2021-01-26, 01:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag noterar att du fortfarande vägrar berätta vem din mäklare är som värderat fastigheten till cirka sex miljoner, samt hur värderingen gått till. Var din mäklare på plats? Hade din mäklar tillgång till besiktningen som gjorts?

Kompisar som gör gratisvärderingar är ändå inget att lita på, det har Esbjörn-ligan trumpetat ut i månader nu...
2021-01-26, 01:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det ligger vid vattnet. VA och el finns. Det är givetvis värt långt mer än 5 millar.

Å fan, installerades VA igår då eller? Ditt nöt!
2021-01-26, 01:54
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Å fan, installerades VA igår då eller? Ditt nöt!
Ta tillbaka det där!
Och förklara vad du menar istället.
2021-01-26, 01:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ta tillbaka det där!
Och förklara vad du menar istället.

Jag menar exakt vad jag skrev! Vilken del av "Å fan, installerades VA igår då eller? Ditt nöt!" är det som du inte förstår, ditt nöt...
2021-01-26, 02:01
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Jag menar exakt vad jag skrev! Vilken del av "Å fan, installerades VA igår då eller? Ditt nöt!" är det som du inte förstår, ditt nöt...
Är det inte kommunalt VA då?

Varför måste du vara så taskig för?
2021-01-26, 02:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag längtar till dagen när Billinge lämnar in dagens värdering. Det kan inte ta många timmar att plita ner den på officiellt papper och mejla in den till tingsrätten. Med lite god vilja borde det kunna ske under morgondagen.

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Har förklarat att det är en fd mäklare samt en nuvarande seriös mäklare, båda med Uppsala som hemvist.
De har full kännedom om området mm, så dessa värderingar är inte det minsta märkliga.
Snart kommer ju även fler värderingar att komma fram så då får vi ju se hur rätt eller fel dessa två har varit.
LawNumberSix, hur sa du att din pensionerade mäklare gjort värderingen? Var denne på plats? Hade denne tillgång till besiktningsprotokoll etc.? Berätta vad som skiljer din mäklares värdering från den Notar har gjort?

Binninge hade till inatt klockan 24 på sig att lämna in sin värdering. Mäklaren skulle varit på plats under måndagen och det är inga problem att snabbt göra en värdering. Så jag gissar att om Binninges mäklares värdering visar att den är värd väsentligt mer än det pris Ebba gett så har den droppat in under kvällen. Om värderingen ligger i linje med tidigare värderingar så har den inte kommit in. Svaret får vi säkert under morgondagen.
2021-01-26, 02:06
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta inlägget är en väldigt bra sammanfattning där de mesta är väl förankrat i hämtade bevis i form av bilder, avtal utdrag från alla möjliga ställen mm.
samt att de fyra fick skrivkramp är snarare ett vanligt fenomen tills det finner ett nytt strå att dra i

Inte skrivkramp, utan liv. Finns ju ett sånt också vettu.

Är ju liksom bara här för nöjets skull. Kul att se den kristna högern krumbukta sig, och gömma sig bakom paragrafer. Och att se trngw, likt en vindflöjel i en tromb, ändra åsikt närhelst det passar bäst. Det är tametusan parodi.

Också bra att det kommer fram att den kristna högern saknar anständighet och moral, detta kommer ju att dras fram till nästa val. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så. Högern ja, men inte den kristna. Hade faktiskt en tanke om att dom faktiskt skulle vara någon form av moralens väktare, i ett mer och mer dekadent Sverige. Men tydligen inte. Faktiskt väldigt besviken där.
2021-01-26, 02:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Är det inte kommunalt VA då?

Varför måste du vara så taskig för?

Seriöst? Du ger dig in i en flera månader och nästan 10 000 inlägg lång tråd, och det första du gör är att komma med ett bestämt påstående om något som du inte har den blekaste aning om och som är helt fel.

Och så tycker du att folk är taskiga när dom kallar dig för ett nöt, för att du påstår något som ALLA VETAT OM I FLERA MÅNADER!?!?

Om du gått in på en grundskola och sagt att 5+6 är 4 så hade du också blivit klassad som ett nöt. Tycker du det är konstigt?

Häng med i tråden, läs och känn av, INNAN du ger dig in i den, och alldeles särskilt om du tänker hålla på med att sprida direkta lögner och okunskap.

