2021-01-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvlidnaSvennar
Vilka då?

Någon som kan svara på vem som är MGM just nu i detta fallet?

Hans namn står på varje sida i hela jävla tråden
Citera
2021-01-26, 16:15
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hon återhämtade sig inte:

Hon kan fortfarande inte tala och lever ensam i en lägenhet omgiven av assistenter.

Stand corrected. Hittade artikeln igen, då står det fel där helt enkelt. Tack!
Citera
2021-01-26, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det låter som rena actionfilmen men jag tror dej.
I ett tidigare inlägg skrev någon att den misstänkte i fallet Karolin har en kriminell pappa.
Något som måste göras för att få stopp på detta är att omhänderta barn som växer upp i kriminella miljöer. Hur ska man kunna bli ett normalt barn och leva ett normalt liv med en sådan uppväxt?

Det är därför vi måste anpassa lagarna, generationer ska kunna utvisas. Även andra generationen födda i Sverige.

Man ska tex kunna beslagta hela familjer egendomar och kasta ut generationer.
Citera
2021-01-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Stand corrected. Hittade artikeln igen, då står det fel där helt enkelt. Tack!

Hon har inte uppdaterat sin facebook sedan 2013 vad man kan se. Sorligt
Citera
2021-01-26, 16:21
Medlem
Kvinnan som blev påkörd på nobellvägen lever idag mycket riktigt med ständigt assistentstöd. Hon har svåra hjärnskador och de fick amputera minst ett av hennes ben till följd av överkörningen. Hon har om jag förstått det rätt inte vårdnaden om barnet längre.

Den misstänkte för skjutningen bör mycket riktigt vara B*lal El-Moghrab*. Det har varit tydligt att polisen länge sett honom som särskilt intressant för mordet på Karolin och det stämmer väl överens med att han blivit delgiven misstanke på kåken. Han åkte inte för mordförsök för sin involvering i Limhamn som någon korrekt påpekade tidigare i tråden, men han fick sitta för innehavet av AKn polisen hittade i bilen om jag inte missminner mig.

Vad som är en pikant detalj i sammanhanget är alltså att mordet på Karolin skedde efter att den unge herren blivit gripen på plats i Limhamn. Något stjärnskott i vårt juridiska system upplevde inte att en gängaktiv yngling som blev plockad med ett grovkalibrigt automatvapen i bilen uppvisade någon som helst risk för recidivfara eller kollusionsfara, utan tvärtom bedömde att han rimligen kunde slippa häktning under utredningen. Hade det inte skett och han faktiskt hade häktats för vapenbrottet så hade detta sannolikt aldrig hänt och Karolins barn hade fortfarande haft sin mamma vid liv.
Citera
2021-01-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad menar du?

Han sprang han ju tillbaka och sköt henne först medan hon stod upp sedan går han fram och skjuter hemne i huvudet.
han RÅKADE INTE skjuta henne!

” Han sköt henne fler gånger. Vid första skottet vred hon kroppen, som om att skydda barnet, säger ett ögonvittne.
Barnet föll till marken men utan synbara skador. Karolin Hakims liv gick inte att rädda trots att tre sjukvårdskunniga gjorde vad de kunde.
Hotade ögonvittnen
I ett skede siktade mannen som skjutit Karolin Hakim på ögonvittnen med sin pistol men sköt inte.”

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-vet-hur-karolin-hakims-mordare-ser-ut/

Karolin Hakim vädjade till mördaren innan hon sköts
Mamman vädjar förtvivlat till männen som skjuter och jagar pappan att de ska sluta.
– De vänder sig om och tittar på henne och en av männen tar då två steg mot kvinnan och, impulsivt som jag uppfattar det, skjuter henne mot kroppen.
Hon säckar ihop på trottoaren med det lilla barnet som då faller ner på trottoaren och där blir hon liggande.
– Mannen som precis har skjutit mot hennes kropp tar ytterligare några steg och ställer sig nästan vid hennes fötter och skjuter henne då mot huvudet, berättar vittnet.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-till-karolinmordet-pappan-rusar-med-barnet-under-armen-men-tappar-det
Du vet ju själv att folk i dom kretsarna använde narkotika det fattar ju vem som helst att det inte var meningen att det skulle sluta så här. Att han sprang till fel flyktbil visar att jag har rätt men orkar inte diskutera.

