2021-01-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Då SD ansvarade för larmet - finns det en rimlig möjlighet att han har kunnat avaktivera larmet tillfälligt, natten till den 15 maj? Utan att lämna spår efter sig. På plats då, efter en cykeltur till arbetsplatsen.
Det vanligaste är väl att det bevakningsföretag som man anlitar svarar för larmanläggningen och att det är manipulationsskyddat.

Att vara ansvarig för systemet innebär oftast bara att man får lägga upp passerkort osv i systemet, men allt som en lokal administratör gör ska ju loggas.
Citera
2021-01-26, 00:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Aktbil. 164.

S 609.

"2017-04-23 00:47 - Stefan Davidsson: Jag blev upprörd först när du talade om att jag
inte fick möta YD. Jag skulle ordna. Säga att han först fick reda ut allt med dig. Osv."

S 628

"2017-04-24 20:20 - Lena Wessström: Men jag ber dig allvarligt nu att markera mot
honom
2017-04-24 20:21 - Lena Wessström: Han har betett sig sjukt illa mot mig
2017-04-24 20:21 - Stefan Davidsson: Du vet att han har mildrat i veckan
2017-04-24 20:21 - Lena Wessström: Har ingen betydelse om han redan innan tyckte
jag var jobbig
2017-04-24 20:22 - Lena Wessström: Det som räknas är vad han visar mig
2017-04-24 20:22 - Lena Wessström: Så länge han inte kommer till mig med ursäkt och
1 yssnar så är han samma gris
2017-04-24 20:23 - Lena Wessström: Släppa unfriendning och block
2017-04-24 20:23 - Lena Wessström: Bete sig normalt
2017-04-24 20:25 - Lena Wessström: Sticker du iväg och FTF:ar med honom är det att
säga att det är ok att behandla mig så. Och du är det inte. För du bryr dig
2017-04-24 20:26 - Stefan Davidsson: Sluta nu
2017-04-24 20:26 - Lena Wessström: Har inget med tg eller hennes krav att du och jag
inte har kontakt att göra. Han ska inte behandla mig så och du ska inte vara som vanligt
med honom så länge han gör så
2017-04-24 20:26 - Lena Wessström: Nä
2017-04-24 20:27 - Lena Wessström: Du får inte vara som vanligt med honom
2017-04-24 20:27 - Stefan Davidsson: Sluta
2017-04-24 20:28 - Stefan Davidsson: Du måste sluta
2017-04-24 20:28 - Lena Wessström: Du har unfriendat folk för mindre
2017-04-24 20:28 - Lena Wessström: Varför måste jag sluta?
2017-04-24 20:28 - Stefan Davidsson: Du får inte kräva mer av mig
2017-04-24 20:28 - Lena Wessström: Der är han som Måste sluta
2017-04-24 20:28 - Stefan Davidsson: Jag vill ge dig det jag kan. Förhindra inte det
2017-04-24 20:28 - Lena Wessström: Du måste inte låta honom behandla mig så."

Och så fortsätter det. Jag förstår de som sagt att hon inte kunde ta ett "nej".
Citera
2021-01-26, 00:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Aktbil. 164.

S 609.

"2017-04-23 00:47 - Stefan Davidsson: Jag blev upprörd först när du talade om att jag
inte fick möta YD. Jag skulle ordna. Säga att han först fick reda ut allt med dig. Osv."

S 628

"2017-04-24 20:20 - Lena Wessström: Men jag ber dig allvarligt nu att markera mot
honom
2017-04-24 20:21 - Lena Wessström: Han har betett sig sjukt illa mot mig
2017-04-24 20:21 - Stefan Davidsson: Du vet att han har mildrat i veckan
2017-04-24 20:21 - Lena Wessström: Har ingen betydelse om han redan innan tyckte
jag var jobbig
2017-04-24 20:22 - Lena Wessström: Det som räknas är vad han visar mig
2017-04-24 20:22 - Lena Wessström: Så länge han inte kommer till mig med ursäkt och
1 yssnar så är han samma gris
2017-04-24 20:23 - Lena Wessström: Släppa unfriendning och block
2017-04-24 20:23 - Lena Wessström: Bete sig normalt
2017-04-24 20:25 - Lena Wessström: Sticker du iväg och FTF:ar med honom är det att
säga att det är ok att behandla mig så. Och du är det inte. För du bryr dig
2017-04-24 20:26 - Stefan Davidsson: Sluta nu
2017-04-24 20:26 - Lena Wessström: Har inget med tg eller hennes krav att du och jag
inte har kontakt att göra. Han ska inte behandla mig så och du ska inte vara som vanligt
med honom så länge han gör så
2017-04-24 20:26 - Lena Wessström: Nä
2017-04-24 20:27 - Lena Wessström: Du får inte vara som vanligt med honom
2017-04-24 20:27 - Stefan Davidsson: Sluta
2017-04-24 20:28 - Stefan Davidsson: Du måste sluta
2017-04-24 20:28 - Lena Wessström: Du har unfriendat folk för mindre
2017-04-24 20:28 - Lena Wessström: Varför måste jag sluta?
2017-04-24 20:28 - Stefan Davidsson: Du får inte kräva mer av mig
2017-04-24 20:28 - Lena Wessström: Der är han som Måste sluta
2017-04-24 20:28 - Stefan Davidsson: Jag vill ge dig det jag kan. Förhindra inte det
2017-04-24 20:28 - Lena Wessström: Du måste inte låta honom behandla mig så."