Så, varifrån har du fått informationen att fastigheten har VA? Eller hade du egentligen ingen aning? Vad tycker du i så fall själv om ditt uttalande, säg mig?
2021-01-26, 02:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det ligger vid vattnet. VA och el finns. Det är givetvis värt långt mer än 5 millar.
Ja, vi får se som sagt. Binninge skulle ha låtit en mäklare värderat fastigheten under måndagen. Börjar mäklare komma fram till olika pris kan det bli spännande i rätten . För att vara lite juridisk så OM köpet ska betraktas som ogiltigt så ska Ebba ha betalat väsentligt mindre för fastigheten än vad den är värd. Om hon i juridisk mening skulle ha utnyttjat Esbjörns lättsinne (t.ex. ocker) så räcker det inte om hon gett ett pris som är nära marknadsvärdet. Om hon betalat ett rejält underpris för fastigheten så kan Esbjörn teoretiskt få tillbaka den.
"För att lagrummet ska vara tillämpligt ska motparten befinnas sig i trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende. Den främsta skillnaden mellan situationerna i 28-30 §§ AvtL och 31 § AvtL är att i de första situationerna framkallar parten motpartens situation, medan i den senare utnyttjar parten motpartens situation.

Avtalsparten ska sedan genom att utnyttja motpartens situation göra en vinning vilken uppenbart står i missförhållande till det vederlag som denne erlagt motparten. Kravet på att missförhållandet ska vara uppenbart leder till att lagrummet ska tillämpas restriktivt."
https://www.allt-om-avtal.se/klandervart-forfarande-vid-avtalande/ogiltighetsgrunder/ocker/

Edit: Fungerande VA finns inte till huset och det finns inte kommunalt VA till området. Det blir till att installera en egen avloppsanläggning och borra efter vatten eller annan bra lösning. När Expressen var på besök så fick man intryck av att det inte fanns el i stugan, men det kanske bara är att teckna ett abonnemang. Gissningsvis är det en del att göra med elen i huset om det nu finns någon.
Senast redigerad av Kämpendahl 2021-01-26 kl. 02:13.
2021-01-26, 02:10
Medlem
trngws avatar
Det finns två sorters människor.

De som kan erkänna att de hade fel, och korrigera sig.

De som inte kan.

Nu vet alla vilken sort jag är

Och nu vet alla vilken sort EIN är

Och ingen är förvånad
2021-01-26, 02:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Seriöst? Du ger dig in i en flera månader och nästan 10 000 inlägg lång tråd, och det första du gör är att komma med ett bestämt påstående om något som du inte har den blekaste aning om och som är helt fel.

Och så tycker du att folk är taskiga när dom kallar dig för ett nöt, för att du påstår något som ALLA VETAT OM I FLERA MÅNADER!?!?

Om du gått in på en grundskola och sagt att 5+6 är 4 så hade du också blivit klassad som ett nöt. Tycker du det är konstigt?

Häng med i tråden, läs och känn av, INNAN du ger dig in i den, och alldeles särskilt om du tänker hålla på med att sprida direkta lögner och okunskap.

Så, varifrån har du fått informationen att fastigheten har VA? Eller hade du egentligen ingen aning? Vad tycker du i så fall själv om ditt uttalande, säg mig?
Någon slags VA måste där ju vara om det sen är kommunalt eller ej minns jag inte nu.

El finns där definitivt.
2021-01-26, 02:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Inte skrivkramp, utan liv. Finns ju ett sånt också vettu.

Är ju liksom bara här för nöjets skull. Kul att se den kristna högern krumbukta sig, och gömma sig bakom paragrafer. Och att se trngw, likt en vindflöjel i en tromb, ändra åsikt närhelst det passar bäst. Det är tametusan parodi.

Också bra att det kommer fram att den kristna högern saknar anständighet och moral, detta kommer ju att dras fram till nästa val. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så. Högern ja, men inte den kristna. Hade faktiskt en tanke om att dom faktiskt skulle vara någon form av moralens väktare, i ett mer och mer dekadent Sverige. Men tydligen inte. Faktiskt väldigt besviken där.

Visst finns det liv men inte efter detta!
om du tar bort det kristna så finns det en del som passar bra på detta.
Att en fastighets affär får gå så här långt är för mig bra då det kommer att sätta nya ramar om att det inte går att smutskasta och förnedra för att få igenom sin vilja.
Vi ska och jag hoppas att även du tycker så annars ger jag inte mycket för dig som person.
Om du är här för ditt eget ego så ska jag ej bemöta dina inlägg mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in