2021-01-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag håller med att SD var, åtminstone delvis, snett ute vad som händer rent "tekniskt" 23.34 och det har jag också nämnt i tidigare inlägg. SE:s förklaring är dock betydligt bättre än IT-forensikerns som menade eller det tolkades så av TR , att han minsann fått "liknande loggar" löpande på sin dator automatiskt under natten . Här borde man frågat sig, varför inget nytt sådant spontansurfande på SD-datorn senare under kvällen och natten?

SD önskade en bättre genomlysning av den, det skulle jag också gjort i hans situation.

Det blir svar direkt oredigerat från min hjärna här så blir nog inte så pedagogiskt eller strukturerat. Får se det som minnesantecknig för fortsatt spånande i detta.

Jag blåste på med Google Drive och Google Docs i alla appar och webbläsare och så inloggad jag bara kunde vara över natten nån gång och Drive skapar den vanliga GIF-filen varannan minut (+ 1 sekund) om den står orörd och det genereras någon enstaka fil ofta med nåt med ”offline” eller ”backgroundsync” som .js.

Om jag tolkat allt rätt så ser man ingen cache eller webhistorik från hans dator i tidslinjen från 14/5. 145/109.

All surf som är redovisad är från hans mobil beslag BG50883-1.

Runt 11:40 söker han på adresser.

Runt 12:02 kollar han upp Project GC

12:03 söker på barnspärr

12:42 fönsterspärrar ikea
12:43 -”- Ikea

16:24 Sökt Bokloster hotell

Sen är det barnspärr igen 18:30 och Geocaching Validate your account.

19:57 kommer första webbsurfen för datorn. Google Maps visar Hjärsta.

Sen 20:29 Chrome Cache Records.

Ser ut som han steker internethistoriken och cache i datorn strax innan 19:57. Sen drar Google Doc igång så tidsstämplar i cache startar 20:29.

Kollar man sen tidslinjen från 11/5 så är det full fart i Chrome det är Sveriges Radio och Guatemala utvisar Sveriges ambassadör och Youtube och han söker på verkstad till klipparen och det är ingen hejd på surfandet.

14/5 i princip ingenting. Arbetsmoralen och stress kanske men inte ens lite kolla Aftonbladet, NA, Sveriges Radio hinns med?

Något lurt är det med redovisningen av webbhistorik och cache för 14/5 innan kl 20:29.

Cachen är inte helt tömd för t.ex 11/5 kl 10:10:11 så har de med Chrome Cache Records. Notifications.google.com
Kan ju dock vara en del i cache, t.ex kan heta f_00112 som inte har raderats men annan cache har det.

Att filerna som är redovisade för kl 20:29 14/5 ens körs från servern och inte från cache beror på att cache är tomt på just såna filer.

Så frågan är om han gjort måt selektivt med cache-radering.

Får inte riktigt ihop det alltså det här med att det finns gamla cache-filer och internethistorik men 14/5 ser det ut att vara raderat både och.
Och alltså en förutsättning för att filerna 20:29 (och 23:34) alls ska laddas.

Polisen kan ju också ha valt bort internethistorik för datorn 14/5 men varför göra det för den dagen när 11/5 var gödslad med surfande överallt kan man undra. 14/5 är ju en ”hetare” dag än 11/5.
Senast redigerad av Avel 2021-01-27 kl. 11:14.
Citera
2021-01-27, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, den meningen kan hon väl brodera o ha som bonad i köket?
Det var nog bara av nåt invecklat medlidande post relationen.
Han ville nog inte att bruden skulle behöva vara singel el nåt dyl.

Eller varför inte nåt pre vigseln?
Take a pick från den notoriskt otrogne.

2003-10-19
Till dig har jag alltid fika, eller andra godsaker att bjuda på. Vad sägs om min tunga? "

2003-12-24
Du är bara såååå snygg. God jul pådig gumman.
// Yoda"

HD höggravid, första barnet föds 3 jan 2004.

2004-08-17
"Fy fan vad du är sexig i våtis!"

... Och det fortsätter 2005-06 men med annan brud.

2006-05-20
Längtar så oerhört till att få krypa ner i en torris nära dig...."

H höggravid igen.
2006-06-29 föds andra barnet.

Vad vill hon fira i USA relaterat till att de levt halva livet tillsammans?

Han är så störd att han borde sitta i en bur.
Usch, så äckligt vidrig. Medan H är gravid och antagligen inte släpper till.
Möjligt att SD är sexmissbrukare?
Citera
2021-01-27, 11:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du frågade vad HD fick. Jag gav några exempel.

Symbolvärdet med halsbandet visar hur det var just då. Därför frågade jag när hon fick det.
Du försvarar SD konstant.

Hon har varit nr två sen 2003, troligen tidigare.
Han flörtar öppet när hon troligen känner sig som en elefant i senskedet på graviditeterna.

