2021-01-27, 03:18
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Om du nu inte tycker om teorin.. vad gör du här då?

Ifrågasätter.

Första gången jag läste TPs bok och när jag såg KPs presskonferens och SVTs program om MOP inför och efter Presskonferensen trodde jag halvt om halvt på SE som GM.

Sedan började tvivlen komma.

Läste om TPs bok.

Satte mig mer och mer in i MOP.

Såg luckorna och blev en tvivlare.

Jag trodde aldrig på CP som GM.
Citera
2021-01-27, 03:21
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Som allt annat du ältar här

Jobbigt att bli ifrågasatt?

Du attackerar alla som inte köper SR som GM.

Du är emot fri debatt?
Citera
2021-01-27, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Fast vänta. Den diskussionen, ang. tiden, gällde utstämplingstiden - om SE stämplade ut 23.19 eller 23.20. Då Bergström hade som uppgift att kontrollera klockan mot fröken ur och kan i förhöret klart minnas att då stämpelklockan visade rätt, men att han sa 23.19 då han såg att tiden skiljde sig mot fröken ur - ja, då tror jag faktiskt förr på den uppgiften. Speciellt med tanke på hur SE själv hanterar uppgiften. Inget tyder på att SE stämplat ut tidigare - alltså stämplar han ut mellan 23.19.00- 23.19.59.

När sedan SE beger sig till receptionen så säger AH, precis som du är inne på, att de önskade honom trevlig semester och allting. HO var dock med detaljerad om vad de pratade om, och Bergström var förvånad då SE sagt åt honom att de inte pratade alls - för det var nämligen kutym. HO säger också att de brukade prata ofta, och andra i SEs närhet vittnar om hans vana att prata mycket och lägga ut orden.

Allt detta sammantaget gör att jag tror att det är omöjligt att SE hinner ut innan makarna Palme. För man måste, i ekvationen, räkna in tiden det tar för makarna Palme att gå från norra reklampelaren till mordplatsen.

Omöjligt ?

Paret Palme går förbi Skandias utgång exakt 23:21 o då kan SE sprungit rakt på dom även om han pratade med vakterna i nästan 2min...

Hur fan kan du säga att det är omöjligt ?
Citera
2021-01-27, 06:29
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Garanterat kommer TP med sina fantasier uppbackade av sin ideologiska röda övertygelse försvara sin hypotes med näbbar och klor. Det är hans levebröd.

Mer fantasier utan bevis.
Den största risken är att TP nu med sina ledande frågor och sin unika logik där han bedyrar att det är säkra bevis för att GMs fasters kusins dotters mans chef kände en som sett en revolver på ett museum en gång kommer att övertyga fler med sina osanningar eller rent ut sagt lögnaktiga påståenden.

Den som läser om TPs bok och ägnar sig åt i alla fall lite kritisk granskning inser att hans teorier är byggda på lösa antaganden och sjukliga fantasier och att allt bottnar i att han valt ut en GM som passar hans narrativ och som det finns obesvarade frågor kring vars orsak grundas på undermåligt polisarbete. Runt det har han vävt en giftig väv av antaganden och misstankar utan någon som helst bäring. Hur länge har han ägnat sig åt MOP? Utan att ha fått fram ett endaste bevis? Utom på det att polisen gjorde ett skrämmande dåligt polisarbete och att vi allihopa kan konstatera att vittnen inte är något att lita på, utan något som måste analyseras utifrån sin tillförlitlighet och personlighet.

Utifrån vittnenas uppgifter skulle man kunna tro att de allihopa är involverade för att de ger så motstridiga uppgifter.

Utpekandet av SE är ett spel för galleriet och utnyttjande av att det förflutet snart 35 år.

Mycket bra skrivet. Hade Stig Engström varit i livet idag, och vital i hjärnan, så hade inget vågat peka ut honom som OP:s mördare. Ingen! Varför? Därför att ingen hade vågat dra sådana idiotier framför en levande person. SE har varit död i över 20 år. Så länge tog det för psykopaterna att skapa och forma SE till OP:s mördare. När det begav sig så skrattade i stort sett alla åt "Skandiamannen", idag "kommer man inte runt" honom. Snacka om att samhället fördummas. Man ska också ha i åtanke att när vissa psykopater började fila på SE som mördare så var CP fortfarande den som svenska folket, i genomsnitt, ansåg vara OP:s mördare och det skulle hålla i sig ett drygt årtionde till efter SE:s död. Vi pratar alltså fram till tidigt 2010-tal. Då hade CP själv varit avliden i ca 6-7 år (2004). i CP:s fall skedde det motsatta. När han mystiskt avled så släppte människor i genomsnitt honom. Bara idioter som Guillou och Aschberg tror på det fortfarande. Men när SE avled så började hjulen så sakta att snurra mot honom. Där är vi idag, ca 20 år senare.

