2021-01-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det konstiga i allt detta är att varken HD/SOA/SD kommer ihåg vad de gjort, hur de åkt mm.

Hela deras liv i detta skede beror på att LW är borta. Om SOA inte kommer ihåg vilken väg de åkt och vad de gjort efter HD:s förhör går så klart inte ihop (i så fall ska han inte ha körkort).

Frågan är om de på något vis vill skydda SD... har de skjutsat hem honom under tiden HD var på förhör, hämtade han något från huset som han tog med sig till stugan?
Var det därför SD/HD visste/misstänkte tidigt att de hade hittat LW för att de såg polis på plats när de hämtade SD?

Inte klart uttryckt men SOA är inne på att de åker via Marieberg (Elgiganten) och HD kompletterar med att de är hos mormor och hämtar mobil och sen köper kontantkort (Elgiganten).
Efter lite eftertanke så minns man att det nog stod en polisbil i vägkanten.

Man kan förstå att det snurrar i skallen på dem och SD har fortsatt inflytande över dem. Oskyldig tills motsatsen bevisats och behandlas så också av de närmaste.
Citera
2021-01-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Då kanske du inte ska jämföra med din vänkrets? Och försöka normalisera att man ger/tar emot pengar till/från vänner?

Det är väl självklart att man hjälper en nära vän om det behövs? Vi vet inte vad det gällde mellan SD och LW men onormalt är det inte. I min värld.
Citera
2021-01-27, 10:32
Medlem
Citat:
164/931

"06-23 07:43 - Lena Wessström: Du ger mig 600 och jag är tacksam. Tyckte det
var svårt första gångerna att ta emot pengar, men har valt att tänka att det är en tjänst
bland andra som du kan göra, nåt du har mycket av och jag lite och så kan det ra vara så,
vänner emellan. I vänskapen bidrar vi med olika saker"

Små mutor och gåvor för att hon skulle hålla käft om hans kreativa sidoverksamheter i lönndom?
Medel från ett hemligt konto som inte H skulle känna till, men som L visste om? Hon fick ju en del "dyra" presenter som hon tyckte. Hur dolde S detta för H?
Citera
2021-01-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det konstiga i allt detta är att varken HD/SOA/SD kommer ihåg vad de gjort, hur de åkt mm.

Hela deras liv i detta skede beror på att LW är borta. Om SOA inte kommer ihåg vilken väg de åkt och vad de gjort efter HD:s förhör går så klart inte ihop (i så fall ska han inte ha körkort).

Frågan är om de på något vis vill skydda SD... har de skjutsat hem honom under tiden HD var på förhör, hämtade han något från huset som han tog med sig till stugan?
Var det därför SD/HD visste/misstänkte tidigt att de hade hittat LW för att de såg polis på plats när de hämtade SD?

Var det då han tog med sig ett par skor som parkerades därute?
Citera
2021-01-27, 10:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Det spelar väl ingen roll varifrån det kommer? Vi vet ju att det var sant. Nu vet vi dessutom att hon tog betalt för sina tjänster. Hennes egna ord i FUP. Ska bli intressant att se hur ni (Notknapparen) ska bortförklara och rättfärdiga det
Ge dig nu din fjant. Du vinner ingen mark med att gräva fram en summa han gett LW och försöka få henne framstå som en prostituerad.

Tönt.

Han har gett henne presenter för tusentals kronor. Allt från blommor, vattenkokare, gasolgrill, örhängen. Guldhalsband, lykta, liggunderlag, klätterutrustning.

Frågan är snarare vad H fick av gentlemannen då han nämner halsband.

"fast hennes är silver"
" tyr sig till dig vad är silver?"
"halsbandet"
"du har köpt silverhalsband till henne?"
"ja men du fick guld"
"när?"
" vinnaren brukar få det samtidigt"
" du sa inget, likadana? När fick hon sitt? Ska du köpa örhängen också?"
"RT"
Citera
2021-01-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Var det då han tog med sig ett par skor som parkerades därute?

Ja, jag tänkte också på skorna som hittades ute i stugan (det var väl senare som jag kommer ihåg det).
Citera
2021-01-27, 10:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Eh? S säger i rätten att L under hösten -17 börjat acceptera att han valde H. Det var väl under den perioden L träffade skippern/reviewern J och S blev skogstokig av svartsjuka. L bröt sin relation med J för S skull, kanske mest för att hon blev hotad?

