2021-01-26, 11:36
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Joe Biden kanske redan har fått sin släng av sleven. Hans första fru och tre barn krockade när de skulle köpa julgran. Frun och dottern dog direkt och sönerna blev mycket svårt skadade. De återhämtade sig dock, men en av sönerna dog ändå för några år sedan. Kvar är Hunter.

Hunter ja.. Den tomten!
Han lär ju brinna i helvetet med samma logik.
Vänta och se.

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Personer som Trump vill ska mördas
Här borde man kanske väga in att Pence och Pelosi faktiskt var mordhotade efter att Trump hade försökt att bussa sin lynchmobb på dom.

Pence skulle hängas, men mobben fick inte tag på honom, så han klarade sig.

Pelosi skulle skjutas, men den som skulle utföra det uppdraget fick fel på bilen och var inte med vid stormningen.

Efter att Trump skickat lynchmobben till Kapitolium stängdes han av från sociala medier. Annars är det väl troligt att han hade bussat sin lynchmobb på Biden också?

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad som ligger närmast till hands är ju vad som kommer att drabba Trump, eller hur.

Snyggt försök att dribbla bort det jag skrev.
Jag bemödar mig inte att svara på det ni skrev då ni uppenbarligen vill styra bort från ämnet.
Men jag kan också ge ett ickesvar, se här:
Jag tycker träden är finast på våren..
Besvarade det vad ni skrev?
Nä, men som man bäddar får man ligga som sagt.
Citera
2021-01-26, 12:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe

Snyggt försök att dribbla bort det jag skrev.
Jag bemödar mig inte att svara på det ni skrev då ni uppenbarligen vill styra bort från ämnet.
Men jag kan också ge ett ickesvar, se här:
Jag tycker träden är finast på våren..
Besvarade det vad ni skrev?
Nä, men som man bäddar får man ligga som sagt.
Det var du som bytte ämne, kolla trådrubriken.
Citera
2021-01-26, 14:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Jag tycker att Donald Trump har uppträtt tvivelaktigt genom åren, som affärsman.
Men som president tycker jag att han har fått obegripligt mycket skit, både av privatpersoner men framförallt av msm.
Inte bara logisk kritik alltså, utan rena personangrepp som handlar om allt från hans hår till hans utseende..
Det är ren o skär mobbing, i mitt tycke.
Folk generellt hatar Trump utan att veta om varför och hyllar biden per deafult, detta också utan att veta varför.
Det är hjärntvätt i sin renaste form.
Vad tycker du?

Jag tycker att Trump har introducerat ett beteende som är långt utanför vad vi sett tidigare och som inte är acceptabelt. Några exempel.
– Kallat politiska motståndare för nedvärderande öknamn.
– Hittat på historier om motståndare för att svärta ner dom.
– Överreagerat med orimliga utbrott när han själv känt sig ifrågasatt.

Många har sett detta och låtit honom komma undan med det. För att han var Donald Trump och senare i ännu högre grad för att han var USAs president. Men, med detta agerande under lång tid byggs det upp en växande motvillja. Att han höjer sig själv till skyarna som klokast, bästa president som har gjort mer än någon annan har framför allt effekten att det höjer ribban när det gäller förväntningarna.

Resultatet blir både tilltagande motvilja och växande besvikelse.

Jag tror att han sätter sig själv i något slags centrum i universum utan att riktigt vilja eller kunna förstå hur världen och mänskligheten i övrigt fungerar. Kanske har det med narcissism att göra.

Långt från alla vänder sig mot Trump. Han har en hel del anhängare också. Tyvärr tror jag att många av dessa på ett eller annat sätt knyter an till en eller flera "stora" konspirationsteorier. Som väl borde diskuteras i en annan tråd, men QAnon är, som jag ser det, en av dom mer absurda. Som stöder Trump och som fått stöd av Trump.

När det gäller media har jag t.ex. försökt följa Fox parallellt med andra. Men, när dom odlar och sprider konspirationsteorier, utan grund men med ett uppenbart politiskt syfte så tröttnar jag.

