Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
De kanske skulle anställa Blondinbella som marknadschef istället? Hon var ju duktig på att lägga till två eller tre nollor på sina besökare. "Det beror på hur man räknar" var hennes svar.

Tommy säger 1200. DFM:s Facebooksida säger 500 medlemmar. Det inkluderar några hundra från församlingar och systerförsamlingar runtom i Skandinavien. Varav de flesta är dessa mystiska afrikaner som poppar upp här och där. Knappast några som skänker 500 kronor i månaden. Youtube har 100 följare ungefär. Varav jag känner till några och de följer inte aktivt utan är bara generellt religiöst intresserade.

Av en ren slump hittade jag en ny rekordful "poster" för DFM:s "påskkonferens". Det är ju en bit kvar, men törs vi hoppas på stjärnkockar, Dogge och en bakfull Liza? Jag noterar att Tommy klippt och blonderat sig samt köpt en ny kavaj. Kepsen var nog bara en "fas". Eller är det Liza som fått honom att mogna en smula? Jag gissar att vi snart får läsa om Tommy på bastuklubb. Var det någon som förresten fick någon deckare i julklapp? Det har varit tyst om det sedan advent.
Det är ju rätt många namn som kommit och gått det senaste året, de enda som fortfarande är kvar är den ödmjuke och milfen.
Citera
2021-01-23, 15:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Det är ju rätt många namn som kommit och gått det senaste året, de enda som fortfarande är kvar är den ödmjuke och milfen.

Det har inte varit någon aktivitet den här veckan. Undrar om Tommy och Milfen tagit semester? Eller om Krämardal inte har råd att betala lönerna?
Citera
2021-01-24, 17:08
Medlem
Citat:
Det har inte varit någon aktivitet den här veckan. Undrar om Tommy och Milfen tagit semester? Eller om Krämardal inte har råd att betala lönerna?
Daltons la upp en länk till en ny youtube kanal och ett program med Tommy.
Citera
2021-01-24, 17:33
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Daltons la upp en länk till en ny youtube kanal och ett program med Tommy.

Den där youtubekanalen är det som Tommy i månader nu kallat för "det senaste inom digital teknik". Han har stenkoll. Tommy säger DFM har 1200 medlemmar. Det är bara drygt hundra som anmält sig på Youtube. Det var flera veckor sedan. Det verkar trögt att få alla medlemmar att konvertera till Youtube. Om de har några medlemmar fler än 100 vill säga.

De där guldstunderna är ju gamla. Det finns ett gäng där Tommy står i olika pastellfärgade pikétröjor och ber oss fånga dagen. De är inspelade med green screen och bakgrunden är alltid likadan. Något panoramafönster som vetter mot en gränd. Daltons har antagligen fått en hårddisk med hans plattityder och jobbar gratis all sin lediga tid mot löften om frälsning från Profeten Krämardal.

Tommy; LiZa och Krämardal lyser med sin frånvaro. Kanske har de lämnat landet och bett Daltons ta smällen?
Citera
2021-01-24, 23:43
Medlem
Citat:
Den där youtubekanalen är det som Tommy i månader nu kallat för "det senaste inom digital teknik". Han har stenkoll. Tommy säger DFM har 1200 medlemmar. Det är bara drygt hundra som anmält sig på Youtube. Det var flera veckor sedan. Det verkar trögt att få alla medlemmar att konvertera till Youtube. Om de har några medlemmar fler än 100 vill säga.

De där guldstunderna är ju gamla. Det finns ett gäng där Tommy står i olika pastellfärgade pikétröjor och ber oss fånga dagen. De är inspelade med green screen och bakgrunden är alltid likadan. Något panoramafönster som vetter mot en gränd. Daltons har antagligen fått en hårddisk med hans plattityder och jobbar gratis all sin lediga tid mot löften om frälsning från Profeten Krämardal.

Tommy; LiZa och Krämardal lyser med sin frånvaro. Kanske har de lämnat landet och bett Daltons ta smällen?
Daltons driver visst några LSS boenden och familjehem och drar in stora summor .Gissar att det är Lekardals företag i botten?Nån som vet?
Citera
2021-01-25, 10:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Daltons driver visst några LSS boenden och familjehem och drar in stora summor .Gissar att det är Lekardals företag i botten?Nån som vet?
Vad har du fått den informationen ifrån? Själv säger hon att hon arbetar inom hemtjänsten. Har inget bolag. Äger en moped och bor i en lägenhet i ett problemområde i Sollentuna. Lekardal har visserligen ett bolag som var tänkt att syssla med boenden, men det har ingen verksamhet och verkar aldrig ha varit aktivt.

Sedan upptäckte jag en annan märklig detalj. Det finns en Maria Dalton och en Mercedes Dalton. Det är samma person skrivna på samma adress. Om de inte är tvillingar? Jag trodde det var Mor och son som var aktiva i DFM.