Och så fortsätter det. Jag förstår de som sagt att hon inte kunde ta ett "nej".

Ock?? Hon vill att SD ska ta hennes parti mot en som hon upplever som en gris. Tycker du att det är för mycket begärt av L att vilja ha stöd av den hon delar säng med. Det enda du bevisar med det här är att han är till och med ännu mer retarderad än vad jag först trodde.
Citera
2021-01-26, 00:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Men det konstiga är ju att många verkar ha vetat litet för väl. Kanske kunde avslöjandet bli värre, men så extremt som det blivit nu när hela Sveriges befolkning fått läsa om paret Ds problem från alla håll I en FUP, kan de ju inte tänkt sig?
Ja, man kan ju undra.
Det är inte helt klockrent det nån säger, när man ställer uttalanden mot varandra.

Mam undrar ju stundom vem som bedrar vem i soppan.

"S: Hör Lena och jag har ju haft, fortsatt och haft kontakt ...
A:Mm.
S: Och det har jag velat dölja för Hanna ...
A:Mm.
S: (Ohörbart) henne få veta, bara små korn, och sen har hon själv förstått en del andra korn.
A: Och då bestämde hon sej för och skiljas?
S: Ja hon kände att det.."[/i]
Citera
2021-01-26, 01:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag utgår inte från SDs lista. Bl.a. skrev hon till Je*nny och prästen. Men du vet bättre än LW gjorde? Din fantasibild av LW är vad vi ska tro på? Inte hennes egna ord i FUP?
Vad är din fantasibild av H?

HD som lämnat in skilsmässa och ligger med Sillen - men vill till USA med SD?
Hon har nån nostalgisk plan med resan:
Hon säger i förhör att hennes och SDs återförening har uteblivit och hon behöver tiden i USA för att kunna satsa på SD.

En 14 dagars resa där då han ska genomgå nån sorts metamorfos för otrogna kåtbockar och de ska hitta varandra igen?

För på hemmaplan stör LW så de måste resa ända till USA?
Hatar LW men hon blundar för att SD är en del i problematiken.

En hel del föredettingar, exfruar eller älskarinnor kan säkert behöva dra åt Häcklafjäll - Men;

Om SD varit karl för sin hatt hade de återförenats utan problem.
Han hade struntat blankt i LW och kärleken till HD hade varit stark, äkta och genuin.

I förhör säger han att han kunde tänka sig fortsätta med LW. Han är ju ändå skild:

H anser att L är ett problem för deras happy reunion.
Själv pippar han vidare.

Hon är givetvis grundlurad och manipulerad. Problemet är att hon själv inte vill se sanningen i vitögat heller så han har nog inte större bekymmer att ljuga henne full:

"Hon [LW] är inte frisk, jag förstår att han vill ta sig från det men att det inte gick. Eh .."

"Eh .. å bara vetskapen av att han ville avsluta det här mycket tidigare gjorde att det kändes mycket lättare"

Hon säger att svika en vän är det värsta man kan göra.
Vart placerar hon "vännen" S på en skala?

Det är full projicering av skuld på LW, noll på SDs skuldkonto.
Hon tycks även tro att LW vill bli vän med henne - men påstår samtidigt att LW är hotfull och trakasserar henne?
Den bilden går väl inte riktigt ihop.
Hon framställer LW som en stalker, som om hon vore på henne 24/7.
Hon påstår att hennes samtalsterapeut har sagt att Lena "är en riktigt sjuk människa."

Sen säger hon att de inte haft kontakt sen dispyten (via GC sidan) om att hon loggat LWs cacher och fram till Ls död.

Så jag undrar fortfarande hur frekvent L stalkade om H blockat och uteslutit henne överallt?