Personer som tror att Christer Pettersson och/eller Stig Engström mördade Olof Palme är totalt jävla slut i skallen. Blåögda och korrupta Sverige.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-01-27 kl. 06:33.
Citera
2021-01-27, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Mycket bra skrivet. Hade Stig Engström varit i livet idag, och vital i hjärnan, så hade inget vågat peka ut honom som OP:s mördare. Ingen! Varför? Därför att ingen hade vågat dra sådana idiotier framför en levande person. SE har varit död i över 20 år. Så länge tog det för psykopaterna att skapa och forma SE till OP:s mördare. När det begav sig så skrattade i stort sett alla åt "Skandiamannen", idag "kommer man inte runt" honom. Snacka om att samhället fördummas. Man ska också ha i åtanke att när vissa psykopater började fila på SE som mördare så var CP fortfarande den som svenska folket, i genomsnitt, ansåg vara OP:s mördare och det skulle hålla i sig ett drygt årtionde till efter SE:s död. Vi pratar alltså fram till tidigt 2010-tal. Då hade CP själv varit avliden i ca 6-7 år (2004). i CP:s fall skedde det motsatta. När han mystiskt avled så släppte människor i genomsnitt honom. Bara idioter som Guillou och Aschberg tror på det fortfarande. Men när SE avled så började hjulen så sakta att snurra mot honom. Där är vi idag, ca 20 år senare.

Personer som tror att Christer Pettersson och/eller Stig Engström mördade Olof Palme är totalt jävla slut i skallen. Blåögda och korrupta Sverige.

Jag är en av de personer som TROR att SE KAN vara mördaren. Tycker att det finns substans i andra spår så det gör att jag är kluven. Har sett att du och andra är ganska säkra på vad som skett så vi får se om ni lägger fram några bevis och ett trovärdigt händelseförlopp.
Citera
2021-01-27, 07:03
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag är en av de personer som TROR att SE KAN vara mördaren. Tycker att det finns substans i andra spår så det gör att jag är kluven. Har sett att du och andra är ganska säkra på vad som skett så vi får se om ni lägger fram några bevis och ett trovärdigt händelseförlopp.

De bevisen på oskuld som finns är åtminstone små smulor på golvet. De "bevisen" på skuld, hos vissa personer och organisationer genom åren, har aldrig funnits. Hur hade narrativet genom åren sett ut om folk t ex aldrig sett Hollywood-filmer och TV-serier där mord och hur de sker är vardag? Förmodligen hade sådana oförstörda personer haft argument som hade varit mer kritiska till vad man försöker tuta i allmänheten. Man hade inte köpt det. Sen kanske det är så att 80-90% inte köpt Peterssons teori men att MSM mörkar detta faktum. Det är väl bara Lampers i SVT och Aro i TV4 som, "MSM folk", tagit avstånd från TP:s uttalande. Många icke övertygade slirar ändå på orden och säger "kanske". Sen kan man vara "förstörd" av filmer och TV som jag är men ändå vara så pass nyktert tänkande att man kommer ihåg alla turer genom åren och vet hur jävla korrupt det här landet, Sverige, är. Vakna upp för fan!
Citera
2021-01-27, 07:26
Medlem
Citat:
De bevisen på oskuld som finns är åtminstone små smulor på golvet. De "bevisen" på skuld, hos vissa personer och organisationer genom åren, har aldrig funnits. Hur hade narrativet genom åren sett ut om folk t ex aldrig sett Hollywood-filmer och TV-serier där mord och hur de sker är vardag? Förmodligen hade sådana oförstörda personer haft argument som hade varit mer kritiska till vad man försöker tuta i allmänheten. Man hade inte köpt det. Sen kanske det är så att 80-90% inte köpt Peterssons teori men att MSM mörkar detta faktum. Det är väl bara Lampers i SVT och Aro i TV4 som, "MSM folk", tagit avstånd från TP:s uttalande. Många icke övertygade slirar ändå på orden och säger "kanske". Sen kan man vara "förstörd" av filmer och TV som jag är men ändå vara så pass nyktert tänkande att man kommer ihåg alla turer genom åren och vet hur jävla korrupt det här landet, Sverige, är. Vakna upp för fan!

