Citat:
Ursprungligen postat av
Oldroad
Att ligga runt 120 var nog inte generellt utan vad han bedömde var rimligt för mig. Jag har hela tiden haft 6 veckors intervall och hade första året svårt att få upp dalvärdet, det låg runt 15 och läkaren önskade 20-25, istället så steg östradiolvärdet och läkaren ansåg att med arimidex så kunde östradiolet sänkas och aromatiseringen dämpas så att testosteronnivån skulle öka. Jag åt 1/4 arimidex i veckan men östradiolet fortsatte att öka från 190 till 300 på 6 månader. Idag äter jag 1/2 arimidex varannan dag och ligger runt 100-120. Jag är väldigt känslig för högt östradiol värden runt 200 så är det urusel libido och mycket ångest.
Så länge du hittat något som funkar och mår bra så är det guld.
Jag skulle rekommendera att du tar blodprov på din lipidprofil däremot och se hur de svarar på att du äter adex så frekvent.
Helt rätt att i och med att östriadolet sänks så höjs testo-ration. Däremot är det rebound effekt på anastrazole så exemastane (aromasin) hade varit ett bättre val som är en suicidal inhibitor samt att den är snällare mot blodfetterna.
Det är något vi förmodligen kommer hålla på med hela livet det här så det är alltid bäst att ligga några steg före vad gäller hälsan