2021-01-26, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför ska jag förklara det? Hur ska jag kunna veta det?

Men det är ju du som skriver att hon har sex parallella förhållanden ju?
Om du inte vet hur deras förväntningar eller relationer ser ut, varför skriver du så då?
Citera
2021-01-26, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Tänk om vi kunde få någon rapport från NA snart, med tanke att det börjar närma sig hovrättsförhandlingar!

Det skulle sitta fint med en intervju med ÅH som kunde berätta att man jobbar för fullt nu, och att man har fått in flera intressanta tips i utredningen som man nu arbetar med!
Citera
2021-01-26, 12:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför driver du en hatkampanj mot H? Är det för att fortsätta LWs vendetta? Tycker du inte att H har fått lida tillräckligt?
Hatkampanj?

Jag anser att H är ett offer för SD via omständigheter såsom sjukdom. Att hon i högsta grad gått igenom svårigheter.
Där har jag empati.

Hon lider genom åren pga av SD.

Jag anser inte hon är ett passivt, hjälplöst offer som är rädd för SD.
Det ses på väldigt många sätt, speciellt då hon är drivande att de ska resa till USA.
Jag anser att hon har ett ansvar när så mycket fakta rullat upp om SD genom åren.

Jag anser att hon är mycket hatisk och fel ute som lägger all skuld på LW och gullar runt med SD.

Jag anser att det är normalt att känns avsky men att hennes aversion gått över styr.
Att den är överdriven och patologisk.

Att hon inte är frisk som blundar för SDs skuld och allt han gjort mot henne.

Att hon lever i en följugen tillvaro och skyddar SD in absurdum - på bas av sina egna utopier och skev syn på familj och vad han heroiskt är.
Han är en pissråtta, en empatistörd mansgris - en fullblodsegoist som alltid ser om sig själv.
H är praktisk, L är skön att knulla.
I hans värld hade han nog velat ha kvar båda, men att de inte vore så besvärliga. Fast spänningen var nog upphetsande i sig.
Lite som jakten på GC, att leka klurig.

Om han känt äkta och genuin kärlek, om han vore en riktig man, om han velat leva med HD - hade han valt henne oavsett LW.
Det kan inte LW påverka och det ligger helt hos SD (emotioner, äkthet, fatta beslut, det moraliskt rätta).
Senast redigerad av develi 2021-01-26 kl. 12:56.
Citera
2021-01-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är din fantasibild av H?

HD som lämnat in skilsmässa och ligger med Sillen - men vill till USA med SD?
Hon har nån nostalgisk plan med resan:
Hon säger i förhör att hennes och SDs återförening har uteblivit och hon behöver tiden i USA för att kunna satsa på SD.

En 14 dagars resa där då han ska genomgå nån sorts metamorfos för otrogna kåtbockar och de ska hitta varandra igen?

För på hemmaplan stör LW så de måste resa ända till USA?
Hatar LW men hon blundar för att SD är en del i problematiken.

En hel del föredettingar, exfruar eller älskarinnor kan säkert behöva dra åt Häcklafjäll - Men;

Om SD varit karl för sin hatt hade de återförenats utan problem.
Han hade struntat blankt i LW och kärleken till HD hade varit stark, äkta och genuin.

I förhör säger han att han kunde tänka sig fortsätta med LW. Han är ju ändå skild:

H anser att L är ett problem för deras happy reunion.
Själv pippar han vidare.

Hon är givetvis grundlurad och manipulerad. Problemet är att hon själv inte vill se sanningen i vitögat heller så han har nog inte större bekymmer att ljuga henne full:

"Hon [LW] är inte frisk, jag förstår att han vill ta sig från det men att det inte gick. Eh .."

"Eh .. å bara vetskapen av att han ville avsluta det här mycket tidigare gjorde att det kändes mycket lättare"

Hon säger att svika en vän är det värsta man kan göra.
Vart placerar hon "vännen" S på en skala?

Det är full projicering av skuld på LW, noll på SDs skuldkonto.
Hon tycks även tro att LW vill bli vän med henne - men påstår samtidigt att LW är hotfull och trakasserar henne?
Den bilden går väl inte riktigt ihop.
Hon framställer LW som en stalker, som om hon vore på henne 24/7.
Hon påstår att hennes samtalsterapeut har sagt att Lena "är en riktigt sjuk människa."

