2021-01-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är ju bara att han läser innantill från någon av Lenas listor. Hon har själv namngett dem så att alla som vill kan se ändå ska det tystas ner här i tråden.

Du får nog precisera dig.
Citera
2021-01-25, 22:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men fattar du trögt? Hon hade ju tre parallella den sista veckan + alla andra hon skröt om på sina listor.

Du glömmer att SD inte räknas hit.
Han har ju deklarerat om och om igen att han bara var vän med Lena. Ingen relation, mer än sex och vänskap.

Vad vet du om hennes övriga bekantskaper? Hur långt hade relationerna utvecklats?
Kan du med säkerhet säga att någon av de andra ansåg att det var en relation som pågick? I så fall, hur vet du?

Att utgå från SDs lista gillas inte.
Citera
2021-01-25, 22:05
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag skrev sex parallella. Om du tar de tre som lämnat DNA i hennes trosor den sista veckan + de hon nämnde på sina listor så räcker det inte med sex parallella.

L kan ha tvättat var 14 dag, hon kan rent av ha tvättat en gång i månaden, beroende på hur många par trosor hon äger. Och om inte jag minns helt fel så var dessa karlar utspridd på flera år.
Citera
2021-01-25, 22:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Men fattar du trögt? Hon hade ju tre parallella den sista veckan + alla andra hon skröt om på sina listor.

Tänk på att enligt normaltänk så kan ju LW också funderat på relationen med SD ; att den inte var speciellt "snygg" och det kan ha gjort att hon faktiskt skröt om sina "andra" män ,just för att slippa sitta i en rävsax ihop med en gift man som inte på något vis ville visa på att hon existerade som sexpartner ,hon hade enbart sina "bedrifter med de andra männen som var något att påvisa ...så enkelt var det ...mycket beroende på SD:s behov utav sekretess.

Hon ville inte vara en nunna ,ej heller hemlig ,det förstår en normal tänkandes person ,utifrån känslor och behov utav att finnas till...gäller alla oss ...om du tänker efter ,att vara hemlig är rena rama skiten...
Senast redigerad av landbandy 2021-01-25 kl. 23:10.
Citera
2021-01-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Precis,skvaller

Om du läser mitt inlägg igen så skrev jag inget om sex då sex är inte allt.Det kanske var män som blev avisade också om man nu ska spekulera.
Det är SD's ord,text i brevet han skrev till TR,där framkom det i brevet från SD till TR om 12-15 män
som hon umgåts med.Ingen kan veta hur dom dom har umgåtts men umgåtts har dom enligt SD.

Jag antar att han får chansen att förklara vilka dessa 12-15 män är vid nästa rättegång.

Jag försöker att undvika skvaller,och det ska gudarna veta

Ja just det. Fördomar, elakhet, skvaller. Alla dessa män; av dem var det väl inte alla som ens var ute efter sex? Några kanske var genuina vänner. Oftast inom geocachng, som det verkar.
Har själv haft flera manliga bekanta hemma av helt andra anledningar än sex. Vi har gjort helt andra saker.
Tröttsamt med folk som alltid tror att det handlar om sex så fort 2 personer av olika kön går in i en lägenhet tillsammans och stänger dörren bakom sig..
Särskilt när såna som du, som ger sig på en mördad person, som alltså inte kan försvara sig.
Citera
2021-01-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Precis,skvaller

Om du läser mitt inlägg igen så skrev jag inget om sex då sex är inte allt.Det kanske var män som blev avisade också om man nu ska spekulera.
Det är SD's ord,text i brevet han skrev till TR,där framkom det i brevet från SD till TR om 12-15 män
som hon umgåts med.Ingen kan veta hur dom dom har umgåtts men umgåtts har dom enligt SD.

Jag antar att han får chansen att förklara vilka dessa 12-15 män är vid nästa rättegång.

Jag försöker att undvika skvaller,och det ska gudarna veta

Eftersom försvaret inte begärt att förundersökningen ska kompletteras med en lista på 12-15 namn så får det nog hållas för uteslutet att den misstänkte tillåts göra en sådan uppräkning under den kommande huvudförhandlingen.

