2021-01-26, 17:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja det håller jag verkligen inte med om, det ens är de facto något som är dokumenterat och avhandlat i domstol och dessutom smädar både de mördade och deras anhöriga. Det andra är anklagelser mot en juridisk person, två vitt skilda ting.

Företag har dock liknande rättigheter som människor har i USA
Citera
2021-01-26, 17:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det spelar ingen roll om Rudy ville det ena eller det andra. Rudys uppdrag som advokat är att följa sin klients önskemål. De står väl specificerade i Trumps och hans teams diverse stämningsansökningar som jag är säker på att du kan googla fram på egen hand. Ingenstans i dem nämns Dominion. Det är såklart inte ett bevis för Rudys personliga åsikter eller bevekelsegrunder.

Jag är säker på att du förstår detta om du bara anstränger dig lite.

Dominion försöker vidare sammankoppla Powells diverse uttalanden med Rudys - återigen ett försök att blanda korten. Det kommer såklart falla. Rudy kan inte bli dömd för någonting som Powell har påstått. Det får Powell svara för själv.
Jag köper det argumentet . Dvs att Rudy har olika roller (privat/uppdrag).
Sedan kan det diskuteras hur "separata" dessa rollerna är egentligen.
Men jag köper att det han anförde i sitt uppdrag inte automatiskt kan överföras till hans "privat-roll".
Sedan kvarstår såklart ju hans behov att att styrka skälen till att han anklagade Dominion. Samtidigt som han deltog i en process som inte ansåg att bevisen höll...
Citera
2021-01-26, 17:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så du vill anföra "antal likes" som ett argument för hur trovärdigt ett påstående är?
Really?
Och så vill du bli tagen på allvar...

Om man inte kan styrka det man har påstått (att Dominion medvetet deltog i att rigga valet) så är det ju ett argument för att man har åsamkat skada (många som har blivit lurade).
Ja. Ju fler personer som tror på ett påstående, desto lättare är det att påstå att det är "reasonable" att Giuliani själv tror på det.

Giuliani kommer använda detta och mycket annat som argument för att han inte medvetet ljög, utan att han istället spred information som han trodde på och att det var rimligt/reasonable att han själv trodde på dem.

Jag tror du blandar samman detta med att Giuliani därmed skulle bevisa att påståendena om Dominion var korrekta.
Citera
2021-01-26, 17:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jo, men det är ju inte det som Giuliani kommer hävda. Han kommer hävda att det är uppenbart att det var "reasonable" att tro på anklagelserna. Samma anklagelser som han fått mottaga av diverse personer. Om en stor grupp människor tror på dem, är det inte orimligt att även Giuliani skulle tro på dem.

Jag hoppas verkligen att Guiliani tar upp antalet delningar/likes och använder sin publik som argument till varför han själv trodde på saken
Citera
2021-01-26, 17:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag köper det argumentet . Dvs att Rudy har olika roller (privat/uppdrag).
Sedan kan det diskuteras hur "separata" dessa rollerna är egentligen.
Men jag köper att det han anförde i sitt uppdrag inte automatiskt kan överföras till hans "privat-roll".
Sedan kvarstår såklart ju hans behov att att styrka skälen till att han anklagade Dominion. Samtidigt som han deltog i en process som inte ansåg att bevisen höll...
Ja, men det har jag redan förklarat.

Jag hoppas faktiskt att det blir en rättegång av detta. Kommer bli oerhört spännande att följa. Jag undrar vem Giuliani kommer anlita som advokat. Hur som haver lär det bli en ganska dyr process för honom. Hoppas han kan få folk att donera pengar till advokatkostnaderna.
Citera
2021-01-26, 17:31
Medlem
Gabogibos avatar
Oavsett om Dominion fuskat eller inte, oavsett om det rör sig om "förtal" eller "free speech", visst är det ändå så att när någon för en annans talan som dennes ombud kan ombudet inte själv hållas till ansvar för vad denna talan innehöll? Det vore ju absurt! Rudy agerade som ombud för Trump, därmed borde rimligtvis Dominion väcka sin talan mot honom.
Citera
2021-01-26, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Man använde det alltså inte i rätten eftersom de inte hade bevis. Rudy ligger illa till.

Precis.
Om det saknades rättslig hemvist och Rudy uttalar sig om ett privat företag i syfte att förtala dem,så är han körd. Speciellt om Rudys avsikt är att väcka misstankar om Dominions maskiner. Det går heller inte att hävda "jag bara ställer frågor. Jag bara upprepar vad andra redan säger" Eftersom det då är ett direkt erkännande av skuld.

Hade Rudy uttalat sina misstankar framför en domare däremot i syfte att ge sin klient (trump kampanjen) upprättelse då går han helt fri.

Rudy's fucked,.
Citera
2021-01-26, 17:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag hoppas verkligen att Guiliani tar upp antalet delningar/likes och använder sin publik som argument till varför han själv trodde på saken
Det hoppas inte jag. Däremot tror jag han kommer ta det som argument för att det var rimligt att tro på det. Ju fler som tror på en utsaga, desto rimligare måste det ju vara att själv tro på den.

Flat Earthers fungerar lite på samma sätt. De sitter i en liten bubbla, omgiven av folk plattjordare. Tillsammans stärker de varandras argument och ju djupare de sjunker ner i plattjordsmyllan, desto rimligare känns det för dem att faktiskt tro att jorden är platt.
Citera
2021-01-26, 17:35
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det hoppas inte jag. Däremot tror jag han kommer ta det som argument för att det var rimligt att tro på det. Ju fler som tror på en utsaga, desto rimligare måste det ju vara att själv tro på den.

Flat Earthers fungerar lite på samma sätt. De sitter i en liten bubbla, omgiven av folk plattjordare. Tillsammans stärker de varandras argument och ju djupare de sjunker ner i plattjordsmyllan, desto rimligare känns det för dem att faktiskt tro att jorden är platt.

Rimligt och rimligt. Det är på grund av Guiliani så många trodde på saken
Citera
2021-01-26, 17:36
Bannlyst
Jag älskar alla bilder på Rudy i stämningsansökan som Dominion lämnat in.
Det är bara tv-intervjuer där Rudy är karatefull och glad.

Älskar att de trollar honom på detta sätt

https://edition.cnn.com/2021/01/25/politics/read-dominion-lawsuit-rudy-giuliani/index.html
Citera
2021-01-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag älskar alla bilder på Rudy i stämningsansökan som Dominion lämnat in.
Det är bara tv-intervjuer där Rudy är karatefull och glad.

Älskar att de trollar honom på detta sätt

https://edition.cnn.com/2021/01/25/politics/read-dominion-lawsuit-rudy-giuliani/index.html
Ha ha.

Nr 16 står det att folk kring Trump har sagt att Giuliani har övertalat Trump att det funnits bevis för att Dominion har fuskat så att det såg ut som att Biden vann när det i själva verkar var Trump som vann. Det står där att Giuliani ska ha sagt detta till Trump för att tjäna pengar som advokat.

Vad ska Giuliani svara på det tro.
Citera
2021-01-26, 17:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Fast det blir ju ett rent cirkelresonemang (precis som du själv anför angående FE)

Om 1000 personer tror på detta pga av att Rudy säger att det är sant, så är det naturligtvis inget argument Rudy kan anföra till sitt eget försvar om varför han själv trodde på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in