2021-01-26, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha.

Nr 16 står det att folk kring Trump har sagt att Giuliani har övertalat Trump att det funnits bevis för att Dominion har fuskat så att det såg ut som att Biden vann när det i själva verkar var Trump som vann. Det står där att Giuliani ska ha sagt detta till Trump för att tjäna pengar som advokat.

Vad ska Giuliani svara på det tro.
LOL
På sida 53 lägger de upp bilder på Rudys Tweets där han kallar guvernör kemp för en quissling.
och påstår att han betalat dominion 110 milj dollar för att skeppa iväg röster till tyskland.

Både Rudy och Sidney Powell är stämda av Dominion för deras privata uttalanden. Ska vi köra en poll här. Hur många cents kommer Donald Trump bidra till deras försvar ?
Senast redigerad av dic-tator 2021-01-26 kl. 18:11.
Citera
2021-01-26, 17:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast det blir ju ett rent cirkelresonemang (precis som du själv anför angående FE)

Om 1000 personer tror på detta pga av att Rudy säger att det är sant, så är det naturligtvis inget argument Rudy kan anföra till sitt eget försvar om varför han själv trodde på detta.
Jodå. Han kan exempelvis hävda att han bara förde vidare information som han fått och som han bedömt som trovärdig. Att dessutom kunna påvisa att tiotusentals, hundratusentals eller fler, även de trott på denna information, gör sammantaget ett starkt case för att det var rimligt att tro på informationen och att han/Giuliani således ej ljög medvetet i syfte att tjäna pengar.
Citera
2021-01-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
LOL
På sida 53 lägger de upp bilder på Rudys Tweets där han kallar guvernör kemp för en quissling.
och påstår att han betalat dominion 110 milj dollar för att skeppa iväg röster till tyskland.

Både Rudy och Sidney Powell är stämda av Dominion för deras privata uttalanden. Ska vi köra en poll här. Hur många cents kommer Donald Trump bidra till deras försvar ?

Ja det kan man undra över, och sen kan man fundera om Giuliani kommer att sälja ut Donald i ett försök att klara sig eller som hämnd för att Donald inte hjälper Rudy finansiellt. Och det gäller ju alla de som är stämda av Dominion. Dessa människor har ju inga spärrar men det hindrar ju inte att de säger sanningen, likväl som de kan hitta på saker också. Deras vittnesmål blir nog enormt röriga men resultatet av det torde bli att de inte ses som särskilt tillförlitliga.
Citera
2021-01-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jodå. Han kan exempelvis hävda att han bara förde vidare information som han fått och som han bedömt som trovärdig. Att dessutom kunna påvisa att tiotusentals, hundratusentals eller fler, även de trott på denna information, gör sammantaget ett starkt case för att det var rimligt att tro på informationen och att han/Giuliani således ej ljög medvetet i syfte att tjäna pengar.

Folk i Trumps närhet säger att han lurade Trump att tro på att Dominion begått valfusk för att tjäna pengar på att vara Trumps advokat.
Citera
2021-01-26, 18:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

"Jag trodde det var sant" är inte ett bra argument för Rudy det heller
Citera
2021-01-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
LOL

Mindre än 50 cent.
Citera
2021-01-26, 18:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag hoppas verkligen att Guiliani tar upp antalet delningar/likes och använder sin publik som argument till varför han själv trodde på saken

Yep, ett bättre sätt än så att stärka Dominions defamation-case finns nog inte.
Citera
2021-01-26, 18:29
Medlem
Alonens avatar
Har följt tråden, en sak undrar jag...

En del i tråden verkar tro att valfusk förekommit.

Trump-klanen har ju sprutat ur sig stämningar där Biden vunnit över hela USA.

Det jag finner märkligt - med eller utan Rudy - är att man inte fått tillstymmelsen till napp - någonstans.

Kan det vara så att inget fusk förekommit?
Citera
2021-01-26, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Har följt tråden, en sak undrar jag...

En del i tråden verkar tro att valfusk förekommit.

Trump-klanen har ju sprutat ur sig stämningar där Biden vunnit över hela USA.

Det jag finner märkligt - med eller utan Rudy - är att man inte fått tillstymmelsen till napp - någonstans.

Kan det vara så att inget fusk förekommit?

Varpå Trump-klanen svarar: Domstolen vägrade ens att ta upp målet. De bara kastade ut det. Buhuu (stickar offerkoftan)
Sen springer de till närmaste twittermaskin och matar in ord som "stolen election" och bokar sedan in sig på FOX news.

Skäl: Det är lönsamt som fan.Och Sekten är lättlurade.

Rudy Giuliani kommer upptäcka följande två sanningar inom kort:
1)Att ljuga om ett privat företag leder till att man blir stämd och konsekvensen att man måste belåna sin bostad för att betala sina juridiska kostnader och sedan bekosta ett skadestånd

2) Everything Trump Touches Dies. Rudy offrade allt för sin chef president trump. Och Donald kommer inte lyfta ett finger för att hjälpa Rudy. Han kommer inte ens tweeta ut ett "Free rudy" såsom han gjorde för ASAP Rocky
Citera
2021-01-26, 19:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
1,3 mille? Dollar? Jag hatar när det händer...
Nåja hoppas han känner någon advokat.
Ja, vi får hoppas att Rudy anlitar Sidney Powell som advokat i processen. Hon kanske kostar en slant, men hon är välrenommerad och kommer garanterat att få Giuliani friad från anklagelserna. Powell kommer att sopa banan med Dominion som kommer att få dra tillbaka stämningen och be om ursäkt. "The Kraken" kommer snart att släppas lös och då kommer alla kort att läggas på bordet. Allt fusk med rösträkningsmaskinerna kommer att uppdagas och Dominions illvilliga försök att skrämma Giuliani till tystnad kommer att slå tillbaka mot företaget och dess chefer. Sanna mina ord.
Citera
2021-01-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad är dokumenterat? Att han sa att han hackat en maskin är dokumenterat ja, men han bevisade ingenting där och då. Efteråt visade han upp att han hittat en smart-tv. Det är i alla fall så jag minns det, men jag kan ju ha fel och han tog upp sin tv-upptäckt där och då? Vad för bevis kom han med under utfrågningen?

Bara grejen att de hackade den och att den har access till internet vilket de inte ska ha enligt företag borde väl räcka. Inte helt lätt att hitta något kring det då google censurerar friskt allt som inte är till Bidens fördel eller där fusk kunnat påvisats. jag kommer inte ihåg allt kring det, såg det via youtube men hittar inte klippet nu.
Citera
2021-01-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Bara grejen att de hackade den och att den har access till internet vilket de inte ska ha enligt företag borde väl räcka. Inte helt lätt att hitta något kring det då google censurerar friskt allt som inte är till Bidens fördel eller där fusk kunnat påvisats. jag kommer inte ihåg allt kring det, såg det via youtube men hittar inte klippet nu.

När har Trump, Giuliani, Powell eller Wood fört fram att Dominionmaskinerna hade access till internet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in