2021-01-25, 22:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
During a court hearing contesting the results of the 2020 election in Pennsylvania, Rudy Giuliani admitted that the Trump Campaign “doesn’t plead fraud” and that “this is not a fraud case.” Although he was unwilling to make false election fraud claims about Dominion and its voting machines in a court of law because he knew those allegations are false, he and his allies manufactured and disseminated the “Big Lie,” which foreseeably went viral and deceived millions of people into believing that Dominion had stolen their votes and fixed the election.
Det blir i så fall svårt att förklara punkt ett i stämningsansökan med att han trodde på att det han sa utanför domstolarna verkligen var sant
Det är väl ganska lätt att bestrida Dominions falska påstående. Varför förutsätter du att den ena parten talar sanning? Du citerar ju bara deras stämningsansökan. Förstår du att Dominion är partisk här, i stämningen?
Citera
2021-01-25, 22:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är väl ganska lätt att bestrida Dominions falska påstående. Varför förutsätter du att den ena parten talar sanning? Du citerar ju bara deras stämningsansökan. Förstår du att Dominion är partisk här, i stämningen?
Förtalet har skett inför öppen ridå, så påvisa det blir enkelt.

Och ja, sen ska det prövas också, och vi får då se vad som sker.
Intressant du hoppar över dessa detaljer.
Citera
2021-01-25, 22:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
varför inte presentera dessa "bevis" då? Eller kör du också på den där linjen med Qanon-rekrytering?
https://medium.com/curiouserinstitute/a-game-designers-analysis-of-qanon-580972548be5
Det finns en hel lång tråd där mängder av bevis presenteras. Samtidigt finns du och en uppsjö ytterst engagerade NPC:s som upprepar samma fras: "Det finns inga bevis".

Ja, jag försöker aktivt rekrytera till Q... Vi säger så. Han är min kompis och vi sitter bara här för att snärja folk till vår subversiva rörelse, som syftar till INSURECTION!!!
Citera
2021-01-25, 22:45
Medlem
siisters avatar
Citat:

Det är just det här som diskuteras i några inlägg innan detta, hur advokater säger en sak framför domaren och en annan sak på exempelvis twitter. Den som följt stämningarna förstår vad Dominion syftar på. Det blir svårt att försöka sig på "men jag trodde det var sant" när man inte påstått samma sak i en domstol
Citera
2021-01-25, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
?

Klart som f-n att du inte kan anklaga företag för grov kriminalitet utan bevis, du verkar monumentalt okunnig. Tror du att du kan göra det mot mitt företag? prova.....

Dessutom namngav han väl personer i företaget som han ansåg skyldiga.
är du en korrupt gammal ödla?

dominion med sin track record, soros kopplingar, demokrat-kopplingar, matematiska omöjligheter,
Citera
2021-01-25, 22:47
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r

dominion med sin track record, soros kopplingar, demokrat-kopplingar, matematiska omöjligheter,
Du glömde Chávez?
Citera
2021-01-25, 22:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Alla stämningar och alla utlåtanden från domare finns att läsa online. Det finns till och med ljud- och videoupptagningar i en del fall där man fått argumentera för sin sak i domstol. Varför har du inte läst, lyssnat och kollat igenom allt innan du påstår en sådan sak?
Ja och de visar alla att domstolarna har avfärdat bevisen utan att ta dem i beaktande. Menar du annat får du gärna presentera en av dessa många utlåtanden där de betraktat och kommenterat bevisen utan att avfärda dem på direkten. Du får väldigt gärna länka några av dessa domstolssituationer där man "fått argumentera för sin sak".
Citera
2021-01-25, 22:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är just det här som diskuteras i några inlägg innan detta, hur advokater säger en sak framför domaren och en annan sak på exempelvis twitter. Den som följt stämningarna förstår vad Dominion syftar på. Det blir svårt att försöka sig på "men jag trodde det var sant" när man inte påstått samma sak i en domstol
Visa mig det istället för att bara påstå det så kan vi komma nån vart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Rudy har stämts av Dominion på 1.3 ! miljarder dollar.

Hur ska den färgsvettandes advokaten klara sig ur det tror ni?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-55801819

Själv tror jag han åker dit, blir tvungen att göra upp.

Snarare är det så att det enda sättet att få visa de bevis som finns för det valfusk som skett. Ingen domstol vill ju ta upp frågan. Det kanske finns press på Dominion att stämma. Man går alltså bakvägen.
En bättre gissning än att tro att de stämmer en privatperson på 1.3 miljarder dollar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
varför inte presentera dessa "bevis" då? Eller kör du också på den där linjen med Qanon-rekrytering?
https://medium.com/curiouserinstitute/a-game-designers-analysis-of-qanon-580972548be5

Riktigt bra länk.
Citera
2021-01-25, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r

Iran och Ryssland, och en hemlig server i frankfurt plockad av special forces under en wild shootout
Citera
2021-01-25, 22:53
Medlem
siisters avatar
Citat:
Visa mig det istället för att bara påstå det så kan vi komma nån vart.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Det finns en hel lång tråd där mängder av fall presenterats. Annars rekommenderar jag dig att ännu en gång försöka dig på sökmotorerna istället för att sitta här och låtsas som att du vet vad du pratar om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in