Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Det beror på vad du menar med kaos men jag tror inte att det råder totalt kaos i resten av världen och att Sverige är den lugna oasen.
När det gäller kvinnor i sjukvården så håller jag helt enkelt inte med dig. Med tanke på att du (och en del med dig) gnäller på sjukvården i allmänhet (och kvinnor i synnerhet) så misstänker jag att ni själva inte skulle pallat trycket längre än några veckors pandemi..
Det är väl just det att vi (jag) har haft jobb där man tex blivit av med tjejen och ”externa” polare för att man under en längre tid (flera år) jobbat ”dygnet runt” och knappt träffade andra än arbetskamraterna.
Jobbigt? Ja, självklart. Man jobbade oxå hela tiden.
Jag har ett gäng bekanta inom sjukvården och det jobbigaste är inte att utföra själva jobbet. Utan det är att vara på just jobbet så länge.
Flera har sagt: -”Vi springer ju inte som galna mellan alla rum för att hinna med alla som är där. Merparten av tiden är att kolla att allt är som det ska och klappa/hålla nåns hand. Men att vara borta från hemmet så länge är vi inte vana med. Kommer knappt ihåg hur det är att vabba, för det gör mannen nu.”