Breitbart och Justthenews, t.ex. är bara ännu värre. När media försöker få allt som borde vara nyheter att se ut som mer eller mindre påhittad propaganda så är det inte acceptabelt, som jag ser det. Därmed inte sagt att det inte finns sådana tendenser i MSM också, om än mer subtilt och kanske omedvetet.

I USA har det dock utvecklats till ett krig. Mellan Trump och media. Men, det var Trump som startade kriget. Kan han verkligen ha trott att dom bara skulle ta emot av all smutskastning och förakt som han utsatte media för? Det gjorde dom inte och som jag ser det startade Trump ett krig mot media som han inte kunde vinna. Det kommer han att få betala för under lång tid.

Citera
2021-01-26, 14:48
Medlem
frank-costellos avatar
Trump var tydligen en stor anhängare av den sedan länge avlidna musikartisten Elvis Presley. Trump kallar Presley för ”kungen av rock’n’roll” (king of rock and roll) och ”den verkliga kungen” (the true king) under en ceremoni 2018 där Presley, som dog 1977, fick ta emot en hedersmedalj postumt.

Trump ska ha sagt att efter att Elvis konserter var klara, och Trump nämner att han själv varit på en av dennes uppträdanden, så ska det ha meddelats att ”Elvis har lämnat huset.” Det korrekta ska dock vara att ”Elvis har lämnat byggnaden”. https://m.youtube.com/watch?v=avBl_Pf3k_8

Efter att ha googlat så ser jag att det 2004 släpptes två filmer om Elvis 2004.
Spelfilmen Elvis Has Left the Building (Elvis har lämnat byggnaden) och dokumentären Elvis Presley- The True King (Elvis Presley- Den Verkliga Kungen) https://m.imdb.com/title/tt00377057/
https://www.amazon.com/Elvis-Presley-True-King/dp/B07L6JBSYS

Kan det vara så att Trump har sett de båda filmerna, och efter det på nått sätt blandat ihop det hela, varpå han sade fel, huset istället för byggnad!?
Senast redigerad av frank-costello 2021-01-26 kl. 15:02.
Citera
2021-01-26, 15:26
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tycker tvärtom, makthavare utsätts alltid för kritik, Trump framställer sig själv som offer, vilket han inte alls är, han är bara paranoid och saknar självinsikt.

Att makthavare ska synas och kritiseras på saklig grund tycker jag är givet i ett demokratiskt samhälle.
Men kan du peka ut någon annan president i USAs historia som har fått utstå ett sånt konstant bombarderande och ofta osakligt kritiserande, inte bara av amerikansk media utan hela västvärldens dito.
Så elak tycker jag inte att Trump var, så att det finns ett rättfärdigande för det beteendet. Väldigt många amerikaner är nog beredda att hålla med mig i detta..

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tycker att Trump har introducerat ett beteende som är långt utanför vad vi sett tidigare och som inte är acceptabelt. Några exempel.
– Kallat politiska motståndare för nedvärderande öknamn.
– Hittat på historier om motståndare för att svärta ner dom.
– Överreagerat med orimliga utbrott när han själv känt sig ifrågasatt.

Många har sett detta och låtit honom komma undan med det. För att han var Donald Trump och senare i ännu högre grad för att han var USAs president. Men, med detta agerande under lång tid byggs det upp en växande motvillja. Att han höjer sig själv till skyarna som klokast, bästa president som har gjort mer än någon annan har framför allt effekten att det höjer ribban när det gäller förväntningarna.

Resultatet blir både tilltagande motvilja och växande besvikelse.

Jag tror att han sätter sig själv i något slags centrum i universum utan att riktigt vilja eller kunna förstå hur världen och mänskligheten i övrigt fungerar. Kanske har det med narcissism att göra.

Långt från alla vänder sig mot Trump. Han har en hel del anhängare också. Tyvärr tror jag att många av dessa på ett eller annat sätt knyter an till en eller flera "stora" konspirationsteorier. Som väl borde diskuteras i en annan tråd, men QAnon är, som jag ser det, en av dom mer absurda. Som stöder Trump och som fått stöd av Trump.

