2021-01-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Han sitter häktad för just det
ha ha ha han är bra kompis med D Jude jag tror Gms krets kommer få vad de förtjänar för eller senare annars är enda möjligheten att lämna Sverige och flytta till Mellanöstern där de hör hemma.
Citera
2021-01-26, 17:42
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Finns ett gammalt talesätt som säger "ger man sig in i leken så får man leken tåla" dvs de smågangstrarna som strävar efter att bli tungt kriminella slutar antingen i fängelse eller i en kista till slut.
Sverige är inte ett land där det finns begränsat med möjligheter, det finns offentliga bibliotek mfl där ungdomarna kan själva ta sig till och studera och utbilda sig.
Det är ett självmant val, som ingen annan än individen själv kan påverka.
Skolan har inget som helst inflytande på kriminella ungdomar, de kan spela som studiekonverterade helgon som har hamnat på rätt bana under skoldagen för sedan under kvällen hitta på kriminella aktiviteter.
Desvärre dras dessa förortsungarna hellre till de snabba pengarna och den kriminella destruktiva livsstilen mer än att sätta sig ner med en bok och utbilda sig.
De dras till den snabba farliga lösningen framför den städat långsiktiga.
Då slutar det bara på ett sätt, deras liv blir släckta. De har själva valt utgången, för det finns möjligheter här i Sverige att hitta andra livsstilar.
Det är bara du som skapar din egen vardag, ingen annan gör det åt dig.

Dom som styr vårt land har gjort och gör fortfarande det stora misstaget att inbilla sig att alla människor är och fungerar lika oavsett var man har sina rötter(inte att förväxla med lika värde).

I hemländerna för många som kommer hit är den sociala uppfostran från övriga samhället MYCKET starkare än den är här. Därför fungerar det annorlunda när man släpper ut barn och ungdomar vind för våg hos oss.
I Sverige uppfostrar vi(dom flesta) våra barn hemma innan dom släpps fria att ta eget ansvar, därför passar ofta svenska barn bättre i en omgivning som inte uppfostrar andras barn.

När barn/ungdomar släpps vind för våg i ett samhälle som inte möter dom med något motstånd blir resultatet det vi ser frukten av nu, dom skapar sina egna lagar och sitt eget sociala nätverk med regler och normer som är helt avvikande från det vi är vana vid.

I grunden är det inte dom här barnen/ungdomarnas fel att det blir så här, utan en kombination av vad deras föräldrar och våra politiker gör.

Familjerna behöver INTEGRERAS I DET SVENSKA SAMHÄLLET om dom ska leva och bo här, så länge vi inte lyckas lösa detta kan vi absolut inte ta hit fler. Det kunde vem som helst med förmåga till lite konsekvenstänk sett och förstått för mycket mer än tio år sedan.
Dom som inte själva VILL integrera sig OCH SINA BARN i det svenska samhället ska inte heller vara kvar här utan åka hem, eller till ett land med traditioner och seder som liknar deras hemländers.

Tro nu inte att jag försvarar det som händer eller dom som utför det vidriga som händer här nu, men utan att fundera på varför det sker kommer vi inte att få till stånd en förändring.
Att hata ALLA nyanlända som kommit hit löser heller inte något då många sköter sig alldeles utmärkt och gör allt för att lära sig språket och göra sig tillgängliga för arbetsmarknaden, och dessutom integrerar sina barn så gott dom kan.

Det är så oerhört sorgligt att det fått bli på det här viset, både för landet och för dom nyanlända som får sitt och sina barns liv förstört.

Det finns så mycket annat som man skulle kunna använda samhällets resurser till än polis, rättsväsende, kriminalvård, socialvård, höga försäkringspremier och onödig sjukvård.
Citera
2021-01-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Alla blev friade i ärendet med vapnen i bilen.

är inte det en flashbacksanning?

Alla säger att de blev alla friade för stämpling till mord eller vad det heter och det ifrågasätter jag inte, jag säger att jag vill minnas att B*lal åkte för grovt vapenbrott.

Polisen hade väl bilder från hans telefon där han poserar med AKn om jag inte missminner mig helt.
Citera
2021-01-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Dowlalloftextvård.

De ska INTE INTEgreras. De ska UT. Karolin Hakim borde inte heller ha varit här. Hon köpte sig en läkarlegitimation i Polen och blev ihop med en "badboy"-invällare i Sverige.

Tråkigt att hon fick betala priset för det, men hon hade alla möjligheter (typ inte att komma in på svenska läkarlinjen eftersom hon tydligen inte var tillräckligt duktig i skolan, men annars så) och ändå valde hon gangstabrudlivet.
Citera
2021-01-26, 18:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellsIncels
Är det hen?

På polisens bild har ju mördaren en kolossal näsa som verkar större än på dessa bilder
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-slapper-bild-pa-karolin-hakims-mordare

Plastikoperation?

Hen?