Överlag verkar det inte heller som ”brevet” till tingsrätten lämnat några spår i försvarets inlagor till hovrätten.
Citera
2021-01-25, 23:27
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I de tidslinjer som finns i huvudprotokollet 145 så är både larm och dörrar med tillsammans med de spår i dator och mobil som utredarna tyckte var intressanta. Utifrån de tidslinjerna finns det lite olika hypoteser i tråden.

Med i tankarna kan man ha att det fanns en bakväg ut som inte registrerade dörröppning.
SD och LW brukade ses i trappan mellan våningarna och även på ”femman”, alltså våning fem i samma hus där Folkuniversitetet har sina lokaler. Så all in- och utpassering behöver inte ha loggats alltså.
Man har inte hittat några spår efter att någon skulle ha manipulerat loggarna för dörren.
Då SD ansvarade för larmet - finns det en rimlig möjlighet att han har kunnat avaktivera larmet tillfälligt, natten till den 15 maj? Utan att lämna spår efter sig. På plats då, efter en cykeltur till arbetsplatsen.
Citera
2021-01-25, 23:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du glömmer att SD inte räknas hit.
Han har ju deklarerat om och om igen att han bara var vän med Lena. Ingen relation, mer än sex och vänskap.

Vad vet du om hennes övriga bekantskaper? Hur långt hade relationerna utvecklats?
Kan du med säkerhet säga att någon av de andra ansåg att det var en relation som pågick? I så fall, hur vet du?

Att utgå från SDs lista gillas inte.

Jag utgår inte från SDs lista. Bl.a. skrev hon till Je*nny och prästen. Men du vet bättre än LW gjorde? Din fantasibild av LW är vad vi ska tro på? Inte hennes egna ord i FUP?
Citera
2021-01-25, 23:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
L kan ha tvättat var 14 dag, hon kan rent av ha tvättat en gång i månaden, beroende på hur många par trosor hon äger. Och om inte jag minns helt fel så var dessa karlar utspridd på flera år.

Du minns helt fel. Du tror det du vill tro. Läs FUP istället för att sitta och fantisera ihop historier och trådsanningar här.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-25 kl. 23:41.
Citera
2021-01-25, 23:45
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Det är ju bara att han läser innantill från någon av Lenas listor. Hon har själv namngett dem så att alla som vill kan se ändå ska det tystas ner här i tråden.

Det blir så när sympatier går åt det ena eller andra hållet.
Jag är neutral till MGM då inget går att bevisa iaf. Inte idag iaf
Citera
2021-01-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja just det. Fördomar, elakhet, skvaller. Alla dessa män; av dem var det väl inte alla som ens var ute efter sex? Några kanske var genuina vänner. Oftast inom geocachng, som det verkar.
Har själv haft flera manliga bekanta hemma av helt andra anledningar än sex. Vi har gjort helt andra saker.
Tröttsamt med folk som alltid tror att det handlar om sex så fort 2 personer av olika kön går in i en lägenhet tillsammans och stänger dörren bakom sig..
Särskilt när såna som du, som ger sig på en mördad person, som alltså inte kan försvara sig.
Fint skrivet zilvereko...eko...ekooo

Släpp dina sexuella tankar ett tag. Jag skrev bara vad SD skrivit till TR.Hänger du inte med?

SD säger sig veta att LW har träffat 12-15 män det sista året,ingenting mer.Jag har inte nämnt att motivet är sex utan det e du som skenar iväääääg.
Har ni gjort andra saker?Det var kul att höra och jag e glad för din skull.

Allt e tröttsamt för vissa,då du e så trött så du drar allt åt sex hållet.Jag ger mig inte på LW heller
men visst,raljera på du.

Sex hahahahaa

Du skulle nog gått klart grundskolan
Citera
2021-01-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Eftersom försvaret inte begärt att förundersökningen ska kompletteras med en lista på 12-15 namn så får det nog hållas för uteslutet att den misstänkte tillåts göra en sådan uppräkning under den kommande huvudförhandlingen.

Överlag verkar det inte heller som ”brevet” till tingsrätten lämnat några spår i försvarets inlagor till hovrätten.
Ja jag e ingen hejdare på vad "brevet" betyder i sammanhanget men den finns där ute och där står det
om ett antal män.Det var iaf vad SD ville få fram till TR.
Men ändå konstigt att man inte går vidare med SD och dessa män.

Men jag ville bara påpeka för tråden vad SD skrivit/sagt gällande antalet och inget mer,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in