2021-01-27, 19:12
Medlem
nova68s avatar
🤔 något stämmer inte textmässigt med mitt senaste inlägg.
Citat tillskrivs mig, fel ordning osv. nå sista genmälet är helt och hållet mitt.
Jag tror FBs digitala funktioner knäckts av Esbjörns affärer. 😁
2021-01-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
🤔 något stämmer inte textmässigt med mitt senaste inlägg.
Citat tillskrivs mig, fel ordning osv. nå sista genmälet är helt och hållet mitt.
Jag tror FBs digitala funktioner knäckts av Esbjörns affärer. 😁

Förhandsgranskade du?
2021-01-27, 19:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Förhandsgranskade du?

Jepp!
2021-01-27, 19:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja, då blev det en killgissning igen!

Även om ägaren till fastigheten har förbjudit Binninge att gå in där är det inte olaga intrång.

Googla lite innan nästa killgissning, tack.

Jag gissar att fastighetsägaren inte förbjudit Binninge o då är det helt ok.

Skön tjejgissning. Kan du belägga det?

Olaga intrång har inget med att förbjuda någon att göra.
2021-01-27, 19:26
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jag tror det är någon som inte riktigt uppdaterat sig om tidslinjen i fallet.

Affären genomfördes den 20/8
Handpenningen erlades 25/8
Röjningen gjordes den 30/8
Bild på brev daterat 3/9
Bild publicerad 9/10

Ja det stämmer: brevet som finns på publicerad bild är daterat 3/9. My bad.
2021-01-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Men stod inte Binninge inne på Ebbas tomt i intervjun!? Olaga intrång, anser jag.

Har du länk till videon med intervjun? För om det är denna "https://www.svt.se/nyheter/inrikes/busch-backar-inte-fran-huskop" så är det numera en video av en intervju av Ebba.
2021-01-27, 19:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ja, då blev det en killgissning igen!

Även om ägaren till fastigheten har förbjudit Binninge att gå in där är det inte olaga intrång.

Googla lite innan nästa killgissning, tack.

Jag gissar att fastighetsägaren inte förbjudit Binninge o då är det helt ok.

Nej du har helt rätt.
Det är hemfridsbrott att beträda annans tomt utan tillstånd.
2021-01-27, 19:45
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag kan skriva under på det om vissa politiker då Daniel Eliasson har verkligen inte varit duktig på sina sista 4 jobb och nu har han fått ett ännubättre jobb. Ingen närvaroplikt inga krav och omöjlig att avsätta samt bibehållen lön.

Helt frikopplat från EbbaGate...

Detta är ett dyrt exempel på Win-Win. Det viktiga är att DE inte gör något, helst så litet som möjligt.
2021-01-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Ger hon upp nu kan hon flytta över partiledarerollen i samma stund.

Varför köper media gubbens version så lättvindigt?

Det du kallar lättvindigt hos media stämmer inte i detta fall. Det är medias plikt i en väl fungerande demokrati att granska makten, och bortse från alla bidrag de får av staten. Hittills har det varit erfarna journalister som fått vittring på en riktig story, om en sak som inte hänt förr. Lagstiftningen skyddar inte en säljare på samma sätt som köparen. Detta fall är så ovanligt, att de enda fall som liknar detta är lagfartskapningar.

Men eftersom Ebba behandlas som Caesars hustru, som inte får misstänkas, blir det extra spännande att se utgången rättsligt. Detta är ett mål av prejudikatintresse, utifrån säljarens trygghet i jordabalken. Men särskilt intressant är det om fri bevisföring kan ersätta tvingande lag, med ett dubiöst avtal i en domstol, för att gynna Ebba. En sak hennes advokat räknar iskallt med utifrån praxis.

Vittring eller intuition, är en stark känsla som ofta leder en person rätt i livet i de fall man har kunskaper om det saken handlar om. Det är erfarenhet och människokännedom, om liknande fall. Kunskaper de okunniga som Ebba och hennes sekt saknar. De inser inte att andra personer har kunskaper som överstiger deras street smarta tänk, när de själva saknar relevant skolgång.

I detta fall har Ebba gett media vägledning genom sin framfart i politiken och nöjeslivet, om att denna sak är värd att gå till botten med. Det är diskrepansen mellan vad hon säger och gör, och att det hon påstår är ofta överdrifter, och inte överensstämmande med sanningen och de rätta sakomständigheterna, i en tid de flesta medborgare tröttnat på Fake News.
2021-01-27, 19:47
Medlem
Steff83s avatar
Nu äntligen tog SVT upp det på största nyhetsprogrammet. Lycka till EBT...
2021-01-27, 19:47
Medlem
Steff83s avatar
Edit
2021-01-27, 19:52
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Ger hon upp nu kan hon flytta över partiledarerollen i samma stund.

Varför köper media gubbens version så lättvindigt?

Att ge upp är inget alternativ, vem vill ha en partiledare och kanske minister som viker ner sig för en rättshaverist och mediadrev?

Att media köper Esbjörns version beror dels på att det passar den agendasättande journalistiken att kupera Ebba, dels det klassiska narrativet "Vi står upp för den lille mannen mot makten" en Expressenspecialitet. En liten pikant politikerskandalunge säljer klick (och i förekommande fall, lösnummer)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in