Om hon förärades nån silvermedalj har dock inte framkommit.

SD har redan utstakat en ny fling. Han ligger inte på latsidan sen HD tog skilsmässa:
Det är bara att byta som ett par kalsonger.

"Det ska jag väl inte sticka under stol med den här kvinnan jag var med i Ängsö det, är
en, ja skulle kunna vara en arvtagare till Hanna, på sikt."
Citera
2021-01-27, 11:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Usch, så äckligt vidrig. Medan H är gravid och antagligen inte släpper till.
Möjligt att SD är sexmissbrukare?
Fruktansvärt kränkande.

Han är en kåt empatistörd mansgris som behandlar kvinnor som objekt.
Citera
2021-01-27, 11:18
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
164/931

"06-23 07:43 - Lena Wessström: Du ger mig 600 och jag är tacksam. Tyckte det
var svårt första gångerna att ta emot pengar,
men har valt att tänka att det är en tjänst
bland andra som du kan göra, nåt du har mycket av och jag lite och så kan det ra vara så,
vänner emellan. I vänskapen bidrar vi med olika saker"

Så älskarinnan fick pengar av älskaren? För att hålla tyst? Då är det ju utpressning
För sex? Då är ju SD en torsk och det är olagligt att köpa sex.
Hur många fler vänner bidrog med pengar medan hon bidrog med andra saker? Det kanske är förklaringen till alla hennes manliga vänner? Och de som fick nobben, PJ och Coco_c, kanske inte bidrog tillräckligt mycket till vänskapen? De kanske inte gav henne tillräckligt fina presenter eller tillräckligt mycket pengar? De kanske inte förstod att det var det som krävdes?

Vart någonstans står det att dom sexhundra kronorna var betalning för sexuella tjänster.
Citera
2021-01-27, 11:19
Medlem
Fråga till Avel: Är det inte rimligt att tro att det som händer med SDs dator 23:34 är att den sätts i viloläge?
Citera
2021-01-27, 11:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du försvarar SD konstant.

Hon har varit nr två sen 2003, troligen tidigare.
Han flörtar öppet när hon troligen känner sig som en elefant i senskedet på graviditeterna.

Om hon förärades nån silvermedalj har dock inte framkommit.

SD har redan utstakat en ny fling. Han ligger inte på latsidan sen HD tog skilsmässa:
Det är bara att byta som ett par kalsonger.

"Det ska jag väl inte sticka under stol med den här kvinnan jag var med i Ängsö det, är
en, ja skulle kunna vara en arvtagare till Hanna, på sikt."

Jag har ALDRIG försvarat SD.
Citera
2021-01-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte klart uttryckt men SOA är inne på att de åker via Marieberg (Elgiganten) och HD kompletterar med att de är hos mormor och hämtar mobil och sen köper kontantkort (Elgiganten).
Efter lite eftertanke så minns man att det nog stod en polisbil i vägkanten.

Man kan förstå att det snurrar i skallen på dem och SD har fortsatt inflytande över dem. Oskyldig tills motsatsen bevisats och behandlas så också av de närmaste.

Man undrar om inte SD ändå var med i bilen mtp sms konversationen fr med JO där han bekräftar LW död från just denna telefon/SIM kort var det väl?

För hur lång tid tar det från köpet på Elgiganten 15.55 till Folketorp tills att SD fått telefon/SIM kort och skickar sms:et 16.17 om han nu inte var med i bilen utan på plats i stugan?

Och var hämtar de mormors mobil och när gör de det: före eller efter Elgiganten?

Skulle allt vara intressant att sett Elgigantens övervakningsfilm vid köptillfället.
Senast redigerad av viperstyle 2021-01-27 kl. 12:10.
Citera
2021-01-27, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det blir svar direkt oredigerat från min hjärna här så blir nog inte så pedagogiskt eller strukturerat. Får se det som minnesantecknig för fortsatt spånande i detta.

Jag blåste på med Google Drive och Google Docs i alla appar och webbläsare och så inloggad jag bara kunde vara över natten nån gång och Drive skapar den vanliga GIF-filen varannan minut (+ 1 sekund) om den står orörd och det genereras någon enstaka fil ofta med nåt med ”offline” eller ”backgroundsync” som .js.

Om jag tolkat allt rätt så ser man ingen cache eller webhistorik från hans dator i tidslinjen från 14/5. 145/109.

All surf som är redovisad är från hans mobil beslag BG50883-1.

Runt 11:40 söker han på adresser.

Runt 12:02 kollar han upp Project GC

12:03 söker på barnspärr

12:42 fönsterspärrar ikea
12:43 -”- Ikea

16:24 Sökt Bokloster hotell

Sen är det barnspärr igen 18:30 och Geocaching Validate your account.

19:57 kommer första webbsurfen för datorn. Google Maps visar Hjärsta.