Sen säger hon att de inte haft kontakt sen dispyten (via GC sidan) om att hon loggat LWs cacher och fram till Ls död.

Så jag undrar fortfarande hur frekvent L stalkade om H blockat och uteslutit henne överallt?

H tror att L försvunnit för att förstöra resan så att S blir huvudmisstänkt.

L startar stort spaningpådrag, gör sina barn förtvivlade, sonen fyller år.
För att jävlas med H?

Enligt klassiskt manér lägger hon väl till att det kanske inte vore så troligt..
Hon låter smått paranoid.
Eller vill hon att de ska leta på fel ställe?

19 maj:
"F: Känner du så fortfarande än idag eller tror du fortfarande att det kan vara så att hon har .. att
det här är nått som hon gör på djävulskap, att hon har försvunnit för o jävlas eller?
H: Eh .. den tanken är inte helt omöjlig .."

"F: Du sa att .. du pratade om att in .. om nu hon skulle ha vela gjort det här för o jäklas .. har du nå .. vet du nånstans hon skulle ha kunna tagit vägen i så fall för o hålla sig undan?
H: Kilsbergen.
F: Okej ..
H: Hon älskar Kilsbergen .."

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förhöret med HD den 19:e (som Du visar i sista stycket ovan) har jag tyckt tidigare varit av intresse eftersom HD/SOA tar en omväg mot sommarstugan (förbi mordplatsen). HD får en känsla av att LW kan vara hittad eftersom hon tyckte att det blev typ oroligt i förhörsrummet.

Som Du nu visar... HD kan tänka sig att LW fortfarande håller sig borta pga deras resa till USA. Det har gått flera dagar efter resan och det normala för henne är väl att säga i förhöret att LW:s försvinnande kan inte ha med resan att göra eftersom hon varit borta så länge.

Som Du också visar... hon tipsar om Kilsbergen! Men de åker förbi nära mordplatsen direkt efter förhöret. Så vad visste HD?
Varför umgås hon med denne "man" efter vad han utsatt henne och barnen för under så många år?!

JG vad gör han? Som vän till HD borde de prata ihop sig och berätta vad de vet!

Vilken soppa detta är.

Kilsbergen var ju förresten där SD och LW brukade åka skidor. Ofta sent på kvällarna. Det var där han pajade handen också i nån vurpa. Han har berättat i förhör att det ibland var lite begränsat med sexställningar när de hade termobyxor på.

Kom osökt att tänka på denna:
The similarity between skiing and f**king is a steady rhythm and a firm pole plant

Ska inte kasta mig in i relationssnacket här för mycket men flikar in med ett lästips till SD och HD. Och alla andra som vill försöka förstå vad de gått igenom.

Esther Perel verkar vara väldigt het vad gäller de här frågorna. Ted-talks och bestsellers all over the place.

”Esther Perel, psykoterapeut och bästsäljande författare, har träffat hundratals par som upplevt otrohet. Svek gör ont och ger djupa sår, men de är möjliga att läka. En affär kan även öppna för ett nytt och djupare förhållande. Otrohet får oss att se på kärlek och lust på ett nytt sätt.”

https://www.adlibris.com/se/bok/karlekskris-ga-vidare-efter-otrohet-9789178090570?campaignId=dbddde49-1a4d-47aa-a3e2-cf87017126b5

I boken finns nog lite svar på det här varför HD ”stannar” hos SD. Lojaliteten och ”förlåtelsen” osv. Separerade men verkar hänga jämt. Åker till Eskilstuna och köper delar till spabadet och annat mys. Geocachar och loggar och nämner varandra var och varannan dag.
Kan man tänka sig att de är i Folketorp ibland och sover över? Ja antagligen och där var det ju begränsat med sovplatser så de behövde ju sova lite tillsammans efter mordet där.
Om detta är rätt sovrum så ser det ut som man sover rätt så nära varandra där:

https://www.bildtagg.se/bild/fx919f7k2amzwkjdxopf5y

Eller åker SD hem och sover med enda bilen de har tillsammans eller cyklar hemåt själv när de andra övernattar om de tillbringar en lördag där? Det är typ fem mil mellan Folketorp och hans hem.

Sen så det här med att SOA och HD åker förbi brottsplatsen (röd markering i bilden) när de ska åka sydost ut ur stan förstår jag inte.

