2021-01-26, 07:16
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Vet ej vad som gäller i USA men i Sverige kan du enbart dömas för förtal gentemot en privatperson. Man kan alltså ej dömas för förtal gentemot ett företag.

Säkert annorlunda i USA dock.

Ont: Vet inte vad jag ska tycka. Är sjukt ambivalent i detta. Jag hoppas någonstans att det republikanerna påstått de senaste 4 åren faktiskt är sant och bevisas.
Så länge inget riktigt bevis presenteras för mig så vet jag fan inte vad jag tycker.

I USA kan företag räknas som juridiska personer.

Bristen på presenterade bevis är ju en indikation, skulle jag nog påstå.
Citera
2021-01-26, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den gränsen har dock flyttats på tack vare sådana som Alex Jones som nu officiellt inte längre kan skylla på yttrandefrihet rörande Sandy Hooks osv

Det vet jag inte. Då jag inte vet var praxis ligger eller låg i USA. Och jag är ganska säker att ingen här vet heller.

Jag har bara läst att Giuliani har två problem. 1 Att han hävdat det hela massor med gånger. 2 Att han aldrig har sagt det i domstol under ed. Det är inte bra för advokater att ljuga under ed. D.v.s om G var visste att hans påstående var sant så skulle han ha vittnat under ed.

Man ska komma i Giuliani är var aldrig expert på amerikansk förtalsrätt.
Citera
2021-01-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jomenjävlar!

För sent att bli benådad av Trump.

Biden lär inte lägga fingrarna emellan...

To be continued...
"Mr Giuliani said the case would give him a chance to prove his allegations."
Väldigt bra. Nu får de det bevisat i domstol.
Citera
2021-01-26, 08:12
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, men det var ju inte din analogi. Därför förstår du inte att en av kakelläggarna var Biden. Den andre var Trump. Vet inte varför det är så svårt för dig, men troligtvis beror det på ideologiska skygglappar.

Okej. Jag får skriva dig på näsan.

Det finns ingen "malicious intent", eftersom syftet är att informera väljarna om att de blivit bestulna på valet. Detta tror såklart både Gíuliani och jag och många miljoner med oss, baserat på mängder av vittnesmål, statistiska anomalier med mera.

Jag försöker igen: I ett val mellan två kakelläggare, där den ene fuskar, är det oundvikligt att den andre gynnas av att man informerar kunderna om att den förste fuskar. Då gynnar man såklart den andre. Det är inte olagligt. Detta förstår du såklart. Du spelar uppenbarligen dum nu.

Biden - den ene kakelläggaren. Fuskaren.
Trump - den andre. Den hederlige.

Hörru intellektuella giganten. Det finns inte ett enda vittnesmål om att dominion maskinerna har ändrat röster. Vittnesmål handlar om att valarbetare har begått fel eller fuskat.

Anklagelserna mot dominion har varit helt utan bevis eller vittnesmål.

Men jag märker att du fortsätter leva på hopium som andra Q idioter.
Citera
2021-01-26, 08:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
En sak du måste beakta i det här fallet är att det handlar enbart om Dominions del av det påstådda fusket, inget annat.

Dvs ett vittnesmål om att det begåtts fel vid canvasing(som de två affidavits du länkade) eller att en valarbetare fuskat/räknat fel osv är helt irrelevant.
Att person x påstår sig ha sett en valarbetare göra fel kan inte användas för att styrka att man hade skäl att tro att Dominion maskinerna varit manipulerade.

Giuliani behöver visa upp bevis för att just dominion maskinerna varit manipulerade och att han därmed haft stöd för dessa uttalandena.
Vittnesmål om annan typ av fusk är alltså irrelevant.
Så det finns definitivt inte tusentals vittnesmål som Giuliani kan använda för att stödja sin ståndpunkt.
Han behöver inte bevisa det du tror. Han behöver bara visa att han hade rationella skäl att tro att så var fallet, exempelvis genom att lägga fram bevis för diverse statistiska anomalier. Det blir inga problem.
Citera
2021-01-26, 09:11
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ja, det är helt självklart. Det faller under 1:st amd och det är en helt och hållet rimlig anklagelse. Dominion kommer såklart dra tillbaks stämningen, eftersom de inte vill att bevisen presenteras i en rättegång. Om så sker, kommer de ta stor skada.

Jag vet inte vad du och ditt företag sysslar med, men låt oss säga att du är en kakelläggare. Jag har såklart rätt att påstå att du gjort ett dåligt jobb och att du fuskat med spacklet.

Förstår du?

Gränsen för svartmålning är liksom överskriden flera gånger om. Att påstå att det är ett skitföretag med dåliga produkter är en sak. Att som redan påpekats driva en stenhård linje om fusk och mygel är på en helt annan nivå.
Och det kommer bli roligt att se den store advokaten lägga fram sin bevisning.

Men ett skadestånd i denna storleksordning tror jag inte det blir tal om. Inte ens i USA.
Citera
2021-01-26, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Trumps team bevisade i senaten att maskinerna var kompromissade, de kunde kopplas upp mot internet/nätverk, detta trots att de såklart inte ska kunna göra det, iaf inte av dem (de hackade dom med enkelhet).

Sen att domstolar vägrar ta upp saker är ju inte mycket de kan göra åt liksom. Men det vore ju bra ifall man nu måste göra det, då kan de lägga fram alla bevis som faktiskt finns mot vad som väl för de flesta tycks vara en komplett scam.
Kompromissade? Det låter allvarligt, såna maskiner ska så klart vara kompromisslösa!
Citera
2021-01-26, 09:43
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Kritik är en sak, Rudy har ju direkt anklagat dem för att medverka till organiserat valfusk, har du missat det eller?

Vilket är väl dokumenterat. Dominion har gått i fällan.
Citera
2021-01-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batman4ever
Blir lite svettigt för Daniel Sachs nu 😁
Citera
2021-01-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Rudy har stämts av Dominion på 1.3 ! miljarder dollar.

Hur ska den färgsvettandes advokaten klara sig ur det tror ni?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-55801819

Själv tror jag han åker dit, blir tvungen att göra upp.
1,3 mille? Dollar? Jag hatar när det händer...
Nåja hoppas han känner någon advokat.
Citera
2021-01-26, 10:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batman4ever

Det skulle vara jävligt slugt av Giuliani att vänta med att lägga fram några bevis alls om Dominion tills efter han blivit stämd. Samma med Powell som var ännu smartare och till och med fabricerade bevis angående företaget så hon kunde bli stämd och sen presentera riktiga bevis i ett förtalsmål! Joe Biden är president och efter flertalet försök att stoppa saken i domstol ska dom lyckas!
Citera
2021-01-26, 12:02
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Han behöver inte bevisa det du tror. Han behöver bara visa att han hade rationella skäl att tro att så var fallet, exempelvis genom att lägga fram bevis för diverse statistiska anomalier. Det blir inga problem.

Du gissar och babblar. Och leker att du fattar. Du kommer visas ha fel, igen. Har inte du haft fel tillräckligt ofta i livet för att börja fundera än? Statistiska anomalier utgör självklart inte tillräcklig grund för att legitimera förtal. Annat än för en NPC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in