Citat:
Ursprungligen postat av
Erik1974
Tänk också på att TP vill ha det till att det är SE som befinner sig bakom reklampelaren norr om Skandia. Därifrån har MOP nästan en minut till korsningen och kl. är ca. 23.20.30. Då måste SE lämnat byggnaden 23.20.00. Om han i bästa fall stämplar ut 23.19.01 så har han en minut på sig att, 1. Stämpla ut 2. Öppna innerdörren till rummet där receptionen finns och gå dit. 3. Prata med vakterna om jobb, semester, övertid och väg hem. 4. Gå till entrén och öppna dörren.
Väl ute borde han ha NF direkt på sin vänstersida (detta ser inte NF). SE borde svängt höger, sett MOP, rundat dem och Björkman utan att bli sedd för att i nästa läge bli sedd av NF.
Jag mår nästan illa av att se TP i media där han värderar vittnen så in i den milda grad så länge det passar hans teori. Ang. vad GM hade på huvudet. AB "En sak är jag säker på i varje fall, det var att han hade en mössa som var upprullad (som Jack Nicholsson i Gökboet)". LJ "Jag är 99.9% säker på att han INTE hade något på huvudet". Jeppsson "Kan ha varit en keps med öronlappar knutna över huvudet, inte säker" (vilket för övrigt är sjukt olikt SEs keps). PANG. Jeppsson är mest trovärdig och säker. GM hade keps likt GM.
KP:s bygger hela sitt case på att LJ säger keps. Men just LJ:s så kallade
keps observation är antagligen
det mest osäkra vittnesmål som lyft upp till sanning i något mordfall.
LJ
ser ingen keps, det är en
känsla han har. "Följer huvudet", "kepsliknande" och "ser ingen skärm" är beskrivningar LJ gör. I Tingsrätten säger LJ uttryckligen,
"kepsliknande är mer ett allmänt intryck än ett direkt synintryck". Det är alltså en vag känsla LJ har om keps ingenting annat.
Ändå är LJ:s mycket tvivelaktiga "
keps" KP:s huvudargument mot Engström. Ska man skratta eller gråta!
Det var ju ingen golfkeps Engström hade på sig utan en jättegubbkeps, går det att missa en sådan från sidan?
Och än märkligare hur kunde YN sen inte heller lägga märke till den? YN såg ju gm snett framifrån och från sidan under en längre tid.