H tror att L försvunnit för att förstöra resan så att S blir huvudmisstänkt.

L startar stort spaningpådrag, gör sina barn förtvivlade, sonen fyller år.
För att jävlas med H?

Enligt klassiskt manér lägger hon väl till att det kanske inte vore så troligt..
Hon låter smått paranoid.
Eller vill hon att de ska leta på fel ställe?

19 maj:
"F: Känner du så fortfarande än idag eller tror du fortfarande att det kan vara så att hon har .. att
det här är nått som hon gör på djävulskap, att hon har försvunnit för o jävlas eller?
H: Eh .. den tanken är inte helt omöjlig .."

"F: Du sa att .. du pratade om att in .. om nu hon skulle ha vela gjort det här för o jäklas .. har du nå .. vet du nånstans hon skulle ha kunna tagit vägen i så fall för o hålla sig undan?
H: Kilsbergen.
F: Okej ..
H: Hon älskar Kilsbergen .."
Senast redigerad av develi 2021-01-26 kl. 01:32.
Citera
2021-01-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Hon säger i förhör att hennes och SDs återförening har uteblivit och hon behöver tiden i USA för att kunna satsa på SD.

En 14 dagars resa där då han ska genomgå nån sorts metamorfos för otrogna kåtbockar och de ska hitta varandra igen?

En hel del föredettingar, exfruar eller älskarinnor kan säkert behöva dra åt Häcklafjäll - Men;

Han hade struntat blankt i LW och kärleken till HD hade varit stark, äkta och genuin.

I förhör säger han att han kunde tänka sig fortsätta med LW. Han är ju ändå skild:

Själv pippar han vidare.

Hon är givetvis grundlurad och manipulerad. Problemet är att hon själv inte vill se sanningen i vitögat heller så han har nog inte större bekymmer att ljuga henne full:

"Hon [LW] är inte frisk, jag förstår att han vill ta sig från det men att det inte gick. Eh .."

"Eh .. å bara vetskapen av att han ville avsluta det här mycket tidigare gjorde att det kändes mycket lättare"

Hon tycks även tro att LW vill bli vän med henne - men påstår samtidigt att LW är hotfull och trakasserar henne?
Hon påstår att hennes samtalsterapeut har sagt att Lena "är en riktigt sjuk människa."

Sen säger hon att de inte haft kontakt sen dispyten (via GC sidan) om att hon loggat LWs cacher och fram till Ls död.

Så jag undrar fortfarande hur frekvent L stalkade om H blockat och uteslutit henne överallt?

För att jävlas med H?

Enligt klassiskt manér lägger hon väl till att det kanske inte vore så troligt..

19 maj:
"F: Känner du så fortfarande än idag eller tror du fortfarande att det kan vara så att hon har .. att
det här är nått som hon gör på djävulskap, att hon har försvunnit för o jävlas eller?

"F: Du sa att .. du pratade om att in .. om nu hon skulle ha vela gjort det här för o jäklas .. har du nå .. vet du nånstans hon skulle ha kunna tagit vägen i så fall för o hålla sig undan?

Förhöret med HD den 19:e (som Du visar i sista stycket ovan) har jag tyckt tidigare varit av intresse eftersom HD/SOA tar en omväg mot sommarstugan (förbi mordplatsen). HD får en känsla av att LW kan vara hittad eftersom hon tyckte att det blev typ oroligt i förhörsrummet.

Som Du nu visar... HD kan tänka sig att LW fortfarande håller sig borta pga deras resa till USA. Det har gått flera dagar efter resan och det normala för henne är väl att säga i förhöret att LW:s försvinnande kan inte ha med resan att göra eftersom hon varit borta så länge.

Som Du också visar... hon tipsar om Kilsbergen! Men de åker förbi nära mordplatsen direkt efter förhöret. Så vad visste HD?
Varför umgås hon med denne "man" efter vad han utsatt henne och barnen för under så många år?!

JG vad gör han? Som vän till HD borde de prata ihop sig och berätta vad de vet!
Citera
2021-01-26, 10:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Själv pippar han vidare.

För att jävlas med H?

19 maj:

Varför driver du en hatkampanj mot H? Är det för att fortsätta LWs vendetta? Tycker du inte att H har fått lida tillräckligt?
Citera
2021-01-26, 11:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ock?? Hon vill att SD ska ta hennes parti mot en som hon upplever som en gris. Tycker du att det är för mycket begärt av L att vilja ha stöd av den hon delar säng med. Det enda du bevisar med det här är att han är till och med ännu mer retarderad än vad jag först trodde.

