2021-01-26, 22:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Varför tror folk att våra ledare är goda och vill oss väl? De hade inte varit i den positionen om de hade varit det. De är de mest korrupta som når toppen. Då våra politiker mer än gärna säljer ut svenskar och sverige för egen vinning skull, så är det väl inte direkt förvånande att de försöker lura och utnyttja gamla pensionärer heller. Hade hon varit en god person så hade hon utan att ifrågasätta det rivit upp avtalet då han ångrade sig så snabbt efteråt.

Snabbt efteråt?
Kontraktet skrevs 20/8.
Esbjörn fick 390.000:- i handpenning 25/8.
Esbjörn själv deltog i röjningsarbetet 30/8.
Sååå snabbt tycker jag inte han ångrade sig.
2021-01-26, 22:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Hur har Ebba blivit lurad?

Hon gav Esbjörn trehundranittiotusen kronor, men fick ingenting för pengarna. Hur kan du ha missat det?
2021-01-26, 22:13
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
... bara för Ebba att fullföja det som hon utlovat att göra...

Jag tolkar det som att du anser att man inte har rätt att ångra sig och då menar du alltså att inte heller Esbjörn har rätt att ångra sig vilket är just det han uttryckt att han gör. Eftersom du tydligen anser att man inte har rätt att ångra sig så faller hela resonemanget som du för då du ju hänvisar till att Esbjörn ångrar sig (vilket du ju som sagt var nu menar på att man inte har moralisk rätt att göra).
2021-01-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag tolkar det som att du anser att man inte har rätt att ångra sig och då menar du alltså att inte heller Esbjörn har rätt att ångra sig vilket är just det han uttryckt att han gör. Eftersom du tydligen anser att man inte har rätt att ångra sig så faller hela resonemanget som du för då du ju hänvisar till att Esbjörn ångrar sig (vilket du ju som sagt var nu menar på att man inte har moralisk rätt att göra).

Det verkar som om du har ett dilemma (vilket du ju som sagt var nu menar på att man inte har moralisk rätt att göra).
2021-01-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ebba kan inte hoppas på att Esbjörn dör, eftersom efter Esbjörn kommer dödsboet, som jag utgår ifrån har samma intressen som Esbjörn. Det hemska är att det finns skäl att oroa sig för Esbjörn, eftersom han nu utsätts för stor påfrestning med mycket ångest och oro. Problemet är att gränslösa personer tagit skamgrepp på honom, och jag hoppas att han kan värja sig.
Det skulle utan tvekan vara det värsta som kunde hända Ebba Busch, det kanske inte påverkar att hon får fastigheten men hon skulle för alltid vara den som pressade en gammal svensk gubbe till döds.
2021-01-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
E*björn har sålt sin fastighet och allt var frid och fröjd tills Maggan Majkgård fick nys om saken, då började det gå väldigt dåligt för E*björn, han hamnade i en rävsax och kunde inte ta sig ur den, han svek hellre sitt avtal med Ebba Busch.

Värderingen är det inget som helst konstigt med, Anticimex var ju där och sprang i två dagar med E*björns goda minne, skälet till att det är Ebba Busch som betalar för det kalaset är ju att E*björn inte ville ha någon undersökning av huset, det och mäklare var ju alldeles för dyrt för honom, bättre att någon annan får stå för de kostnaderna.

Vänligen sluta fantisera så djävla mycket, tråden blir ju helt oläslig när du orerar som värst.
Det där är ju en trådsanning, något Ebba Busch antytt och som ni i Ebba Busch-sekten ältat tills det blivit en sanning av det.
2021-01-26, 23:11
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Snabbt efteråt?
Kontraktet skrevs 20/8.
Esbjörn fick 390.000:- i handpenning 25/8.
Esbjörn själv deltog i röjningsarbetet 30/8.
Sååå snabbt tycker jag inte han ångrade sig.

Precis! Den där tidslinjen är faktiskt det enda Ebbas ombud behöver lägga fram i rätten. Den visar att Esbjörn både förstått och kommit ihåg vad han skrivit på. Han var med på tomten när röjningsjobbet skedde och var då munter och konfirmerande därigenom avtalet. Hade han varit dement skulle han varit helt oförstående till varför Ebba dyker upp med röjsågen och snackar arbetsrum med honom. Kanske hade han jagat ”inkräktarna” på flykten med. Nä, de blev välkomnade och firade med bullfika!

Likaledes är den här tidslinjen Binninges värsta fiende - att han nu i efterhand skulle kunna hävda att Esbjörn var otillräknelig vid kontraktsskrivningen den 25 augusti blir därför en övning för honom som kan liknas vid att trycka en oljeborrplattform genom ett brevinkast!

Jag är helt övertygad om att rådmannens första fråga vid den muntliga förberedelsen kommer att gälla just hur Esbjörn uppfattade situationen vid röjningstillfället. Vad ska Esbjörn säga då, månne?!?!
Senast redigerad av JymdKjam 2021-01-26 kl. 23:55.
2021-01-26, 23:16
Medlem
Grontarskonts avatar
Fan har slut popcorn! Måste bunkra mera! Inte bra för Beach 2021!
2021-01-26, 23:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det där är ju en trådsanning, något Ebba Busch antytt och som ni i Ebba Busch-sekten ältat tills det blivit en sanning av det.

Vilken är sanningen då?
Finns vittnen till att Esbjörn själv varit där.
Inte bara tittat på utan hjälpt till vid de 3 (tre) olika händelserna på fastigheten.
Sen har även Theo haft kontakter med Esbjörn angående kontraktets utformning.

