2021-01-26, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
De är araber....

Naturligtvis. Vore högst märkligt om fallet inte var så. Det är en fin tillgång vi har fått, tack så mycket.
Citera
2021-01-26, 12:43
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Hoppas dom får straffrabatt genom att dom begått många våldsbrott och lite avdrag för sin unga ålder så att dom snart är ute i samhället igen.
Det får man om man är 20 år o under svenskt rättsväsende är så, idiotiskt att man inte tror det är Sannt!
Citera
2021-01-26, 12:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Är inte super insatt, men AM beefade med Dani J och när han inte kom åt honom så försökte han nog ta en som stod honom nära, är min teori.
Tror samma Naief å han svensken Flamur Be som mördades i London 25/12 2019 jobbade med Dani. Mekky var deras motståndare.
Citera
2021-01-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Kan livstid ej utdömas då GM är under 21 år? Jag känner till de rättsvidriga åldersrabatterna men det blir ju effektlöst vid ett eventuellt livstidsstraff.

Nope man måste ha fyllt 21 för att kunna dömas tills livstid. Om inte så är maxstraffet 14 år även om du dödat 1000 pers.
Citera
2021-01-26, 14:34
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Nope man måste ha fyllt 21 för att kunna dömas tills livstid. Om inte så är maxstraffet 14 år även om du dödat 1000 pers.
Sen är det straffrabatt på detta så ca 9 år som Max .
Citera
2021-01-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Någon som vet vad AM hade för beef mot N, så att ett kontrakt öht lades ut från början? Det kan väl ändå inte vara det där jävla rånet i Danmark i varje fall, eller?
Naief jobbade med Dani, mekky ville hämnas och ta över eftersom D plockade alla nära Mekky. Är inte många kvar av Mekkas nära grabbar.
Citera
2021-01-26, 15:10
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror samma Naief å han svensken Flamur Be som mördades i London 25/12 2019 jobbade med Dani. Mekky var deras motståndare.
Allt började när Mekky kidnappade en kille som är släkt med Dani och krävde en det lösensumma. Lösensumma ska ha betalats och släktingen friades, men Dani flippade och som hämnd riggade han skjutningen mot Galaxy där tre dog och Mekky skadades lindrigt. Sedan fortsatte pingpong-morden. Mekky och Dani har inte kommit åt varandra och har då satt pris på huvudet på varandras vänner. Både Naief och Flamur mördades i denna konflikt för att det på olika sätt var nära Dani. Naief mördades inte men var del egentliga måltavlan. Achraf som mördades på Mekkys sida ansågs var hans bankir .
Citera
2021-01-26, 15:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Allt började när Mekky kidnappade en kille som är släkt med Dani och krävde en det lösensumma. Lösensumma ska ha betalats och släktingen friades, men Dani flippade och som hämnd riggade han skjutningen mot Galaxy där tre dog och Mekky skadades lindrigt. Sedan fortsatte pingpong-morden. Mekky och Dani har inte kommit åt varandra och har då satt pris på huvudet på varandras vänner. Både Naief och Flamur mördades i denna konflikt för att det på olika sätt var nära Dani. Naief mördades inte men var del egentliga måltavlan. Achraf som mördades på Mekkys sida ansågs var hans bankir .

Det låter som rena actionfilmen men jag tror dej.
I ett tidigare inlägg skrev någon att den misstänkte i fallet Karolin har en kriminell pappa.
Något som måste göras för att få stopp på detta är att omhänderta barn som växer upp i kriminella miljöer. Hur ska man kunna bli ett normalt barn och leva ett normalt liv med en sådan uppväxt?
Citera
2021-01-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Såvitt jag läste igår så återhämtade sig både mamman och barnet helt. Förminskar inget, men rätt ska vara rätt.

Hon återhämtade sig inte:

Citat:
11 februari 2015. Småbarnsmamman Anna Ageberg promenerade hemåt på Amiralsgatan i Malmö med sin nyfödde son Dahlin i barnvagnen, och sin vän vid sin sida. De pratade och skrattade tills de plötsligt hörde ljudet av skrikande däck.

Gängkriminella, som försökt köra ifrån polisen, hade kolliderat in i en rad parkerade bilar. En skåpbil slungades upp på trottoaren och landade över Anna och barnvagnen. Sonen klarade sig mirakulöst trots svullnader i skallen. Anna fick svåra hjärnskador och tappade bland annat förmågan att tala.

https://www.sydsvenskan.se/2018-02-02/efter-atta-manaders-vantan-anna-traffar-sin-son-igen

Hon kan fortfarande inte tala och lever ensam i en lägenhet omgiven av assistenter.
Citera
2021-01-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det var väl henne de skulle till när de stoppades med vapen i bilen i Limhamn. Nåt år sen nu. Hon bodde/bor där. Nära höghuset i nån Dallasvilla. Det fanns en tråd nånstabs tidigare.

Usch hade dom varit mina bröder hade jag avskrivit kontakten med dom för längesen
Citera
2021-01-26, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Usch hade dom varit mina bröder hade jag avskrivit kontakten med dom för längesen
Vilka då?

Någon som kan svara på vem som är MGM just nu i detta fallet?
Citera
2021-01-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hon återhämtade sig inte:

Hon kan fortfarande inte tala och lever ensam i en lägenhet omgiven av assistenter.

Fy helvete vilken ångest, hade varit bättre för henne om hon avled troligtvis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in