Har jag missat nåt att de skulle åka via nån annan plats efter att SOA hämtat HD vid Polishuset och köra till Folketorp?

https://www.bildtagg.se/bild/9lxhy6emobd0iz6h95d0xnqm

Minns jag rätt att SOA i tingsrättsförhör säger att de inte ens kommenterade att där stod en polisbil?

——————

Lite mer om från Esther här:

Senast redigerad av Avel 2021-01-26 kl. 13:35.
Citera
2021-01-26, 13:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det är ju du som skriver att hon har sex parallella förhållanden ju?
Om du inte vet hur deras förväntningar eller relationer ser ut, varför skriver du så då?

Skärp dig!

"Om SD menar allvar av att visa sin oskuld, då lämnar han genast in sitt lösenord.
Förklara varför han i nuläget inte gör det?
"

Hur ska jag kunna veta det?
Citera
2021-01-26, 14:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Skärp dig!

"Om SD menar allvar av att visa sin oskuld, då lämnar han genast in sitt lösenord.
Förklara varför han i nuläget inte gör det?
"

Hur ska jag kunna veta det?

Ok, jag skärper mig.
Du kan ju ha en teori, om du nu tänker att SD är oskyldig till mordet?
Enligt dig är han en idiot. Det låter inte som en mördare.

En otrogen man, ja det kan man kanske bortförklara med att han är en idiot.
Men att bortförklara ett mord med förklaringen att han är en idiot, det låter som man tar väldigt lätt på mordet.

Då återstår att han enbart är en idiot för att han varit otrogen.
Vad tänker du då är skälet till inte bara lögnerna, men också varför han inte nu lämnar sitt lösen?
Tror du att en oskyldig man i hans sits verkligen har ett enda vettigt skäl till att inte lämna över exakt allt till polisen?
Citera
2021-01-26, 14:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vilken soppa detta är.

Kilsbergen var ju förresten där SD och LW brukade åka skidor. Ofta sent på kvällarna. Det var där han pajade handen också i nån vurpa. Han har berättat i förhör att det ibland var lite begränsat med sexställningar när de hade termobyxor på.

The similarity between skiing and f**king is a steady rhythm and a firm pole plant

Ska inte kasta mig in i relationssnacket här för mycket men flikar in med ett lästips till SD och HD. Och alla andra som vill försöka förstå vad de gått igenom.

Esther Perel verkar vara väldigt het vad gäller de här frågorna. Ted-talks och bestsellers all over the place.

”Esther Perel, psykoterapeut och bästsäljande författare, har träffat hundratals par som upplevt otrohet. Svek gör ont och ger djupa sår, men de är möjliga att läka. En affär kan även öppna för ett nytt och djupare förhållande. Otrohet får oss att se på kärlek och lust på ett nytt sätt.”

https://www.adlibris.com/se/bok/karlekskris-ga-vidare-efter-otrohet-9789178090570?campaignId=dbddde49-1a4d-47aa-a3e2-cf87017126b5

I boken finns nog lite svar på det här varför HD ”stannar” hos SD. Lojaliteten och ”förlåtelsen” osv. Separerade men verkar hänga jämt. Åker till Eskilstuna och köper delar till spabadet och annat mys. Geocachar och loggar och nämner varandra var och varannan dag.
Kan man tänka sig att de är i Folketorp ibland och sover över? Ja antagligen och där var det ju begränsat med sovplatser så de behövde ju sova lite tillsammans efter mordet där.

Eller åker SD hem och sover med enda bilen de har tillsammans eller cyklar hemåt själv när de andra övernattar om de tillbringar en lördag där? Det är typ fem mil mellan Folketorp och hans hem.

Sen så det här med att SOA och HD åker förbi brottsplatsen (röd markering i bilden) när de ska åka sydost ut ur stan förstår jag inte.

Har jag missat nåt att de skulle åka via nån annan plats efter att SOA hämtat HD vid Polishuset och köra till Folketorp?

Minns jag rätt att SOA i tingsrättsförhör säger att de inte ens kommenterade att där stod en polisbil?

——————

Citat:
Många gånger vill de inte lämna sin partner, utan snarare den person de själva har blivit.
Det mest malplacerade citat om SD.

Det är inte raketvetenskap varför hon stannar.
Det är inte överkurs att förstå varför hon avskyr LW.
Inte att hon tagit tillbaka S, kiss and make up, och kärleken förstärkts.