Antyda saker kan man göra, jag också ibland.
Men vi får väl se hur detta slutar.
Det finns ett giltigt köpeavtal mellan Ebba och Esbjörn, fullt rimligt pris, ingen"förmyndare" och avtalet undertecknades av fri vilja.
Ebbas jurist har gett in avtalet och hävdar bättre rätt till fastighet, Esbjörns ombud ska nu bevisa att grund för hävning finns.
Vad har han lämnat in som bevis egentligen?
Om inte Binninge lägger ner nu och begär förlikning istället, blir det hårt för honom.
För då men inte förrän då kommer Ebbas ombud lämna hela sin nådiga lunta till rätten.
Ebba har torrt på fötterna men vill inte egentligen driva det så långt, hon tänker på Esbjörn hur konstigt det än låter.
Hon vill inte fullständigt mosa honom i rätten.
Då hon fortfarande inte fått prata med Esbjörn om det här och ännu litar på att han vill sälja, precis som han tidigare själv sagt åt henne.
Det är nog inte så enkelt som du tror och tycker Fullblitz, ta en sväng till spegeln igen innan du går och lägger dig
2021-01-26, 23:23
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag har försökt förklara för Freducation ett par gånger, att man inte bara kan ta en mening ur dess kontext.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Freducation väljer att ignorera dessa svar, är inte intresserad av att diskutera, bara agitera.
2021-01-26, 23:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Esbjörn känner sig tjatad på o vill inte längre sälja.

Ebba skriver på sin Facebook:
Om Esbjörn inte vill sälja så backar hon. (OBS ej ordagrant men samma betydelse)

Finns inget (Freducation)dilemma här, bara för Ebba att fullföja det som hon utlovat att göra om Esbjörn inte vill sälja.

Nada tråd på Flashback
Nada Expressen
Nada Aftonbladet
Fortsatt högt förtroende hos sina väljare osv.

Mer du vill veta?
Du kan inte rycka ut en mening utan dess kontext.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Tycker uppriktigt sagt, att du verkar rätt korkad.

Ett exempel.
Churchill sa ”Demokrati är den sämsta statsformen, bortsett från alla de andra.”
Klipp ut första stycket och du får det till att han sagt "Demokrati är den sämsta statsformen",
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-01-26 kl. 23:36.
2021-01-26, 23:27
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo så kan det vara. Men det hela verkar så löst bara. Firman Binninge jobbar för har noll anställda, fast han kanske anställt sig själv och henne nu. Men det står också bara hennes personnamn, inte firmanamnet. Det borde vara firman som är beställaren, inte hon privat, tänker jag. Och om hon är biträdande jurist, har hon utbildning för det undrar man. Nu behövs väl inte ett rent formellt, men man undrar då var gränsen går för när Binninge begår bedrägeri mot Esbjörn. Ska Binninge sälja tjänsten juridiskt ombud så måste det finnas ett visst mått av fackmannamässighet, och jag börjar starkt betvivla att den finns i tillräcklig utsträckning här.

Angående Esbjörns nu förmodade nya fullmaktshavare (ev. blivande gode man?):

Utbildning? Ja, i krokikonst och svart bälte i akvarell möjligen:

https://www.konstkvarteret.se/user/index.php?uid=1847

https://www.bokus.com/bok/9789163145513/oppningen-malningar-och-texter-the-opening-paintings-and-texts-apertura-pintoras-y-textos/

Citat:
Boken är tänkt att ge läsaren/betraktaren en glädjefull och harmonifylld stund, där man oberoende av egen situation, kan få tankar om livets mirakel.

http://www.pernrothsatelje.dinstudio.se/14/1/startsida/

Citat:
Jag är född i Dalsland men flyttade till Uppsala då jag var 14 år gammal.
Senare kom jag att bo i Sundsvall, Umeå och Markaryd innan jag återvände till Uppsala 1983.
Jag har varit speciallärare till yrket,med behörighet att undervisa i bild i min lärarexamen, men i Markaryd började jag måla under handledning av konstnären....

===

I övrigt har jag gått diverse kortkurser i kroki, Famous Artist Schools (FAS) distansutbildning under ca 2 år och läst konstvetenskap i Umeå. Min ateljé har jag i hemmet i Uppsala och i en sommarateljé utanför Docksta, Höga Kusten...

Hon är definitivt inte en biträdande jurist utan förefaller istället vara den perfekta stereotypen för vad som här på FB brukar kallas för ”batiktant”. Konstnär med hjälmfrisyr som vill ”göra gott för de svaga”. Att bli god man åt någon är givetvis ett val som ligger nära till hands för en speciallärare. Är tydligen slags ”fellow creature” på LinkedIn för den famösa Rättssäkerhetsorganisationen.... vilken, post-Billy Butt, grundats av... ja, ni-vet-vem...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rättssäkerhetsorganisationen

Citat:
Organisationen är inte helt okontroversiell, då den grundats av dömda personer; alltså personer som enligt rättsväsendet begått brott. Nätverkets styrelse består av Johan Binninge, Susanne Flyborg och Jenny Beltrán.

Vore jag i Esbjörns kläder skulle jag vara orolig! Han befinner sig på ett sluttande plan nu med sitt brokiga entourage som vill klå honom på allt han äger...

PS. Batiktanten verkar också ingå i den estländska Uppsala-sfären dit väl ”Riksmäklaren” kan räknas, kanske? Jag killgissar bara, utifrån hennes andra efternamn.
Senast redigerad av JymdKjam 2021-01-27 kl. 00:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in