JG bröt kontakten med LW för att vara solidarisk med HD. När HD valde att ge SD en ny chans så respekterade JG det och gjorde likadant. Enligt vad JG visste så hade SD brutit med LW. Och i det läget tyckte LW att SD skulle markera mot JG och kräva att han skulle vara som vanligt mot henne. "Jag vill, jag känner, jag tycker..." Varför trodde hon att någon skulle bry sig om det? JG lät henne ta konsekvenserna av sina val. Om hon visat någon ånger och tagit på sig sin del av ansvaret så kanske JG hade kunnat förlåta henne. Det var väl det SD gjorde inför honom och HD? Visade ånger och erkände sin skuld? Men LW vägrade ta något ansvar. Hon skyllde allt på SD. (Precis som det görs här i tråden.) Och hon ångrade sig inte! Hon ville fortfarande ha SD och ansåg sig ha rätt till honom trots att han var gift med någon annan.
Citera
2021-01-26, 11:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förhöret med HD den 19:e (som Du visar i sista stycket ovan) har jag tyckt tidigare varit av intresse eftersom HD/SOA tar en omväg mot sommarstugan (förbi mordplatsen). HD får en känsla av att LW kan vara hittad eftersom hon tyckte att det blev typ oroligt i förhörsrummet.

Som Du nu visar... HD kan tänka sig att LW fortfarande håller sig borta pga deras resa till USA. Det har gått flera dagar efter resan och det normala för henne är väl att säga i förhöret att LW:s försvinnande kan inte ha med resan att göra eftersom hon varit borta så länge.

Som Du också visar... hon tipsar om Kilsbergen! Men de åker förbi nära mordplatsen direkt efter förhöret. Så vad visste HD?
Varför umgås hon med denne "man" efter vad han utsatt henne och barnen för under så många år?!

JG vad gör han? Som vän till HD borde de prata ihop sig och berätta vad de vet!

Det är intressant, då förhörsledaren skriver i sitt pm, att biträdande förhörsledare AM lämnar rummet A 149(s. 39 i förhöret).

A 145/309
"Omständigheter kring förhör med vittne.
Uppgift
Pm:et skrivs på begäran av handläggaren i ärendet Lisa Rehn.
Datum
2018-12-13

Undertecknad höll 2018-0 5-19 kl. 13:28 förhör med vittnet Hanna Danielsson och
biträdande förhörsledare var AM.
A lämnade förhöret innan det avslutades och det framgår också av den inspelning som
gjordes under förhöret och i utskriften av av detta på s. 39 där A säger: "Jag avviker. Ja."
Förhöret fortsatte och när det var avslutat kl. 14:49 och Hanna hade fått lämna polishuset gick
jag upp till Grova brott och fick då veta att anledningen till att A hade lämnat förhöret var
att man hade anträffat Lenas kropp. Jag hade således inte tillgång till den informationen förrän
efter det att Hanna hade lämnat stationen och jag har inte haft någon kontakt med Hanna alls
efter aktuellt förhör.
"

"F: Vet.. känner du till om det har varit nån mer konfrontation dom sinsemellan eller om det
har hänt nånting annat där?
V:Näe ..
F: Har ni haft nån sån diskussion nån gång eller så att det har blivit nå handgemäng ..
BF: Jag avviker. Ja.
F: er emellan?
V: Mig o Stefan?
F: Ah.
V: Om han har varit fysisk mot mig?
F: Ah.
V:Näe.
F: Aldrig sett nåra såna ..
"

Förhöret påbörjas vid 13:28 och avslutas vid 14:49 (s. 41 ). Det innebär att bitr. förhörsledare lämnar rummet ganska sent i förhöret. Kan bara handla om en kortare stund kvar.

Kroppen anträffades

A145/11

"Åtgärder som första polis på plats

Jag tjänstgjorde vid aktuellt tillfälle som yttre befäl och befann mig i närområdet då jag som
fösta polis beordrades till platsen. Informationen som gick ut över polisradion var att någon
allmänhet anträffat en livlös kropp på platsen.
Då jag endast några få minuter senare anlände till platsen fanns redan ambulans på platsen.
Vid en snabb kontroll fanns också de tre syskon, två kvinnor och en man, som anträffat
kroppen, på plats. Brodern i syskonskaran talade om var kroppen låg vilket var bakom ett
bullerplank beläget uppe på toppen av den uppbyggda ås som går parallellt med motorvägen
som skyddar bostadsområdet mot oljud från trafiken på motorvägen.
"

A 158/333

"LKC-samtal, Rättarevägen, 2018-05-19, 14:30:27 "