Det är resten som är absurt. Hur hon resonerar.
Hur hon blundar, begår självbedrägeri och vill mörklägga och fortsätta som om inget hänt.
Hon lever i en utopi.
Hennes hat mot LW är FÖR stark.
Hennes tro på SD är FÖR stark.

Hon skjuter all skuld på LW och jag börjar undra om hon skapar hälften själv när hon diskuterar som om det vore snudd på stalking 24/7.
Den avsky som rinner ur henne är som het lava.
HD är djupt kränkt (med all rätt) men projicerar allt på LW.
Hon misstänker fortsatt kontakt, hon skiljer sig. Hon måste till USA, bortom LW.

... och att som SSK stå i en korridor bland patienter och spontant säga att hon hoppas att LW är död är väldigt ofriskt.
Det är heller inte sunt när omständigheterna berör oroliga barn.

11:06
SD: "Noa ringde i morse ......., undrade om jag visste var Lena var. De skulle uppvakta Aron, men hon var ej hemma. ....

Nu skrev Uffe. Hon är fortfarande borta. Ville ha kontaktuppgifter till de hon brukar cacha med."
11:44
HD: "Oj..."

H lunchar sen och smsar Sillen.

11:53
H: "Blä. Lena har "försvunnit" ingen vet var hon är. Skulle ha firat yngste sonen men hon kom aldrig. Både äldsta sonen och fd maken har kontaktat S.
12:09: Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid."

Normal Hanna behöver inte hoppas att L är borta för alltid.

Om hon nu sagt följande till sin chef innan S ens ringt blir det väl rätt konstigt.
Hur vet hon att yngste sonen fyller år?

" Hon berättade vidare att det fanns barn i huset och att ett av barnen "fyller år men att Lena inte är hemma". Maria frågade, "vad tror du har hänt?". Hanna sa, "det är något konstigt, för barnen är allt för henne, att Lena inte skulle vara där när barnet fyller år är helt otänkbart".

Hon fortsätter:
"det är så typiskt att det ska hända nu när vi ska åka utomlands, nu ska väl Stefan sitta och oroa sig för vart hon är hela resan".

Hela resan.
LW skulle kunna vara tillbaka innan hon ätit upp sitt lunchpaket.

Att han ska älta LW som "försvunnit" är tydligt ett stort bekymmer. H har ju tänkt sig att återförenas bara LW är utom räckhåll.
Hon stör hela tiden så stackars SD kan ju inte välja HD.

Från det ena till det andra på tal om födelsedag.
På mordplatsen och bredvid där kroppen återfanns ses vackra, vita syrener.
Home Soft Home. 😔

Sonen fyller år. Om hon nu inte avskyr syrener el nån är allergisk så funderade jag på om hon kan ha rest sig i gruppchatten för att ta ett par kvistar och pynta med. Det lär väl inte ta lång tid och hon gör ofta saker nattetid.

Det är dock en mördare utanför, som knackat el är på väg in.
Som följer med L till forna cacheplatsen.
Som är rysligt arg och vill snacka?
Eller som kommer under förevändning att vara trevlig?
Eller som vill tala ut men samtalet ballar ur bakom planket?
Senast redigerad av develi 2021-01-26 kl. 15:00.
Citera
2021-01-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är intressant, då förhörsledaren skriver i sitt pm, att biträdande förhörsledare AM lämnar rummet A 149(s. 39 i förhöret).

A 145/309
"Omständigheter kring förhör med vittne.
Uppgift
Pm:et skrivs på begäran av handläggaren i ärendet Lisa Rehn.
Datum
2018-12-13

Undertecknad höll 2018-0 5-19 kl. 13:28 förhör med vittnet Hanna Danielsson och
biträdande förhörsledare var AM.
A lämnade förhöret innan det avslutades och det framgår också av den inspelning som
gjordes under förhöret och i utskriften av av detta på s. 39 där A säger: "Jag avviker. Ja."
Förhöret fortsatte och när det var avslutat kl. 14:49 och Hanna hade fått lämna polishuset gick
jag upp till Grova brott och fick då veta att anledningen till att A hade lämnat förhöret var
att man hade anträffat Lenas kropp. Jag hade således inte tillgång till den informationen förrän
efter det att Hanna hade lämnat stationen och jag har inte haft någon kontakt med Hanna alls
efter aktuellt förhör.
"