När det gäller media har jag t.ex. försökt följa Fox parallellt med andra. Men, när dom odlar och sprider konspirationsteorier, utan grund men med ett uppenbart politiskt syfte så tröttnar jag.

Breitbart och Justthenews, t.ex. är bara ännu värre. När media försöker få allt som borde vara nyheter att se ut som mer eller mindre påhittad propaganda så är det inte acceptabelt, som jag ser det. Därmed inte sagt att det inte finns sådana tendenser i MSM också, om än mer subtilt och kanske omedvetet.

I USA har det dock utvecklats till ett krig. Mellan Trump och media. Men, det var Trump som startade kriget. Kan han verkligen ha trott att dom bara skulle ta emot av all smutskastning och förakt som han utsatte media för? Det gjorde dom inte och som jag ser det startade Trump ett krig mot media som han inte kunde vinna. Det kommer han att få betala för under lång tid.

Visst, jag kan hålla med om att DJT har en arrogant aura runt sig, som kanske kan tyda på narcisism.
Men det rättfärdigar inte de konstanta påhoppen han fick utstå som president, det gick ju inte en dag utan att det skrevs spaltmeter om Trump både högt och lågt.
Men enligt mig var det media som startade kriget först, i det att dom kände sig snuvade på Hillary Clinton i förra valet och där började bombaderingen. Sen gjorde ju inte Trump dom några tjänster direkt.
Men Trump var en frisk fläkt för många Amerikaner, uppenbarligen.
Folk är/var trötta på dessa ansiktslösa lobbyister och byråkrater som talar om ingenting och gör ännu mindre.
Något som även jag känner och har känt länge.
Citera
2021-01-26, 15:36
Medlem
Eftermälet svärtas av att Trump nu flyttar till en överklassenklav i Florida. Är det folkets man? Varför flyttar han inte till rostbältet där han har sina trognaste vänner?
Citera
2021-01-26, 15:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Att makthavare ska synas och kritiseras på saklig grund tycker jag är givet i ett demokratiskt samhälle.
Men kan du peka ut någon annan president i USAs historia som har fått utstå ett sånt konstant bombarderande och ofta osakligt kritiserande, inte bara av amerikansk media utan hela västvärldens dito.
Så elak tycker jag inte att Trump var, så att det finns ett rättfärdigande för det beteendet. Väldigt många amerikaner är nog beredda att hålla med mig i detta..
Läs i tråden så ser du hur mycket galet Trump har gjort. Han överträffar med råge andra presidenter.

Sedan tycker jag att man skall värdera en makthavares handlingar och värderingar. Man skall inte sympatisera med någon, som framställer sig själv som offer, utan att kontrollera fakta.
Citera
2021-01-26, 15:44
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Eftermälet svärtas av att Trump nu flyttar till en överklassenklav i Florida. Är det folkets man? Varför flyttar han inte till rostbältet där han har sina trognaste vänner?

Hahah vafan är det för resonemang!?
Varför flyttade inte Barack Obama dit, eller Clinton, eller Bush? Ja varför flyttade ingen president så som du säger? Alla utger ju sig vara en man av folket, eller?
Citera
2021-01-26, 15:47
Medlem
Citat:
Hahah vafan är det för resonemang!?
Varför flyttade inte Barack Obama dit, eller Clinton, eller Bush? Ja varför flyttade ingen president så som du säger? Alla utger ju sig vara en man av folket, eller?
Nu var det inte andra presidenter jag talade om utan Donald Trump.
Citera
2021-01-26, 15:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Han är skriven där och har sin bostad där.
Citera
2021-01-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han är skriven där och har sin bostad där.

Han är INTE skriven på Mar-a-Lago. Han kan inte bo där.
Citera
2021-01-26, 16:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Han är INTE skriven på Mar-a-Lago. Han kan inte bo där.
Han är skriven i Florida och har sin bostad där. Han bor där. Det beror på att Trump är ett Stabilt Geni som kan göra det omöjliga!

För han bor faktiskt i Mar-a-Lago och är även skriven där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in