För mig är det ganska enkelt. SE saknar alibi. I mina ögon en potentiell gärningsman. Där ligger skillnaden mot t ex NF,AB,LJ mfl som befann sig i närheten.
Citera
2021-01-27, 07:30
Medlem
Citat:

Jag har läst dina spekulationer kring vad som hände. Har inte sett tillstymmelse till bevis och för mig är indicierna mot SE tyngre.
Citera
2021-01-27, 07:59
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
För mig är det ganska enkelt. SE saknar alibi. I mina ögon en potentiell gärningsman. Där ligger skillnaden mot t ex NF,AB,LJ mfl som befann sig i närheten.

Alibi är ett överskattat fenomen inom brottsutredningar, precis som DNA-analyser. Det är ingen absolut sanning. Jag saknar också alibi. Jag var 8 år gammal och sov. Pappa körde taxi på natten och har varit inne i city tidigare innan MOP och mamma jobbade på Tre Backar på Tegnérgatan, samma restaurang som Lars Jeppsson var på och lämnade. Grannen brukade titta till mig. Men inte jag heller har ett vattentätt alibi från ca 23:00 och framåt. Förstår du vad jag menar?

Citat:
Jag har läst dina spekulationer kring vad som hände. Har inte sett tillstymmelse till bevis och för mig är indicierna mot SE tyngre.

I framtiden kommer du själv att skratta åt din idiotiska övertygelse. Sen när samhället och systemet byter gärningsman igen så kommer du köpa det också på din ålders höst. Säg så där runt 2030-2040.

Det är inte upp till mig att egentligen bevisa någons oskuld. Det är upp till samhället och systemet att bevisa någons skuld. Det har aldrig funnits några som helst bevis på någons skuld i Palmemordet. Däremot, som sagt, så finns det smulor på golvet som visar på oskuld i alla fall som tagits upp i PU.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-01-27 kl. 08:05.
Citera
2021-01-27, 08:04
Medlem
Citat:
I framtiden kommer du själv att skratta åt din idiotiska övertygelse. Sen när samhället och systemet byter gärningsman igen så kommer du köpa det också på din ålders höst. Säg så där runt 2030-2040.

Det är inte upp till mig att egentligen bevisa någons oskuld. Det är upp till samhället och systemet att bevisa någons skuld. Det har aldrig funnits några som helst bevis på någons skuld i Palmemordet. Däremot, som sagt, så finns det smulor på golvet som visar på oskuld i alla fall som tagits upp i PU.

"I framtiden kommer du själv att skratta åt din idiotiska övertygelse"

Som du kanske ser skriver jag att jag är högst osäker och att jag tycker att det finns bäring i flera teorier.

"Det är upp till samhället och systemet att bevisa någons skuld"

Korrekt. Och det har misslyckats.

Jag står fast vid att SE är en troligare gärningsman än den/de du framhåller. Och du är inte i närheten av några bevis så du kanske ska sluta spekulera?
Citera
2021-01-27, 08:44
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammen
Omöjligt ?

Paret Palme går förbi Skandias utgång exakt 23:21 o då kan SE sprungit rakt på dom även om han pratade med vakterna i nästan 2min...

...

Om Engström plötsligt öppnar dörren från Skandia, 23:20, och springer in i dom, skulle inte LP märkt det? Hade inte OP och LP hajat till?

Om Engström öppnat dörren efter de passerat dörren till Skandia, hur skulle Engström då veta vilka som är 10-20 meter framför honom? Ett par sent en fredagskväll klädda i vinterkläder och huvudbonad skulle han plötsligt bakifrån tro är statsministerparet?
Senast redigerad av sankmark 2021-01-27 kl. 08:46.
Citera
2021-01-27, 09:00
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
19e februari släpps den.
Det blir spännande men några konkreta avgörande bevis kan vi nog inte vänta oss.
Men garanterat ännu fler svårförklarliga indicier som kräver ännu mer fantasi och hittepå från förnekarna för att komma runt.

Har han löst mordet igen, går han all-in för att kunna kvittera ut belöningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in