Citat:
Ursprungligen postat av
Murvelkott
Maria och Mercedes är tvillingar, importerade från Honduras, och kallade sig tidigt för "systrarna Dalton". Har ingen koll på när de tog sig förnamnet Dalton, men tydligen så ansåg de det vara värt kostnaden (vilket inte förvånar mig det minsta). Jag känner till de relativt väl från yngre dagar, och vet också att Maria under en tid påstår sig ha varit lesbisk men nu blivit "helad".
Det förklarar varför jag trodde den ena systern hade en son... det var hennes syster. De verkar i alla fall dela lägenhet. Måste vara en märklig känsla om bara den ena systern är lesbisk... eller så är bägge det? Men skönt att Herren löst dem från sina medfödda gener. Det förklarar även deras iver och nitiskhet att vara Herren till lags.
Skönt gäng då:
En någorlunda nykter kriminell rasistisk horkarl som kämpar med sina demoner. Eller svaga och starka verb som han brukar skriva.
En kriminell kvinna som flytt sin familj och flyttat till Stockholm.
En förvirrad pastor som förnekar vetenskap och dinosaurier.
En icke dömd kriminell profet på ruinens brant.
Två jesustanter, varav en är en omvänd lesbisk kvinna fångad i fel kropp.
Det enda de saknar egentligen är en stringent och hederlig kristen ledare som kan styra upp förkunnelsen. Det skulle säkert gå mycket bättre för dem då.
Edit: Varifrån kom ryktet att Daltons är förmögna och driver LSS-boende måntro?