2021-01-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hårfint det där. Han kan ju definitivt uppfattas besserwissrig om han på ett osympatiskt sätt framför kritik till nybörjare i grenen så att säga.
Lägger man ned tid men gör fel, så har man ändå försökt och ska inte behöva höra att man är tvärdålig. Goes without saying i min bok.
Han verkar ju inte ha tålamod med någon som inte äger samma kunskaper som sig själv. Ett jävla gnat om plankor och brädor hela tiden.
Nåväl, jag ogillar honom inte men han får allt kamma till sig vad det gäller tålamod och ha förståelse för olikheter i kunskap.
Vad Mary anbelangar så har jag inte bestämt mig för om hon är bra eller anus. Det svänger lite fram och tebax
Jag har missat klippen där han framför sin kritik direkt till Mother Mary under arbetets gång. .
Däremot har jag sett klippen där Henrik sitter själv och kommenterar i efterhand.
Och klippen där projektledaren berättar om sin upplevelse för andra men jag har inte sett och hört händelsen i fråga.
Så för att vara helt säker skulle jag velat se och höra scenerna där Henrik arbetsleder/coachar Mary och Mary spikar.
Men nu har jag inte gjort det och av Henrik/Mary är min upplevelse att Henrik är mer verklighetsanknuten och mindre intrigant än Mary.
Kan till och med tänka mig att Mary överdriver och spelar över för att få antipatierna från (delar av) övriga gruppen riktade mot Henrik för att knuffa honom mot förstekämpeplatsen.
Men som sagt jag skulle velat se klippen från takläggningen där situationen uppstår.
Nu har jag bara separata efterhandsredogörelser från vardera parten.
Citera
2021-01-26, 23:22
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag är lite nyfiken på Linnea som inte har synts så mycket hittills. Varför är hon i skymundan? Vad kan hon, vad gör hon? Är hon en underdog?
Det brukar vara så att deltagarna som inte syns i början brukar komma ganska långt i programmet.

Vet någon varför Allan går runt med en liten mössa på sned, mitt under högsommaren... https://gyazo.com/4d0f99c93fa27b13bcc17794d0563869
Citera
2021-01-26, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Jag har missat klippen där han framför sin kritik direkt till Mother Mary under arbetets gång. .
Däremot har jag sett klippen där Henrik sitter själv och kommenterar i efterhand.
Och klippen där projektledaren berättar om sin upplevelse för andra men jag har inte sett och hört händelsen i fråga.
Så för att vara helt säker skulle jag velat se och höra scenerna där Henrik arbetsleder/coachar Mary och Mary spikar.
Men nu har jag inte gjort det och av Henrik/Mary är min upplevelse att Henrik är mer verklighetsanknuten och mindre intrigant än Mary.
Kan till och med tänka mig att Mary överdriver och spelar över för att få antipatierna från (delar av) övriga gruppen riktade mot Henrik för att knuffa honom mot förstekämpeplatsen.
Men som sagt jag skulle velat se klippen från takläggningen där situationen uppstår.
Nu har jag bara separata efterhandsredogörelser från vardera parten.
Om man öppet sitter och snackar om att nån är en belastning för att denne inte jobbar lika snabbt som man själv, kan vi nog vara hyfsat säkra på att den attityden skiner igenom. Sen är jag ingen fan av Märy, fast det spelar ingen roll. Det är lika illa vem som än får känna av att den är en belastning i samarbetet på en uppgift.
Citera
2021-01-26, 23:30
Medlem
Zyxel04s avatar
Lite mer spännande idag. Verkade vara en chans till konflikt mellan Henrik och Mary.

Man fick aldrig se den heta sekvensen vilket är lite sad för de gör de svårt att bedöma det när man bara får höra en massa partiska efterkonstruktioner.

Verkar som om Mary kan vara i riskzonen framöver då någon till (i vinjetten för nästa program) sa att han ville att hon skulle väljas som gårdskämpe.

Eftersom de en dokusåpa så hoppas jag på konflitker och vill därför att dessa individer ska vara kvar.
Citera
2021-01-26, 23:32
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om man öppet sitter och snackar om att nån är en belastning för att denne inte jobbar lika snabbt som man själv, kan vi nog vara hyfsat säkra på att den attityden skiner igenom. Sen är jag ingen fan av Märy, fast det spelar ingen roll. Det är lika illa vem som än får känna av att den är en belastning i samarbetet på en uppgift.