Den bild jag har fått är att morsan/syrran(?) är en typisk sydamerikansk kristen som brinner för Jesus på riktigt. Hon verkar ha vigt sitt liv åt detta och ställer upp gratis som volontär på alla aktiviteter hon hinner. Vad jag inte förstår är hur hon kommit i kontakt med DFM. Hon har tidigare varit väldigt engagerad i Korskyrkan. Det var ju i alla fall en riktig församling med en normal kyrklig verksamhet.
Citera
2021-01-25, 15:13
Medlem
Magictrixs avatar
De på DFM är i alla fall ärliga om än på ett indirekt sätt: "Vi bor i världens rikaste hörn av världen. Det borde inte provocera någon att vi ber om hjälp till de mest utsatta familjerna i den stora vida världen men även för familjen i samma trappuppgång som kommit i kläm med våra myndigheter och som inte har mat på bordet eller pengar till hyran."
Citera
2021-01-25, 17:18
Medlem
Frikyrkopastor gripen för våldtäkt i Täby.
Är det Tommy Dahlman?

(FB) Överfallsvåldtäkt på kvinna i friluftsområde, Täby 2020-06-28
Citera
2021-01-25, 17:26
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Frikyrkopastor gripen för våldtäkt i Täby.
Är det Tommy Dahlman?

(FB) Överfallsvåldtäkt på kvinna i friluftsområde, Täby 2020-06-28
Finns fler troll i skogen tydligen. Den här mannen var i 30-årsåldern. Dessutom hade han erkänt minst ett till. Det stod han var pastor, men i den åldern är man möjligen pastor i Hillsong eller ungdomspastor i pingstkyrkan. Nu får han roa sig med killarna i duschen.

Edit: En sjundedagsadventist tydligen. Finns bilder i tråden om honom. Har aldrig fattat grejen med sjunde himlen. Vad har de som de andra inte har? Med tanke på att hans fru är hundra gånger snyggare än vad han är, är det märkligt att en sån killa ska behöva våldta.
Senast redigerad av Magictrix 2021-01-25 kl. 17:48.
Citera
2021-01-26, 12:21
Medlem
Citat:
Vad har du fått den informationen ifrån? Själv säger hon att hon arbetar inom hemtjänsten. Har inget bolag. Äger en moped och bor i en lägenhet i ett problemområde i Sollentuna. Lekardal har visserligen ett bolag som var tänkt att syssla med boenden, men det har ingen verksamhet och verkar aldrig ha varit aktivt.

Sedan upptäckte jag en annan märklig detalj. Det finns en Maria Dalton och en Mercedes Dalton. Det är samma person skrivna på samma adress. Om de inte är tvillingar? Jag trodde det var Mor och son som var aktiva i DFM.

Den bild jag har fått är att morsan/syrran(?) är en typisk sydamerikansk kristen som brinner för Jesus på riktigt. Hon verkar ha vigt sitt liv åt detta och ställer upp gratis som volontär på alla aktiviteter hon hinner. Vad jag inte förstår är hur hon kommit i kontakt med DFM. Hon har tidigare varit väldigt engagerad i Korskyrkan. Det var ju i alla fall en riktig församling med en normal kyrklig verksamhet.
Maria och Mercedes är tvillingar, importerade från Honduras, och kallade sig tidigt för "systrarna Dalton". Har ingen koll på när de tog sig förnamnet Dalton, men tydligen så ansåg de det vara värt kostnaden (vilket inte förvånar mig det minsta). Jag känner till de relativt väl från yngre dagar, och vet också att Maria under en tid påstår sig ha varit lesbisk men nu blivit "helad".
Citera
2021-01-26, 16:16
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Maria och Mercedes är tvillingar, importerade från Honduras, och kallade sig tidigt för "systrarna Dalton". Har ingen koll på när de tog sig förnamnet Dalton, men tydligen så ansåg de det vara värt kostnaden (vilket inte förvånar mig det minsta). Jag känner till de relativt väl från yngre dagar, och vet också att Maria under en tid påstår sig ha varit lesbisk men nu blivit "helad".

Det förklarar varför jag trodde den ena systern hade en son... det var hennes syster. De verkar i alla fall dela lägenhet. Måste vara en märklig känsla om bara den ena systern är lesbisk... eller så är bägge det? Men skönt att Herren löst dem från sina medfödda gener. Det förklarar även deras iver och nitiskhet att vara Herren till lags.

Skönt gäng då:

En någorlunda nykter kriminell rasistisk horkarl som kämpar med sina demoner. Eller svaga och starka verb som han brukar skriva.
En kriminell kvinna som flytt sin familj och flyttat till Stockholm.
En förvirrad pastor som förnekar vetenskap och dinosaurier.
En icke dömd kriminell profet på ruinens brant.
Två jesustanter, varav en är en omvänd lesbisk kvinna fångad i fel kropp.

Det enda de saknar egentligen är en stringent och hederlig kristen ledare som kan styra upp förkunnelsen. Det skulle säkert gå mycket bättre för dem då.

Edit: Varifrån kom ryktet att Daltons är förmögna och driver LSS-boende måntro?
Senast redigerad av Magictrix 2021-01-26 kl. 16:23.
Citera
2021-01-27, 00:40
Medlem
Han ligger på Usö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här