"F: Vet.. känner du till om det har varit nån mer konfrontation dom sinsemellan eller om det
har hänt nånting annat där?
V:Näe ..
F: Har ni haft nån sån diskussion nån gång eller så att det har blivit nå handgemäng ..
BF: Jag avviker. Ja.
F: er emellan?
V: Mig o Stefan?
F: Ah.
V: Om han har varit fysisk mot mig?
F: Ah.
V:Näe.
F: Aldrig sett nåra såna ..
"

Förhöret påbörjas vid 13:28 och avslutas vid 14:49 (s. 41 ). Det innebär att bitr. förhörsledare lämnar rummet ganska sent i förhöret. Kan bara handla om en kortare stund kvar.

Kroppen anträffades

A145/11

"Åtgärder som första polis på plats

Jag tjänstgjorde vid aktuellt tillfälle som yttre befäl och befann mig i närområdet då jag som
fösta polis beordrades till platsen. Informationen som gick ut över polisradion var att någon
allmänhet anträffat en livlös kropp på platsen.
Då jag endast några få minuter senare anlände till platsen fanns redan ambulans på platsen.
Vid en snabb kontroll fanns också de tre syskon, två kvinnor och en man, som anträffat
kroppen, på plats. Brodern i syskonskaran talade om var kroppen låg vilket var bakom ett
bullerplank beläget uppe på toppen av den uppbyggda ås som går parallellt med motorvägen
som skyddar bostadsområdet mot oljud från trafiken på motorvägen.
"

A 158/333

"LKC-samtal, Rättarevägen, 2018-05-19, 14:30:27 "

A 145 s. 197
"Påbörjad HR --------------2018-05-19----14:33:22
Tyst framkörning-----------2018-05-19----14:37:43
Påbörjat uppdrag----------2018-05-19----14:38:46

151/6
Förhör upphittandet

"P uppger att han försökte mota bort sina systrar eftersom de inte behövde se men de
gick efter honom.
Efter att de alla hade sett kroppen så gick de tillbaka ner mot vägen igen och inväntade
polisen.
"

Från Flashback 19/5:
15:41
"Person hittad död enligt appen brottsplats nu"

----------------------------------------------------------------------------
Det är klart att eftersom ambulans kom på plats, sedan polis och de tre syskonen väntade vid anträffandeplatsen, så borde det vara uppenbart för de som råkade vara i närheten att något alldeles särskilt hade hänt.

Samtidigt är detta en vardag, många är på jobbet. Om HD märkte av aktivitet i förhörsrummet, hur skull hon unna veta att det var Lena man hittat? Det kunde lika gärna hänt något annat på polishuset som krävde AM närvaro. Annat brott, eller annan händelse. Det kunde ju vara hennes egna anhöriga som behövde henne skyndsamt. Eller Lenas mobil. Vad som helst.
Dessutom om det nu var så att HD undrade, misstänkte att Lena hade hittats (mot förmodan), varför i hela fridens namn skulle Lenas kropp förväntas hittas i Hjärsta? Polisen hade ju varit där i dagar, letat med hundar. Dessutom kunde ju polisens bil vid slänten ha med Lenas försvinnande att göra i allmänhet.

Det som däremot talar för att det kunde vara Lena som hade hittats, det är ambulansens närvaro, flera personer på plats, samt polis. Då måste man åka in i själva Hjärsta. Eller så måste någon meddelat någon.
Jag vet också att media var på plats av andra orsaker (intressant fynd i skogen), och lade ganska snabbt märke till aktivitet i området. Då visste de ju inte vad som hade hänt.

Att tro att Lena skulle hålla sig borta i flera dagar, lämna sonen ensam på födelsedagen, nä det måste HD vara ensam om att tro i hela Hjärsta.

Jag vet inte hur mycket ologisk omväg det är att åka förbi Hjärsta från polishuset till sommarstället.

Vi kommer väl aldrig riktigt få veta hur mycket HD (eller hennes far) visste, varför de åkte den vägen och hur mycket de kan ha förstått av att polisen hade bil nedanför slänten.

Det enda jag kan tänka är att det är ologiskt att tänka att Lena hade hittats där om de inte åkte till HDs lägenhet. Men så sa de väl inte i förhören.

HD är en gåta.
Det går verkligen inte att utesluta att hon minst visste.

Om inte ens fhl LR ”kände av” genom AM:s avvikande från förhöret att LW då hittats så måste ju HD ha mer finkalibrerade sinnesspröt än denna erfarna polis.