Bilal är en kille och har alltid varit. Tvivlar på att han ens använder ordet ”hen”
Citera
2021-01-26, 18:22
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Mer ner mot Ribban, supervillorna längan där Zlatans gamla hus står och villa kvarteren som går inåt emot Fridhem.
Jo jag känner dem. Men vad har de med folket i fråga att göra? Bor nån av MGM där? Och om de gör de, hur kom de över kontraktet? Jag har känningar i Fridhem men ingen av dem spelar i denna liga. De är alla börsen-aktörer.
Citera
2021-01-26, 18:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Såvitt jag läste igår så återhämtade sig både mamman och barnet helt. Förminskar inget, men rätt ska vara rätt.

Vad är det för en jäkla kommentar?
@Asystole- hur tänkte du här?

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hon återhämtade sig inte:
Hon kan fortfarande inte tala och lever ensam i en lägenhet omgiven av assistenter.

Citat:
11 februari 2015. Småbarnsmamman Anna Ageberg promenerade hemåt på Amiralsgatan i Malmö med sin nyfödde son Dahlin i barnvagnen, och sin vän vid sin sida. De pratade och skrattade tills de plötsligt hörde ljudet av skrikande däck.

Gängkriminella, som försökt köra ifrån polisen, hade kolliderat in i en rad parkerade bilar. En skåpbil slungades upp på trottoaren och landade över Anna och barnvagnen. Sonen klarade sig mirakulöst trots svullnader i skallen. Anna fick svåra hjärnskador och tappade bland annat förmågan att tala.

https://www.sydsvenskan.se/2018-02-02/efter-atta-manaders-vantan-anna-traffar-sin-son-igen
Citera
2021-01-26, 18:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotka
Kvinnan som blev påkörd på nobellvägen lever idag mycket riktigt med ständigt assistentstöd. Hon har svåra hjärnskador och de fick amputera minst ett av hennes ben till följd av överkörningen. Hon har om jag förstått det rätt inte vårdnaden om barnet längre.

Den misstänkte för skjutningen bör mycket riktigt vara B*lal El-Moghrab*. Det har varit tydligt att polisen länge sett honom som särskilt intressant för mordet på Karolin och det stämmer väl överens med att han blivit delgiven misstanke på kåken. Han åkte inte för mordförsök för sin involvering i Limhamn som någon korrekt påpekade tidigare i tråden, men han fick sitta för innehavet av AKn polisen hittade i bilen om jag inte missminner mig.

Vad som är en pikant detalj i sammanhanget är alltså att mordet på Karolin skedde efter att den unge herren blivit gripen på plats i Limhamn. Något stjärnskott i vårt juridiska system upplevde inte att en gängaktiv yngling som blev plockad med ett grovkalibrigt automatvapen i bilen uppvisade någon som helst risk för recidivfara eller kollusionsfara, utan tvärtom bedömde att han rimligen kunde slippa häktning under utredningen. Hade det inte skett och han faktiskt hade häktats för vapenbrottet så hade detta sannolikt aldrig hänt och Karolins barn hade fortfarande haft sin mamma vid liv.

Tackar!👍🏻

Skulle vara mycket intressant att få veta namnet på detta juridiska (icke)stjärnskott.

Maska gärna namnet ;-)
Citera
2021-01-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Alla blev friade i ärendet med vapnen i bilen.

När var det? Finns det någon tråd?
Citera
2021-01-26, 18:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Hur lång tid tar det innan vi inför jour-rättegångar? De har det i England och detta måste inför "pronto" i Sverige! Då hade idioten som valde att leva med ett kriminellt as varit vid liv.

Självklart tycker jag det är år HE att folk skjuts ihjäl till höger och vänster i Sverige.

Men vilken jävla idiot till kvinna!

Vilken kvinna menar du?
Citera
2021-01-26, 18:57
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Grovt vapenbrott är väl normalt alltid häktning? Vad kan ha varit skälet att han släpptes? Överfullt i häktet i malmö?

Man får känslan att även malmös rättsväsende blivit förslappat och inte orkar engagera sig förutom när dom måste, tex när en kvinnlig läkare blir mördad med skott i huvudet på öppen gata... men då är dom istället totalt odugliga och behöver troligtvis en annan poliskårs hjälp via encro

Har nämt tidigste i tråden att jag känner åtminstone 2 personer som suttit som nämndemän i Malmö TR och som blivit utsatta för påtryckningar och rena dödshot.

Hur det är på åklagarsidan vet jag dock inte.
Citera
2021-01-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Såvitt jag läste igår så återhämtade sig både mamman och barnet helt. Förminskar inget, men rätt ska vara rätt.

Det stämmer INTE.
Barnet och väninnan till mamman återhämtade sig.
Mamman fick amputera ena benet vid knäet och fick sådana hjärnskador att hon aldrig kommer kunna leva ett liv utan personliga assistenter eller ens föra ett samtal med någon under resten av sitt liv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in