A 145 s. 197
"Påbörjad HR --------------2018-05-19----14:33:22
Tyst framkörning-----------2018-05-19----14:37:43
Påbörjat uppdrag----------2018-05-19----14:38:46

151/6
Förhör upphittandet

"P uppger att han försökte mota bort sina systrar eftersom de inte behövde se men de
gick efter honom.
Efter att de alla hade sett kroppen så gick de tillbaka ner mot vägen igen och inväntade
polisen.
"

Från Flashback 19/5:
15:41
"Person hittad död enligt appen brottsplats nu"

----------------------------------------------------------------------------
Det är klart att eftersom ambulans kom på plats, sedan polis och de tre syskonen väntade vid anträffandeplatsen, så borde det vara uppenbart för de som råkade vara i närheten att något alldeles särskilt hade hänt.

Samtidigt är detta en vardag, många är på jobbet. Om HD märkte av aktivitet i förhörsrummet, hur skull hon unna veta att det var Lena man hittat? Det kunde lika gärna hänt något annat på polishuset som krävde AM närvaro. Annat brott, eller annan händelse. Det kunde ju vara hennes egna anhöriga som behövde henne skyndsamt. Eller Lenas mobil. Vad som helst.
Dessutom om det nu var så att HD undrade, misstänkte att Lena hade hittats (mot förmodan), varför i hela fridens namn skulle Lenas kropp förväntas hittas i Hjärsta? Polisen hade ju varit där i dagar, letat med hundar. Dessutom kunde ju polisens bil vid slänten ha med Lenas försvinnande att göra i allmänhet.

Det som däremot talar för att det kunde vara Lena som hade hittats, det är ambulansens närvaro, flera personer på plats, samt polis. Då måste man åka in i själva Hjärsta. Eller så måste någon meddelat någon.
Jag vet också att media var på plats av andra orsaker (intressant fynd i skogen), och lade ganska snabbt märke till aktivitet i området. Då visste de ju inte vad som hade hänt.

Att tro att Lena skulle hålla sig borta i flera dagar, lämna sonen ensam på födelsedagen, nä det måste HD vara ensam om att tro i hela Hjärsta.

Jag vet inte hur mycket ologisk omväg det är att åka förbi Hjärsta från polishuset till sommarstället.

Vi kommer väl aldrig riktigt få veta hur mycket HD (eller hennes far) visste, varför de åkte den vägen och hur mycket de kan ha förstått av att polisen hade bil nedanför slänten.

Det enda jag kan tänka är att det är ologiskt att tänka att Lena hade hittats där om de inte åkte till HDs lägenhet. Men så sa de väl inte i förhören.

HD är en gåta.
Det går verkligen inte att utesluta att hon minst visste.
Citera
2021-01-26, 11:26
Medlem
Citat:
Varför driver du en hatkampanj mot H? Är det för att fortsätta LWs vendetta? Tycker du inte att H har fått lida tillräckligt?

HD ljuger i förhör och ljuger i rätten. Klart man får räkna med kritik då från de mera nyktra.
Citera
2021-01-26, 11:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag utgår inte från SDs lista. Bl.a. skrev hon till Je*nny och prästen. Men du vet bättre än LW gjorde? Din fantasibild av LW är vad vi ska tro på? Inte hennes egna ord i FUP?

Jag vet inte bättre än Lena.
Vet du?

Vad definierar Lena eller hennes parter som förhållande?
Det finns flera män runt Lena, många av dom intresserade av henne, det vet vi. Med några hade hon sexuella relationer, men de enda som riktigt vet hur deras relation ser ut är de själva.

Absolut kan det ha funnits besvikna/svartsjuka/sorg runt förhållande. Någon kan ha känt sig avspisad. Men som vi ser finns det ingen som har den här infekterade relation som SD och Lena har.

Om SD menar allvar av att visa sin oskuld, då lämnar han genast in sitt lösenord.
Förklara varför han i nuläget inte gör det?
Citera
2021-01-26, 11:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte bättre än Lena.
Vet du?

Vad definierar Lena eller hennes parter som förhållande?
Det finns flera män runt Lena, många av dom intresserade av henne, det vet vi. Med några hade hon sexuella relationer, men de enda som riktigt vet hur deras relation ser ut är de själva.

Absolut kan det ha funnits besvikna/svartsjuka/sorg runt förhållande. Någon kan ha känt sig avspisad. Men som vi ser finns det ingen som har den här infekterade relation som SD och Lena har.

Om SD menar allvar av att visa sin oskuld, då lämnar han genast in sitt lösenord.
Förklara varför han i nuläget inte gör det?

Varför ska jag förklara det? Hur ska jag kunna veta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in