Jag tror alltså inte att det ingick i planen att skjuta mamman om de inte kommer åt pappan. Juridiskt sett spelar det ingen roll jag vet förklara inte för mig.
Citera
2021-01-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plotka
Vad som är en pikant detalj i sammanhanget är alltså att mordet påKvinnan som blev påkörd på nob Karolin skedde efter att den unge herren blivit gripen på plats i Limhamn. Något stjärnskott i vårt juridiska system upplevde inte att en gängaktiv yngling som blev plockad med ett grovkalibrigt automatvapen i bilen uppvisade någon som helst risk för recidivfara eller kollusionsfara, utan tvärtom bedömde att han rimligen kunde slippa häktning under utredningen. Hade det inte skett och han faktiskt hade häktats för vapenbrottet så hade detta sannolikt aldrig hänt och Karolins barn hade fortfarande haft sin mamma vid liv.

Hur lång tid tar det innan vi inför jour-rättegångar? De har det i England och detta måste inför "pronto" i Sverige! Då hade idioten som valde att leva med ett kriminellt as varit vid liv.

Självklart tycker jag det är år HE att folk skjuts ihjäl till höger och vänster i Sverige.

Men vilken jävla idiot till kvinna!
Citera
2021-01-26, 16:30
Medlem
Citat:
Kvinnan som blev påkörd på nobellvägen lever idag mycket riktigt med ständigt assistentstöd. Hon har svåra hjärnskador och de fick amputera minst ett av hennes ben till följd av överkörningen. Hon har om jag förstått det rätt inte vårdnaden om barnet längre.

Den misstänkte för skjutningen bör mycket riktigt vara B*lal El-Moghrab*. Det har varit tydligt att polisen länge sett honom som särskilt intressant för mordet på Karolin och det stämmer väl överens med att han blivit delgiven misstanke på kåken. Han åkte inte för mordförsök för sin involvering i Limhamn som någon korrekt påpekade tidigare i tråden, men han fick sitta för innehavet av AKn polisen hittade i bilen om jag inte missminner mig.

Vad som är en pikant detalj i sammanhanget är alltså att mordet på Karolin skedde efter att den unge herren blivit gripen på plats i Limhamn. Något stjärnskott i vårt juridiska system upplevde inte att en gängaktiv yngling som blev plockad med ett grovkalibrigt automatvapen i bilen uppvisade någon som helst risk för recidivfara eller kollusionsfara, utan tvärtom bedömde att han rimligen kunde slippa häktning under utredningen. Hade det inte skett och han faktiskt hade häktats för vapenbrottet så hade detta sannolikt aldrig hänt och Karolins barn hade fortfarande haft sin mamma vid liv.

Grovt vapenbrott är väl normalt alltid häktning? Vad kan ha varit skälet att han släpptes? Överfullt i häktet i malmö?

Man får känslan att även malmös rättsväsende blivit förslappat och inte orkar engagera sig förutom när dom måste, tex när en kvinnlig läkare blir mördad med skott i huvudet på öppen gata... men då är dom istället totalt odugliga och behöver troligtvis en annan poliskårs hjälp via encro
Senast redigerad av Bigmike90 2021-01-26 kl. 16:33.
Citera
2021-01-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Grovt vapenbrott är väl normalt alltid häktning? Vad kan ha varit skälet att han släpptes? Överfullt i häktet i malmö?

Man får känslan att även malmös rättsväsende blivit förslappat och inte orkar engagera sig förutom när dom måste, tex när en kvinnlig läkare blir mördad med skott i huvudet på öppen gata... men då är dom istället totalt odugliga och behöver troligtvis en annan poliskårs hjälp via encro

Tycker det borde räcka med att tillämpa den juridik man har. Vapenbrott fick ju straffskalan skärpt för att just detta inte skulle hända.

Men det får mig att tveka om jag verkligen förstått sambandet rätt, för det låter ju som på gränsen till en rättskandal.
Citera
2021-01-26, 16:43
Medlem
Borde inte Karolin Hakims man vara ute efter hämnd mot dessa inavlade arabbröder som mördade hans fru och barnet hon bar på?
Citera
2021-01-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Borde inte Karolin Hakims man vara ute efter hämnd mot dessa inavlade arabbröder som mördade hans fru och barnet hon bar på?
Han sitter häktad för just det
Citera
2021-01-26, 17:00
Medlem
Citat:

Alla blev friade i ärendet med vapnen i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in