Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Visst finns det liv men inte efter detta!
om du tar bort det kristna så finns det en del som passar bra på detta.
Att en fastighets affär får gå så här långt är för mig bra då det kommer att sätta nya ramar om att det inte går att smutskasta och förnedra för att få igenom sin vilja.
Vi ska och jag hoppas att även du tycker så annars ger jag inte mycket för dig som person.
Om du är här för ditt eget ego så ska jag ej bemöta dina inlägg mer.
Fast det är ju massor med affärer som trasslar till sig här i världen.
En av dom svåraste affärer en vanlig människa gör, är ju just fastighetsaffären. Det är ju den absolut största anledningen till att vi har mäklare. Man överlåter helt enkelt allt pappersarbete, paragrafer, lagar hit och dit, till någon som är kunnig på området. En person som tar tillvara på både säljaren, och köparens intressen. Mäklaren undersöker även om det kan finnas ev. hinder för en affär.
I det här fallet har alltså två lekmän försökt sig på att göra en fastighetsaffär. Gick som det gick med det.
Det som förundrar mig mest, är ju varför dom valde att köra utan mäklare. Och det har jag redogjort tidigare. Tyvärr hittar jag ju inte dom inlägg, jag hemskt gärna skulle vilja läsa igen angående anteckningar i fastighetsregistret.
Det där med mitt ego fattar jag inte? För att det roar mig att läsa här? För att
jag tycker att mora lär viktigare än lag?
Ett tillägg efter att jag postat:
Det där med att sätta nya ramar, det kan ju i så fall sluta med att man inte får göra fastighetsaffärer utan insyn av en övervakare/mäklare.