2021-01-25, 18:59
Medlem
Draken55s avatar
Rudy har stämts av Dominion på 1.3 ! miljarder dollar.

Hur ska den färgsvettandes advokaten klara sig ur det tror ni?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-55801819

Själv tror jag han åker dit, blir tvungen att göra upp.
Senast redigerad av Draken55 2021-01-25 kl. 19:05.
Citera
2021-01-25, 19:08
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Jomenjävlar!

För sent att bli benådad av Trump.

Biden lär inte lägga fingrarna emellan...

To be continued...
Citera
2021-01-25, 19:17
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Ja om han nu är säker på sin sak så borde han ju vara glad över stämningen eftersom han nu kan pröva sitt fall igen.
Citera
2021-01-25, 19:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:

De har stämt flera människor som kritiserat Dominion. Det är såklart lagligt att kritisera företag. Även i USA. Det är bara smoke and mirrors.

Man får säga att Apple är ett jävla skitföretag som manipulerar verkligheten och beter sig som fan mot kinesiska arbetare som slavar för att tillverka iPhones. På samma sätt får man kritisera ett privatägt/DNC-ägt, företag som manipulerat valet.

Stämningen kommer inte leda till något substantiellt. Endast advokater kommer tjäna på detta. Och de som är stämda är alla advokater.

Stalltips: Stämningen kommer dras tillbaka inom kort.
Citera
2021-01-25, 19:23
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
De har stämt flera människor som kritiserat Dominion. Det är såklart lagligt att kritisera företag. Även i USA. Det är bara smoke and mirrors.

Man får säga att Apple är ett jävla skitföretag som manipulerar verkligheten och beter sig som fan mot kinesiska arbetare som slavar för att tillverka iPhones. På samma sätt får man kritisera ett privatägt/DNC-ägt, företag som manipulerat valet.

Stämningen kommer inte leda till något substantiellt. Endast advokater kommer tjäna på detta. Och de som är stämda är alla advokater.

Kritik är en sak, Rudy har ju direkt anklagat dem för att medverka till organiserat valfusk, har du missat det eller?
Citera
2021-01-25, 19:29
Medlem
siisters avatar
Citat:

Det är en sak att i sin yrkesroll anklaga ett företag på sin klients vägnar och en annan att gå loss i tv, på sociala medier, presskonferenser och stora rallys
Citera
2021-01-25, 19:34
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Det är helt okej för vem som helst att anklaga företag för valfusk. Det kallas yttrandefrihet enligt många och samhällsinformation enligt många.

Men det är okej att du vill ha ett samhälle där det är förbjudet att ropa fusk om man tror att ett företag fuskar. Sån är du. Jag är inte sån.

Precis som när det handlar om politik så är du inte speciellt insatt i varse juridik eller yttrandefrihet.

Nu är det väldigt enkelt för dig att citera den delen av stämningen och bevisa att du har rätt och att det endast handlar om att Rudy har kritiserat företaget.
Citera
2021-01-25, 19:35
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ja, jag har såklart helt missat det...

Var det verkligen en seriös fråga? Menar du på fullaste allvar att du tror att det är olagligt att anklaga privatägda företag för fusk? Är det den världen du längtar efter? Jävla NPC-fjant.
?

Klart som f-n att du inte kan anklaga företag för grov kriminalitet utan bevis, du verkar monumentalt okunnig. Tror du att du kan göra det mot mitt företag? prova.....

Dessutom namngav han väl personer i företaget som han ansåg skyldiga.
Citera
2021-01-25, 19:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Precis som när det handlar om politik så är du inte speciellt insatt i varse juridik eller yttrandefrihet.

Nu är det väldigt enkelt för dig att citera den delen av stämningen och bevisa att du har rätt och att det endast handlar om att Rudy har kritiserat företaget.
Du får gärna länka stämningen. För mig är den relativt ointressant eftersom jag, till skillnad från dig, är en välutbildad person. Därför vet jag att den inte kommer leda till någonting. Smoke and mirrors.

Men du tror alltså att Giuliani kommer bli dömd att betala 1 miljard för att ha påstått att Dominion valfuskat?

Läs 1:st amd. Återkom.
Citera
2021-01-25, 19:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Det är helt okej för vem som helst att anklaga företag för valfusk. Det kallas yttrandefrihet enligt många och samhällsinformation enligt många.

Men det är okej att du vill ha ett samhälle där det är förbjudet att ropa fusk om man tror att ett företag fuskar. Sån är du. Jag är inte sån.

Stämningen handlar inte om att man inte ska få säga vad man tror - stämningen handlar om att Giuliani medvetet ska ha fabricerat lögner om företaget - lögner som dessutom vilselett miljontals. Det hoppas jag att inte ens du tycker är ok...

In court documents, Dominion alleges that Mr Giuliani "and his allies manufactured and disseminated the 'Big Lie,' which foreseeably went viral and deceived millions of people into believing that Dominion had stolen their votes and fixed the election".
Citera
2021-01-25, 19:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
?

Klart som f-n att du inte kan anklaga företag för grov kriminalitet utan bevis, du verkar monumentalt okunnig. Tror du att du kan göra det mot mitt företag? prova.....

Dessutom namngav han väl personer i företaget som han ansåg skyldiga.
Ja, det är helt självklart. Det faller under 1:st amd och det är en helt och hållet rimlig anklagelse. Dominion kommer såklart dra tillbaks stämningen, eftersom de inte vill att bevisen presenteras i en rättegång. Om så sker, kommer de ta stor skada.

Jag vet inte vad du och ditt företag sysslar med, men låt oss säga att du är en kakelläggare. Jag har såklart rätt att påstå att du gjort ett dåligt jobb och att du fuskat med spacklet.

Förstår du?
Citera
2021-01-25, 19:44
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ja, det är helt självklart. Det faller under 1:st amd och det är en helt och hållet rimlig anklagelse. Dominion kommer såklart dra tillbaks stämningen, eftersom de inte vill att bevisen presenteras i en rättegång. Om så sker, kommer de ta stor skada.

Jag vet inte vad du och ditt företag sysslar med, men låt oss säga att du är en kakelläggare. Jag har såklart rätt att påstå att du gjort ett dåligt jobb och att du fuskat med spacklet.

Förstår du?

Sluta göra dig dummare än vad du är, det verkar en sport bland många tomtar här`

Du har all rätt att gnälla om kakeljobbet, men du får inte säga att jag stulit kaklet och sålt till dig, FATTAR DU , eller du måste göra dig ännu dummare?

Rudy lär svettas mycket färg nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in