Det fetade: Vem kommer den infon från? Från någon av hennes flying monkeys? Som hon matade med skit om SD för att själv framstå som ett oskyldigt offer.
Citera
2021-01-27, 10:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Helt klart! Han satsade på en annan under en lång period och funderade på en tredje "efter HD". Många järn i elden där. Slutet har vi inte sett men kan aldrig tänka mig att han ska "åldras" med HD!
Ja, den meningen kan hon väl brodera o ha som bonad i köket?
Det var nog bara av nåt invecklat medlidande post relationen.
Han ville nog inte att bruden skulle behöva vara singel el nåt dyl.

Eller varför inte nåt pre vigseln?
Take a pick från den notoriskt otrogne.

2003-10-19
Till dig har jag alltid fika, eller andra godsaker att bjuda på. Vad sägs om min tunga? "

2003-12-24
Du är bara såååå snygg. God jul pådig gumman.
// Yoda"

HD höggravid, första barnet föds 3 jan 2004.

2004-08-17
"Fy fan vad du är sexig i våtis!"

... Och det fortsätter 2005-06 men med annan brud.

2006-05-20
Längtar så oerhört till att få krypa ner i en torris nära dig...."

H höggravid igen.
2006-06-29 föds andra barnet.

Vad vill hon fira i USA relaterat till att de levt halva livet tillsammans?

Han är så störd att han borde sitta i en bur.
Senast redigerad av develi 2021-01-27 kl. 10:54.
Citera
2021-01-27, 10:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ge dig nu din fjant. Du vinner ingen mark med att gräva fram en summa han gett LW och försöka få henne framstå som en prostituerad.

Tönt.

Han har gett henne presenter för tusentals kronor. Allt från blommor, vattenkokare, gasolgrill, örhängen. Guldhalsband, lykta, liggunderlag, klätterutrustning.

Frågan är snarare vad H fick av gentlemannen då han nämner halsband.

"fast hennes är silver"
" tyr sig till dig vad är silver?"
"halsbandet"
"du har köpt silverhalsband till henne?"
"ja men du fick guld"
"när?"
" vinnaren brukar få det samtidigt"
" du sa inget, likadana? När fick hon sitt? Ska du köpa örhängen också?"
"RT"

När fick hon guldhalsbandet? Jag tror att det fanns en tid när SD verkligen älskade LW och menade allvar med de löften han gav henne. Men sedan ändrade han sig och LW vägrade att acceptera det.

Vad HD fick? En dyr kanot. En dyr mountainbike. Dyra resor, utan barnen. En massa saker som LW var sjukt avundsjuk på.
Citera
2021-01-27, 10:56
Medlem
Citat:
Det fetade: Vem kommer den infon från? Från någon av hennes flying monkeys? Som hon matade med skit om SD för att själv framstå som ett oskyldigt offer.

Flying monkey är Stef*n, men jag skriver ändå med frågetecken. Du verkar ha extrem koll på de inblandade så då kommer säkert du ihåg vad S skrev till L i nov -17. Jag tycker det framgår tydligt att han är svartsjuk och det precis vid tid då L var till Gbg m skippern J.
Citera
2021-01-27, 10:59
Medlem
develis avatar
Citat:
När fick hon guldhalsbandet? Jag tror att det fanns en tid när SD verkligen älskade LW och menade allvar med de löften han gav henne. Men sedan ändrade han sig och LW vägrade att acceptera det.

Vad HD fick? En dyr kanot. En dyr mountainbike. Dyra resor, utan barnen. En massa saker som LW var sjukt avundsjuk på.
😂
En dåres försvarstal för SD.

Du vill jämna ut hans idioti med kanoter?
Symbolvärdet i enbart halsbandet säger allt, oavsett prislapp.

Degraderad till nummer två.
Citera
2021-01-27, 11:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
😂
En dåres försvarstal för SD.

Du vill jämna ut hans idioti med kanoter?
Symbolvärdet i enbart halsbandet säger allt, oavsett prislapp.

Degraderad till nummer två.

Du frågade vad HD fick. Jag gav några exempel.

Symbolvärdet med halsbandet visar hur det var just då. Därför frågade jag när hon fick det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in