Sen 20:29 Chrome Cache Records.

Ser ut som han steker internethistoriken och cache i datorn strax innan 19:57. Sen drar Google Doc igång så tidsstämplar i cache startar 20:29.

Kollar man sen tidslinjen från 11/5 så är det full fart i Chrome det är Sveriges Radio och Guatemala utvisar Sveriges ambassadör och Youtube och han söker på verkstad till klipparen och det är ingen hejd på surfandet.

14/5 i princip ingenting. Arbetsmoralen och stress kanske men inte ens lite kolla Aftonbladet, NA, Sveriges Radio hinns med?

Något lurt är det med redovisningen av webbhistorik och cache för 14/5 innan kl 20:29.

Cachen är inte helt tömd för t.ex 11/5 kl 10:10:11 så har de med Chrome Cache Records. Notifications.google.com
Kan ju dock vara en del i cache, t.ex kan heta f_00112 som inte har raderats men annan cache har det.

Att filerna som är redovisade för kl 20:29 14/5 ens körs från servern och inte från cache beror på att cache är tomt på just såna filer.

Så frågan är om han gjort måt selektivt med cache-radering.

Får inte riktigt ihop det alltså det här med att det finns gamla cache-filer och internethistorik men 14/5 ser det ut att vara raderat både och.
Och alltså en förutsättning för att filerna 20:29 (och 23:34) alls ska laddas.

Polisen kan ju också ha valt bort internethistorik för datorn 14/5 men varför göra det för den dagen när 11/5 var gödslad med surfande överallt kan man undra. 14/5 är ju en ”hetare” dag än 11/5.

Digging Avel! Love your work!
Vid rensning av cache styrker det Planering... Kan förstå varför försvaret inte lyfter kl 23.34...

S sa först att han provade växlarna 3 ggr under mordkvällen och visade vart vid rekonstruktion i jan -19. Då trodde han fortfarande att någon kan ha sett honom. Efter FUP-grotta i månader återtar han tidigare uppgifter i TR.

S kan cykla supersnabbt och han klockar sina tider vart han än ska?

Han var nog MP 3 ggr. Först vid mordet, sen hämta Ls mobil för städning o sen tidig morgon. Tror jag.
Citera
2021-01-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Man undrar om inte SD ändå var med i bilen mtp sms konversationen fr med JO där han bekräftar LW död från just denna telefon/SIM kort var det väl?

För hur lång tid tar det från köpet på Elgiganten 15.55 till Folketorp tills att SD fått telefon/SIM kort och skickar sms:et 16.23 om han nu inte var med i bilen utan på plats i stugan?

Och var hämtar de mormors mobil och när gör de det: före eller efter Elgiganten?

Skulle allt vara intressant att sett Elgigantens övervakningsfilm vid köptillfället.

Det var H som behövde simkort efter hon blev av med mobben hos polisen. S klarar sig utan sim (svärmors mobil var utan sim) eftersom han redan hade mobil Wifi i nån mojäng via det kontantkort man hittade papper på i hans sopor?
För S är det guld att använda appar för sina samtal i text el video. Telia/Telenor lämnar ut info till polisen, medan andra leverantörer utomlands ifrån blir svårare.
Citera
2021-01-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

För hur lång tid tar det från köpet på Elgiganten 15.55 till Folketorp tills att SD fått telefon/SIM kort och skickar sms:et 16.23 om han nu inte var med i bilen utan på plats i stugan?

Den naturliga resrutten från polishuset är att de direkt åker hem till SOA i Lundby för att hämta telefonen. Ev hämta upp SD hemma eller om han som datanörd spenderat sin tid på Elgiganten under tiden HD:s förhör varade.

Varför hämtar de ytterligare en telefon... hade SD:s telefon som han fick från HD:s mamma innan de for till USA beslagtagits också?

Tillägg: Ser nu att det ev var HD som blivit av med sin telefon vid förhöret...
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-01-27 kl. 11:50.
Citera
2021-01-27, 11:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Digging Avel! Love your work!
Vid rensning av cache styrker det Planering... Kan förstå varför försvaret inte lyfter kl 23.34...

S sa först att han provade växlarna 3 ggr under mordkvällen och visade vart vid rekonstruktion i jan -19. Då trodde han fortfarande att någon kan ha sett honom. Efter FUP-grotta i månader återtar han tidigare uppgifter i TR.

S kan cykla supersnabbt och han klockar sina tider vart han än ska?

Han var nog MP 3 ggr. Först vid mordet, sen hämta Ls mobil för städning o sen tidig morgon. Tror jag.
Låt mig småle lite, "...rensning av cache styrker det Planering", det är nog att dra allt för långtgående slutsatser utifrån cacheredovisning i fupen. När webbidan refreshades 23.34 hämtades en massa saker från cachen, som t ex ett antal .css, .js filer (benämnda "last visited").
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-01-27 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in