2021-01-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scatiz
Jag utgick från ditt tidigare inlägg där du skrev att du bor i Stockholmsområdet och inte ”någon liten by på landet”. Nu när du skriver verkar det ju precis som att du bor på landet om det bara finns skog flera kilometer.
Bör finnas gott om provtagningsplatser i Sveriges största stad.
Jag bor i Stockholmsområdet (vilket inte betyder "mitt i stan"). Det finns skogar här också. Provtagningsplatser finns inte på varje kvadratkilometer. Varför tror "alla" som bor i småstäder att i Stockholm finns allt precis utanför dörren? Det är faktiskt långa avstånd här. I småstäder är det ju annorlunda, när allt ligger samlat runt torget.
Citera
2021-01-27, 22:59
Medlem
Tjoflos avatar
Blev sjuk i måndags och lämna in självtest på tisdagen. Får reda på resultatet imorgon torsdag.
Nästan så jag hoppas att jag har det eftersom det är som en vek förkylning utan feber, bra att kanske få lite immunitet av det hela.
Citera
2021-01-28, 07:09
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Jag bor i Stockholmsområdet (vilket inte betyder "mitt i stan"). Det finns skogar här också. Provtagningsplatser finns inte på varje kvadratkilometer. Varför tror "alla" som bor i småstäder att i Stockholm finns allt precis utanför dörren? Det är faktiskt långa avstånd här. I småstäder är det ju annorlunda, när allt ligger samlat runt torget.

Det är du själv som har valt att bo där du bor. Bor man som du uppenbarligen gör då utanför storstan så får man väl räkna med att man ibland måste ta sig till olika ställen för att uträtta saker och ting?
Citera
2021-01-28, 07:14
Medlem
Nojar sönder mig själv.
Jävla media.

38 åring utan några andra sjukdomar (vad jag vet), inne på dag 5 av konstaterad covid.
Febern släpper inte, använder paracetamol ganska friskt.

Dottern på 6 år har börjat hosta senaste dagarna, så antgligen har hon det också.

Nojar över det nu också och är jätteorolig även fast jag vet att risken för mig är minimal och för dottern obefintliga att det går brant utför.

😞

Hur länge är normalt för febern att hålla i?
Citera
2021-01-28, 08:04
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Blev sjuk i måndags och lämna in självtest på tisdagen. Får reda på resultatet imorgon torsdag.
Nästan så jag hoppas att jag har det eftersom det är som en vek förkylning utan feber, bra att kanske få lite immunitet av det hela.

Man är tyvärr inte imun för att man har haft det. Man är inte ens imun om man vaccinerar sig.
Citera
2021-01-28, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
När du kör självtestet är det inte den pinnen dom kör ner en halvmeter i näsan, du stoppar in den typ 3 cm och geggar runt lite. Inte alls farligt.

Du ska köra in pinnen i näsan tills det tar stopp. Det är en bra bit.
Citera
2021-01-28, 08:32
Medlem
Citat:
Det är du själv som har valt att bo där du bor. Bor man som du uppenbarligen gör då utanför storstan så får man väl räkna med att man ibland måste ta sig till olika ställen för att uträtta saker och ting?
Du är då lite trög. Jag bor inte utanför storstan. Jag bor fortfarande i Stockholms kommun. De flesta i Stockholm bor inte mitt i stan. Och skulle man göra det, så finns inte allt precis utanför dörren där heller. Här räknar man ju med långa resvägar, men nu pratade man ju inte om det, utan om möjligheterna att testas mot corona. Oavsett om man måste åka någonstans eller inte, så är det inte självklart att man får testa sig. Mina grannar har fått göra det, då de kunde ladda ner appen och beställa hem testet, vilket inte jag kunde. (Och det är ju inte meningen att man ska åka buss, om man känner sig sjuk). Nu orkar jag inte diskutera med dig längre. Ha det så bra i din småstad (där allt finns inom gångavstånd runt torget).
Senast redigerad av tuv 2021-01-28 kl. 08:36.
Citera
2021-01-28, 08:59
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Du ska köra in pinnen i näsan tills det tar stopp. Det är en bra bit.

Nope där har du fel. När det gäller självtestet så står det tydligt i anvisningarna 2 till 3 cm vilket inte är speciellt långt in i näsan.
Citera
2021-01-28, 14:34
Medlem
rtyuios avatar
Lyckligtvis har det inte varit värre än huvudvärk och lite rethosta. Hade jag fått detta innan all hysteri i världen hade jag inte ens tänkt på det.
Citera
2021-01-28, 16:45
Medlem
Hawxs avatar
Fick svar idag - påvisat.
Fick lite feber i tisdags och testade mig igår. Idag är jag till 90% återställd, bara lite seg. Så var det med det.
Senast redigerad av Hawx 2021-01-28 kl. 17:02.
Citera
2021-01-28, 17:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Vad är det för dum fråga?
Självklart ska du testa dig.

Alla ska testa sig oavsett om man har symptom eller inte. Min sambo var positiv och hade inga symptom.

Jag uppmanar ALLA att testa sig oavsett om ni har symptom eller inte. Det kostar inget att testa sig och du kan testa dig varje vecka om du skulle vilja!

Vansinnigt att test sig om man inte har några symtom. Det ska man inte göra tar bara resurser från de som verkligen behöver. Däremot okej även vid lätta symptom särskilt om man jobbar med kunder och har mycket personkontakter.

För övrigt vilka ger en testmöjlighet om man inte är sjuk? Självtesterna är om inte värdelösa så osäkra.
Citera
2021-01-28, 20:20
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehjarrett
Nojar sönder mig själv.
Jävla media.

38 åring utan några andra sjukdomar (vad jag vet), inne på dag 5 av konstaterad covid.
Febern släpper inte, använder paracetamol ganska friskt.

Dottern på 6 år har börjat hosta senaste dagarna, så antgligen har hon det också.

Nojar över det nu också och är jätteorolig även fast jag vet att risken för mig är minimal och för dottern obefintliga att det går brant utför.

😞

Hur länge är normalt för febern att hålla i?

Försök att ta det lugnt. Varken du eller din dotter är i någon riskabel sits- framför allt inte din dotter! Det där med febern verkar vara så olika: en del har ingen feber alls (som jag själv, hade i våras och minns knappt för det var lindrigt) medan vissa kan ha det flera dagar. Hur hög är febern? Nån veckas feber tycks vara vanligt bland de jag känner som fick just feber som symtom. Krya på dig! Snart är ni friska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in