Citat:
Ursprungligen postat av
Oldroad
Min läkare skrev ut det när jag låg på 190, då sa han att jag ska helst aldrig ligga över 120. Se till att det är under uppsikt så det inte drar iväg om ett par månader.
Gav din läkare någon djupare förklaring på varför man helst inte skall ligga över 120 pmol/L i östriadol? För det är en totalt ointressant och irrelevant referens ifall testosteronet har en mycket högre ratio.
Sen så är det inget känsligt test, något som män inte kan ta utan bara en riktlinje. Precis som det totala testosteronet är totalt ointressant ifall det fria testosteronet är i botten.
Arimidex har större negativ påverkan på den kardiovaskulära hälsan, framförallt blodfetterna (HDL & LDL) än något förhöjt östrogen som dessutom kan ha positiva fördelar.
300 pmol/L som du skrev är alldeles för högt och skall behandlas, då hormonet binder för mycket vätska och höjer blodtrycket.
Att applicera en administrationfrekvens på var 6-7-8e vecka är katastrofalt och ökar aromatiseringen till östrogen rejält.
Försöker inte komma in som någon viktigpetter alls utan är genuint intresserad på vilken information du fått av din läkare. Anastrazole är ingen medicin man skriver ut hur som helst, när man kan undgå sånt med tätare injektioner osv. Sverige är så långt bakom i det här att det är skrattretande.