Tror han Henrik kan vara en svår person också, en svårighet är dock att man ej fick se den sekvensen därifrån allt utgick.

Men dagens avsnitt indikerar att han inte är den vassaste socialt. Finns en risk att han går rakt på sak och säger vad han tycker vilket sällan uppskattas i dagens lättkränkta samhälle.
Citera
2021-01-26, 23:33
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Hon Määry är en chef som sitter högt på sin stol i vardagen, hon tål inte att bli tillsagd helt enkelt

vilken mardröm att ha Mary som chef. hon verkar vara en jobbig jvla narcissist.
Citera
2021-01-26, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Lite mer spännande idag. Verkade vara en chans till konflikt mellan Henrik och Mary.

Man fick aldrig se den heta sekvensen vilket är lite sad för de gör de svårt att bedöma det när man bara får höra en massa partiska efterkonstruktioner.

Verkar som om Mary kan vara i riskzonen framöver då någon till (i vinjetten för nästa program) sa att han ville att hon skulle väljas som gårdskämpe.

Eftersom de en dokusåpa så hoppas jag på konflitker och vill därför att dessa individer ska vara kvar.
Det var Brännskadan. Han irriterar sig på allt o alla.
Citera
2021-01-26, 23:35
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Jag förstår inte det där snacket som kommer upp varje säsong: "Vi är här för att lära sej." Var står det att ďom är där för att lära sig? Dom är väl där för att visa vad dom kan?

haha true!! uttrycket "här för att lära sig" är bara andra ord för att man är värdelös
Citera
2021-01-26, 23:39
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Det var Brännskadan. Han irriterar sig på allt o alla.

sjukt osympatisk. frågan är vad han själv tillför? känns som han nedvärderar för att själv framstå som högre. kan tänka mig att han blev mobbad som yngre. är för övrigt lik freddy kreuger som ju också är brännskadad.
Citera
2021-01-26, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Tror han Henrik kan vara en svår person också, en svårighet är dock att man ej fick se den sekvensen därifrån allt utgick.

Men dagens avsnitt indikerar att han inte är den vassaste socialt. Finns en risk att han går rakt på sak och säger vad han tycker vilket sällan uppskattas i dagens lättkränkta samhälle.
Om man ska respektera nån som är sk "rakt på sak" så måste den själv kunna ta samma behandling tillbaka. Finns inte en chans att Henrik själv skulle tåla att nån gick rakt på sak mot honom o talade om att han t ex var värdelös på sömnad. Då skulle han bli skitförbannad och tjura ihop totalt. Det märktes väldigt tydligt på Daniel o Karin att de vet om det, de var såå smöriga när de skulle framföra sin kritik.

En som inte kan ta det han själv ger är patetisk.
Citera
2021-01-26, 23:48
Medlem
Citat:
Om Henrik på ett snällt sätt 3 gånger visat på hur han som snickare brukar göra och Mary kvaddar det 3 gånger i rad för att hon upplever sig som en kompetent projektledare och kompetent kvinna och bara lyssnar med ett halvt öra på anvisningarna.
Då förstår jag om Henrik blir irriterad och vill ha dit någon som kan hålla i spik och hammare.
Han prioriterar antagligen att få uppdraget godkänt före att lära upp någon som är dålig på att ta instruktioner och/eller har tummen mitt i handen.
Citera
2021-01-26, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Om Henrik på ett snällt sätt 3 gånger visat på hur han som snickare brukar göra och Mary kvaddar det 3 gånger i rad för att hon upplever sig som en kompetent projektledare och kompetent kvinna och bara lyssnar med ett halvt öra på anvisningarna.
Då förstår jag om Henrik blir irriterad och vill ha dit någon som kan hålla i spik och hammare.
Han prioriterar antagligen att få uppdraget godkänt före att lära upp någon som är dålig på att ta instruktioner och/eller har tummen mitt i handen.
Det där är en fantasi som inte stämmer med vad han själv förklarade i en synk. Dessutom är det flera som pratat om Henriks otrevlighet, bl a Malin. Och hon är väl ganska händig och inte särskilt lättstött? Daniel bad dessutom Henrik visa mer tålamod, det tyder väl också på att han vet hur Henrik beter sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in