HD skulle då märka av nåt i förhörsrummet som inte uttalades. LR märkte det å andra sidan inte för att vara övertydlig.

”Jag hade således inte tillgång till den informationen förrän
efter det att Hanna hade lämnat stationen”

Däremot om jag var mördare och satt på nålar så kanske en förändring i rummet skulle få mig att tänka ”shit nu är hon hittad”.

M a o så rent psykologiskt så talar HD:s reaktion, om den nu är äkta och sann, på att hon just hade det ”top of mind” här att LW när som helst kan bli hittad.
Citera
2021-01-26, 15:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Om inte ens fhl LR ”kände av” genom AM:s avvikande från förhöret att LW då hittats så måste ju HD ha mer finkalibrerade sinnesspröt än denna erfarna polis.

HD skulle då märka av nåt i förhörsrummet som inte uttalades. LR märkte det å andra sidan inte för att vara övertydlig.

”Jag hade således inte tillgång till den informationen förrän
efter det att Hanna hade lämnat stationen”

Däremot om jag var mördare och satt på nålar så kanske en förändring i rummet skulle få mig att tänka ”shit nu är hon hittad”.

M a o så rent psykologiskt så talar HD:s reaktion, om den nu är äkta och sann, på att hon just hade det ”top of mind” här att LW när som helst kan bli hittad.

Första gången HD var på förhör var den 19/5 -18. Då borde hon rimligen inte ha kunnat ha någon referens för hur ett förhör ”borde” gå till; om folk kommer och går, om mobiler ringer, om det knackar på dörren och nån sticker in näsan. För allt HD visste kunde det vara helt normalt. Så hon borde inte ha reagerat på det.

Sen, efter förhöret och på väg till Folket*rp, huruvida HD och SOA pratar eller inte pratar om vad som händer vid vägen vid Hjärsta, om de vet eller inte vet att LW hittas, om de (HD) berättar eller inte berättar detta för SD, det är ett tema med många variationer.
Citera
2021-01-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Första gången HD var på förhör var den 19/5 -18. Då borde hon rimligen inte ha kunnat ha någon referens för hur ett förhör ”borde” gå till; om folk kommer och går, om mobiler ringer, om det knackar på dörren och nån sticker in näsan. För allt HD visste kunde det vara helt normalt. Så hon borde inte ha reagerat på det.

Sen, efter förhöret och på väg till Folket*rp, huruvida HD och SOA pratar eller inte pratar om vad som händer vid vägen vid Hjärsta, om de vet eller inte vet att LW hittas, om de (HD) berättar eller inte berättar detta för SD, det är ett tema med många variationer.

I sin yrkesutövning har hon nog många gånger sett diverse blickar mellan kollegor samt läkare som behövt avvika lite kvickt pga nån situation uppstått.

Men det är inte hennes intuition som är det mesta otroliga här utan att ingen av dessa människor kan lämna ett rakt svar angående hur de fick reda på att LW eller en kvinna hittats död.

Det är kanske den ”värsta” nyheten de får väldigt länge (utanför privatlivets snår). Många hade vetat exakt var de var och gjorde när en sån information kommer.

Trots dispyter var LW en person väldigt nära SD och HD. Då minns man väl exakt när, var och hur man fick nyheten. Eller så vill man inte minnas.
Citera
2021-01-26, 15:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
I sin yrkesutövning har hon nog många gånger sett diverse blickar mellan kollegor samt läkare som behövt avvika lite kvickt pga nån situation uppstått.

Men det är inte hennes intuition som är det mesta otroliga här utan att ingen av dessa människor kan lämna ett rakt svar angående hur de fick reda på att LW eller en kvinna hittats död.

Det är kanske den ”värsta” nyheten de får väldigt länge (utanför privatlivets snår). Många hade vetat exakt var de var och gjorde när en sån information kommer.

Trots dispyter var LW en person väldigt nära SD och HD. Då minns man väl exakt när, var och hur man fick nyheten. Eller så vill man inte minnas.

Precis, till och med jag kommer ihåg hur jag fick reda på det.
Citera
2021-01-26, 15:59
Medlem
Citat:
Vilken soppa detta är.

——————

I HDs tingsrättsförhör säger hon att de körde in i området för att kolla.. men att det var avspärrat
Det var SOA som körde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in