 5-6 september
Expressen har brevet på bild 9 oktober, daterat 3 september och påstås ha skickats som rek.
Men några bevis för att brevet över huvud taget skickats t.ex inlämning kvitto, det finns inte.

Så är det ju, jag skrev detta häromdan.

Esb hade skickat brev till EB vem sa det jo Esb. inga bevis! bara påstående.
EB hade skickat brev till Esb, vem sa det Esb. beviset har han!
2021-01-27, 23:22
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det som gjorde TV reportaget extra roligt var att alla grannarna tyckte att huvudsaken är att någon rustar upp rucklet. Det fanns inga sympatier där för Esbjörn direkt. De som har haft med honom att göra köper inte bluffen med minnesproblemen och seniliteten

Ja, allt du skriver finns även belagt i Aftonbladet där Oishin Cantwell dokumenterat samma sak.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
Senast redigerad av JymdKjam 2021-01-27 kl. 23:49.
2021-01-27, 23:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Danke, det var även med på Rapport 19:30 idag.

Ja den kåken skulle inte jag ta i mitt förvar. där finns ju mer skrot än i Saddams palats.
Enligt MZ har han varit där alla sommar sen han var liten??? jo det ser man ju

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in